Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Miauku tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Trillianin tonttu » 07.10.22 9:40

Heippa Trillian, ja kiitos vastauksista! Tässä välissä aivan pikainen kysymys:

Mikä on lempieläimesi?

Trillianin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja jodelien tonttu » 07.10.22 13:48

Hei jodelie!

Kiva alkaa pohtia kalenteria sinulle! :D Muutama kysymys on herännyt todella kattavasta esittelystä huolimatta.

- kuivatut hedelmät, hitti vai huti?
- joulukoristeet, mitä tykkäät niistä?
- saunotko/kylvetkö?

jodelien tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja jodelie » 07.10.22 15:43

jodelien tonttu kirjoitti:Hei jodelie!

Kiva alkaa pohtia kalenteria sinulle! :D Muutama kysymys on herännyt todella kattavasta esittelystä huolimatta.

- kuivatut hedelmät, hitti vai huti?
- joulukoristeet, mitä tykkäät niistä?
- saunotko/kylvetkö?


Riippuu hedelmästä! Omput on hitti, mangot huti :lol: Mutta meillä kyllä muut syö niitäkin mistä mä en pidä. :)

Joulukoristeet on ihania, meillä on aina sekakoristeltu kuusi ja rakastan koristeita joilla on tarina. [heart]

Saunon kyllä, taloyhtiön saunassa. Joskus myös appivanhemmilla (siellä on myös kylpyamme!) ja toki mökillä. :)
  • 0

Me tulimme eri teitä samalle laiturille.
(P. Saarikoski)


Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4335
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Trillian » 07.10.22 20:45

Trillianin tonttu kirjoitti:Heippa Trillian, ja kiitos vastauksista! Tässä välissä aivan pikainen kysymys:

Mikä on lempieläimesi?

Kissa. Ja alpakka.
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4929
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpoika » 08.10.22 10:29

Paimenpojan tonttu kirjoitti:Heipä hei taas Paimenpoika! Tontun pää raksuttaa täällä hurjasti, ja nyt pohdituttaa teet(te)kö palapelejä, tai ratkotko mielelläsi pulmia (sudoku, ristikot, arvoitukset tms.)?


En tee perinteisiä palapelejä ja lapsilla niitä on liikaakin, mutta ratkon mielelläni pulmia. Aikaa ristikoihin ja sudokuihin ei lehtitolkulla juurikaan ole, mutta arvoituksia voi miettiä hyvin yksi kerrallaan.
  • 0

Kuusi lasta vuosilta 2006-2015
Avatar
Paimenpoika
 
Viestit: 2875
Liittynyt: 23.05.08 20:02
Paikkakunta: Lappi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja vilipun tonttu » 10.10.22 7:44

VILIPPU!

Käytätkö koruja? Korviksia, kaulakoruja, rannekoruja?
Mitä löytyisi täydellisestä kalenterin luukusta?
Onko sinulla antaa vinkkiä, minkälainen kirja/kenen kirjailijan kirja olisi mieluinen, muita kuin jo mainitsemasi?

vilipun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja vilippu » 10.10.22 9:13

Jee huhuilua :)
Käytän koruista oikeastaan vain korviksia. Pidän hopean värisistä koukuista/pohjista (en niinkään kullan- tai pronssin) ja korvikset saa olla isojakin roikkuvia. Arkikäytössä käytän hillitympiä nappikorviksia.

Täydellisessä kalenteriluukussa olisi jotain päivään hyvin osuvaa tai sitten jotain tontun itse, juuri minua ajatellen, tekemää. Erityisesti mieleen jääneet luukut aiemmilta vuosilta: itse tehty pipo, itse tehty kolikkopussukka, villasukat, lautapeli, joka osui hyvään hetkeen, välipalapatukka päivänä, jolloin ei ollut oikein tuhdit eväät töihin, hyvä kirja, joka houkutti lukemaan koko sarjan... nämä tuli ensimmäisinä mieleen. Toki ei voi ennustaa, millainen päivä tulossa, mutta joskus osuu :D

En osaa sanoa erityistä kirjailijaa tai kirjaa. Sain nyt lainaksi tuosta Enni Mustosen sarjasta kaikki, joita en ollut lukenut. Joku mukaansatempaava, näin talvella lämpimiin maisemiin sijoittuva keveä luettava voisi olla mukava.
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu
 
Viestit: 4729
Liittynyt: 03.01.14 18:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja vilipun tonttu » 10.10.22 9:15

Kiitos vilippu [onni]

Ihan ketjun alussa huikkasin, että ilmosi oli tullut perille. Silloin ei ollut mitään kysyttävää :) Vasta nyt on alkanut herätä kysymyksiä, kun ideoitakin tulee :)

vilipun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 10.10.22 16:22

Lisää kysymyksiä ja kannattaa seurata tätä ketjua, koska tarkentavia kysymyksiä vielä tulossa:
Millaiselle käyttöesineelle sinulla olisi tarvetta?
Onko aineettomat luukut ok, tykättyjä vai ei toivottuja?
Suklaa: tumma, vaalea vaiko valkosuklaa?
Tee: rooibos on suosikkisi, mutta kuluuko myös muunlaiset teet? Maustettuna vai ilman?
Harrastatteko geokätköilyä koko perheen voimin? Onko teillä paljon haettuja kätköjä? Tai oletteko tehneet omia? Kätköilettekö gps vai puhelimella? Mieluummin kaupungissa vai maastossa?

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paurian tonttuilija » 10.10.22 17:09

Pauria, tykkäätkö saunoa? Jos tykkäät, mitä kaikkea kuuluu ihanaan saunaelämykseen?

Paurian tonttuilija
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Pauria » 10.10.22 19:52

Moi.

Kyllä mä saunasta tykkään, mutta nykyisin saunon enimmäkseen uimahallikäynneillä, ku pyrin käymään kolmesti viikossa siellä ni harvemmin kotona sit enää tulee mentyä. Oon muutenki aika askeettinen saunoja, en viihdy kovin kovissa ja/tai pitkissä löylyissä. Löylytuoksuja emme käytä, eikä nykyisen asuntomme jo aiempien asukkaiden likaiseksi pintyttämä sauna myöskään varsinaisesti houkuttele valaisemaan lyhdyillä tms. yhtään nykyistä enempää. :lol: Laudeliinojakin on yllinkyllin ja saunatyynyt roikkuu lähes käyttämättöminä pesuhuoneessa.

Mut hei yks asia on jota oon viime viikkoina kaivannut: on olemassa sellaisia migreenihattuja/pantoja, joiden idea on käytännössä se että pantaa tai sen taskuihin työnnettäviä pieniä geelipusseja voi pitää pakastimessa tai jääkaapissa ja sieltä napata sitten käyttöön. (Myös perinteiset kauratyynyt alkaa meillä kaivata uusimista.) Että jos ompelukone löytyy niin ainaki tollainen migreenipanta lienee kohtuuhelppo pyöräyttää jostain trikoosta. Osa noista on vissiin sellaisia joilla samalla saa silmätkin peittoon, joten värin ois hyvä olla tumma. Yks pieni kylmäpakkaus meillä onkin.
  • 0


Mä ja aviomies -84 yhdessä 2002 ->, Joonatan 07/03 -06/15, Tuhkimus (L.) 02/05 Belle (I.) 08/06 Veli (A.) 07/08 rv 26+0, Hai (Tiina, M.) 07/10 rv 29+3 Asterix (pikku-A.) 05/16 Idefix (I-B) 03/18 rv 30+2
sekä Tesla Puudeli
Päikky
Avatar
Pauria
 
Viestit: 18140
Liittynyt: 11.08.11 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Dagnyn tomte » 11.10.22 20:18

Hejsan jälleen Dagny!

Lisäkysymyksiä pörräilee tontun päässä, voi olla että niitä tulee vielä tämänkin jälkeen!!

- Leivotteko joskus/usein?
- Luetko lehtiä tai kirjoja? Minkä tyylisiä?
- Askarteletko yksin tai lasten kanssa? Tai teetkö käsitöitä?
- Onko sinulla tai lapsilla jotain lempparia disneyn tai pixarin leffoista tai hahmoista?
- Mitä unelmiesi joulukalenteriluukusta voisi löytyä? Mikä olisi kamalinta (pl. hajuste/allergia-asiat ja inhokit, joita esittelyviestissä oli)?

Dagnyn tomte
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Dagny » 11.10.22 20:44

Oi ihanaa, kysymyksiä! Nämä on niin kuin kalenteriluukkuja keskellä lokakuuta [onni]

-Leivon joskus, lähinnä perunarieskaa jos on jäänyt perunamuusia. Satunnaisesti innostun tekemään jonkun juustokakun tai esim. mokkapaloja. Myös isommat lapset leipovat joskus. Hiivaa sisältäviä en leivo ikinä.
-Aiemmin olen ollut himolukija mutta tällä hetkellä PTSD:n aiheuttamat kognitiiviset oireet haittaavat pitkiin teksteihin keskittymistä. Mulla on kyllä useampikin kirja kesken ja luen niitä aina välillä kun aivot on vähän paremmassa kunnossa. Tykkään kirjoista joissa on ihmiskohtaloita ja historiaa. Lempikirjailijoita ovat mm. Diana Gabaldon (jota luen myös englanniksi), Jane Austen, Sirpa Kähkönen, Elena Ferrante ja luen säännöllisesti uudestaan esim. Montgomeryn tyttökirjat. En kuitenkaan tykkää saada kirjoja lahjaksi (lukuvinkkejä ehkä mieluummin?), koska valitsen aina lukemani kirjat jollain ihme perstuntumalla jota on vaikea selittää. Tilaan Kotivinkkiä ja Kodin Kuvalehteä. Ne on mulle arjen eskapismia! Tykkään myös käsityölehdistä.
-Olen tuuriaskartelija. Aina välillä ihastun johonkin tekniikkaan ja väkerrän paljon ja sitten se loppuu ja voi mennä vuosia että löydän taas uuden kivan tekniikan. Tuftaus ja ristipistot kiinnostaisi mutta ei oikein ole aikaa perehtyä. Käsitöitä teen paljon, neulon ja ompelen keskiaika-asuja käsin. Myös muut keskiaikaiset tekniikat joko olen ottanut tai aion ottaa haltuun, seuraavina jonossa neulakinnastekniikka ja kirjonta.
- Ei ole lempparihahmoja Disneyltä mutta tykkään kovasti Totorosta.
- Unelmien luukusta löytyisi joku kätevä arjen esine joka on esteettisesti miellyttävä ja jossa on kuva-aiheena pikkulintu (joka on jotain oikeasti olemassa olevaa lajia koska kuopus ei kestä lintuja joiden lajia ei voi määrittää).
- Kamalinta olisi joku naisellinen koru tai tuikkukippo jossa on tuoksukynttilä. Tai joku Halloween-estetiikkaa oleva juttu, inhoan pääkalloja ja kurpitsoita :lol:
  • 0

Jalo 12/06, Sulo 7/10 ja Ilo 7/19.
Avatar
Dagny
 
Viestit: 17301
Liittynyt: 22.08.06 9:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 12.10.22 13:06

Kuunkajon tonttu kirjoitti:Hei Kuunkajo. Olen tonttusi. Sain sinulta ihana pitkän kirjeen ja onpa kiva päästä tänä vuonna tonttuilemaan just sulle. Olen pienen hetken tässä vielä vähän kiireinen, mutta en ole unohtanut sua. Kyselen varmasti vielä lisäkysymyksiä tulevaisuudessa.

[onni] Jään odottelemaan mahdollisia kysymyksiä.
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sarben tonttu » 12.10.22 21:06

Sarben tonttu kirjoitti:Hei Sarbe!
Tonttu on jo ideoimassa [xmas]
Muutama kysymys:
- Luetko kirjoja tai lehtiä? Suosikkeja näistä?
- Käytätkö koruja?
- Onko Oreolla allergioita, onko tarkkaa ettei herkuissa ole esim. pientä määrää soijaa?

T. tonttusi


Nostelen tämän, kun hukkunut jo tuonne muiden huhuilujen taakse [xmas]

Sarben tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa