Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja vilippu » 24.10.18 21:43

Vähän kysymyksiä sinulle Vilippu

Tuleeko harrastettua hyöty/arkiliikuntaa?
Kyllä, joka päivä ainakin koiran kanssa kävely. Tykkään hakata halkoja (vaikka meillä on klapikone). Asutaan maalla eli pihalla on jatkuvasti hommaa. Lasten kanssa ulkoilua, eväsretkiä, mäenlaskua, hiihtoa ja luistelua. Valitsen aina portaat hissin sijaan, jollen nyt kanna mitään superpainavaa. Kauppa meiltä on niin kaukana, että siellä pyrimme käymään muiden ajelujen yhteydessä autolla.

Juotko kahvia tai teetä?
Juon kahvia, mustana. Käytämme kokonaisia papuja, jotka jauhamme itse (tai konehan ne jauhaa). Tykkään tummista pavuista (mies taas vaaleista). Teetä en juo juurikaan, mutta A tykkää kyllä ja itsekin otan kupin laimeaa maustettua teetä joskus flunssassa tai muuten viluisena iltaisin.

Miten hemmottelet itseäsi? Mitä teet mieluiten kotona jos sinulla olisi vaikka tunti -pari omaa aikaa?
Jos minulla on tunti-pari omaa aikaa kotona niin lähden luultavasti lenkille, joko koiran kanssa kävelemään tai ilman koiraa juoksemaan (tai opiskelen, mutta en tiedä lasketaanko sitä rentouttavaksi :roll: ). Omaa rentoutumisaikaa minulle on myös kirpparien kiertely ja lentopalloharrastus. Kesällä rentoudun mielelläni rantasaunalla siideritölkin kera 8) Ja tykkään kyllä saunoa talvellakin.

Saunotko? Onko teillä saunaa tai kylpyammetta?
Saunon monta kertaa viikossa. Meillä on puulämmitteinen sauna (sisällä ja rannalla, mutta rannalla emme ole käyneet talvella). Kylpyammetta ei ole (paitsi lapsilla ne pienet muoviset, joihin edelleen ahtautuvat).

Poltatko talvella kynttilöitä?
Olen ollut vähän laiska polttamaan, mutta nyt laitoin ruokapöydälle Riihimäen lasitölkissä pöytäkynttilän (päivän kuva kodistani - ketjusta löytyy kuva) ja olen sitä useampana iltana kyllä poltellut. Siirrettiin ruokapöydän paikkaa ja uudella kohdalla on vähemmän valoa niin kynttilä on kiva. Hajua en tahdo kynttilöihin.

Miten kuvailisit kuntoasi tällä hetkellä? Aerobista kuntoa, lihaskuntoa? Entä mikä olisi tavoitteena sinulla talvikaudeksi, juoksun osalta? Lihaskunnon osalta?
Peruskunto on mielestäni hyvä (teen koulutehtävään liittyvän ukk-kävelytestin, kunhan olen perjantaisesta leikkauksesta toipunut), lihaskunto varmaan heikompi (näitäkin testejä pitäisi kouluhommissa tehdä,voin sitten raportoida :mrgreen: ). Syyskuussa olen juossut ekan maratonini aikaan 4.31. Itseä vähän harmittaa kun istun nykyään niin paljon (opiskelu, mikä sinällään ei harmita ja on kivaa, mutta se koneella istuminen on vähän välttämätön paha), ennen olin fyysisessä työssä ja liikuin jo työpäivän aikana miltei 10000 askelta ja nyt en saa sitä joka päivä edes täyteen. Juoksutavoitteita en ole talvelle asettanut, vielä on mietinnässä menisikö ensi kesänä lappujuoksulle vai ei. Eka tavoite voisi olla päästä kolmelle tai kahdelle juoksulenkille viikossa, mikä ei ole nyt syksyllä ihan toteutunut. Lihaskunnossa kaikki on ylöspäin ei tule nyt tehtyä juurikaan ja ennenkin oli fyysisen työn tuomaa.

Millainen on juoksulenkkisi alkulämmittely/ jäähdyttely? Itse lenkki? Kuinka usein? Millaisia aikoja/matkoja juokset?
Jurnuttelen yleensä aika tasaisia lenkkejä n. 6min/km vauhdilla. Maasto on mäkinen, mutta sen kummempia intervalleja olen ollut laiska tekemään. Lämmitelynä ja jäähdyttelynä kävelen vähän matkaa, joskus venyttelen. Nyt olen tehnyt vain 1-2 juoksulenkkiä viikossa, koitan tehdä sen 2-3. Lenkkien pituus on nyt syksyllä ollut 3-7 km eli ei mitään hurjan pitkiä. Voisin koittaa mahduttaa viikkoon aina jonkun väh. kympin lenkinkin.

Kuinka paljon sinulla on realistisesti käytettävissäsi aikaa kotijumppaan/vko (kertoja/aikaa/vko) ?
Hmm, tämä on vähän hankala kysymys, kun miehen työajat ovat tosi vaihtelevat ja nopeasti muuttuvat (yrittäjä) tämä tosin vaikuttaa lähinnä lenkkeihin, kotijumppaa pystynen tekemään lastenkin kanssa. Mutta joulukuussa luulen että päivisin voisin saada puolisen tuntia varattua kotijumppaan useamman kerran viikossa tai jopa enemmänkin riippuen v.lopun ja viikon muusta ohjelmasta, mutta vähintään se n.puoli tuntia 3-4 krt vko.

Minkä painoisen/painoisia kahvakuulia omistat?
Minulla on vain yksi 7,5 kiloinen kuula. Lisäksi pari käsipainoja, joissa säädettävät painot.

Tulipa rönsyilevät vastaukset, mutta toivottavasti on jotain apua :oops:
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu
 
Viestit: 4729
Liittynyt: 03.01.14 18:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 25.10.18 16:16

Vielä huhuilen, millaisia kirjoja luet?

mamahjon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 26.10.18 8:25

Heippa Miauku!

Muutama kysymys on tullut mieleen.
Käytätkö alkoholia ja jos käytät, niin mikä maistuu? Viini, likööri, terästys glögiin?
Luetko muillakin kielillä kuin suomeksi?
Saisinko vielä pään ja käden koon?

Miaukun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Pauria » 26.10.18 9:12

Paurian tontti kirjoitti:Hei taas Pauria :)

Muutama lisäkysymys on tullut mieleen.

Anteeksi, en ollut huomannut lainkaan!

Juotko kahvia tai teetä? Onko lempi- tai inhokkimakuja?
Teetä juon, kahvia en. Pidän eniten mustasta teestä maustettuna sitruunalla, sit perinteinen Keisarin morsian maistuu. Toki jotkut muutkin mutta noi on ne mitä meillä pitää olla kaapissa aina. Teen kanssa aina hunajaa, jos suinkin on saatavilla.
Pidätkö leipomisesta? Jos kyllä, niin millaisia juttuja mieluiten?
En mä nyt tiedä pidänkö, on se ihan ok, jos olis aikaa - oon kyllä aika hyvä leipomaan. Enempi meillä leipoo lapset. Ohjeita sovelletaan lähes aina, niinku kaikessa muussakin missä ei oo henki kysymyksessä. :lol: Toi teini on (ollut) innokas kokeilemaan uusia ohjeita.
Minkä kokoinen jalka sinulla on?
38-39. Tavalliset sukat käy rummussa joten niiden koko on parempi olla 39-41, niin ovat sopivia ekan pesun jälkeen.
Käytätkö päähineitä tai huiveja?
Käytän tarvittaessa hattuja, siis sään mukaan. Sellaisia käytännöllisiä ja kivan värisiä. Huivejakin käytän ihan samaan tarpeeseen, en mitään pelkästään asusteena.
Suhteesi kosmetiikkaan? Käytätkö koskaan mitään kasvonaamioita tai kuorintajuttuja? Kynsilakkaa tms.?
En käytä. Ikinä mitään. :lol: Joskus jotain kuorintavoidetta ostan ja ne vanhenee, kun en muista käyttää. :roll: Ainut mikä talvella on pakollinen, niin joku hellävarainen kosteusvoide. Mulla on tosi herkkä iho ja hiuspohja, ei kestä kovin monia aineita. Shampootkin on lastenshampoita, muuten menee päänahka verille.

Ehkä tulen vielä myöhemmin utelemaan lisää, mutta nyt näiden avulla kalenteripaja pääsee jatkamaan askareitaan :)
  • 0


Mä ja aviomies -84 yhdessä 2002 ->, Joonatan 07/03 -06/15, Tuhkimus (L.) 02/05 Belle (I.) 08/06 Veli (A.) 07/08 rv 26+0, Hai (Tiina, M.) 07/10 rv 29+3 Asterix (pikku-A.) 05/16 Idefix (I-B) 03/18 rv 30+2
sekä Tesla Puudeli
Päikky
Avatar
Pauria
 
Viestit: 18138
Liittynyt: 11.08.11 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Miauku » 26.10.18 14:51

Miaukun tonttu kirjoitti:Heippa Miauku!

Muutama kysymys on tullut mieleen.
Käytätkö alkoholia ja jos käytät, niin mikä maistuu? Viini, likööri, terästys glögiin?
Luetko muillakin kielillä kuin suomeksi?
Saisinko vielä pään ja käden koon?


Vastaan sinne toiseen ketjuun :o)
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja mamahjo » 26.10.18 18:01

mamahjon tonttu kirjoitti:Vielä huhuilen, millaisia kirjoja luet?


Lukemaan en kauheasti ehdi, mutta sitten kun luen niin eniten tykkään dekkareista. Fantasiamaailmaan en oo juuri Harry Potteria ja jotain kotimaista nuorten fantasiatrilogiaa syvemmälle päässyt, mutta joskus vois olla kiva kokeilla. Myös monet humoristiset kirjat on kivoja. Ehkä kirjassa on tärkein, että siinä tapahtuu.
  • 0

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 26.10.18 20:57

Heippa! Muutama lisäkysymys:

Mikä on bujo-tarrojen maksimikoko?

Tykkäätkö hiuspompuloista, joissa on jokin koriste, vai käyttäisitkö mieluiten ihan perusponnareita?

Tykkäätkö koruista?

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usva » 27.10.18 18:38

Kivaa, mua on taas huhuiltu! [onni]

Mulla on bujossa monenkokoista tarraa, ihan pieniä ja isompiakin jonkin verran. Ens vuoden kirja on A5 kokoa eli sitä isompia ei nyt ainakaan :lol:

Mun ponnarit on ihan perusjuttuja, tyttö pummii heti jos on hienompia. Useimmiten se pummii ne peruspompulatkin ku omat on hukassa.

En juurikaan käytä koruja, hyvin harvoin korviksia ja kaulaketjuja, vielä harvemmin rannekoruja. Kaikki mun käyttökorut on Kalevala koruja.
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja nipsun tonttu » 28.10.18 7:08

Hei nipsu,

tonttusi täällä jo sormet syyhyten suunnittelee ja toteuttaa kalenteriasi!

Vielä muutama lisäkysymys:

Minkälaisia käsitöitä teet?
Millaisia kasveja teillä on pihassa/puutarhassa? Onko kasvihuonetta?
Mitä eläimiä teillä on? Minkälaista puuhastelua teet eläinten kanssa?
Ja viimeisenä: mikä olisi parasta, mitä kalenterista voisi löytyä?

Onpa ihanaa tehdä kalenteria juuri sinulle x :o)

nipsun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 28.10.18 11:58

Nyt alkaa olla muka tärkeämmät velvollisuudet raivattu pois tieltä, niin pääsee jo vähän huhuilemaankin.

-Luetko, jos luet, niin mimmoista?
-Pysyykö kynä kädessä? Kirjoitatko muistiinpanoja, bullet journalia, päiväkirjaa, väritätkö, tai teetkö kynällä muuta?
-Maistuuko kahvi tai tee?
-Mikä väri on ehdoton nono?
-Käytkö koruja?

Jospa näillä alkuun pääsisi!

T.Tonttu Touhukas

Tiinatainan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Aamuauringon tonttu » 29.10.18 18:57

Aamuaurinko vielä huhuilisin sinua.

Pidätkö minkälaisia juttuja hiuksissa, pantoja, pinnejä jne? Entä pidätkö pitsistä? Olisiko jotain toivetta/toiveita, mitä erityisesti toivoisit kalenteriisi?

Täällä on jo puolet luukuista paketoitu, mutta vielä voisi esittää tontulle toiveita.

Aamuauringon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja nipsu » 29.10.18 18:58

nipsun tonttu kirjoitti:Hei nipsu,

tonttusi täällä jo sormet syyhyten suunnittelee ja toteuttaa kalenteriasi!

Vielä muutama lisäkysymys:

Minkälaisia käsitöitä teet?
Millaisia kasveja teillä on pihassa/puutarhassa? Onko kasvihuonetta?
Mitä eläimiä teillä on? Minkälaista puuhastelua teet eläinten kanssa?
Ja viimeisenä: mikä olisi parasta, mitä kalenterista voisi löytyä?

Onpa ihanaa tehdä kalenteria juuri sinulle x :o)


Hei tonttu [hei] Vastailen tuolla toisessa ketjussa.
  • 0

Avatar
nipsu
 
Viestit: 2706
Liittynyt: 27.04.09 9:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja tiinataina » 29.10.18 20:44

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Nyt alkaa olla muka tärkeämmät velvollisuudet raivattu pois tieltä, niin pääsee jo vähän huhuilemaankin.

-Luetko, jos luet, niin mimmoista?
-Pysyykö kynä kädessä? Kirjoitatko muistiinpanoja, bullet journalia, päiväkirjaa, väritätkö, tai teetkö kynällä muuta?
-Maistuuko kahvi tai tee?
-Mikä väri on ehdoton nono?
-Käytkö koruja?

Jospa näillä alkuun pääsisi!

T.Tonttu Touhukas


No, tuota en nykyisin enään lue, mutta kuuntelen todella paljon äänikirjoja. Bookbeat ja storytell käytössä perheessä. Kynääkään en valitettavasti juurikaan ehdi käyttämään. Kaffia en juo ja teessä pidän eniten roiboksesta. Väreistä en oikein pidä pastelleista, mutta ehkä neonkeltainen on ihan nono :lol: . Käytä jonkin verran koruja :D . Ai, kauheen et kuulostan vaikeelta :oops: !! Joku ihana heijastin olis kiva :lol: .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 30.10.18 13:41

Aamuauringon tonttu kirjoitti:Aamuaurinko vielä huhuilisin sinua.

Pidätkö minkälaisia juttuja hiuksissa, pantoja, pinnejä jne? Entä pidätkö pitsistä? Olisiko jotain toivetta/toiveita, mitä erityisesti toivoisit kalenteriisi?

Täällä on jo puolet luukuista paketoitu, mutta vielä voisi esittää tontulle toiveita.


Lähinnä pidän vaan sellaista kotiäitiponnaria :D Joskus pinnejä kyllä myös! Pantoja en, niistä tulee pää kipeäksi ja muutenkin oon aika herccis päästä, että esim korkeat ponnarit ja nutturat aiheuttaa päänsärkyä. Mitähän sitä nyt toivoisi? :D Heijastinta ehkä, niistä on jatkuva pula. En pahastuisi myöskään lakritsitaateleista, mutta ne taitaa olla vähän hintavia kalenteriin ehkä. Mutta mua on helppo miellyttää! Suklaalla esim. :D
  • 0

minä -85, puoliso -80 ja hulivili 02/12 + tättähäärä 02/15 + vaukkeli 03/18 sekä kaksi katinronttia -08

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16252
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja maddyn tonttuli » 30.10.18 16:14

Hei maddy!

Kalenterisi on jo aika hyvällä mallilla, mutta tuli vielä mieleeni pari kysymystä.

Lähetätkö/annatko joulukortteja?
Tykkäätkö askarrella?
Pidätkö enemmän puna- vai valkoviinistä?
Vihreä vai musta tee vai kenties rooibos?
Juotko glögiä?
Millainen koira teillä on?

Oho, olipas niitä sittenkin useampi :D Tonttuilemisiin taas! :o) [xmas]

maddyn tonttuli
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa