Joulukalenteri huhuiluketju 2018

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Sarben tonttu » 07.10.18 16:57

Helou Sarbe!

Ei mulla vielä muuta huhuilua, kuin että täällä ollaan ja työn touhussa! :D

Nastaa olla sun tonttu! [onni] 8)

Sarben tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Tobin sunttu » 07.10.18 22:08

Sub, sitten kun ehdit vastatata, niin kerrotko myös mikä on kätesi ja jalkasi koko ja se käytätkö minkalaista kosmetikkaa?

T: Innoissaan kalenteria puuhaava punanuttu.

Tobin sunttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Usva » 08.10.18 8:08

Usvan tonttu kirjoitti:Heippa vain!

Osuitpa minulle sopivaksi tontutettavaksi, monenlaista ideaa heti heräsi!

Bujoilu on mulle tuttu vain etäisesti, vaikkakin kiehtovaa. Tarkoitatko tarroilla mitä vain tarroja, vai jotain erityisiä bujoiluun tarkoitettavia? Miten ääriviivatarrat? Käytätkö tai haluaisitko käyttää myös pieniä leimasimia?

Tykkäätkö käyttää neulottuja tai virkattuja vaatteita? Jos, niin millaisista väreistä pidät? Kyselen myös mittoja: päänympärys, ranteen ja pohkeen ympärys, jalkaterän pituus, käden mitta kämmenen juuresta keskisormen päähän?

Sanoit olevasi melko kaikkiruokainen karkkien ja pähkinöiden suhteen, mutta jos pitäisi valita ihan top 3 a) joulusuklaista b) muista karkeista, millaiset listat sinulla olisi?

Pidätkö lukemisesta? Elokuvista? Runoista? Aforismeista?

Juodaanko teillä kahvia taikka teetä, ja jos, niin millaisia? Maistuvatko makukahvit, onko tee mieluiten valkoista, vihreää, mustaa vai vaikkapa rooibosta?

Kerroit, että olet huono leipoja, mutta kiinnostavatko sellaiset vinkit, jotka ovat niin superhelppoja että pieni koululainenkin onnistuu niissä jo ensi kerralla?

Tällaisia kyselee tällä kertaa utelias tonttusi [heart]



Voi ihanaa, minua on huhuiltu näin pian! [onni]

Bujossa voi käyttää mitä koristeluja vain, ite käytän ihan tavallisia tarroja. Ääriviivatarrat käy myös, en vaan oo hoksinu että tosiaan niitäkin vois käyttää! Mulla on muutama leimasin, aika vähän oon niitä käyttäny. Tajusinpa tässä just, että valtaosa mun koristeluista on japanilaistyylisiä, mutta ei todellakaan haittaa vaikka tulisi ihan muutakin tyyliä.

Joo käytän neulottuja vaatteita, lähinnä villasukkia, lapasia, kaulahuivia ja neuletakkeja. Pää on 57 cm, pohje paksuimmasta kohdasta 41 cm, jalka on kokoa 40 ja pituus muistaakseni 25,5 cm. Käsineissä koko on yleensä 8, ranteen mitta noin 16 cm ja käden pituus noin 17 cm (näitä mittoja ei ollut muistin perukoilla ja jouduin mittaamaan viivottimella :oops: )

Joulusuklaat... kuten sanottu kaikki käy ja suosikkeja on hieman hankala nimetä. Suosikit ei ehkä ihan jouluisimpia ole, ainakin niitä myydään muulloinkin mutta Geisha, mustikkatäytetyt konvehdit (en muista nimeä, pienehköissä paketeissa myydään) ja viime jouluna ihastuin uuniomenatäytteisiin konvehteihin. Muut karkit sitten, viime aikoina olen ostanu lähinnä kirpeän suolaisia salmiakkeja, erilaisia hedelmäkarkkeja ja suklaita. Lakritsi on oikeastaan ainoa laji, jota en juurikaan osta, mutta toki syön jos tarjolla on! :lol: Lievää sokeriholismia on ollut havaittavissa viime aikoina...

