Joulukalenterihuhuilu 2020

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Vilipun tonttu » 02.10.20 9:46

Hei vilippu!

Täällä tonttulan väki jo puuhastelee. Kysyisin mielipiteitä seuraaviin:
-tee
-kaakao
-suklaa
-kirjat
-saippua

Vilipun tonttu
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Optimuksen tonttu » 02.10.20 11:58

Huhuu Optimus! :o)

Olisi muutama kysymys näin alkuun:

- Kerroit että kynttilät ovat poissuljettuja kissojen takia. Pidätkö muuten valoista ja tuikkeesta?

- Tonttu harkitsee myös perheen muistamista pienillä yllätyksillä. Kuvailisitko perheenjäseniesi erityisiä mieltymyksiä?

Syysterkuin,
tonttusi

Optimuksen tonttu
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Trillianin tonttu » 02.10.20 13:11

Tontun sydäntä lämmitti kirjoittamasi kirje, ilo läikähti ja innostus kalenterin tekoon nosti päätään. Muutama kysymys jäi mieltä askarruttamaan ensi lukemalta...

Minkälaista kahvia juot?
Onko jotain makuja, joita et halua sotkettavan? Suklaa suklaana ja viina viinana ainakin, onko muita?

Trillianin tonttu
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Trillian » 02.10.20 13:16

Hihii [onni]
Juon tummapaahtoista kahvia ja käytän pressopannua. Meillä on myös espressokone ja kahvimylly, joten papukahvikin kelpaa. Kahvi saa olla maustettua, vaikka kinuski, kardemumma, suklaa, kaneli tmv. Joulukahvitkin on olleet aika hyviä yleensä.

Marja- tai hedelmäsuklaat on usein vähän kummallisia, ja appelsiinisuklaa ei uppoa lainkaan. Lammas minttukastikkeessa ei ole hyvää, mutta tuskin laitat lampaanpotkaa kalenteriin :lol:
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4934
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Huhuu Muffinssi! » 02.10.20 13:16

Hei Muffinssi,
kivaa tehdä kalenteri sinulle! Huhuilen myöhemmin tarkemmin, nyt alkuun lämmittelykysymys: mistä eläimistä tykkäät?
Terveisin Tonttu Tomera

Huhuu Muffinssi!
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Huhuu Vega! » 02.10.20 14:06

On mahtavaa olla tonttusi!

Kysymyksiä..
Sujuuko englanti?
Huovutatko?
Uppoaako kirosanat?
Mitkä ovat hyviä kirjoja?
Lähetätkö joulukortteja?

[xmas]

Huhuu Vega!
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Optimus » 02.10.20 14:49

Oooo [onni]

Pidän valosta ja tuikkeesta (ja pimeästä :lol: ).
En oikein tiedä mitä perheen mieltymyksistä voisi kertoa, iso ihminen tykkää laadukkaasta lakritsista ja suklaasta, mutta on kyllä muuten hankala tyyppi lahjottavaksi. Jostain erityisestä syötävöstä se usein tykkää, siis paikallisherkku-tyylisistä.
Lapset pieni ja pienempi arvostaa melkolailla mitä vaan niille osoitettua pienelle mitä animempaa (tai japanilaisempaa) sen parempi ja pienemmälle uppoaa melkeen kaikki, se on generalisti kuten äitinsä. Erilaiset ketut on sen erityismielwnkiinnon kohde, varsinkin tää pohjoinen versio.

Emmä tiedä mitä sitä muuta sanois :oops:
  • 0

Optimus
 
Viestit: 909
Liittynyt: 05.04.19 23:05
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Vega » 02.10.20 15:28

Ooh [onni]

- Englanti sujuu erittäin hyvin - olisi ehkä pitänyt älytä laittaa esittelyyn että muutettiin tänä kesänä takaisin Suomeen 11 brittivuoden jälkeen :lol: .

- Huovutan lähinnä haaveissani. Joitain pieniä huovutustöitä olen tehnyt mutta taitava tai kokenut en todellakaan ole. Ja vaikkei kysyttykään, niin en myöskään kehrää.

- Sanottakoon näin että lapset oppivat uusia sanoja kun minä olen ratissa :oops:. Sivistynyt minä yrittää olla kirosanojen yläpuolella mutta todellinen minä nauraa rätkättää kiroilevalle siilille ja fingerporihuumorille.

- Tykkään ns. helposta luettavasta. Viime aikoina olen lukenut paljon Sujata Masseyta (Parveen Mistryt ovat loistavia, jos tonttu et ole vielä tutustunut) ja Ann Cleevesia. Tykkään paljon myös juoksuun tai patikointiin liittyvistä kirjoista (esim. Scott Jurek, Adharanand Finn, Levison Wood). Mainittakoon myös, että viime vuodet olen lukenut lähinnä brittikirjailijoita, tosin nyt muuton jälkeen kahlasin heti läpi ne aiemmin lukematta jääneet Utriot, Lehtiset ja Mustoset.

Kaikkien aikojen suosikkisarjani on Pullmanin His Dark Materials & sarjan jatko-osat Book of Dust.

- Lähetämme joulukortteja, joka toinen vuosi on aikaa ja energiaa askarrella itse ja joka toinen vuosi lähetetään ostokortit. Tänä vuonna lienee askartelun vuoro.

:o)
  • 0

Avatar
Vega
 
Viestit: 2116
Liittynyt: 23.01.07 13:00

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 02.10.20 18:39

Ai niin, muistuttelen muuten tänäkin vuonna, että tänne kirjoitetut jututhan näkyy sit myös ysvin ulkopuolisille, että jos kovin henkilökohtaisia juttuja kertoo tai muuten ahdistuu ajatuksesta, kannattanee huhuiluihin vastata sinne kalenterivaihtoketjuun :) Ite tajusin tän tyyliin viime vuonna, vaikka oon osallistunut useamman kerran :D .
  • 4

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16318
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja vilippu » 02.10.20 19:42

Vilipun tonttu kirjoitti:Hei vilippu!

Täällä tonttulan väki jo puuhastelee. Kysyisin mielipiteitä seuraaviin:
-tee
-kaakao
-suklaa
-kirjat
-saippua


Jee huhuilua :) En juurikaan teetä ja kaakaota juo, mutta lapset tykkää kyllä (A:n suosikki karamellitee).
Suklaa maistuu kahvin kanssa, tykkään erityisesti fazerin suklaista ja tobleronesta, ihan tummasta suklaasta en niinkään. Kirjoja luen satunnaisesti nukkumaan lähtiessä. Silloin tykkään lukea jotain kohtalaisen kevyttä tai elämänkertoja. Mma Ramotswet olen lukenut kaikki ja tykkäsin niistä kovasti.
Saippuan pitää olla varsinkin talvisin tosi kuivalle iholle sopivaa/pesuöljyä.

Lähetetty minun SM-G930F laitteesta Tapatalkilla
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu
 
Viestit: 4729
Liittynyt: 03.01.14 18:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja syksyn tytön tonttu » 02.10.20 20:24

Hei syksyn tyttö [xmas]

Tontun sormet täällä jo syyhyää. Muutama kysymys:

Pidätkö Muumeista?
Entä Tatusta ja Patusta?
Suklaa, toffee vai laku?
Jalkasi koko?

Lupaan kysellä myöhemmin lisää [xmas]
T. tonttusi

syksyn tytön tonttu
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Shivanin tonttu » 02.10.20 21:34

Muutama kysymys näin ekaksi...
Onko okra mielestäsi ”likainen väri”?
Mites kukkakuosit?
Esittelystä sain paljon ideoita, katsotaan mitä kaikkea saan keksittyä [xmas]

Kyselen monen monta kertaa vielä lisää 8)

Shivanin tonttu
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja syksyn tyttö » 03.10.20 7:18

syksyn tytön tonttu kirjoitti:Hei syksyn tyttö [xmas]

Tontun sormet täällä jo syyhyää. Muutama kysymys:

Pidätkö Muumeista?
Entä Tatusta ja Patusta?
Suklaa, toffee vai laku?
Jalkasi koko?

Lupaan kysellä myöhemmin lisää [xmas]
T. tonttusi


Jee, Tatu ja Patu ei mene mitenkään, Muumit on ok mut en kovin innostunut ole niistä.

Kaikista tykkään, mut olen sillain ehkä vähän kranttu minkä taisin unohtaa laittaa, eli ei täytesuklaat, toffeesta dumplen tyyliset ja lakuista joo, mut ei englannin lakut. Mut mulla on myös onneks kolme lasta jotka ovat aika kaikkikarkkisia :D

Jalkani on 40-41.
  • 0

poika 7/2010, tyttö 12/2012, poika 10/14
Avatar
syksyn tyttö
 
Viestit: 5276
Liittynyt: 17.05.13 12:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Akileijan tonttunen » 03.10.20 11:37

Hei Akileija!

Tonttu täällä on oikein mielissään, kun sai sinut kalenteripariksi! Esittelysi oli oikein kattava, mutta pari pientä kysymystä tupsahti mieleeni...

Minkä kirjan luit viimeksi?
Pidätkö eläimistä?
Jos saisit valita jonkun luukun sisällön, mitä ottaisit sinne?

Eipä tällä erää muuta, kiva päästä tekemään kalenteria sinulle! [xmas]

Akileijan tonttunen
 

Re: Joulukalenterihuhuilu 2020

ViestiKirjoittaja Akileija » 03.10.20 20:59

Akileijan tonttunen kirjoitti:Hei Akileija!

Tonttu täällä on oikein mielissään, kun sai sinut kalenteripariksi! Esittelysi oli oikein kattava, mutta pari pientä kysymystä tupsahti mieleeni...

Minkä kirjan luit viimeksi?
Pidätkö eläimistä?
Jos saisit valita jonkun luukun sisällön, mitä ottaisit sinne?

Eipä tällä erää muuta, kiva päästä tekemään kalenteria sinulle! [xmas]

Iik, joku ihan oikeasti tekee ikiomaa kalenteria juuri minulle! [onni]

Viimeksi luin Katja Lahden Lasitehtaan, ja sitä edellinen oli Jojo Moyesin Elä rohkeasti. Nyt luettavana on Sofi Oksasen Stalinin lehmät. Eli aika laidasta laitaan. :D

"Toteemieläimeni" on saimaannorppa, ja pidän myös hevosista, jyrsijöistä sekä pöllöistä ja muista suomalaisista metsäneläimistä. En ole varsinaisesti kissa- enkä koiraihminen.

Suosikkiluukussani olisi ehkä jokin ihana käsintehty uniikki joulukuusenkoriste. [heart]
  • 0

Elämän ruuhkavuosissa seuranani törmäilevät toisen polven pörröpäät 2005, 2007 ja 2010.

~ I like ambiguity more than most people. ~
Avatar
Akileija
 
Viestit: 5014
Liittynyt: 23.08.06 19:34
Paikkakunta: Joensuu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa