Hei,
kyllä olen yrittänyt puhua useasti ja nään miehen huolen asiassa. Hän eilen myönsi, miten ikävää on olla, kun ei ole enää töissäkään
mukavaa kuten ennen ja kotona ahdistaa kaikki
. En tiedä sitten kumpi on alkusyy ongelmiin raha-asiat vai mielenterveys.
Minua harmittaa eniten tässä se, että suurin osa veloista on miehen itsensä ottamia ja osa sellaisia mihin en edes suostunut.
Tiesin, jo etukäteen ettei meillä ole kertakaikkiaan ole varaa sellaiseen. Tuolla anonyymipalstalla ollut bipo-juttu sai vähän miettimään,
että tämä voisi olla manian ( ?) oire. Jos tuollainen sairaus todetaan, autetaanko terveydenhuollossa myös tämän osalta vai jääkö nämä ihan omille
hartioille?
Täytyy yrittää uudestaan soittaa tuonne velkaneuvojalle. Aiemmin sellainen aika jo oli muttei mies suostunut lähtemään sinne ja minä en päässyt sairaiden lasten takia.
Työasiassa hän epäilee, että jos todettaisiin vaikka keskivaikea tai vaikea masennus, mikä on hyvin todennäköistä, ei hän halua vahvoja lääkkeitä eikä missään nimessä sairaslomaa tai tietoa
työnantajalle.
Minusta on kohtuutonta, että koko perhe kärsii yhden typeryyksien tai sairauden takia. Rinnalla haluaisin pysyä, mutta jossain kohtaa raja kyllä tulee vastaa.
Vertaistuki olisi paikallaan. Diakonin kanssa jo juttelinkin.