Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Miauku tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noanna » 05.10.22 13:47

Mitä, enkö saakaan kahta kalenteria :D

Hyvä että asia selvisi!
  • 2

Avatar
Noanna
 
Viestit: 5555
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Trillianin tonttu » 05.10.22 13:51

Hei Trillian, ja anteeksi etten kiireiltäni ole aiemmin ehtinyt moikata! Mielessäni olen kyllä valmistellut kysymyspatteristoa, kirje kun on aika kompakti. :lol: Tässä nyt muutama kysymys alkuun:

1) Tykkäätkö lakritsista ja jos kyllä, niin onko jokin lakutyyppi josta et tykkää (esim. salmiakki-, vadelma- tai mansikkalakritsi, täytelakut, metrilakut...)?
2) Entä maistuuko a) salmiakki b) hedelmäkarkit c) vaahtokarkit d) toffee e) tikkarit f) jokin karkkiaski g) purukumit h) ksylitolipastillit i) piparminttu? Jos näistä jokin laatu on erityisen mieluista, niin vinkkiä vaan! :o)
3) Tykkäätkö välipalapatukoista, kuivahedelmistä, pähkinäsekoituksista, ja onko sun arjessa hetkiä jolloin tämäntyyppiset energiasnacksit tulee tarpeeseen?
4) Millaisesta kahvista pidät? Ovatko makukahvit mieleen, käytätkö pikakahvia, onko teillä esim. kapselikeitintä?

5) Leivotaanko teillä?
6) Onko jokin erityinen Suomi-herkku, jonka paljastuminen kalenterista olisi ihan mahtavaa?
7) Oletko ennakkoluuloton maistelija?

8) Tykkäätkö koruista? Jos, niin minkä tyyppisistä? Pidätkö esimerkiksi puuhelmistä tai muista vastaavista kaula- tai rannekoruista?
9) Miten hemmottelet itseäsi?
10) Jos olet osallistunut kalenterivaihtoon aiemminkin, mikä on ollut paras ylläri ikinä?

11) Onko teillä joulukuussa (huom! KOKO joulukuun aikana!) jokin aivan erityinen päivä, esimerkiksi synttärit, nimpparit tai vuosipäivä?
12) Muistaakseni kirjeessä ei mainittu, haluatko kalenterin täysin itsellesi vai sopiiko sinne sujauttaa myös perheenjäsenille ylläreitä?
13) Tykkäätkö muuten muumeista? :mrgreen:
14) Haluatko arvuutella tontun henkilöllisyyttä, vai maltatko odottaa että se paljastuu vasta jouluna?
15) Uskotko yliluonnolliseen, kuten enkeleihin, jumaliin, kummituksiin tai johonkin muuhun? Vetoaako joku maailmanuskonnoista sinuun erityisesti? Onko joulu sinulle kristillinen, muinainen vai kulttuurinen juhla?

Aewan mahdottomasti kysymyksiä, eikä ne varmasti jää vielä tähän, mutta aloitetaan nyt näistä! Luultavasti jonkun päivän kuluttua tulee vielä ainakin kulttuurimieltymyksiin liittyviä juttuja... :mrgreen:

Niin ja hei, yksi tosi tärkeä kysymys! Jos paketin lähettää Suomen kotiin, milloin saat sen/milloin sen on syytä olla perillä?

Trillianin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 05.10.22 14:02

tonttunen kirjoitti:
Noannan tonttu nro 2 kirjoitti:
Noanna kirjoitti:Hei apua onko tässä joku virhe?!? :shock: :?: :idea: :shock:
Sillä minäkin olen Noannan tonttu, mutta en huhuilija :?


Anteeksi, on. Ihan kauhea lukihäiriöpaholainen sattui tälle tontulle. Olen onnistunut lukemaan viestin moneen kertaan ja väärin. Onneks selvis nyt eikä vasta myöhemmin. Menee häpeämään ja pahasti.


Hyvä, kun selvisi. Tipahti huoli emäntien hartioilta, että me oltaisiin sössitty tämä pahasti. Huhuilkaa pareja, niin varmistellaan samalla, että kaikki on ok ja kaikki tietää parinsa. :D Meihin emäntiin voi olla yhteydessä kaikissa huolissa ja iloissa. Voidaan teidän puolesta jakaa juttuja tarvittaessa. Ole yhteydessä siihen emäntään keneltä sait tiedon tontutettavastasi.

Nyt kaikki innolla suunnittelemaan kalentereita. Ihanaa viikkoa kaikille!
  • 4

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja R83 tonttu » 05.10.22 22:19

Hei
Kiitos esittelystäsi. Muutama kysymys näin alkuun:
Oletko ennen osallistunut kalenterivaihtoon? Jos olet, niin minä.vuonna ja mikä oli parasta mitä olet saanut?

Haluatko mieluummin kalenterin vain itsellesi vai muistetaanko myös lapsia?

Pidätkö kynttilöistä?
Askarteletko?

Varmasti tulen kysymään myös lisää.

R83 tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 06.10.22 6:51

Hei Vega, mukavaa joulunodotusta. Ilo oli lukea esittelyä, melkein kuin olisi itselle tekemässä, eli monta luukkua on jo valmiina mietinnöissä. Muutama kysymys tullut mieleen.

Teillä on koira, onko minkä kokoinen ja koiraan liittyen poltatteko kynttilöitä tai retkeilettekö?

Leivotko tai laitatko ruokaa paljon ja jos niin onko jotain toiveita näihin liittyen mitä olisi uupumassa tai kaapissa yllinkyllin. Käytättekö ruokajuomia?

Haaveilet, että olisi enemmän aikaa neuloa, onko kaappeihin jo kertynyt kovasti tavaraa odottamaan puikoille pääsyä tai oletko ihan viime aikoina ehtinyt enemmän tekemään ja ei ole uusille käsitöille tarvetta?

Odottaako teillä muu perhe kovasti muistamisia, vai saako tämä olla vain sinulle?

Vegan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja sammakko » 06.10.22 8:42

.
  • 0

sammakko
 
Viestit: 5958
Liittynyt: 22.12.06 8:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja suhvin tonttu » 06.10.22 8:53

Heippa suhvi [hei]
Älä huoli, tonttusi on jo työn touhussa. Kirjoitit, ettet syö ihan hirveästi makeaa. Entä suolaiset herkut. Onko wasabi liian tujua? Millaisia kirjoja tykkäät lukea?

Eipä tässä nyt muuta tullut tällä kertaa mieleen. Mukavaa päivää!

suhvin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 06.10.22 12:23

Miuku!
[hei] Täällä ollaan suunnittelu hommissa. Kiitos hyvästä esittelystä!
Muutama kysymys tässä vaiheessa:
Kauneus vai käytännöllisyys?
Postikortit ja kirjekuoret: keräiletkö vai tuleeko käyttöön?
Puuttuuko jotain retkeilyvälineitä/tarvikkeita?
Onko teidän kissat ronkeleita herkkujen suhteen?
Meikkaatko? Millaista kosmetiikkaa käytät?
Käytätkö koruja?

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Jonskulaisen tonttu » 06.10.22 12:34

Heippa Jonskulainen!

Kerroit että olet gluteeniton, halautko tarkentaa? Käykö sinulle puhdistettu kaura tai vehnä- ja ohratärkkelys, vai pitääkö olla luontaisesti gluteenitonta?

Millaisesta suklaasta pidät? (tumma, jos niin kuinka tumma/maitosuklaa/valkoinen suklaa/maustetut karkkisuklaat/täytesuklaat)

Onko linnuista joku lempilaji? Koiralajin taisinkin jo bongata :D .

Käytätkö koruja? Jos, niin mitä ja millaisia? Onko nikkeliallergiaa?

Poltatko kynttilöitä? Millaisia?

Saatan kysellä vielä lisääkin, sillä suunnittelu on vasta alussa. Mutta tosi kiva tehdä sulle kalenteria! [onni]

Jonskulaisen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja jonskulainen » 06.10.22 14:01

No moi! :)

Syön gluteenitonta, mutta en ole niin tarkka. Saattaa sisältää merkinnät ei haittaa, eikä tarvitse olla luontaisesti gluteenitonta.

Rakastan valkosuklaata, Maraboun maitosuklaata ja toisaalta tosi tummia maustettuja suklaita (esim. 70%, minttu, pähkinä tms tummaa suklaata). Karkkisuklaat tai täytesuklaat ei niin kovasti iske, mutta kyllä nekin menee. Esim vihreä kuula-suklaa.

Linnuista tykkään korpeista ja pöllöistä, ne on erityiset lempparit. Mutta kaikki pihapiirin linnut käy, esim mustarastas tai mustavaris on myös kivoja.

Mielestäni ei ole nikkeliallergiaa, mutta käytän pääasiassa aitoja koruja (hopea, kulta, valkokulta). Yksinkertaisia koruja, ja mulla on tosi kapea ranne ja kaula ja pienet sormet, korut saa olla aika pieniä. Mitat kerron, jos haluat :) Mulla on tosi pitkät hiukset, jos jotain koristeita ajattelet, niin hiusdonitseja käytän päivittäin, hiuspanta (takaa avoin, eli se tulee vain korvien taakse) tulisi tarpeeseen, katkaisin juuri yhden ja toinen on myös katkeamispisteessä.

Poltan tuoksuttomia kynttilöitä. Tuikkuja, kruunukynttilöitä, pilarikynttilöitä, kaikki peruskynttilät käy.

Jonskulaisen tonttu kirjoitti:Heippa Jonskulainen!

Kerroit että olet gluteeniton, halautko tarkentaa? Käykö sinulle puhdistettu kaura tai vehnä- ja ohratärkkelys, vai pitääkö olla luontaisesti gluteenitonta?

Millaisesta suklaasta pidät? (tumma, jos niin kuinka tumma/maitosuklaa/valkoinen suklaa/maustetut karkkisuklaat/täytesuklaat)

Onko linnuista joku lempilaji? Koiralajin taisinkin jo bongata :D .

Käytätkö koruja? Jos, niin mitä ja millaisia? Onko nikkeliallergiaa?

Poltatko kynttilöitä? Millaisia?

Saatan kysellä vielä lisääkin, sillä suunnittelu on vasta alussa. Mutta tosi kiva tehdä sulle kalenteria! [onni]
  • 0

We need to slow down so I can catch you
We need to slow down so you can catch me

Äiti, kolme maailman rakkainta naista ja maailman ihanin mies [onni]
Avatar
jonskulainen
 
Viestit: 7383
Liittynyt: 22.07.07 17:21
Paikkakunta: eepee

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Trillian » 06.10.22 14:02

Trillianin tonttu kirjoitti:Hei Trillian, ja anteeksi etten kiireiltäni ole aiemmin ehtinyt moikata! Mielessäni olen kyllä valmistellut kysymyspatteristoa, kirje kun on aika kompakti. :lol: Tässä nyt muutama kysymys alkuun:

Esittely on niin kuin minä itsekin, lyhyt, ytimekäs ja helppo :lol:
Trillianin tonttu kirjoitti:1) Tykkäätkö lakritsista ja jos kyllä, niin onko jokin lakutyyppi josta et tykkää (esim. salmiakki-, vadelma- tai mansikkalakritsi, täytelakut, metrilakut...)?
2) Entä maistuuko a) salmiakki b) hedelmäkarkit c) vaahtokarkit d) toffee e) tikkarit f) jokin karkkiaski g) purukumit h) ksylitolipastillit i) piparminttu? Jos näistä jokin laatu on erityisen mieluista, niin vinkkiä vaan! :o)
3) Tykkäätkö välipalapatukoista, kuivahedelmistä, pähkinäsekoituksista, ja onko sun arjessa hetkiä jolloin tämäntyyppiset energiasnacksit tulee tarpeeseen?
4) Millaisesta kahvista pidät? Ovatko makukahvit mieleen, käytätkö pikakahvia, onko teillä esim. kapselikeitintä?

Tykkään lakritsista kaikissa muodoissaan. Karkeista uppoaa parhaiten salmiakki, hedelmä, toffee ja piparminttu, mutta mikään noista luetelluista ei ole inhokki. Pantteripussi, jossa on hedelmää ja salmiakkia, on mun luottokarkki. Välipalapatukoita pidän joskus laukussa, pähkinöitä yritän ajoittain syödä ja kuivahedelmistä suosikkeja on aurinkokuivatettu mango, aprikoosi ja karpalot. Tykkään tummapaahtoisesta kahvista. Kotona on pressopannu ja töissä Nescafen Dolce Gusto. Kapselikeittmeen ostan välllä karamellikahvia tai chococcinoa, kotiin harvemmin, mutta lahjaksi saadut maustetut kahvi on aina tullut juotua.
Trillianin tonttu kirjoitti:5) Leivotaanko teillä?
6) Onko jokin erityinen Suomi-herkku, jonka paljastuminen kalenterista olisi ihan mahtavaa?
7) Oletko ennakkoluuloton maistelija?

Leivon erittäin satunnaisesti, joskus innostun parin viikon aikana tekemään useastikin, ja sitten on taas pitkä aikä välillä. Suomesta raahaan yleensä mukanani ruisleipää ja ruissipsejä, hapankorppuja ja muuta sellaista. Tykkään maistella uusia asioita.
Trillianin tonttu kirjoitti:8) Tykkäätkö koruista? Jos, niin minkä tyyppisistä? Pidätkö esimerkiksi puuhelmistä tai muista vastaavista kaula- tai rannekoruista?

En käytä kauheasti koruja. Klipsuttimia mulla on villatakkien kiinnipitämiseen ja kauniille huivineuloille on kyllä aina käyttöä. Kaulakoruja käytän satunnaisesti, nyt uusi suosikki on arabian vanhasta puolukka-astiasta tehty riipus.
Trillianin tonttu kirjoitti:9) Miten hemmottelet itseäsi?

Mulla on kylpyamme! Likoan siellä viinilasin kanssa ja kuuntelen musiikkia tai jotain podcastia. Viiniä ei kyllä kannata mun kalenteriin laittaa, täällä se on niin halpaa :D
Trillianin tonttu kirjoitti:10) Jos olet osallistunut kalenterivaihtoon aiemminkin, mikä on ollut paras ylläri ikinä?

Uuh, olipa vaikea kysymys. Yksi vuosi sain sellaisen jämälangoista yhdistellyn kerän, mistä oli kiva neuloa yllärisukat. Itsetehdyt joulukoristeet on kans olleet kivoja. Mulla ei muuten ole täällä yhtään koristeita mukana :!:
Trillianin tonttu kirjoitti:11) Onko teillä joulukuussa (huom! KOKO joulukuun aikana!) jokin aivan erityinen päivä, esimerkiksi synttärit, nimpparit tai vuosipäivä?
12) Muistaakseni kirjeessä ei mainittu, haluatko kalenterin täysin itsellesi vai sopiiko sinne sujauttaa myös perheenjäsenille ylläreitä?
13) Tykkäätkö muuten muumeista? :mrgreen:

Joulukuussa ei ole mitään erityisiä päiviä. Kalenteri on periaatteessa vain mulle, mutta nyt kun asun täällä kahdestaan kuopuksen kanssa, niin varmasti tulen ainakin herkkuja jakamaan hänen kanssaan. Jos hänelle jotain haluaa laittaa, niin pokemon-krääsä (kortit tai joku muu pikkujuttu) uppoaa. Muumit on ihan ok.
Trillianin tonttu kirjoitti:14) Haluatko arvuutella tontun henkilöllisyyttä, vai maltatko odottaa että se paljastuu vasta jouluna?

Voin mä arvuutella, mutta oon tosi huono :mrgreen:
Trillianin tonttu kirjoitti:15) Uskotko yliluonnolliseen, kuten enkeleihin, jumaliin, kummituksiin tai johonkin muuhun? Vetoaako joku maailmanuskonnoista sinuun erityisesti? Onko joulu sinulle kristillinen, muinainen vai kulttuurinen juhla?

En usko mihinkään yliluonnolliseen eikä uskonnot ole mulle tärkeitä. Vanhat tavat ja perimätieto kiehtovat, mutta lähinnä historialliselta kannalta. Mulle joulu on kulttuurinen juhla enkä ole mikään kynsinhampain perinteistä kiinni pitäjä. Joulu vedetään rennosti.
Trillianin tonttu kirjoitti:Aewan mahdottomasti kysymyksiä, eikä ne varmasti jää vielä tähän, mutta aloitetaan nyt näistä! Luultavasti jonkun päivän kuluttua tulee vielä ainakin kulttuurimieltymyksiin liittyviä juttuja... :mrgreen:

Niin ja hei, yksi tosi tärkeä kysymys! Jos paketin lähettää Suomen kotiin, milloin saat sen/milloin sen on syytä olla perillä?

Oon tulossa suomeen käymään marraskuun ekalla viikolla, joten jos paketti ehtii siihen, niin saan sen matkalaukkuun. Jos ei ehdi, niin Suomen porukat postittaa, eli ei stressiä!
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4929
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Paimenpojan tonttu » 06.10.22 15:39

Heipä hei taas Paimenpoika! Tontun pää raksuttaa täällä hurjasti, ja nyt pohdituttaa teet(te)kö palapelejä, tai ratkotko mielelläsi pulmia (sudoku, ristikot, arvoitukset tms.)?

Paimenpojan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja suhvi » 06.10.22 16:33

suhvin tonttu kirjoitti:Heippa suhvi [hei]
Älä huoli, tonttusi on jo työn touhussa. Kirjoitit, ettet syö ihan hirveästi makeaa. Entä suolaiset herkut. Onko wasabi liian tujua? Millaisia kirjoja tykkäät lukea?

Eipä tässä nyt muuta tullut tällä kertaa mieleen. Mukavaa päivää!


Kiva kuulla huhuilua :o) kyllä wasabi menee. Suolaiset herkut on tosiaan enemmän mieleen, pähkinät, paahdetut siemenet ja pavut sipsitkin.

Luen aika monipuolisesti, tykkään esim. Sofi oksasen ja Anja kaurasen/Snellmanin kirjoista. Nyt on ehkä sillai että luen mieluusti jotain melko kevyttä. Mut jotkut harlekiiniromaanit ei oo mun juttu. Eikä sotajutut ja politiikka lähtökohtaisesti. Historia kiinnostaa, ihmissuhteet ja ihmiskuvaukset. Elämäkerrat myös.
  • 0

suhvi
 
Viestit: 5568
Liittynyt: 25.07.07 17:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja R83 » 06.10.22 19:24

R83 tonttu kirjoitti:Hei
Kiitos esittelystäsi. Muutama kysymys näin alkuun:
Oletko ennen osallistunut kalenterivaihtoon? Jos olet, niin minä.vuonna ja mikä oli parasta mitä olet saanut?

Haluatko mieluummin kalenterin vain itsellesi vai muistetaanko myös lapsia?

Pidätkö kynttilöistä?
Askarteletko?

Varmasti tulen kysymään myös lisää.

Moi vaan. Tää on mun ihan eka kerta kalenterivaihdossa, joten parasta juttua ei ole kertoa.
Lapsiakin saa muistaa, mutta ne saa oman karkkikalenterin mun tekemänä ja ovat muutenkin puolet ajasta isällään. Toki tykkäävät jos jotain pientä hekin saavat, eikä äiti kaikkea.
Kynttilät on kyllä kivoja, vaikka en viime vuosina ole paljon ehtiny poltella niitä. Kovin voimakkaat tuoksut ei kuitenkaan ole suosiossa.
Tykkään tehdä käsillä paljon kaikenlaista, mutta varsinaista askartelua en yleensä tee, enemmän remppaa.
  • 0

villit veljekset 5/08 ja 11/10
R83
 
Viestit: 2597
Liittynyt: 29.06.13 18:48
Paikkakunta: Itä-suomi

Re: Joulukalenterivaihto 2022 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 07.10.22 6:14

Hei Kuunkajo. Olen tonttusi. Sain sinulta ihana pitkän kirjeen ja onpa kiva päästä tänä vuonna tonttuilemaan just sulle. Olen pienen hetken tässä vielä vähän kiireinen, mutta en ole unohtanut sua. Kyselen varmasti vielä lisäkysymyksiä tulevaisuudessa.

Kuunkajon tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa