Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja nipsun tonttu » 14.12.18 20:33

Hei nipsu,

kyselit teestä ja sitruunamarmeladista. Tonttu yritti kovin muistella, mitä teetä laittoi pakettiisi, mutta ei ollenkaan muista :oops: Se oli jotain Indiskan teetä, jossa oli muistaakseni ainakin ananasta...?

Sitruunamarmeladin ohje sen sijaan löytyy täältä: https://yhteishyva.fi/reseptit/raikas-k ... ecipe-1846 Nimi on toki hämäävästi kesäkurpitsa-inkiväärimarmeladi, mutta tulee siihen sitruunaakin :mrgreen:

Mukavia hetkiä kalenterin parissa!

T. Tonttu

nipsun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Sarben tonttu » 15.12.18 11:20

Kiva, että oot tykännyt kalenterista Sarbe! [onni]

Se pussukka on ihan aitoa nahkaa, ja sehän olisi suorastaan kunnia, jos se pääsisi repunpohjapenaalista käsilaukkukäyttöön! :o)

Sarben tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja suhvi » 15.12.18 13:26

Suhvin tonttu kirjoitti:Siis eikä, toi sun listaama lempijoululaulu! Olin jo unohtanut sen! Se oli joskus nuorempana myös tontun suosikkeja. 8)


:lol: mä mietin että kehtaako tuollaista sanoa ääneen :oops:
  • 0

suhvi
 
Viestit: 5568
Liittynyt: 25.07.07 17:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Aamuauringon tonttu » 15.12.18 13:37

Kylläpäs tontun sydäntä lämmitti, kun pidit tonttulakista [heart].
Se on tontun isoäidin vanhasta jokapoikapaidasta tehty. Paita oli ihan resu hihansuista, kauluksesta ja kyynärpäistä, mutta jäi vielä niin paljon hyvää kangasta, että sain siitä useamman tonttulakin.

Aamuauringon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Sarbe » 15.12.18 14:08

Hei tonttunen,

Pussinsulkija pääsee töihin ja pussukan todellakin käsilaukuksi! Aivan mieletön!!
  • 0

minä/84 ja mun likka 6/08
Sekä karvainen ystävämme ess Oreo 02/20
Avatar
Sarbe
 
Viestit: 2173
Liittynyt: 09.09.07 7:33
Paikkakunta: Naantali

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja kuiskija » 17.12.18 12:22

KUUNKAJO

Kyselit huivista. Ei mulla ole aavistustakaan onko sen käyttöön jotain erityisiä ohjeita tai vinkkejä. Itse kietaisen kaulaan samalla tavalla kuin muutkiin kaulahuivit. :lol:

kuiskija
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 17.12.18 19:20

kuiskija kirjoitti:KUUNKAJO

Kyselit huivista. Ei mulla ole aavistustakaan onko sen käyttöön jotain erityisiä ohjeita tai vinkkejä. Itse kietaisen kaulaan samalla tavalla kuin muutkiin kaulahuivit. :lol:

OK. On vaan erikoinen rakenne, että epäilin, että voi olla joku kikka/ uudenlainen tapa pukea.
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 18.12.18 8:41

Hei Usva! Huomasithan että keeshond on piirretty tarrapaperille, senkin saa siis helposti talteen vaikka kalenteriin. :wink:

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usva » 18.12.18 9:24

Huomasin juu ja kalenteria aattelinkin sijoituspaikaksi :D
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5047
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Boyanin tonttu » 19.12.18 18:46

Boyan, tämän päivän luulun pussukka on sormien lämmitin. Ajatus on, että ulkoilemaan lähtiessä pussukkaa lämmitetään mikrossa ja sitten se lämmittää taskussa sormia. Jyviähän siellä sisällä on eli käy myös pieneksi pipipussiksi. Toivottavasti keksit käyttöä. Ja on muuten ollut ihana lukea hehkutuksiasi. [onni]

Boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Boyan » 19.12.18 21:14

Oi miten ihana idea! Tulee varmasti käyttöön!! On ollut ihana kalenteri. <3 Kiitos sinulle tonttu!
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 21.12.18 15:15

Moikka Miauku!
Se omituinen musta paperi on liitutaulutarraa :)

Miaukun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Miauku » 21.12.18 20:26

^Aah no hyvä kun tajusin kysyä ja hyvä kun kerroit! En yhtään olisi hoksannut itse :oops: Onneksi en saanut heti aamulla askarteluinspiraatiota :lol: Täähän on mahtava yllätys. Varmasti löytää paikkansa täältä! Kiitos! [onni]
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Tobin sunttu » 23.12.18 0:19

Ajattelin, että muutkin voisivat hyötyä näistä viestintäviraston ohjeista, jotka laitoin Subin kalenteriin:
https://www.viestintavirasto.fi/joulunt ... ohjeistus/
https://www.viestintavirasto.fi/joululahjaohjeistus/

Ja Sub, ne elintarvikekelpoiset silmät on ihan vaan valkoista ja mustalla elintarvikevärillä värjättyä pikeeriä. Niitä voi lisätä mille vaan syötävälle aamiaismunasta kuivattuun luumuun.

Tobin sunttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 24.12.18 12:13

Vielä kerran huhuilen, kun unohdin pakettiin laittaa maininnan. Enkeli on toki puuta, mutta nimenomaan puun kuorta eli männyn kaarnaa. Aivan erityisesti tähän kalenteriin tehty, taiteilija kun löytyy perheestäni. :wink: enkelin jalat lähtevät irti ihan tarkoituksella, eli ei kannata säikähtää jos ne "putoavat", se ei ole mennyt rikki. :lol: Muuten kaarna on kyllä hyvin haurasta materiaalia ja siksi kannattaa säilyttää huolella.

Ihanaa, että olet nauttinut kalenteristasi! Rauhallista joulua!

Usvan tonttu
 

Edellinen

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa