Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Elina » 15.11.18 8:20

Eikä, mulla on mennyt tää ihan ohi, anteeksi! Vieläkö ehdin vastata :D

Elinan tonttunen kirjoitti:Hei Elina - vähän malttamaton tonttu täällä vaan muistuttelee. :)

Elinan tonttunen kirjoitti:No nyt. Tänään on se päivä, kun kalenteriajatukset alkoivat muotoutua raskaammalla kädellä. :lol:

Seuraavat asiat askarruttavat tämän tontun mieltä.

Ymmärsin, että olet teenjuoja, onko näin ja jos on niin millaiset maut teessä eniten miellyttävät? Musta, vihreä, valkoinen, rooibos, yrtit? Ja mausteilla vai ilman? Kaikki käy!

Onko tällä hetkellä jotain neuleprojektia kesken? On, aina. Villapaita ja parit lapaset ja lapsen villatakki.

Soitat pianoa - millaista musiikkia ylipäänsä kuuntelet? Suosikkiartistisi, jos sellaista on? Tykkään kuunnella lähinnä suomenkielistä musiikkia, Semmareita ja Ultra Brata ja SMG:tä...

Löytyykö kotoanne tulipesää? Juu, meillä on kaksi kaakeliuunia ja puuhella.

Saunotteko? Joo, meillä on pihasauna :)

Millaista tyyliä sisustuksenne on? Kirjeestäsi osaan ehkä päätellä jonkin verran, mutta hieman kaipaisin vahvistusta ajatuksille. :)
Meillä on paljon värejä. Ehkä sellainen iloinen 40-70-luvun sekamelska :mrgreen: Keltaista löytyy paljon. Kalusteet ovat pitkälti aitoa puuta. Keittiössä on vanhat 40-luvun kaapistot.

Lempikirjailijasi? Onko kirjaa, jonka pariin palaat aina uudelleen? Mikä olisi sellainen kirja, jonka olet aloittanut muttet päässyt loppuun? Jos saisit valita viisi kirjaa loppuelämäksesi, mitkä ne viisi kirjaa olisivat? (voi olla myös kirjasarja)
Lempikirjailijani on Aino Kallas ja häneltä Sudenmorsian, johon palaan aina uudelleen. Lisäksi tykkään Emmi Itärannasta, Mariaha Rasi-Koskisesta, Johanna Sinisalosta... Uusi tuttavuuteni on Päivi ja Santeri Kannisto, joilta olen lukenut toistaiseksi vain yhden kirjan. Lähinnä näköjään kotimaisista naiskirjailijoista. Olen aloittanut Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla useampaan kertaan, mutta en vain ole päässyt loppuun.
5 kirjaa: Kallaksen Sudenmorsian, Sinisalon Ennen päivänlaskua ei voi, Itärannan Teemestarin kirja, Rasi-Koskisen Valheet ja Kannistojen Vapaana elämisen taito

Käytätkö koruja, kaulassa, ranteissa, korvissa - jos käytät, millaista tyyliä suosit? Aika vähän käytän koruja, mutta kaulassa tykkään käyttää puisia korusja, helmiä... Korvissa vähän mitä tahansa :D Ranteissa harvemmin.

Kirjoitatko käsin? Kirjoitan, aika useinkin! Päiväkirjaa, aamusivuja, bujo-tyyppistä ruoka-, neulonta-, luku- ja leivontapäiväkirjaa :D


Anteeksi vielä, että vastaukset tulivat näin myöhään!
  • 0

Meidän perheessämme on 14 jalkaa.

Kuva
Avatar
Elina
 
Viestit: 2392
Liittynyt: 22.08.06 14:36
Paikkakunta: Turun seutu

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 15.11.18 15:42

Heipä hei!

Kalenterisi on nyt toimitettu Matkahuollon huomaan. :o) Mulla ei ollut sopivankokoista laatikkoa, joten se tulee nyt kahdessa eri paketissa.

Kalenterin teko oli suuri nautinto, paketteja kääriessä olin huikeissa fiiliksissä ja tunsin valtaisaa mielihyvää pyrkiessäni saamaan mahdollisimman kauniin kokonaisuuden. [onni] Toivottavasti pidät siitä yhtä paljon kuin minä! :o)

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usva » 15.11.18 16:11

^ [onni] Voi kuule tonttuseni, varmasti tykkään! :o)
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja maddyn tonttuli » 15.11.18 16:51

maddy kirjoitti:
Maddyn tonttuli kirjoitti:maddy

Samaa kyselen kuin muutkin, sopiiko Matkahuollon kautta lähetys, jos tonttu hyödyntäisi tuon tarjouksen? Entä jos kuriirin onnistuisi torstaina 15.11. tuoda kalenterin kotiovelle, oletteko kotona?

Matkahuollon kautta käy. Miten mä muistelisin laittaneeni ilmoittautumiseenikin sen. Mutta Toijalan matkahuolto käy hyvin.

Ja huomenna just puoliso ei ole päivällä kotona, vaikka yleensä on, ja itsekin olen työreissulla, mutta toki täällä väkeä on, kun miehen firma ja sen työntekijät on kyllä täällä. Päiväsaikaan paketin saa jättää halutessaan vaikka talliinkin firman työntekijöille, kunhan tekee selväksi, että se on mulle eikä firmalle. Oikeastaan kotona ollaan varmimmin vasta klo 19 ja siitä eteenpäin, kun jos esikoisen flunssa ei pahaksi äidy, sillä on baletti illalla. Mutta jos kuriiri uskoo tänne löytävänsä, paketin saa jättää kuistin penkillekin. Niin TNT:kin tekee. :mrgreen: (Ei tänne siis mun mielestä vaikea ole löytää, mutta monella iskee epätoivo, kun lähimpien naapurien jälkeen ehtii ajaa parisataa metriä eikä mitään vieläkään näy... Epätoivon hetkestä ei tarvi ajaa enää montaa kymmentä metriä, että meille tuleva tienhaara löytyy.)


Hups, olipas tonttu vähän hajamielinen! Kuriiri ei valitettavasti päässytkään sinne päin, mutta nyt on Matkahuollolta ostettu kuljetus paketille! Valitettavasti nettipalvelun listasta ei löytynyt mainitsemaasi toimipistettä, mutta paketti tulee Hämeentien R-Kioskille, kun tonttuli katsoi Google Mapsilla, että sen pitäisi tarjolla olleista olla teitä lähimpänä. Toivottavasti tästä ei ole kovasti ylimääräistä vaivaa! Paketti lähtee viimeistään viikonloppuna matkaan ja pitäisi olla siis ensi viikolla haettavissa! Kalenteria on ollut ilo tehdä sinulle, toivottavasti se ilahduttaa sinua! :o)

maddyn tonttuli
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Sarben tonttu » 15.11.18 18:13

Sarben tonttu kirjoitti:SARBE

Voiko sulle laittaa paketin Matkahuollon kautta? Tuo hyvä tarjous houkuttaa... :o)


Käykö tämä? :o)

Sarben tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja maddy » 15.11.18 19:49

^^Tuo Hämeentien Ärrä käy oikein hyvin. En edes tiennyt että se on vaihtoehtona Matkiksen paketeille. Kunhan tulee Toijalaan eikä Viialaan tai Kylmäkoskelle niin hyvin on paketti noudettavissa ilman ylimääräistä kiertoajeluja. :o)
  • 0

Minä, puoliso, lapset 07/13, 04/16 & 4/20 sekä koira.
Avatar
maddy
 
Viestit: 5116
Liittynyt: 30.08.13 10:53
Paikkakunta: Akaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja nipsu » 16.11.18 1:32

nipsun tonttu kirjoitti:Hei nipsu,

Tonttusi täällä kyselee vielä, käyköhän sinullekin tuo Matkahuollon paketti? :)

Entä millaisia kirjoja luet? Onko sinulla lemppari- (tai inhokki)suklaata? Vielä on viime hetken tilaisuus vaikuttaa, jos toivot kalenterista tupsahtavan jotain erityistä ;)

Kalenteri on oikein hyvällä mallilla jo, kohta saat sen käsiisi :D

Hei tonttu!

Matkahuolto sopii oikein hyvin.

Yritän olla avoin kaikenlaisille kirjoille. Viime aikoina on taas tullut vähän enemmän lueskeltuakin. Vahvasti mieleen on viimeksi jäänyt Kätlin Kaldmaan Islannissa ei ole perhosia. Mutta se nyt on vain yksi uusi lemppari. Jännäritkin taas pitkän tauon jälkeen uppoaa ja monet muut.

Lempparisuklaita on myös monia mutta pätkikset on ainakin vahva ehdokas ykköseksi. Inhokkeja ei kai ole. Salmiakkisuklaata tai liköörikonvehteja en valitse ekana mutta ei nekään syömättä jää (ja mies rakastaa niitä).

Ei mulla mitään viime hetken toiveita ole. Mahtavaa, kun kalenteri kohta tupsahtaa tänne ja ihanaa, kun sinä olet sen minulle tonttuillut :o) Ja jos nämä vastaukset tulivat liian myöhään niin siitä ei tarvitse välittää :)
  • 0

Avatar
nipsu
 
Viestit: 2706
Liittynyt: 27.04.09 9:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Rautalangan tonttu » 16.11.18 15:40

Rautalangan tontulla on vielä viimeiset hommat käynnissä. Piti vielä kysymän, että onko teillä käytössä kestotuotteita tai onko tarve kestotalouspapereille tai vastaaville.

Rautalangan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 16.11.18 16:04

Moikka, kestorättejä tai kestotalouspaperia meillä kuluu valtavasti ja niitä on liian vähän. Mulla on ollut projektina silputa vanhoja vaatteita mutta en ole saanut aikaiseksi. Eli olisivat erittäin tervetulleita [heart]

Lähetetty minun ANE-LX1 laitteesta Tapatalkilla
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 18998
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Vieras » 16.11.18 16:05

Syksyn tyttötonttu kirjoitti:Hei onko sinulla kestovanulappuja tai tarvetta sellaisille?

Vielä kerkeisin muuttamaan yhden luukun sisällön mikäli kerkeät huomaamaan tämän :)

Vieras
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Boyanin tonttu » 16.11.18 16:08

Täällä Boyanin tonttupajalla pienet tonttuapurit ovat huhkineet tonttulakit sojossa ja kalenteri on valmis kohta pian. Oletkos työpaikalla ensi viikon perjantaina, jos kuriiritonttu käväisisi tipauttamassa sen sinne?

Boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja syksyn tyttö » 16.11.18 17:25

Vieras kirjoitti:
Syksyn tyttötonttu kirjoitti:Hei onko sinulla kestovanulappuja tai tarvetta sellaisille?

Vielä kerkeisin muuttamaan yhden luukun sisällön mikäli kerkeät huomaamaan tämän :)


Hei, anteeksi että mennyt kokonaan ohi. Kestovanulappujen kanssa on tilanne ettei haittaa jos tulee lisää mutta tällä hetkellä riittävät omiksi tarpeiksi.
  • 0

poika 7/2010, tyttö 12/2012, poika 10/14
Avatar
syksyn tyttö
 
Viestit: 5248
Liittynyt: 17.05.13 12:27
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Fiinan tonttu » 16.11.18 19:33

Täällä tonttu vielä huhuilee, että pyrin pakkaamaan kalenterin niin, että ainakin osa "luukuista" on mahdollista käyttää uudestaan. Toivottavasti tykkäät. Kalenterin loppupuolella on ainakin yksi luukku, johon tulee myöhemmin vähän lisää juttuja. Kannattaa seurata tätä ketjua, kun availet kalenteria.

Fiinan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Vilipun tonttu » 17.11.18 15:51

Hei sellainen tuli vielä mieleen että pystytkö syömään herkkua jonka tuoteselosteessa lukee "saattaa sisältää pähkinää?"

Vilipun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja tarou » 17.11.18 16:56

Taroun tonttu kirjoitti:Hei Tarou, vielä sellaista pohdin, että onko vartalonhoitotuotteet sinulla tuoksuttomia vai voiko olla tuoksua? Suhtautumisesi kuivattuihin hedelmiin, entäpä marmeladeihin?



Tuoksu käy, kuivatuista aprikooseista, sellasista isoista en niin pidä, esim. banaanilastut ja monet muutkin hyviä. Marmeladeista pidän :D
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa