Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja jodelie » 21.10.18 18:41

jodelie kirjoitti:
Jodelien tonttu kirjoitti:Jodelien..

Muutama lisäkysymys kalenteriin liittyen..
*Mittaisitko jalkaterän pituuden kantapää-pikkuvarpaan kärki.
*Onko teillä auto?
*Mitä lehtiä tilaat?(mitkä kiinnostaa, mitkä ei)
*Onko teillä tiettyä tyyliä lahjojen paketoinnissa?
*Onko pihaa tai parveketta?

Terkuin, Kalenteria kasaava tonttunen



Koitan muistaa mitata pian! Unohdin mökillä ollessa ja nyt ollaan jo kotimatkalla. Aika standardi-41 tää kyllä on, mutta mittaan toki! :)

Meillä ei ole omaa autoa, mutta käytetään välillä puolison vanhempien autoa.

Tällä hetkellä mulle tulee Kotivinkki (lahja puolison äidiltä), muita mistä tykkään on Maku, Kodin kuvalehti, Avotakka, Suuri Käsityö, Kauneimmat käsityöt jne. :o)

Hmm, meijän lahjojenpaketointityyli on usein voimapaperia ja jotain nauhaa, mä tykkään tehdä dymolla nimet paketteihin, puoliso leikkaa pieniä pakettikortteja yleensä. Voimapaperin lisäksi ostan yleensä yhden spesiaali-joulupaperin, hillitty ja elegantti tyyliltään. Muita lahjoja paketoidaan vaan ruskeaan, ei olla varauduttu joulun ulkopuolella. :D Joskus on jotain ruudullistakin ollut, sellaista tyylikästä. :lol:

Toistaiseksi on pieni piha, mutta ensi vuonna tilanne voi olla eri, en siis osaa vastata.


Kantapää-pikkuvarpaan kärki on noin 23,5cm, kantapää-akkavarpaan kärki neljä senttiä pidempi! :)
  • 0

Me tulimme eri teitä samalle laiturille.
(P. Saarikoski)


Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4330
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Suhvin tonttu » 21.10.18 20:09

suhvin tonttu kirjoitti:Hei taas suhvi!

Pari kysymystä:
Pidätkö suklaasta (muustakin kuin valkosuklaasta)? Entä lakritsista?

Juotko kahvia tai teetä?

Leivotko mielelläsi? Millainen ruuanlaittaja olet?

Mikä on lempimarjasi? Entä lempihedelmäsi?

Mitä syöt yleensä aamiaiseksi? Entä mistä koostuu "herkkuaamiainen"?

Pidätkö juustoista?


T. Tonttusi



En ainakaan nähnyt näihin vielä vastausta! (Ei hätää, tonttusi on vain malttamaton!)

Suhvin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Aamuauringon tonttu » 22.10.18 10:37

Heippa taas Aamuaurinko
Vielä pari pikkuista kysymystä.

Juotko pussiteetä vai irtoteetä?

Millä korvaat kauran makeissa leivonnaisissa? Onko tattari liian leipämäinen?

Aamuauringon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Taroun tonttu » 22.10.18 14:30

Hei Tarou!

Tonttu on kovasti miettinyt kalenterisi sisältöä ja muutamia lisäkysymyksiä on noussut esiin...

- askarteletko?
- luetko, millaista kirjallisuutta?
- saunotko?
- käytätkö koruja?

Taroun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja suhvin tonttu » 22.10.18 21:06

Suhvin tonttu kirjoitti:
suhvin tonttu kirjoitti:Hei taas suhvi!

Pari kysymystä:
Pidätkö suklaasta (muustakin kuin valkosuklaasta)? Entä lakritsista?

Juotko kahvia tai teetä?

Leivotko mielelläsi? Millainen ruuanlaittaja olet?

Mikä on lempimarjasi? Entä lempihedelmäsi?

Mitä syöt yleensä aamiaiseksi? Entä mistä koostuu "herkkuaamiainen"?

Pidätkö juustoista?


T. Tonttusi



En ainakaan nähnyt näihin vielä vastausta! (Ei hätää, tonttusi on vain malttamaton!)



