Ooh, huhuilua
Vegan tonttu kirjoitti:Kokeiletko mielelläsi uutta vai pitäydytkö vanhassa?
Kokeilen kyllä mielelläni uutta, etenkin jos aloite siihen tulee joltain toiselta - itse jumiudun helposti siihen vanhaan tuttuun.
Kynttilät: pöytä-, lyhty- vai kruunukynttilöitä (sellaisia pitkiä)?
Käytössä on vain pöytä- ja lyhtykynttilöitä sekä tuikkuja.
Askarteletko?
In my dreams eli en.
Puuttuuko seimestäsi joku hahmo?
Meillä on Willow Treen valmis setti eli kaikki oleelliset henkilöt löytyvät (+ kameli ja lammas).
Joulumaut, josta tykkäät? Mitä jouluateriaan kuuluu?
Nyt on paha
. Mikä määritellään joulumauksi? Kaneli, neilikka, piparkakkumausteet ym. ovat hyvin mieleisiä, ja omenat ja appelsiinit kuuluvat ehdottomasti jouluun.
Jouluaterialla meillä on alkuun kaloja ja salaattia, ja pääruoaksi kalkkunaa (kalkkunanrintaa pekonilla päällystettynä näin tarkalleen ottaen), miehelle on yleensä myös (pieni) kinkku. Lisukkeena perunaa, porkkanalaatikkoa (teen itse, ja ehdottomasti mannaryyneillä, ei riisipuuroon valmistettuna), lanttulaatikkoa ja herneitä.
Jälkkäriksi ajattelin tehdä tämä vuonna
triflen karpaloista ja ujuttaa johonkin väliin ehkä kinuskia.
Teessä laatua vai määrää? Kelpaako vihreä maustettu tee?
Määrä
. Hienostuneet maut ja tarkat haudutuslämpötilat vaativat teelaadut menevät minulla hukkaan - PGTipsin decaf on paras teelaatu minkä tiedän
.
Vihreä maustettu tee kelpaa todellakin! Vaikka pääsääntöisesti juon mustaa niin itsekin ostan välillä vihreää tai (maustettua) rooibosta.
Kaikki tosiaan menee kunhan juoman sanassa mainitaan tee. Omaan makuuni sopivaan haudukkeeseen en ole vielä törmännyt.
Käytätkö alkoholia? Jos niin millaista?
Tuleeko kauhean juoppo kuva jos sanon että kaikki menee
. Kesällä tuli juotua ehkä pääsääntöisesti eniten g&t:ta, talvella punaviini on ykkönen.
Väkevät eli konjakki, viski ym. eivät juuri uppoa.
Mitä luet? Tuleeko teille lehtiä?
Tällä hetkellä lähinnä opiskelumateriaalia
Nyt kun on tosin ehkä (toivottavasti?) pahin opiskelujenaloitusshokki takana niin aikaa lukemiselle löytyy enemmän.
Luen eniten kevyttä kirjallisuutta. Viime aikoina olen tykännyt paljon Sujata Masseyn ja Ann Cleeveyn dekkareista. Englanti-ikävissäni tykkään myös lukea paljon Britteihin sijoittuvia kirjoja.
Meille tulee Hesari, Viherpiha, Kodin Kuvalehti, Suomen luonto ja Tähdet ja avaruus sekä liittojen jäsenlehdet.
Ihon ja hiustenhoito: Millaisia tuotteita käytät? Saako olla vähän tuoksua vai pitääkö olla tuoksutonta? Esim luonnonkosmetiikkahan usein tuoksuu pikkaisen raaka-aineiden takia.
Naaman kosteusvoide L300, keholle olen käyttänyt Urtekramin rasvoja joissa kyllä tuoksua on eli en ole ehdoton missään määrin niiden suhteen. Raaka-aineet saavat tuoksua!
Onko tullut mieleen, jotain mitä toivot saavasi kalenterista?
Piristystä arjen keskelle eli siinä tulet tonttu varmasti osumaan nappiin
.