Sivu 1/3

Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 02.11.25 10:24
Kirjoittaja jonskulainen
Täällä voit huhuilla pariltasi lisäkysymyksiä anonyymisti :)

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 03.11.25 21:31
Kirjoittaja vihersimpukka
Merkkaan ketjun :D

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 04.11.25 10:12
Kirjoittaja Vihersimpukan tonttu
Mukavaa marraskuuta Vihersimpukka!
Kiitos hyvästä esittelystä. Muutama tarkentava kysymys:
- muistikirja tai vihko: ruuduilla, viivoilla vai ilman mitään?
- vetoketjullinen säilytyspussukka: Minkä kokoinen olisi hyvä? Värikäs vai hillitty?
- dekkari tai muuta "helppolukuista kaunokirjallisuutta" suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi: Suosikki kirjailijasi? Onko joku kirjasarja, josta puuttuu joku kirja tai muuten joku kirja jota erityisesti kaipaat? Onko joku kirjasarja jo luettu kokonaan?
- värilliset mustekynät tai tussit: Toivotko ohut vai paksu kärkisiä vai ei ole väliä?
- tarrat: Millaiset toiveessa? Koko, teema, värimaailma...
-Palasaippua: Käsille, vartalolle, hiuksille vai koko keholle? Kuivalle vai rasvoittuvalle iholle?

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 04.11.25 21:53
Kirjoittaja Minttuliina
Merkkaan.

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 05.11.25 8:23
Kirjoittaja Schippy
Ai täällä! Palaan asiaan. :)

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 05.11.25 17:38
Kirjoittaja Akukan tonttunen
Akukka!

Huhuu, moi! Ei ole kysymyksiä tällä erää, paljon tuli ideoita jo viestistäsi, mutta tiedoksesi vain, että täällä ollaan! [xmas]

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 05.11.25 19:15
Kirjoittaja vihersimpukka
Huhuilua, ihanaa [onni] Kiitos tonttu! Tässä vastauksia huhuiluusi:

- muistikirja tai vihko: ruuduilla, viivoilla vai ilman mitään? Mieluiten viivoilla
- vetoketjullinen säilytyspussukka: Minkä kokoinen olisi hyvä? Värikäs vai hillitty? värikäs ja isommille olis tarvetta, esim joku A5 koko tai isompikin
- dekkari tai muuta "helppolukuista kaunokirjallisuutta" suomeksi, ruotsiksi tai englanniksi: Suosikki kirjailijasi? Onko joku kirjasarja, josta puuttuu joku kirja tai muuten joku kirja jota erityisesti kaipaat? Onko joku kirjasarja jo luettu kokonaan? Oon lukenut aika paljon dekkareita kyllä joo. Enimmäkseen brittikirjoja ja nyt oon aloitellut ruotsalaisia esim Anna Janssonia oon lukenut pari kirjaa. Eli joku pohjoismainen tekijä vois olla varma valinta
- värilliset mustekynät tai tussit: Toivotko ohut vai paksu kärkisiä vai ei ole väliä? mieluummin ohuempia
- tarrat: Millaiset toiveessa? Koko, teema, värimaailma...pieniä, iloisia, tyyliin sateenkaaria, sydämiä, kukkia, perhosia, mut kaikki käy, värimaailma iloinen, värikäs tai hempeä pastelli
-Palasaippua: Käsille, vartalolle, hiuksille vai koko keholle? Kuivalle vai rasvoittuvalle iholle?
koko keholle, kuivalle iholle

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 07.11.25 16:54
Kirjoittaja Schippyn tonttu
Schippy!

Olipa kiva saada sinut pariksi :) Minulla on jo idea paketin sisällöksi, mutta onko sinulle tullut mieleen vielä joku erityinen toive?

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 07.11.25 22:30
Kirjoittaja Akukka
Akukan tonttunen kirjoitti:Akukka!

Huhuu, moi! Ei ole kysymyksiä tällä erää, paljon tuli ideoita jo viestistäsi, mutta tiedoksesi vain, että täällä ollaan! [xmas]


[onni]

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 08.11.25 1:08
Kirjoittaja Tupunan tonttu
Hellurei Tupuna! [xmas] Toivottavasti marraskuu kohtelee sinua lempeästi [heart] Tonttu on täällä jo toimissaan hyvässä vauhdissa, mutta sellaista lähdin huhuilemaan, että mikä on suhteesi kookokseen ja erilaisiin pähkinöihin?

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 08.11.25 11:24
Kirjoittaja Aamuauringon tonttu
Heippa aamuaurinko! Ihanaa saada olla sun tonttu [onni] ja täällä on suunnittelut jo kovasti meneillään :D Pari kysymystä, sori jos ne on vähän outoja :lol:

- Mitä kirjoja olet viime aikoina lukenut? Erityisesti sellaisia missä päähenkilö on nainen.
- Teetkö itse käsitöitä? Neulotko tai teetkö muuta?
- Onko sinulla voimalausetta tai voimasanat tai mantraa? Jos ei ole, niin mikä voisi olla sellainen? Kirosanat sallittuja :lol:

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 09.11.25 20:30
Kirjoittaja Schippy
Hei tonttu!
Oon tässä viikon pyöriny keuhkokuumeen kourissa ni kauhean rakentavasti en oo osannu pohtia. Enkä nyt suorilta keksi kanssa.
Kattelin, et mun eteeriset öljyt on luokattoman vanhoja. Mut niitäkin on niin monia enkä osaa luetella. Ei ainakaan sitrustuoksuja, niitä on.
Jotain ”oikeaa” hyvää teetä ehkä. On taas liikaa kaikkia esanssiversioita ja rooibosia ym. outoa. Tai no, kaks pakettia earl graytä näämmä. :P Mutta ei mitään mustaa tai valkosta alkuperäteetä.
Mut ilahdun kyllä varmasti yllätyslahjasta. :)

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 09.11.25 21:49
Kirjoittaja Tupunan tonttu
Tupunan tonttu kirjoitti:Hellurei Tupuna! [xmas] Toivottavasti marraskuu kohtelee sinua lempeästi [heart] Tonttu on täällä jo toimissaan hyvässä vauhdissa, mutta sellaista lähdin huhuilemaan, että mikä on suhteesi kookokseen ja erilaisiin pähkinöihin?

Tupunalle tiedoksi, että pähkinöitä koskevat päätökset on tehty ja nyt meidän molempien on vain elettävä niiden päätösten seurausten kanssa [vihellys]

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 09.11.25 22:36
Kirjoittaja Tupuna
Tupunan tonttu kirjoitti:
Tupunan tonttu kirjoitti:Hellurei Tupuna! [xmas] Toivottavasti marraskuu kohtelee sinua lempeästi [heart] Tonttu on täällä jo toimissaan hyvässä vauhdissa, mutta sellaista lähdin huhuilemaan, että mikä on suhteesi kookokseen ja erilaisiin pähkinöihin?

Tupunalle tiedoksi, että pähkinöitä koskevat päätökset on tehty ja nyt meidän molempien on vain elettävä niiden päätösten seurausten kanssa [vihellys]


Tykkään kyllä kookoksesta ja pähkinöistä. :D

Re: Joululahjavaihtohuhuilu 2025

ViestiLähetetty: 10.11.25 19:52
Kirjoittaja aamuaurinko
Aamuauringon tonttu kirjoitti:Heippa aamuaurinko! Ihanaa saada olla sun tonttu [onni] ja täällä on suunnittelut jo kovasti meneillään :D Pari kysymystä, sori jos ne on vähän outoja :lol:

- Mitä kirjoja olet viime aikoina lukenut? Erityisesti sellaisia missä päähenkilö on nainen.
- Teetkö itse käsitöitä? Neulotko tai teetkö muuta?
- Onko sinulla voimalausetta tai voimasanat tai mantraa? Jos ei ole, niin mikä voisi olla sellainen? Kirosanat sallittuja :lol:


Morijenttes! Sori kun vähän kesti vastata, luin tän jossain koomassa ja sit ajattelin, että vastaan ihan kohta ja näinhän se sitten unohtui. Hirveesti parempi ei ole vireystila nytkään, mutta yritetääs :D

Viimeisimmän silmäoperaation jälkeen lukeminen on ollut tak-kui-saa, mutta kyllä se tästä hiljalleen. Viimeisimpänä luin Ingeborg Arvolan Jäämeren laulun ja Villien tuulten rannan. Sit kesämmällä luin Enni Mustosen semmoisen kartanonrouvasarjan ja Christina Eriksonin Kartanon naiset -sarjan. Tämmöiset on erityisesti mun mieleen. Sit oon lueskellut Maija Kajantoja ja Aino Leppäsiä silleen välipalaksi, aika naisvoittoisia on olleet nämäkin. Jotain näistä mut en tietty kaikkia oon kirjannut sinne "Mitä luet juuri nyt" vai mikähän sen ketjun nimi oli, sieltä voinee stalkkeroida ainakin jotain, jos nyt en jotain olennaista muistanut.

Käsitöitä teen tosi harvoin, tällä hetkellä oikeastaan voisi sanoa, että en tee. Ehkä joskus sitten taas.

Hmm, voimalauseista/mantroista ainaskin "Etiäpäin, sanoi mummo lumessa" on sellainen, mikä puhuttelee. Ja tälleen marraskuussa mieltä lämmittää palindromi "En jaksa, pillu kulli paska jne." :lol: . Sit toki kesymmistä semmonen "Asioilla on tapana järjestyä" on sellainen, mitä äiti aina sanoi, kun oli vaikeaa.