Vieeeelä muutama lisäkysymys on tässä matkan varrella tullut. Toivottavasti ei ole liikaa kysymyksiä kerralla! Y

Päänympäryksesi?
Jalan koko?
Luetko kirjoja? Millaisia?
Entä lehtiä? Tilaatko jotain lehteä?
Juotko alkoholia? Jos, niin millaista? (Viini/olut/siideri, kuiva/makea...)
Mainitse kolme asiaa, joista ET pidä.

Olisikohan tässä ny tarpeeksi kysymyksiä kalenterin lopullista koostamista varten. [what]

suhvin tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja suhvi » 22.10.18 22:59

suhvin tonttu kirjoitti:
Suhvin tonttu kirjoitti:
suhvin tonttu kirjoitti:Hei taas suhvi!

Pari kysymystä:
Pidätkö suklaasta (muustakin kuin valkosuklaasta)? Entä lakritsista?

jonkin verran, liköörikonvehdit.on esim jees.

Peruskonvehdit on yäk.

Fazerin sinisestä en tykkää enkä hirveesti muistakaan fasun suklaista.

Mut sit jotkut raakasuklaat esim. On kyl hyviä.


Juotko kahvia tai teetä?

sekä että. Kaikki käy.

Leivotko mielelläsi? Millainen ruuanlaittaja olet?

laiska ruoanlaittaja. Leivon ajoittain ihan mielelläni. Yleensä en jaksa. Mut tykkään siitä.[/b]

Mikä on lempimarjasi? Entä lempihedelmäsi?

ehkä lakka ja vadelma. Melonit

Mitä syöt yleensä aamiaiseksi? Entä mistä koostuu "herkkuaamiainen"?

kahvi+kananmunavoileipä+omena

Hmm...ehkä joku hyvä täytetty sämpylä/voileipä. Tai kulhollinen sipsejä (sitä syön jos oon ilman lapsia)


Pidätkö juustoista?

joo kyl ne maistuu

T. Tonttusi



En ainakaan nähnyt näihin vielä vastausta! (Ei hätää, tonttusi on vain malttamaton!)



Vieeeelä muutama lisäkysymys on tässä matkan varrella tullut. Toivottavasti ei ole liikaa kysymyksiä kerralla! Y

Päänympäryksesi?

55-56

Jalan koko?

37-38

Luetko kirjoja? Millaisia?

joo luen. Hmm...hyvää proosaa. Nyt menossa orjattaresi mut se on jo aika jännä mun makuun. Nykyään en jaksa liian raskaita kirjoja. Tykkään runoista.

Entä lehtiä? Tilaatko jotain lehteä?

joskus. En tilaa mitään enkä ostelekaan. Vauva- ja perhelehdet ei oikeen enää kiinnosta. Joskus katselen lehtihyllyllä jotain historia-lehtiä, kuntoiluaiheisia...

Juotko alkoholia? Jos, niin millaista? (Viini/olut/siideri, kuiva/makea...)

joo. Kaikkea. En tykkää lagereista, olut mieluiten tummaa. Siiderit on vähän kausittain, joskus maistuu jotkut makeat ällölällöt ja joskus semmoset ns. Kunnon siiderit. En tykkää liian kuivista. Viini mieluummin punaa vaikka tykkään enemmän valkosesta (mut masu ei tykkää). Mieluummin ei extra kuivaa. Glögit on jees. Liköörit on jees. Muita väkeviä välttelen (mut ei se tarkota etteikö ne maistuis hyvältä). Jallua en juo (paitsi jos joku tarjoaa).

Mainitse kolme asiaa, joista ET pidä.

hmm...apua! Jaloviinasta, maidosta ja jugurtista...wasabista. tulipas ruokapainotteinen vastaus....ei tuu muuta mieleen.

Olisikohan tässä ny tarpeeksi kysymyksiä kalenterin lopullista koostamista varten. [what]


toivottavsti on apua näistä :o) olin jo unohtanut et mäkin saan kalenterin kun oon vaan miettinyt sitä mitä oon tekemässä. Kivaa [onni]
  • 0

suhvi
 
Viestit: 5568
Liittynyt: 25.07.07 17:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Vilipun tonttunen » 23.10.18 19:56

Huhuu Vilippu [xmas]

Täällä on suunnitelmat tontulla jo hyvässä vauhdissa, olet ollut kyllä mielessä, älä huolehdi :D
Huhuiluakin tulee vielä jahka Tonttu Kiireinen ja Toheloinen ehtivät sinne asti :D

Vilipun tonttunen
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja tarou » 23.10.18 20:02

Taroun tonttu kirjoitti:Hei Tarou!

Tonttu on kovasti miettinyt kalenterisi sisältöä ja muutamia lisäkysymyksiä on noussut esiin...

- askarteletko?
- luetko, millaista kirjallisuutta?
- saunotko?
- käytätkö koruja?


Jee [onni]

En ole ajanpuutteen vuoksi ehtinyt askarrella tai lukea. Kuuntelen äänikirjoja ,Bookbeatista ja Storytelistä on käyteytty ilmaiset tutustumisjaksot ja nyt ostin sitten ekan kuukauden Bookbeatista kun niin kivaa kun kerrankin ehtii jotain vähän "lukea" kun vaikka samalla kun laittaa pyykkejä tai siivoaa.

Saunomme melkein joka päivä. :oops: Meillä on sekä sähkö että puukiuas, jos mä laitan saunan päälle laitan aina tulen palamaan kun siinä on sitä tunnelmaa, mies laittaa sähkösaunan välillä päälle :lol:

Juhlissa saatan käyttää koruja , ei mulla kyllä oikeastaan mitään koruja ole, ihan pari :D

Tuli muuten mieleen kädessä pidettävistä koruista ja kelloista, mulla olisi kova tarve töissä jollekin vehkeelle, kellolle/sykemittarille/sekuntikellolle, jollekin millä saisi otettua aikaa ja pysäytettyä ajan oton jne. Ihan mikä vaan käytetty versio sekuntikellosta kävisi. Puhelimessa tietty on ja sitä olen nyt käyttänyt, kauhen usein ei tarvi mutta välillä, ei vaan ole kovin ammattimaisen näköistä muiden asiakkaiden silmissä näprätä puhelintaan siellä ... :lol:
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja vilippu » 23.10.18 22:40

Vilipun tonttunen kirjoitti:Huhuu Vilippu [xmas]

Täällä on suunnitelmat tontulla jo hyvässä vauhdissa, olet ollut kyllä mielessä, älä huolehdi :D
Huhuiluakin tulee vielä jahka Tonttu Kiireinen ja Toheloinen ehtivät sinne asti :D
Jee, kiitos huhuilusta :)
  • 0

A 7/10, pikku-A 10/13 sekä karvaisia kavereita
vilippu
 
Viestit: 4729
Liittynyt: 03.01.14 18:22
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Paurian tontti » 24.10.18 6:31

Hei taas Pauria :)

Muutama lisäkysymys on tullut mieleen.

Juotko kahvia tai teetä? Onko lempi- tai inhokkimakuja?
Pidätkö leipomisesta? Jos kyllä, niin millaisia juttuja mieluiten?
Minkä kokoinen jalka sinulla on?
Käytätkö päähineitä tai huiveja?
Suhteesi kosmetiikkaan? Käytätkö koskaan mitään kasvonaamioita tai kuorintajuttuja? Kynsilakkaa tms.?

Ehkä tulen vielä myöhemmin utelemaan lisää, mutta nyt näiden avulla kalenteripaja pääsee jatkamaan askareitaan :)

Paurian tontti
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 24.10.18 8:39

Aamuauringon tonttu kirjoitti:Heippa taas Aamuaurinko
Vielä pari pikkuista kysymystä.

Juotko pussiteetä vai irtoteetä?

Millä korvaat kauran makeissa leivonnaisissa? Onko tattari liian leipämäinen?


Hups, anteeksi etten huomannut aiemmin! Juon sekä että, enimmäkseen pussista, koska oon laiska huuhtelemaan teesihtiä :D

Tattari on ihan ok ja hirssi myös! Aika harvoin teen mitään, missä kaura pitäisi korvata, ennemmin sit jotain muuta ehkäpä. Varmaan siis ihan mielikuvituksettomuuden takia :D .
  • 0

minä -85, puoliso -80 ja hulivili 02/12 + tättähäärä 02/15 + vaukkeli 03/18 sekä kaksi katinronttia -08

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16252
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Vilipun tonttunen » 24.10.18 9:36

Vähän kysymyksiä sinulle Vilippu

Tuleeko harrastettua hyöty/arkiliikuntaa?
Juotko kahvia tai teetä?
Miten hemmottelet itseäsi? Mitä teet mieluiten kotona jos sinulla olisi vaikka tunti -pari omaa aikaa?
Saunotko? Onko teillä saunaa tai kylpyammetta?
Poltatko talvella kynttilöitä?

Miten kuvailisit kuntoasi tällä hetkellä? Aerobista kuntoa, lihaskuntoa? Entä mikä olisi tavoitteena sinulla talvikaudeksi, juoksun osalta? Lihaskunnon osalta?
Millainen on juoksulenkkisi alkulämmittely/ jäähdyttely? Itse lenkki? Kuinka usein? Millaisia aikoja/matkoja juokset?
Kuinka paljon sinulla on realistisesti käytettävissäsi aikaa kotijumppaan/vko (kertoja/aikaa/vko) ?
Minkä painoisen/painoisia kahvakuulia omistat?

Vilipun tonttunen
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Melli » 24.10.18 9:38

Tollunmentti kirjoitti:Heippa Melli, täällä ollaan ja hatun alla pienet harmaan solut tekevät kovasti töitä. Muutama luukku jo hankitukin. Aluksi yksi kymysys, mikä on ollut paras luukku tähän astisista kalentereita? Tai vaikka top3 :D .


[onni]

Apua, nyt pistit pahan... Oon kyllä tykännyt mun kalentereista ylipäätään, mutta näin äkkiä mietittynä mieleen nousee eräs kahvi ja villasukat. Ja edellisellä kerralla rinnalla kulki virtuaalikalenteri, niin se oli kyllä ihana! <3 (Tää tuntuu vähän pahaltakin nostaa mitään esille, kun oikeasti oon tykännyt ihan kaikesta mun kalentereissa!!!)

Tää on hankalaa kun menee sekaisin myös muinaiset sysvy-paketit! :lol:
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Avatar
Melli
 
Viestit: 5760
Liittynyt: 22.08.06 14:52
Paikkakunta: Keski-Suomen helmi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Elinan tonttunen » 24.10.18 13:03

Hei Elina - vähän malttamaton tonttu täällä vaan muistuttelee. :)

Elinan tonttunen kirjoitti:No nyt. Tänään on se päivä, kun kalenteriajatukset alkoivat muotoutua raskaammalla kädellä. :lol:

Seuraavat asiat askarruttavat tämän tontun mieltä.

Ymmärsin, että olet teenjuoja, onko näin ja jos on niin millaiset maut teessä eniten miellyttävät? Musta, vihreä, valkoinen, rooibos, yrtit? Ja mausteilla vai ilman?

Onko tällä hetkellä jotain neuleprojektia kesken?

Soitat pianoa - millaista musiikkia ylipäänsä kuuntelet? Suosikkiartistisi, jos sellaista on?

Löytyykö kotoanne tulipesää?

Saunotteko?

Millaista tyyliä sisustuksenne on? Kirjeestäsi osaan ehkä päätellä jonkin verran, mutta hieman kaipaisin vahvistusta ajatuksille. :)

Lempikirjailijasi? Onko kirjaa, jonka pariin palaat aina uudelleen? Mikä olisi sellainen kirja, jonka olet aloittanut muttet päässyt loppuun? Jos saisit valita viisi kirjaa loppuelämäksesi, mitkä ne viisi kirjaa olisivat? (voi olla myös kirjasarja)

Käytätkö koruja, kaulassa, ranteissa, korvissa - jos käytät, millaista tyyliä suosit?

Kirjoitatko käsin?

Elinan tonttunen
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja sub » 24.10.18 13:06

Tobin sunttu kirjoitti:Kiitos Sub vastauksista, näillä hommat pajalla etenee.

Vielä jos käden kokoa sopisi udella?


Käsi on mallia isohko. Olisko koko 8 niinku käsinekoossa? :D
  • 0

Uusperhekuviolla äiti -84 ja mies -80. Vuoroviikoin poika 4/09 sekä kaksospojat 4/07. Jokapäiväinen tyttö 07/19. Omillaan asuva tyttö 01/05
Avatar
sub
 
Viestit: 5362
Liittynyt: 22.08.06 13:28
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa