Minulla on paha mieli.
Paha mieli tuli viikonloppuna, kun minulle jälleen kerran heiteltiin päin naamaa henklökohtaisuuksiin meneviä ilkeyksiä muiden kuullen.
En tiedä mistä nuo johtuvat. Olen koittanut nähdä itseni muiden silmin, mutta en kait vain sitten ole oikein hyvin onnistunut siinä, kun en ymmärrä mistä tuollainen johtuu.
Olen vieraita ihmisiä tavatessani ujo, mutta kun tutustun, olen pääsääntöisesti positiivinen, iloinen ja tarmokas ihminen.
Tartun toimeen reippaasti, teen pyydettyä pikkujuttuja (esim. eräässä yhdistyksessä jossa toimin ns. rivijäsenenä), koskaan en kenestäkään puhu rumasti, enkä heittele ilkeyksiä tai "puhu rivien välissä". Olen puhelias, mutta osaan kuunnella muitakin. Tästä olen saanut yhdistystoiminnassa erityisesti kiitostakin.
Mutta otetaanpa tilanne.
Ollaan pitkällä koulutusreissulla, joka alkaa ihan mukavissa merkeissä.
Kokouksessa käsiteltävät asiat aiheuttavat keskustelua suunnitellusti, ja pian koulutuksen vetäjä antaa tiimeille ohjeet miten jakaa annetut tehtävät tiimin kesken. Kun meidän tiimissä ei näy keskustelua töiden jaosta syntyvän, ehdotan jotain jakoa.
Vastaukseksi saan : ole sinä nyt kerrankin hiljaa äläkä ole kokoajan äänessa .
Kouluttaja kääntyy katsomaan meidän tiimiä, minä lehahdan ihan punaiseksi
Muut tiimin jäsenet alkavat nauramaan kovaäänisesti, minä nielen kyyneleitä.
Loppupäivänä en saa sanaa suustani, ajatus harhailee ja mieli on tosi matalalla. Loppu koulustaika menee ihan harakoille.
Yksi naurajista kysyy iltapäivästä että "nyt taisi "jaana" suuttua ja mököttää". Luin sillä hetkellä annettua tehtävää.
Sanoin tälle henkilölle että " en ole tottunut kuuntelemaan aikuisten suusta ilkeää nakkelua". Muuta en saanut suustani.
Kun koulutus loppui, järjestin itselleni paluukyydin, vaikka olimme tulleet tilaisuuteen yhdellä kyydillä. EN kestänyt ajatusta olla noiden ilkeiden ihmisten kanssa samassa autossa reilua tuntia.
Tuo oli yksi esimerkki. Muitakin vastaavanlaisia tapauksia on, mutta en niitä tähän nyt viitsi alkaa listaamaan.
Olenko liian herkkänahkainen, vai onko minulla syytä loukkaantua?