Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Miauku tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja sammakko » 04.10.22 8:01

Merkkaan ketjun :D .
  • 0

sammakko
 
Viestit: 5929
Liittynyt: 22.12.06 8:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Usvan tonttunen » 04.10.22 16:51

Hei Usva! Kiitos inspiroivasta esittelystä, sain siitä paljon ideoita. On tosi kivaa päästä tekemään kalenteri sinulle!

Tässä vaiheessa olisi kaksi kysymystä:
Kahvia, teetä vai ei kumpaakaan?
Mitä mieltä olet palapeleistä?

Luultavasti huhuilen myöhemmin lisää, mutta näillä pääsen alkuun.

Terveisin tonttusi

Usvan tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Usva » 04.10.22 17:16

Oi kivaa, minuakin jo huhuiltu! [onni]

Enemmän olen kahvi-ihmisiä, mutta juon kyllä teetä ja kaakaotakin.

Palapelejä olis kyllä hauska tehdä, mutta varsinkaan isoille palapeleille ei ole tilaa missä koota. Keittiökalusteen leikkuulaudan päällä olen pienempiä koonnut, kätevästi saa talteen leikkuulaudan omaan koloon odottamaan seuraavaa kokoamiskertaa. Oon kyllä askartelumielessä pohtinut pienen palapelin hommaamista, tarkoituksena siis koristella palat (altered puzzle tais olla termi) eli jos nurkista löytyy ylimääräisiä palapelin paloja niin olisin oikein iloinen! :D
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sammakon tonttunen » 04.10.22 17:32

Hei Sammakko!

Kiitos esittelystä, siitä saakin paljon irti [onni] . Tontulle heräsi heti muutama kysymys ennen stalkkaamista. Mukana myös hämykysymyksiä :o)
Mariannet? Liköörikonvehdit? Pähkinäsuklaa? Tumma vai vaalea suklaa, lempikarkki?

Askarteletko, teetkö käsitöitä? Parhaimmat sarjat, elokuvat, kirjat nimeltä mainittuina? Onko muita hukassa olevia kirjoja sillä etsimäsi taitaa olla harvinainen.

Kyseleskelen lissää kenties myöhemminkin.

Sammakon tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpojan tonttu » 04.10.22 17:35

Hei Paimenpoika!

Esittelyssä mainitsit ettet pidä koriste-esineistä - koskeeko tämä myös joulukoristeita? Koristeita myös liipaten, mikä on suhteesi tonttuihin (eli panenko parastani ja paketoin kalenteriin jättimäisen omakuvan [xmas])

Mitä määrittelet makeaksi teeksi?

Askarteletteko? Onko teillä joulukuussa mitään erikoispäiviä? Onko mitään, mitä erityisesti toivoisit kalenterista löytyvän?

T. Tonttu

Paimenpojan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miuku » 04.10.22 20:59

Merkkaan ketjun myös :)
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Avatar
Miuku
 
Viestit: 4559
Liittynyt: 11.08.08 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 05.10.22 7:07

Hei Noanna. Tontulla on jo paljon ideoita tullut ja vielä haluisin kysellä hiukan lisää.

Pahastuuko teillä lapset ja mies jos en heitä erikseen muista? Lapsilla oli allergioita, jos luukku on sinulle niin niitä allergioita ei tarvitse erikseen huomioida vai otanko jokatapauksessa huomioon niin voit jakaa?

Tykkäät neuloa, onko se sama asia kuin, että neulottuja tuotteita löytyy kotoa riittävästi? Kestoilette, onko jostain tietystä asiasta puutetta?

Tykkäätkö tehdä ruokaa tai leipoa? Juotko alkoholia tai glögiä?

Poltatteko kynttilöitä, saunotteko, retkeilettekö?

Jos olisi yksi luukku minkä sisällön saisi itse päättää niin mitä sieltä löytyisi?

Noannan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Pauria » 05.10.22 7:30

Vieras kirjoitti:Pauria, miten suhtaudut(te) mikrokuitupyyhkeisiin, olisiko näppärä vaelluksella? Entä mikä on päänympärysmittasi? Minkä sävyinen viininpunainen talvitakkisi on? Mikä olisi mieluisin siihen sointuva väri?

Ostin heti jo tänään yhden jutun kalenteriin kun löytyi niin osuva juttu 8) Kiitos todella yksityiskohtaisesta ilmoittautumisviestistä! Se tekee tontun työn helpoksi :)


Anteeksi, tonttuseni, etten ole vastannut aiemmin. Ollu monta migreenipäivää putkeen ni en oo jaksanu olla foorumilla.

Mä en itse siedä mikrokuitukankaan tuntua iholla. Miehellä on sellainen ja onhan se kätevä, mutta mä en vaan pysty kykenemään. MUTTA silti sellainen tulis varmasti käyttöön muilla perheenjäsenillä, joten ajatus täsmää kyllä mun toiveisiin. :o)

Meidän kestotalouspaperit on pääosin Hilmiksen ompelemia, trikootilkuista tehtyjä ja ne onkin iiiiiihan parhaita! [onni] Joukossa on myös vanhoista froteepyyhkeistä leikattuja/revittyjä, jotka on kans hyviä, erityisesti jos kaipaa hyvää imukykyä. Ulkonäöllä ei niin oo väliä, mutta onhan noi uusimmat ihania, ku siellä on hempeää kukkakuosia, pirtsakkaa ketunnaamaa, hellyyttävää pupuvauvaa jne. Silti ihan yhtä mieluisia on yksiväriset, raidalliset jne.

Talvitakki on aika syvää viininpunaista. Muistaakseni melko lähellä tota [auts] -hymiötä. Mikähän väri sen kans passais parhaiten... [what] Emmä tiiä. Oon vähän huono tämmösissä. :lol: Pipomitta on 56cm.
  • 0


Mä ja aviomies -84 yhdessä 2002 ->, Joonatan 07/03 -06/15, Tuhkimus (L.) 02/05 Belle (I.) 08/06 Veli (A.) 07/08 rv 26+0, Hai (Tiina, M.) 07/10 rv 29+3 Asterix (pikku-A.) 05/16 Idefix (I-B) 03/18 rv 30+2
sekä Tesla Puudeli
Päikky
Avatar
Pauria
 
Viestit: 18138
Liittynyt: 11.08.11 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpoika » 05.10.22 7:52

Ihanaa huhuilua, tästä se jännitys alkaa [onni]

Paimenpojan tonttu kirjoitti:Hei Paimenpoika!

Esittelyssä mainitsit ettet pidä koriste-esineistä - koskeeko tämä myös joulukoristeita? Olen hyvin vaativa joulukoristeiden suhteen. Mikään kimaltava hörselö ei käy missään tapauksessa, mutta luonnonmateeriaaleista tehdyistä tykkään kyllä. Koristeita myös liipaten, mikä on suhteesi tonttuihin (eli panenko parastani ja paketoin kalenteriin jättimäisen omakuvan [xmas]) Tontuista en pidä, muuta kuin niistä oikeista :D
Mitä määrittelet makeaksi teeksi? Kaikki, joissa on jotain lakritsinjuurta, hedelmäesanssia tms.

Askarteletteko? Askartelen vähän,mutta materiaaleja on ehkä loppuelämäksi. Onko teillä joulukuussa mitään erikoispäiviä? Kuopuksen synttärit 7.12. Muuten ei vielä tiedossa muita erikoisia. Onko mitään, mitä erityisesti toivoisit kalenterista löytyvän?Paljon olen tykännyt edellisissä kalentereissa muutamasta suklaan palasta (esim Fazerin paperipäällisistä) aamua piristämään. Huomioithan, että mm geisha sisältää vehnäjauhoja.


T. Tonttu
  • 0

Kuusi lasta vuosilta 2006-2015
Avatar
Paimenpoika
 
Viestit: 2870
Liittynyt: 23.05.08 20:02
Paikkakunta: Lappi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Rautalangan tonttu » 05.10.22 8:38

Hei Rautalanka, kiitos edellisistä vastauksista :o)

Pari lisäkyssäriä:
- luetko lehtiä tai kirjoja ja jos niin mitä?
- teetkö käsitöitä?
- tykkäätkö runoista tai loruista?

Rautalangan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 05.10.22 8:54

Hei [onni]

Luen asialehtiä, kuten jotain tylsän keski-ikäistä kuvalehteä, Hesarin kk-liitettä, historialehteä tms. Kirjoista käteen tarttuu historialliset hömppäromaanit, tosin kaikki Utriot olen lukenut jo. Tykkään myös populaaritieteestä, nyt on luennassa The Dawn of everything. Ihan sika mielenkiintoinen!

Teen käsitöitä, neulon, virkkaan ja neulakintailen. Olisipa vaan aikaa tehdä enemmänkin! En juurikaan ompele.

Runot maistuu myös :)

Kiva kun olet siellä!



Lähetetty minun EB2103 laitteesta Tapatalkilla
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 18998
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja sammakko » 05.10.22 9:26

Heippa tottuni! :o)

Sammakon tonttunen kirjoitti:
Mariannet? Joo!
Liköörikonvehdit? Vahva ei.
Pähkinäsuklaa? Kyllä, mutta vain rouheena, ei isoja esim kokonaisia hasselpähkinöitä.
Tumma vai vaalea suklaa. Olen aika kaikkiruokainen suklaassa. Tai no valkosuklaa on nou-nou. Ja nämä uutuudet, joihin sekoitetaan karkkimakuja, niin en tykkää. Tykkään mm Lidlin aika tummasta pistaasista, mutta myös Fazun popcorn ja pähkinä-rusina mauista. Ja Maraboun Daimista. DaCaposta, Geishasta.
Lempikarkki? Ehkä Amerikan ja Ranskan pastillit. Tai Omarit. Tai valkoiset toffeepallot. Punaiset Ufot. Remix-pusseista pari hassua löytyvää vaaleaa greipin makuista.

Askarteletko, teetkö käsitöitä? En enää nykyään. Neulon vähän, mutta lankoja on.

Parhaimmat sarjat: olen katsonut tosi vähän telkkaria viimeisen vuoden aikana, mutta sarjoja joista olen tykännyt: Downton Abbey, Viikingit, Breaking Bad, Rahapaja

elokuvat: All time suurin rakkaus on tietenkin Pulp Fiction ja Piano. Sitten lähiaikoina nähtyjä.... tää on tosi vaikea, pitää miettiä edelleen.

kirjat nimeltä mainittuina: Kirjojen kanssa vähän sama kuin telkkarin, en ole melkein vuoteen lukenut paljoakaan. Viimeisimpiä jotka jääneet mieleen on Satu Vasantolan ja Tommi Kinnusen kirjat. Meri Valkaman Sinun, Margot. Anneli Kanto Rottien pyhimys. Kate Atkinson Elämä elämältä. Audrey Niffenegger Aikamatkustajan vaimo.

tietokirja-tyyppisistä: Suvi Ratinen: Omat huoneet. Riitta Konttinen: Onnellista asua maalla. Anna Kontula: Virginie. Hanna-Reetta Schreckin Säkenöivät ja oikukkaat. Anu Lahtisen Ebba, kuningattaren sisar. Mary S. Lovell: Mitfordin tytöt.

dekkareista: Jo Nesbon Harry Holet. Lars Keplerit. Kate Atkinsonin Jackson Brodie -sarja. Stefan Ahnhemin Fabian Risk -sarja.

Onko muita hukassa olevia kirjoja sillä etsimäsi taitaa olla harvinainen. Juu, on huomattu :D joten älä vain sterssaa siitä!

