minipilleri & alkuraskaus

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

minipilleri & alkuraskaus

ViestiKirjoittaja hui » 27.10.09 20:39

Voi apua. Nyt on niin, että mun on tarktoius aloittaa minipillerien syöminen heti kun seuraavat menkat alkaa. Alkamispäivä on viime aikojen kierron mukaan tänään. Tossa aamupäivällä tuli kerran ruskehtavaa vuotoa aavistuksen verran, iltapäivällä pari tippaa punajuovaista verennäköistä jotain, ja sen jälkeen ei mitään. Mulla ei kertaakaan ole ollut mitään välivuotoja tänä aikana kun olen ollut ilman hormonaalista ehkäisyä, tuntuu oudolta tämmöinen tiputus.
Raskauden mahdollisuus on pieni, mutta ihan olemassa oleva.
Kun iltapäivällä tuota ihme vuotoa tuli, ajattelin kuukautisten alkaneen ja otin ensimmäsen minipillerin levyltä. Nyt iski kauhu: mitä jos olenkin raskaana ja olen ottanu tuon pillerin? Eihän se tosin ole kuin yksi pilleri, mutta kun niissä alkaa muutenkin ehkäisyteho heti, niin kai sillä yhdelläkin pillerillä on vaikutusta? Mitä se voi tehdä mahdolliselle kohdussani olevalle alkiolle? :shock:

hui
 

Re: minipilleri & alkuraskaus

ViestiKirjoittaja huuhkaja » 27.10.09 20:58

Alkiotyyppihän ei vielä olisi mitenkään sun verenkierrossasi, vaan lilluisi siellä kiinnittymättömänä, joten tuskin hän olisi moksiskaan minipilleristä. :) Syöhän jotkut e-pillereitäkin pitkälle, jos eivät heti hoksaa olevansa raskaana (yhdessä Vauva-lehdessä yks äiti tais syödä ihan synnytykseen asti, kun sai vasta ko. päivänä tietää koko raskaudestaan!). Ja eikös minipillerit oo paljon matalahormonisempia kuin e-pillerit. Älä huoli. :)
  • 0

"Ge barnen kärlek, mera kärlek och ännu mera kärlek, så kommer folkvettet av sig själv."
Astrid Lindgren

Papuusit -07 ja -10
Avatar
huuhkaja
 
Viestit: 2310
Liittynyt: 22.06.08 14:45
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: minipilleri & alkuraskaus

ViestiKirjoittaja hui » 28.10.09 17:21

Kiitos Huuhkaja vastauksestasi. :)
Jatkan hermoiluani. Eipä ole menkat alkaneet vieläkään. Kertaalleen on tänään tullut pienenpieni tiputus hailakan ruskehtavana ja siinä se. Tein Predictor-testin päivällä joka näytti negaa. Vähän nyt kummastuttaa tämä.
Mietin sitäkin, voisiko tämä kuukautisten poisjääminen johtua tuosta yhdestä pilleristä? Minipillerien käyttöhän saattaa jättää kuukautiset jopa kokonaan pois..

hui
 


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 146 vierailijaa