Pidän lukemisesta, mutta aika harvoin olen ottanut kirjaa luettavaksi viime aikoina. Tykkään historiallisista kirjoista, esim Kaari Utrion kirjoista olen aina tykännyt. Elokuvia katson lähinnä telkkarista mitä peruskanavilta nyt sattuu näkymään. Runoja en ole kovasti lueskellut enkä kovasti perehtynyt aforismeihinkaan.

Kahvia juodaan, itelleni olen keitellyt myös makukahveja. Teetä olen juonut viime aikoina vähemmän, yleensä pidän maustetusta valkoisesta teestä. Rooibosta en ole muistaakseni maistanut.

Sanoisinko että olen laiska leipoja, mutta vinkit ois tervetulleita, tyttö olisi varmaan innokas apulaisleipuri! :D
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Paimenpojan tonttu » 08.10.18 10:11

Hei Paimenpoika! superkivaa tehdä sinulle kalenreria :) Esittelytekstistäsi sain paljon ideoita, mutta muutamia tarkentavia kyssäreitä on noussut mieleen.

- teet, onko erityisiä suosikki- tai inhokkimakuja? Vihreää, mustaa, valkoista, rooibosta, yrttiteet?
- millaisia juttuja ompelet?
-sanoit, ettet meikkaa, mutta käytätkö millaista kosmetiikkaa muuten?
- jalan koko?

Paimenpojan tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja sub » 08.10.18 19:41

Tobin sunttu kirjoitti:Sub hei!

Kiva tehdä sinulle kalenteri. [onni]

Paria juttua kysyisin näin alkuun...

Onko sinulla tulevaisuudessa kylpyammetta käytössäsi? Tuleeko sinulle lehtiä, jos ei, mitä tulisi jos tilaisit niitä? Minkä värisiä eläintenkarvoja teillä pyörii? Oletteko kaikkiruokaisia? Tykkäätkö leipoa? Entä lukea? Onko teillä CD-soitin vai millä tekniikalla kuuntelette joululaulut? Saako nelijalkaisiakin muistaa? Käytätkö koruja, jos niin millaisia? Onko arkessasi jotain joka on aina hukassa?


No moikka. Onpas tämä kyllä jännittävää kun kysytään näin mystisiä kysymyksiäkin. :)
Eli ollaan rakentamassa piakkoin kyllä omakotitaloa ja kaikki haluais kylpyammeen. Eli ehkä meillä saattaa olla kylpyamme käytössä. Ja ainaki satunnaisesti kun tulee työreissuilla käytyä ni hotelleissa on monesti kylpyamme.
Ei tule tällä hetkellä mitään lehtiä. Ehkä just jotku sisustuslehdet kiinnostas tällä hetkellä. Töihin tulee ainaki deko-lehti ni se tulee selattua läpi.
Meillä on mustia, kermanvärisiä, ruskeita ja harmaita eläintenkarvoja. Eli yks musta labbiksen pentu ja sit neljä eriväristä marsua ja harmaa kääpiöhamsteri. Eli melkoinen eläintarha. :lol:
No lapsethan on nirsoja, että niiden ruokavaliot on melkein kaikilla erilaiset. Syövät toki nälkäänsä. :lol: Itse syön kaikkee.
Tykkään leipoa ja lukea juu. :)
Joululauluja tulee kuunneltua nettijouluradiosta mutta löytyy myös cd-soitinkin.
Saahan niitä karvakorvia muistaa myös. :)
Käytän yleensä hopeisia koruja. Aika maltillisia korviksia.
Yleisimmin hukassa on kynsisakset. Niin marsujen, koiran ja ihmistenkin. :lol:

Jospa näistä oli jotain apuja.
  • 0

Uusperhekuviolla äiti -84 ja mies -80. Vuoroviikoin poika 4/09 sekä kaksospojat 4/07. Jokapäiväinen tyttö 07/19. Omillaan asuva tyttö 01/05
Avatar
sub
 
Viestit: 5362
Liittynyt: 22.08.06 13:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja sub » 08.10.18 19:43

Tobin sunttu kirjoitti:Sub, sitten kun ehdit vastatata, niin kerrotko myös mikä on kätesi ja jalkasi koko ja se käytätkö minkalaista kosmetikkaa?

T: Innoissaan kalenteria puuhaava punanuttu.


Jahas, oli vielä lisäkysymyksiä. Mulla on aika isot kädet ja jalat. Käsinekoko 8 ja jalan koko 42. Mä käytän aika vähän kosmetiikkaa. Herkkä iho niin yleensä ei tule ku ripsaria, huulipunaa ja kulmaväriä käytettyä ja sit naaman hoitoon vaan apteekkirasvoja. :D
  • 0

Uusperhekuviolla äiti -84 ja mies -80. Vuoroviikoin poika 4/09 sekä kaksospojat 4/07. Jokapäiväinen tyttö 07/19. Omillaan asuva tyttö 01/05
Avatar
sub
 
Viestit: 5362
Liittynyt: 22.08.06 13:28
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Paimenpoika » 08.10.18 20:13

Mua huhuiltu [onni]
Teetä juon aamulla ja päivällä mustaa ja illalla vihreää tai valkoista. Rooibostakin juon, mutta itse ei tule ostettua. Missään tapauksessa en juo mitään makeita hedelmäteitä tai jollain sokeripaloilla makeutettua, ennemmin vaikka keltaista Liptonia. Russian samovare on suosikki, Keisarin morsian menee aina, mutta ihan mikä vain kunnon musta tee.

Ompelen lähinnä lapsille perusvaatteita ja itsellekin kyllä.

Käytän hyvin vähän kosmetiikkaa. Apteekin perusrasvaa kuluu kuivan ihon takia ja tönkköä rasvaa tosi kuiviin käsiin.

Jalan koko kapea 37-38

Niin ihana oottaa postia!
  • 0

Kuusi lasta vuosilta 2006-2015
Avatar
Paimenpoika
 
Viestit: 2870
Liittynyt: 23.05.08 20:02
Paikkakunta: Lappi

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Paurian tonttu » 08.10.18 20:45

Moikka Pauria [hei]

Kiva tehdä kalenteria suhteellisen tutulle ysviläiselle. Sulla oli aivan mahtava esittely, joten paljoa ei tarvitse kysellä. Ajattelin nyt kuitenkin tässä vaiheessa tulla kertomaan, että olet tontun mielessä 8) Ja varmasti tulen vielä kyselemään joitakin tarkentavia kysymyksiä tässä syksyn edetessä.

Seuraavaan kertaan siis :)

Paurian tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Pauria » 08.10.18 20:51

Jee, huhuilu! [onni] Kysy ihmeessä jos kysytyttää. :o)
  • 0


Mä ja aviomies -84 yhdessä 2002 ->, Joonatan 07/03 -06/15, Tuhkimus (L.) 02/05 Belle (I.) 08/06 Veli (A.) 07/08 rv 26+0, Hai (Tiina, M.) 07/10 rv 29+3 Asterix (pikku-A.) 05/16 Idefix (I-B) 03/18 rv 30+2
sekä Tesla Puudeli
Päikky
Avatar
Pauria
 
Viestit: 18138
Liittynyt: 11.08.11 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Aamuauringon tonttu » 09.10.18 8:03

Hei Aamuaurinko
Kiva kun sain sinut tontutettavaksi, olin asiasta oikein tyytyväinen. Kiitos hyvästä esittelystä! Muutama kysymys kuitenkin heräsi.
- Saunotko?
- Pidätkö lukemisesta? Jos pidät, niin minkälaisesta kirjallisuudesta/lehdistä tykkäät?
- Pään ympärys?

Aamuauringon tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 10.10.18 5:12

Aamuauringon tonttu kirjoitti:Hei Aamuaurinko
Kiva kun sain sinut tontutettavaksi, olin asiasta oikein tyytyväinen. Kiitos hyvästä esittelystä! Muutama kysymys kuitenkin heräsi.
- Saunotko?
- Pidätkö lukemisesta? Jos pidät, niin minkälaisesta kirjallisuudesta/lehdistä tykkäät?
- Pään ympärys?


Jee, huhuilua!

Oon huono suomalainen enkä sauno :D . Saunassa alkaa huimata ja happi loppuu, en tykkää. Joskus vauvauinnin päätteeksi imetän saunassa hetken, mutta kotona olevassa saunassa en tapaa käydä sen ollessa päällä.

Pidän lukemisesta! Mutta käytännössä aikaa on vähän nihkeästi siihen. E-kirjoja oon lukenut jonkun verran, kun jotenkin on pienempi kynnys lukea puhelimesta kuin ottaa ihan kirja käteen. Toisaalta tykkään kyllä oikean kirjan tuntumasta. Tykkään vähän laidasta laitaan kirjallisuudesta, kauhu on pelottavaa, mutta noin muuten :) . Lehdistä luen nolosti jotain Meidän Perhettä ja Vauvaa, Image on kans kiva, sen joskus oikein irtonumerona ostankin.

Päänympärys on 54 cm, semmoista lasten kokoa siis :D
  • 0

minä -85, puoliso -80 ja hulivili 02/12 + tättähäärä 02/15 + vaukkeli 03/18 sekä kaksi katinronttia -08

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16252
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Kuiskija » 10.10.18 7:06

KUUNKAJO, ho hoi!!!

Loit aikamoisen haasteen minulle, mutta otan sen avosylin vastaan. Kaikenlaisia ideoita on jo pesiytynyt (osa niistä on jo hylättykin), joten nyt olisi muutaman tarkentavan kysymyksen aika.

Avaatko mulle tuon sinun ruokavalion määritelmän. Mitä tarkoittaa Pesco-lakto-ovo-vegetaristi?
Erotteletko minulle pinkin ja vaaleanpunaisen
Kerrotko vähän lisää opinnoistasi, mitä tekee ympäristökasvattaja?
Mainitsit, että kookos hajuna inhottaa. Mikä on mielipiteesi kookosöljyn käyttämisestä kosmetiikassa (kun sen tuoksu ei jää vallitsevaksi)?
Lisäksi kaipaan esimerkkiä isoiata korvakoruista. Onko jokin suosikki materiaali? Selkeät isot riipukset vai moni säikeiset "helistimet"?
Käytätkö kaulakoruja?
Saako olla alkoholia?

Kuiskija
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Elinan tonttunen » 10.10.18 8:05

Hei Elina! Todella ihanaa saada juuri sinut kalenteripariksi! Kiitos kirjeestä ja kaikista hyvistä vinkeistä. Kalenteriprojekti on käynnistynyt täällä Korvatunturilla ja jatkuu kiireisenä kunnes aika koittaa. Vielä ei mitään suuria huhuiluja ole löytynyt, mutta palaan asiaan, kunhan suunnitelmien käänteet selvenevät.

Terveisin
Tonttusi

Elinan tonttunen
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja nipsun tonttu » 10.10.18 10:00

Hei nipsu!

Iso kiitos esittelykirjeestäsi - se on oikein mainio, ja on mahtavaa olla juuri Sinun tonttusi! Kunhan tässä pääsen kunnolla vauhtiin kalenterin tekemisen kanssa, laittanen sinulle muutamia lisäkysymyksiä.

Kutkuttavaa joulunodotusta Sinulle! :D

nipsun tonttu
 

Re: Joulukalenteri huhuiluketju 2018

ViestiKirjoittaja Elina » 10.10.18 12:18

Elinan tonttunen kirjoitti:Hei Elina! Todella ihanaa saada juuri sinut kalenteripariksi! Kiitos kirjeestä ja kaikista hyvistä vinkeistä. Kalenteriprojekti on käynnistynyt täällä Korvatunturilla ja jatkuu kiireisenä kunnes aika koittaa. Vielä ei mitään suuria huhuiluja ole löytynyt, mutta palaan asiaan, kunhan suunnitelmien käänteet selvenevät.

Terveisin
Tonttusi


Jee, kiva kuulla! En malta odottaa :D Hauskoja ja leppoisia hetkiä kalenterin teon parissa, tonttu :)
  • 0

Meidän perheessämme on 14 jalkaa.

Kuva
Avatar
Elina
 
Viestit: 2392
Liittynyt: 22.08.06 14:36
Paikkakunta: Turun seutu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa