Miten saan kuvat galleriaan sopivaksi??

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Miten saan kuvat galleriaan sopivaksi??

ViestiKirjoittaja tiinulia » 26.10.06 17:08

Mä kerran jo kysyin vähän tähän liittyen mutta nyt kysyn ihan suoraan...

Minä en siis saa kuvaa muokattua galleriaan sopivaksi. Tai saan mä yhdellä ohjelmalla mutta se tekee vain avattaren kokoisen.

Muilla näyttää olevan paljon isompia kuvia.

Miten siis niitä pitää muokata tai mihin ne pitää laittaa niin että saisin kuvana niin isoiksi että näkyykin jotain?

Mä haluisin käyttää tuota galleriaa mutten viitsi tämän ongelman takia. Mulla on irk-galleriassa kuvia kun se muokkaa ne automaattisesti sopivan kokoiseksi.

nimim. Tosi tumpelo :oops:
  • 0

Tiina -81Kuva sekä pojanklopit 05/02, 02/05 ja 09/07
-Kaikkehen tottuu, paitti puukkoon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa-
Avatar
tiinulia
 
Viestit: 1056
Liittynyt: 22.08.06 16:43
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja -riikka- » 26.10.06 18:33

tän miekin haluan tietää, mutten ole vielä kehdannut kysyä :lol:
yritin kerran laittaa kuvaa, ei ontsannut ja luovutin, jätin viisaammille.
  • 0

Riikka ja pojat (-77, -98, -04, -06)
Avatar
-riikka-
 
Viestit: 7242
Liittynyt: 22.08.06 10:56
Paikkakunta: Lappeenranta

ViestiKirjoittaja toukopouko » 26.10.06 18:36

Paintilla saa just sen verran pienennettyä kuvaa kuin ite haluaa. Mä käytän sitä. :D
  • 0

~Kehitys loppuu tyytyväisyyteen~
toukopouko
 
Viestit: 8052
Liittynyt: 22.08.06 10:03
Paikkakunta: Häme

ViestiKirjoittaja Administrator » 27.10.06 11:58

Kuvankäsittelyyn liittyen löytynee satoja ohjelmia, mutta ensimmäisenä yleensä tulee mieleen Irfanview, joka lähinnä kai on kuvien katseluun tarkoitettu, mutta hoituu sillä kuvien pienentämisetkin näppärästi. Löytyy täältä: http://www.irfanview.com/
  • 0

Avatar
Administrator
Site Admin
 
Viestit: 3283
Liittynyt: 22.08.06 7:55
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja tiinulia » 27.10.06 17:01

toukopouko kirjoitti:Paintilla saa just sen verran pienennettyä kuvaa kuin ite haluaa. Mä käytän sitä. :D


Mä en saa sillä pirun paintilla mitään tehtyä. Löydän kohdan määritteet jossa jotain näyttää sinne päin valittavana olevan. Mutta kun ei se tee sitä niinkuin mä haluan. Kuva kyllä pienenee mutta vain niin että esim. kuvan yläreunasta tulee halutun kokoinen kohta siihen pieneen kuvaan. Ei siis niin että koko kuva pienenisi.

Mä en ymmärrä. Mä osaan tehdä netissä kaikenlaista mutta kuvankäsittely ei muka onnistu. Koneellakaan ei ole mitään selkeää ohjelmaa vaikka oon miehelle sanonut asiasta miljuuna kertaa. Tosin tuskin mä osaisin mitään käyttääkään. Mä en ala! [ol]
  • 0

Tiina -81Kuva sekä pojanklopit 05/02, 02/05 ja 09/07
-Kaikkehen tottuu, paitti puukkoon seljäs ja siihenki tottuu, jos makaa vattallansa-
Avatar
tiinulia
 
Viestit: 1056
Liittynyt: 22.08.06 16:43
Paikkakunta: Laihia

ViestiKirjoittaja Administrator » 27.10.06 19:36

Paintissa kun sulla on kuva avattuna, valitse valikosta 'Image' ja sieltä 'Strecth/Skew' ja määritä prosentteina kuinka paljon haluat kuvaa pienentää pituus ja leveys suunnassa (esim. 20% kumpaankin). Ja sitten vain talletus ja siinäpä se.
  • 0

Avatar
Administrator
Site Admin
 
Viestit: 3283
Liittynyt: 22.08.06 7:55
Paikkakunta: Tuusula


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 175 vierailijaa