Kyseleskelen lissää kenties myöhemminkin.
  • 0

Viimeksi muokannut sammakko päivämäärä 05.10.22 10:51, muokattu yhteensä 1 kerran
sammakko
 
Viestit: 5929
Liittynyt: 22.12.06 8:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noanna » 05.10.22 10:48

Vastasin kalenteriketjussa

Noannan tonttu kirjoitti:Hei Noanna. Tontulla on jo paljon ideoita tullut ja vielä haluisin kysellä hiukan lisää.

Pahastuuko teillä lapset ja mies jos en heitä erikseen muista? Lapsilla oli allergioita, jos luukku on sinulle niin niitä allergioita ei tarvitse erikseen huomioida vai otanko jokatapauksessa huomioon niin voit jakaa?

Tykkäät neuloa, onko se sama asia kuin, että neulottuja tuotteita löytyy kotoa riittävästi? Kestoilette, onko jostain tietystä asiasta puutetta?

Tykkäätkö tehdä ruokaa tai leipoa? Juotko alkoholia tai glögiä?

Poltatteko kynttilöitä, saunotteko, retkeilettekö?

Jos olisi yksi luukku minkä sisällön saisi itse päättää niin mitä sieltä löytyisi?
  • 0

Avatar
Noanna
 
Viestit: 5552
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu nro 2 » 05.10.22 12:23

Noanna kirjoitti:Vastasin kalenteriketjussa

Noannan tonttu kirjoitti:Hei Noanna. Tontulla on jo paljon ideoita tullut ja vielä haluisin kysellä hiukan lisää.

Pahastuuko teillä lapset ja mies jos en heitä erikseen muista? Lapsilla oli allergioita, jos luukku on sinulle niin niitä allergioita ei tarvitse erikseen huomioida vai otanko jokatapauksessa huomioon niin voit jakaa?

Tykkäät neuloa, onko se sama asia kuin, että neulottuja tuotteita löytyy kotoa riittävästi? Kestoilette, onko jostain tietystä asiasta puutetta?

Tykkäätkö tehdä ruokaa tai leipoa? Juotko alkoholia tai glögiä?

Poltatteko kynttilöitä, saunotteko, retkeilettekö?

Jos olisi yksi luukku minkä sisällön saisi itse päättää niin mitä sieltä löytyisi?


Hei apua onko tässä joku virhe?!? :shock: :?: :idea: :shock:
Sillä minäkin olen Noannan tonttu, mutta en huhuilija :?

Noannan tonttu nro 2
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tonttunen » 05.10.22 13:41

Noannan tonttu nro 2 kirjoitti:
Noanna kirjoitti:Vastasin kalenteriketjussa

Noannan tonttu kirjoitti:Hei Noanna. Tontulla on jo paljon ideoita tullut ja vielä haluisin kysellä hiukan lisää.

Pahastuuko teillä lapset ja mies jos en heitä erikseen muista? Lapsilla oli allergioita, jos luukku on sinulle niin niitä allergioita ei tarvitse erikseen huomioida vai otanko jokatapauksessa huomioon niin voit jakaa?

Tykkäät neuloa, onko se sama asia kuin, että neulottuja tuotteita löytyy kotoa riittävästi? Kestoilette, onko jostain tietystä asiasta puutetta?

Tykkäätkö tehdä ruokaa tai leipoa? Juotko alkoholia tai glögiä?

Poltatteko kynttilöitä, saunotteko, retkeilettekö?

Jos olisi yksi luukku minkä sisällön saisi itse päättää niin mitä sieltä löytyisi?


Hei apua onko tässä joku virhe?!? :shock: :?: :idea: :shock:
Sillä minäkin olen Noannan tonttu, mutta en huhuilija :?


Anteeksi, on. Ihan kauhea lukihäiriöpaholainen sattui tälle tontulle. Olen onnistunut lukemaan viestin moneen kertaan ja väärin. Onneks selvis nyt eikä vasta myöhemmin. Menee häpeämään ja pahasti.

tonttunen
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa