Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 10.10.18 12:33

Kuiskija kirjoitti:KUUNKAJO, ho hoi!!!

Loit aikamoisen haasteen minulle, mutta otan sen avosylin vastaan. Kaikenlaisia ideoita on jo pesiytynyt (osa niistä on jo hylättykin), joten nyt olisi muutaman tarkentavan kysymyksen aika.

Avaatko mulle tuon sinun ruokavalion määritelmän. Mitä tarkoittaa Pesco-lakto-ovo-vegetaristi?
Erotteletko minulle pinkin ja vaaleanpunaisen
Kerrotko vähän lisää opinnoistasi, mitä tekee ympäristökasvattaja?
Mainitsit, että kookos hajuna inhottaa. Mikä on mielipiteesi kookosöljyn käyttämisestä kosmetiikassa (kun sen tuoksu ei jää vallitsevaksi)?
Lisäksi kaipaan esimerkkiä isoiata korvakoruista. Onko jokin suosikki materiaali? Selkeät isot riipukset vai moni säikeiset "helistimet"?
Käytätkö kaulakoruja?
Saako olla alkoholia?


Voih! Toivottavasti en ole liian haastava. Vastailen sinulle tuonne kalenteriketjuun.
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Fiinan tonttu » 11.10.18 10:08

Kiitos esittelystä. Olisi vähän kysyttävää:

Jalan koko?
Mitä kosmetiikka merkkejä ja tuotteita käytät?
Syötkö muita karkkeja kuin suklaata? Marmelaadi? Salmiakki, lakritsa? Hedelmäkarkit?
Juotteko glögiä? Entä alkoholia?
Leivotko?
Onko sinulla netflix, bookbeat tilattuna kuinka pitkäksi aikaa?
Luetko lehtiä? Millaisia kirjoja luet/kuuntelet?
Koristelu; tonttuja? Poroja? Jotain muuta? Minkä jutun haluaisit kotiisi juuri nyt hankkia?
Millaisia käsitöitä teet? Kudotko? Ompeletko? Askarteletko? Onko sinun käsitöitä nähtävillä jossain? Osallistuuko typy myös?
Käytätkö koruja?
Oletko rohkea kokeilemaan vai mielummin tuttua ja turvallista?
Vaalean vai tummansininen? Millainen vihreän sävy on paras?
Onko sinulla insta, FB sivuja?
Onko kalenterin ulkomuodon suhteen toiveita? Saako olla sekalaista ja värikästä? Vai toivotko selkeää ja yksinkertaista?

Fiinan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Fiina » 11.10.18 10:56

Jee, huhuilua :o) vastaan tuonne toiseen ketjuun.
  • 0

Fiina
 
Viestit: 4431
Liittynyt: 22.08.06 17:50
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 11.10.18 17:13

Lisää huhuilee tonttu [xmas]
Onko teillä jo Harry Potter legoja, jos on, niin mitä? Entä Harry Potter - kirjoja?

mamahjon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Sarbe » 11.10.18 20:16

Sarben tonttu kirjoitti:Helou Sarbe!

Ei mulla vielä muuta huhuilua, kuin että täällä ollaan ja työn touhussa! :D

Nastaa olla sun tonttu! [onni] 8)


Ihanaa. Merkkaan ketjun valmiiksi [onni]
  • 0

minä/84 ja mun likka 6/08
Sekä karvainen ystävämme ess Oreo 02/20
Avatar
Sarbe
 
Viestit: 2173
Liittynyt: 09.09.07 7:33
Paikkakunta: Naantali

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja mamahjo » 11.10.18 23:11

mamahjon tonttu kirjoitti:Lisää huhuilee tonttu [xmas]
Onko teillä jo Harry Potter legoja, jos on, niin mitä? Entä Harry Potter - kirjoja?


Harry Potter legoista on minifigurit ja kirjoista kolme ekaa kuvitettuna suomenkielisenä versiona, Salaisuuksien kammio ja Kuoleman varjelukset englanniksi ja Puoliverinen prinssi, Kuoleman varjelukset ja Kirottu lapsi suomeksi.
  • 0

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja suhvin tonttu » 13.10.18 7:40

Hei taas suhvi!

Pari kysymystä:
Pidätkö suklaasta (muustakin kuin valkosuklaasta)? Entä lakritsista?

Juotko kahvia tai teetä?

Leivotko mielelläsi? Millainen ruuanlaittaja olet?

Mikä on lempimarjasi? Entä lempihedelmäsi?

Mitä syöt yleensä aamiaiseksi? Entä mistä koostuu "herkkuaamiainen"?

Pidätkö juustoista?


T. Tonttusi

suhvin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Syksyn tyttötonttu » 13.10.18 9:42

Syksyn tyttö, pari kysymystä unohtui tontulta kysyä.

Juotko kahvia vai teetä vai sekä että? Minkä tyylisistä?

Miten pähkinät ja mantelit maistuu? Entä mausteet?
Minkälaisia ruokia syötte perheenä ja onko jotain omaa herkkuruokaa mitä teet välillä vain itsellesi?

Syksyn tyttötonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Trillianin tonttu » 13.10.18 10:40

Hei Trillian!

Täällä tonttupajalla on jo työt käynnistyneet iloisesti kalenterisi osalta.

Millainen on joulu kodissanne? Värit? Koristeet? Kuusi?
Entä millaisia lankoja neulot? Ihan perusseiskaveikkaa vai jotain ihan muuta?
Poltatko kynttilöitä? Tai tulta tulisijoissa?
Tykkäätkö leipoa? Lasten kanssa, yksin vai sekä että?

Palailen varmaan vielä lisäkysymysten kanssa. Nyt palailen takaisin pajalle. On hauskaa olla tonttusi [xmas]

Trillianin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Hapsiksen Höpsis » 13.10.18 11:29

Huhuu Hapsis! Täällä tonttu Höpsis [xmas]

Täälllä syysloma pyörähti käyntiin ja kääritään hihat kalenterinkin kanssa. Instankin jo stalkkasin ja ysviltä kans tietty. Listaa on aloitettu täyttämään ja aika moneen luukkuun on jo idea, toteutusta ei niinkään... Vähän jännittää tuollaiselle kalenterikonkarille värkätä. Muuten onkin super hauskaa tehdä kalenteria just sulle! Mistä tulikin mieleen ensimmäinen kysymys eli

-top 3 kalenteri yllätystä ever? Mitkä/millaiset yllärit on jääneet erityisesti mieleen?
-Makea maistuu suklaana, mutta mites muuten? Leivotko mieluummin suolaista vai makeaa tai ehkä et ollenkaan?
-Löytyykö lautaselta useammin kasvista vai lihaa?
-Bongasin instasta parit partiokuvat. Harrastatko enemmänkin retkeilyä/vaellusta vai partsapaita päällä patsastelua?
-Kuuluuko talouteen tulipesiä?

Nonniih oiskohan tässä tälläerää kaikki. Palaan varmasti vielä asiaan, tälläinen Höpsis kun olen :mrgreen:

Hapsiksen Höpsis
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Kiikun tonttu » 13.10.18 17:29

Heippa kiikku!

En tiedä oletko jo odotellut huhuilua. Tontun kalenteritehdas pyörii kyllä jo kovaa vauhtia tai ainakin rattaat tontun pääkopassa pyörivät ideoiden kalenteriasi, vaikka vielä en ole antanut kuulua itsestäni. Esittelysi oli oikein hyvä ja vastasi useimpiin tontun kysymyksiin jo valmiiksi. Alla muutama kysymys. Voi olla että huhuilen myöhemmin lisää.

Keliakia on tontulle jonkin verran tuttu tuttavapiirin kautta, mutta sen verran vieras, että varmistelen mieluummin vähän: Onkohan esimerkiksi kaura ihan turvallinen ainesosa?
Jos neulot, osuuko käteen yleensä koon 3, 3.5 vai 4 puikot vai kenties jotain muuta? Käytätkö pyöröpuikkoja?
Kerroit kuvauksessasi aika kattavasti lempiväreistäsi. Jos mietit asusteita, onko siihen jotain erityistä lempi- tai toiveväriä?
Ja mahdollisesti edelliseen liittyen tai sitten ei, jalankoko, päänympärys, ja kädenkoko (esim. hanskakoko)? :)

Kiva tehdä kalenteria just sulle! [onni]

Kiikun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Trillian » 13.10.18 17:50

Trillianin tonttu kirjoitti:Hei Trillian!

Täällä tonttupajalla on jo työt käynnistyneet iloisesti kalenterisi osalta.

Millainen on joulu kodissanne? Värit? Koristeet? Kuusi?

Hyvin sekalainen. Kuusi tulee tutun maajussin metsästä ja koristeet ovat kaikenlaisia vuosien varrella kertyneitä ja lasten askartelemia.

Trillianin tonttu kirjoitti:Entä millaisia lankoja neulot? Ihan perusseiskaveikkaa vai jotain ihan muuta?

Perusseiskaveikkaa vähemmän, mutta sitäkin välillä. Ihmisellä pitää olla muutamat paksutkin sukat. Ohuet sukkalangat on sellaisia, mitä pitää olla aina pari kerää jemmassa

Trillianin tonttu kirjoitti:Poltatko kynttilöitä? Tai tulta tulisijoissa?

Poltan kynttilöitä ja meillä on puuhella, mitä lämmitän lähes päivittäin ja teen sillä paljon ruokia.

Trillianin tonttu kirjoitti:Tykkäätkö leipoa? Lasten kanssa, yksin vai sekä että?

Periaatteessa joo, mutta olen viime aikoina ollut vähän laiska siinä. Uutta inspiraatiota voi aina antaa.

Trillianin tonttu kirjoitti:Palailen varmaan vielä lisäkysymysten kanssa. Nyt palailen takaisin pajalle. On hauskaa olla tonttusi [xmas]
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4924
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja kiikku » 13.10.18 17:55

Kiikun tonttu kirjoitti:Heippa kiikku!

En tiedä oletko jo odotellut huhuilua. Tontun kalenteritehdas pyörii kyllä jo kovaa vauhtia tai ainakin rattaat tontun pääkopassa pyörivät ideoiden kalenteriasi, vaikka vielä en ole antanut kuulua itsestäni. Esittelysi oli oikein hyvä ja vastasi useimpiin tontun kysymyksiin jo valmiiksi. Alla muutama kysymys. Voi olla että huhuilen myöhemmin lisää.

Keliakia on tontulle jonkin verran tuttu tuttavapiirin kautta, mutta sen verran vieras, että varmistelen mieluummin vähän: Onkohan esimerkiksi kaura ihan turvallinen ainesosa?
Jos neulot, osuuko käteen yleensä koon 3, 3.5 vai 4 puikot vai kenties jotain muuta? Käytätkö pyöröpuikkoja?
Kerroit kuvauksessasi aika kattavasti lempiväreistäsi. Jos mietit asusteita, onko siihen jotain erityistä lempi- tai toiveväriä?
Ja mahdollisesti edelliseen liittyen tai sitten ei, jalankoko, päänympärys, ja kädenkoko (esim. hanskakoko)? :)

Kiva tehdä kalenteria just sulle! [onni]


Ehkä vähän on tullut odoteltua, mutta ei vielä huolestumiseen saakka :)

Kaura käy, jos se on nk. puhdasta kauraa. Eli ei käsitelty samalla linjalla muiden viljatuotteiden kanssa. Kaurassa tulisi siis olla gluteeniton-merkintä.

Neulon useimmiten vähän ohuemmilla puikoilla, koska mun käsiala on aika löysää. Eli ehkä 3 tai 3,5 on useimmiten käsissä. Pyöröillä neulon lähinnä kaulureita tai pipoja. Eli aika lyhyitä pyöröjä tulee käytettyä useimmiten.

Asusteissa menee melkein mikä väri vain. Mutta toki suosin mustaa, luonnonvalkoista ja viininpunaista.

Jalan koko on 37, päänympärys noin 58cm, hanskakoko M tai 7. Olen aika leveällä kämmenellä varustettu.

Ihana tietää, että joku jossain miettii just mua [onni]
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 13.10.18 18:17

Moi Miauku. Olen kyllä täällä, vaikka en ole huhuillutkaan. Vielä ei ole tullut kysyttävää, vaikutat aika samankaltaiselta kuin minäkin [onni]

Miaukun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja syksyn tyttö » 14.10.18 9:02

Syksyn tyttötonttu kirjoitti:Syksyn tyttö, pari kysymystä unohtui tontulta kysyä.

Juotko kahvia vai teetä vai sekä että? Minkä tyylisistä?

Miten pähkinät ja mantelit maistuu? Entä mausteet?
Minkälaisia ruokia syötte perheenä ja onko jotain omaa herkkuruokaa mitä teet välillä vain itsellesi?



Juon kahvia päivittäin, menee ihan mikä vaan. Teetä juon silloin tällöin kun haluan itseäni hemmotella, talvisin iltaisin eli ei kofeiinipitoista.

Syön kaikkia pähkinöitä,cashew pähkinät tai pistaasit erityisesti. Itse syön mausteista ruokaa ja pidän erityisesti intialaistyylisestä, mutta lapset harvoin tykkäävät kovin mausteisesta.

Herkkuruoka mitä teen jos olen yksin on janssoninkiusaus [kuola]
  • 0

poika 7/2010, tyttö 12/2012, poika 10/14
Avatar
syksyn tyttö
 
Viestit: 5248
Liittynyt: 17.05.13 12:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa