Isäni on rattijuoppo

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Nimetön » 05.02.09 12:18

Kirjoitan tänne, mulla ei ole anonyymitunnuksia.

Isäni autoilee työkseen ja on myös jonkin sortin alkoholisti. Olen tiennyt isäni kärähtäneen ratista monia kertoja aikoinaan lapsuudessani. Nyt olen lasten kanssa vanhempieni luona ja olemme täällä tämän päivän yksin. Äsken ryhdyin etsimään lapselle laastaria ja avasin eteisen lipaston laatikon. Päällimmäisenä ollut rattijuopumuspaperi osui silmiini ja vaikka tiesinkin tekeväni väärin luin sen kuitenkin. Sen mukaan isäni oli ajanut juovuksissa lokakuussa 2008 ja saanut väliaikaisen ajokiellon. Papereista ei käynyt ilmi, miten pitkä ajokielto oli langetettu. Papereissa kerrottiin vasta käsittelyn ajankohta, joka oli lokakuun loppupuolella.

Isäni on käsittääkseni autoillut koko loppuvuoden. Kuskannut myös minua ja lapsia joulukuussa ajokortillisen äitinikin ollessa mukana. Onkohan tuollainen väliaikainen ajokielto kovinkin lyhyt?

Nimetön
 

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Emaho » 05.02.09 12:36

no usein pelkästä ylinopeudesta lähtee kortti n 2-3 kk:ksi riippuen tietty nopeudesta, joten voisin kuvitella että juopuneena ajamisesta lähtte ainakin puoleksi vuodeksi.

mitäpä jos soittaisit poliisille ja kysyisit asiaa, ja kertoisit että isäsi on ajellut ja ajelee edelleen?!

kurja tilanne, halaus. [hali]
  • 0

Emaho
 
Viestit: 5260
Liittynyt: 22.08.06 15:55
Paikkakunta: K-S

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Ellu-72 » 05.02.09 12:39

Se voi olla vaikka vaan pari viikkoa..... Mutta ilman parempaa tietoa epäilisin, että toistuva rattijuoppo saa HIEMAN pidemmän ajokiellon kuin 2-3vk joka tulee esim. jostain ylinopeudesta esim. :? Jospa vaan menis poliisilta kysymään, että miten pitkiä ne yleensä antaa tommosista tapauksista....

Tosi tosi kurjaa........ [hali]
  • 0

ESITTÄYTYMINEN
Lapset = 1/05 8/06 6/09

***Aamun sarastaessa lepakot piiloutuvat valolta - ja kukot laulavat ilosta.***
Avatar
Ellu-72
 
Viestit: 12053
Liittynyt: 22.08.06 14:49
Paikkakunta: Loimaa

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Lyydia » 05.02.09 12:46

[hali] Kyllä minun mielestä rattijuopumuksesta lähtee kortti puoleksi vuodeksi, vaikka olisi lieväkin tapaus. Ammattiautoilija voi saada tuomiolle lyhennystä, mutta miten lupien käy sitä en tiedä...

Kurja on tilanne!
  • 0

Avatar
Lyydia
Bannattu
 
Viestit: 1079
Liittynyt: 23.08.08 11:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Ellu-72 » 05.02.09 12:50

Niin ja lisäisin, että kyllä mä käräyttäisin oman isäni :|
  • 0

ESITTÄYTYMINEN
Lapset = 1/05 8/06 6/09

***Aamun sarastaessa lepakot piiloutuvat valolta - ja kukot laulavat ilosta.***
Avatar
Ellu-72
 
Viestit: 12053
Liittynyt: 22.08.06 14:49
Paikkakunta: Loimaa

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Gaian » 05.02.09 12:52

^niin kamalaa kuin se olisikin niin minä käräyttäisin myös.

Niin ja [hali]
  • 0

do what you love
love what you do
Avatar
Gaian
 
Viestit: 5908
Liittynyt: 24.05.08 21:36

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Nimetön » 05.02.09 12:56

Olen tätä hommaa seuraillut koko ikäni. Äiti ei ole kokenut asiakseen puuttua miehensä puuhiin, vaikka isä olisi lähtenyt illansuussa humalaisena ajamaan ns. tuttua tietä vain muutaman kilometrin kaverilleen. Jatkuvat ylinopeussakot ovat myös olleet aina arkipäivää.

Tänä talvena isäni autossa ei ole talvirenkaita lainkaan. Ei ole kuulemma varaa ostaa eikä kannata, kun kohta on maaliskuu ja saa taas ajaa kesärenkailla - kelistä tietysti viis. Silti esimerkiksi nyt kyseinen auto on poistunut pihasta eli sillä on aamutuimaan lähdetty töihin. En tiedä tarkalleen, mitä töitä isäni juuri nyt tekee, ei välttämättä autoilua.

En ole vuosiin ollut juurikaan isäni kyydissä, sillä minulla on siitä huonoja kokemuksia. Vain pari kertaa olen ollut muutaman vuoden sisällä ja nekin olisi saaneet jäädä väliin, mutta ovat olleet ns. pakkoraossa. Minulla ei itselläni ole autoa, joten matkustamiset mummolaan hoituvat julkisten kulkuneuvojen puutteen vuoksi nimenomaan vanhempieni kyydillä.

Olen aika ahdistunut. Tiettävästi isäni ei ole koskaan onnistunut ketään liikenteessä tappamaan, vaikka tuskinpa sekään tieto minun korviini kantautuisi. Mutta sekin päivä saattaa joskus koitua. Itse pelkään liikenteessä rattijuoppoja ja on aivan karmeaa, että on joutunut sellaista katselemaan läheltä koko ikänsä.

Nimetön
 

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Marie » 05.02.09 13:18

Onpa tosi kurjaa! Isäsi on kuitenkin ammattiautoilijana todennäköisesti saanut korttinsa takaisin tuomioistuinkäsittelyn jälkeisenä päivänä, ellei kyse ole ollut törkeästä rattijuopumuksesta.
  • 0

Pojat 05/06 ja 02/08
Marie
 
Viestit: 1411
Liittynyt: 09.02.07 16:44
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Hanabi » 05.02.09 13:21

[hali] On kyllä tosi vaikea tilanne. Vaikka käräyttäisit isäsi, se ei poistaisi rattijuopumuksen uusimisriskiä. [what]
Voisitko puhua hänen kanssaan tai äitisi kanssa isäsi alkoholismista (tai alkoholin suurkäytöstä)?
Luulisi isäsikin jo tajunneen, että hän on ainakin ongelmakäyttäjä, vaikka ei vielä täyttäisi alkoholistin kriteereitä.
  • 0

Avatar
Hanabi
Bannattu
 
Viestit: 4596
Liittynyt: 24.01.07 1:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja RR » 05.02.09 13:36

Voisiko isäsi päästä ohjelmaan, jossa saa ajokiellon sijaan saa ajaa vain alkolukolla varustettua autoa? Se on tietysti kallista, kun pitää itse maksaa se alkolukko, ja jos kerran talvirenkaitakaan ei raaski hankkia, niin tuskinpa alkolukkoakaan.
  • 0

RR + pojat 05/03 ja 03/05
Enimmäkseen harmiton
Avatar
RR
 
Viestit: 1520
Liittynyt: 22.08.06 11:54
Paikkakunta: Espoo

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 08.02.09 21:00

Hei

Täältä: viewtopic.php?f=11&t=69493 löytyy ohjeet Anonyymi-nikin saamiseksi.
  • 0

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15926
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Nimetön » 09.02.09 0:55

Mulla oli aiemmin anonyymitunnus tiedossa, mutta mahdollisesti se on vaihtunut uuteen, sillä ei toiminut vanha enää minulla.

En usko isälläni olevan mitään kiinnostusta tuollaiseen alkolukkojuttuun, valitettavasti. Hänellä ajatus kulkee kai jotenkin niin, että hän olevinaan hallitsee tilanteen hyvin, ei ole räkäkännissä ajaessaan eli ottanee tarkoituksella riskin.

Nimetön
 

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 09.02.09 8:29

Nimetön kirjoitti:Mulla oli aiemmin anonyymitunnus tiedossa, mutta mahdollisesti se on vaihtunut uuteen, sillä ei toiminut vanha enää minulla.


Salasana vaihtuu säännöllisen-epäsäännöllisesti, uuden saa pyytämällä modeilta.
  • 0

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15926
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja Nimetön » 09.02.09 10:39

Ok. Tuntuu kurjalta pyytää salasanaa ja sitten heti kirjoittaa sen jälkeen tänne. Silloin kävisi jotenkin silmiinpistävän selväksi, kuka kirjoittaa.

Nimetön
 

Re: Isäni on rattijuoppo

ViestiKirjoittaja jonskulainen » 12.04.09 12:43

Rattijuopumuksessa kortti lähtee hyllylle saman tien. Sitten määrätään aika oikeuskäsittelylle, jossa päätetään ajokiellon pituus. Käytännössä ainakin täällä oikeuskäsittely on vasta kuuakusien päästä itse rattijuopumuksesta ja kortti kuivuu vaan tosi vähän aikaa käräjien jälkeen. Tyyliin rattijuopumus tapahtuu toukokuussa -> kortti heti kuivumaan -> käräjät syyskuun puolivälissä -> kortti takaisin lokakuun alusta. Esim. Tietysti ensikertalaisella tuomio on lievempi kuin vanhalla konkarilla.

Mikään, EI MIKÄÄN, puolustele kännissä ajamista. Jos on varaa vetää kännit, on myös varaa ajella taksilla. Piste.
  • 0

We need to slow down so I can catch you
We need to slow down so you can catch me

Äiti, kolme maailman rakkainta naista ja maailman ihanin mies [onni]
Avatar
jonskulainen
 
Viestit: 7394
Liittynyt: 22.07.07 17:21
Paikkakunta: eepee

Seuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 179 vierailijaa