Onko rinnakkaisnikki vaikea selvittää?

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Onko rinnakkaisnikki vaikea selvittää?

ViestiKirjoittaja Marsal » 03.01.09 20:18

Eikös sen selvittäminen käy IP-tunnuksella?Tai ihan sama miten,kun kysymys kuuluu onko vaikeaa selvittää, jos joku kirjoittaa samalta koneelta kahdella (tai useammalla,mistä sitä ikinä tietää) nikillä?
  • 0

12/79&11/80+10/02,02/06,01/09,05/13
*Ent.Mario
Avatar
Marsal
 
Viestit: 2979
Liittynyt: 22.08.06 12:30
Paikkakunta: Kymenlaakson seutu

Re: Onko rinnakkaisnikki vaikea selvittää?

ViestiKirjoittaja enuuna » 03.01.09 20:42

Ei se ole ihan niin suoraviivaista. Ip-osoitteen, josta viesti on kirjoitettu, saa kyllä mode esiin nappia painamalla. Mutta osalla kirjoittajista on ns. dynaaminen ip, eli se muuttuu eri yhteydenottokerroilla, sen saa tietystä joukosta palveluntarjoajan osoitteita. Eli jos joillain ysvääjillä sattuu olemaan sama palveluntarjoaja, heillä voi eri kirjoituskerroilla olla sama ip. Useinhan tietyn kirjoittajan ip on sama, tai vaihtoehtoja on muutama, mutta sitten taas samasta ip-osoitteesta voi tulla eri kirjoittajien viestejä, vaikka kyseessä olevat henkilöt olisivat fyysisesti ihan eri paikoissa. Kotikoneelle asti sitä ei siis pysty jäljittämään, eikä mitenkään aukottomasti. Usein nykyään on myös niitä taloverkkoja, jolloin samassa kerrostalossa asuville osuu helposti sama ip. Mutta toki niitä hyvin suuria todennäköisyyksiä löytyy, jos nyt vaikka Veijari on kirjoitellut suurimman osan viesteistään tietystä osoitteesta, ja sitten tulee palstalle Huijari, joka kirjoittaa myös sieltä, ei ole samaan aikaan Veijarin kanssa palstalla, ja kirjoittaa samaan tyyliin, niin toki sitä voi jo vahvasti epäillä. Mutta jos sattuu olemaan kiinteä ip-osoite, on todennäköisyys jo aika paljon suurempi. Esim. tästä minun osoitteestani on tälle palstalle kirjoitellut näemmä vain joku mystinen vieras muutaman viestin - ja tämä selittyy kaikenmaailman sysvy-huhuiluilla, jotka olen tehnyt uloskirjautuneena :) Ja jos näistä on jotain epäilyjä, niin modeille voi toki vinkata - ei me täällä kurkita niitä ip-osoitteita rutiinisti, minä ainakin hyvin hyvin harvoin. Saa tässä rämpätä nappeja muutenkin ihan tarpeeksi :lol:
  • 0

Elän, siis olen. Aika paljon muualla.
Avatar
enuuna
 
Viestit: 25171
Liittynyt: 22.08.06 12:05
Paikkakunta: Espoo


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 79 vierailijaa