Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja audotja » 19.10.17 6:50

audotjan tonttu kirjoitti:"Nostelen" tätä tänne alimmaiseksi kun tullut väliin muita huhuiluja ja tälle tontulle tuli mieleen taas lisää kysymyksiä, tonttu on utelias :wink:

Huhuuu :) Pari kysymystä tuli mieleen taas :)
Soittaako lapsesi mitään soitinta? Onko kiinnostunut musiikista?
Tahtoisitko lukea jotain tiettyä kirjaa/pokkaria? Jos niin mitä/millaista?
Luetko muita kuin käsityölehtiä? Tuleeko teille jotain lehtiä tilattuna?

Askarteletko itse/lapsen kanssa?
Käytätkö koruja?

Pahoittelut, mulla on viimenen viikko mennyt vähän tööt tööt. Vastaan näihin kalenteriketjussa. Kiitos sinulle. [pusi]
  • 0

minä olen ja elän ja hengitän *** 4/12
päikky
Avatar
audotja
 
Viestit: 6933
Liittynyt: 28.02.12 21:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hapsiksen tonttu » 19.10.17 7:27

HAPSIS!

Muutama kysymys:
- ompeletko vain trikoota vai muitakin kankaita?
- minkä paksuista lankaa neulot? Fingering-sport-dk-paksumpi?
- teet paljon itse käsitöitä, ilahduttaako mahdollisesti tontun itse tekemät jutut?
- olin jo melkein hankkimassa sinulle salmiakkisuklaata, mutta sitten luin tarkemmin :lol: Mutta siis salmiakki yksikseen menee?
- entä suklaat sattumilla tai täytteellä muuten?

Hapsiksen tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hapsis » 19.10.17 18:03

Hapsiksen tonttu kirjoitti:HAPSIS!

Muutama kysymys:
- ompeletko vain trikoota vai muitakin kankaita?
- minkä paksuista lankaa neulot? Fingering-sport-dk-paksumpi?
- teet paljon itse käsitöitä, ilahduttaako mahdollisesti tontun itse tekemät jutut?
- olin jo melkein hankkimassa sinulle salmiakkisuklaata, mutta sitten luin tarkemmin :lol: Mutta siis salmiakki yksikseen menee?
- entä suklaat sattumilla tai täytteellä muuten?


Oijoi [onni]
- Ompelen pääasiassa joustavia kankaita, mutta puuvillasta oon nyt tehnyt (ja teen lisääkin) projektipusseja neuleille.
- Menee kaikki fingeringistä aran vahvuuteen. Paksummista harvemmin neulon (tai siis neulon, mutta sitä menee niin monta kerää pikkujuttuihinkin)
- Todellakin kelpaa tontun itse tekemät jutut. Osaan kyllä arvostaa muiden tekemiä käsitöitä kun itse tietää kuinka paljon niihin voi mennä aikaa ja miten ilahduttavaa se tekijällekin on :) (usein on, aina ei :lol: )
- salmiakki on nam [kuola]
- Suklaassa menee sattumatkin, lemppari oli aikanaan fazerin sinistä jossa oli seassa suolattua cashewpähkinää. Marjasuklaista en niin pidä, ja tosiaan tummaa suklaata en oo oppinu syömään.
  • 0

"Simppeli, soljuva ja järkeenkäyvä, mutta kun kaivelee pintaa syvemmältä, se onkin oletettua enemmän mutkalla"
Avatar
Hapsis
 
Viestit: 13175
Liittynyt: 22.08.06 11:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Aamuauringon tonttu » 19.10.17 18:10

Aamuaurinko!

Kalenteri etenee pian suunnitteluasteelta toteutusvaiheeseen! Tonttu tahtoisi vielä tietää, käytätkö koruja tai kosmetiikka? Millaisia? Entä teetkö itse käsitöitä tai askerteletko (lasten kanssa tai ilman)? Lähetättekö joulukortteja? Pidätkö leipomisesta?

Aamuauringon tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja audotjan tonttu » 19.10.17 20:39

Huhuu taas :)

Leivotko?
Lempiruokasi?
Teetkö ristikoita?
Lempisuklaasi?

audotjan tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja audotja » 19.10.17 20:58

audotjan tonttu kirjoitti:Huhuu taas :)
Leivotko?
Lempiruokasi?
Teetkö ristikoita?
Lempisuklaasi?

Leivon, joskus. Sellasia superhelppoja ja nopeita ohjeita saa vinkata.
Lempiruoka mmmm... Pizza? Hampurilaiset? Ananas? Raejuusto? Pasta ja tomaattikastike? Ehkä salaattipizza majoneesilla on aika lähellä täydellisyyttä. :mrgreen:
En tee ristikoita. Joskus oon yrittänyt, mutta en vaan tajua.
Fazerin muinainen joulusuklaa. Julia. Tykkään suklaan ja marmeladin yhdistämisestä.
  • 0

minä olen ja elän ja hengitän *** 4/12
päikky
Avatar
audotja
 
Viestit: 6933
Liittynyt: 28.02.12 21:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 20.10.17 8:40

Aamuauringon tonttu kirjoitti:Aamuaurinko!

Kalenteri etenee pian suunnitteluasteelta toteutusvaiheeseen! Tonttu tahtoisi vielä tietää, käytätkö koruja tai kosmetiikka? Millaisia? Entä teetkö itse käsitöitä tai askerteletko (lasten kanssa tai ilman)? Lähetättekö joulukortteja? Pidätkö leipomisesta?


Jee! [onni]

Koruja käytän tosi vähän. Lähinnä kihla- ja vihkisormuksia. Joskus harvoin muistan jotain kaula- ja rannekoruja käyttää, tietty ne tässä kotiarjessa ei oo järin käteviäkään. Korvareijät on varmaan ummessa, en oo vuosiin kokeillut niihin mitään, että korviksia en käytä ollenkaan.

Kosmetiikan suhteenkin oon vähän laiska :D. Meikkaan noin neljästi vuodessa, jos meikit löytyy (aina ne on hukassa, en tajua?) ja aika kevyesti silloin. Lähinnä koitan tsempata ja putsata kasvoja misellivedellä päivittäin, joskus unohtuu kyllä sekin... :lol: Jotain kasvonaamioita tykkään muistaessani laittaa ja jalkakylpyjä tehdä, mut aika harvoin kyl todellisuudessa. Kosmetiikassa suosin luonnonkosmetiikkaa etenkin tälleen raskaana.

Käsitöitä en liiemmin tee, kun en osaa. Välillä opettelen uudelleen neulomaan, mut yleensä en etene niin pitkälle, että saisin mitään valmiiksi. Askarrella haluaisin varmaan enemmän kuin käytännössä saan aikaiseksi lasten kanssa. Periaatteessa tykkään siis kyllä, mutta ihan hirveesti ei tuu toteutettua. Lähinnä erityistilanteissa vaan. Lahjoiksi oon joskus itse väkertänyt jotain TSI-kosmetiikkaa tai TSI-koruja, mut nääkin on vähän sellaisia, mihin ei hirmu hyvin riitä aika.

Joulukortteja lähetetään lähimmille, usein sellaiset joidenkin mielestä mauttomat lastenkuvakortit :D. Muutamalle lapsikriittiselle sit jotain muuta... Kortteja en yleensä jaksa/ehdi/viitsi askarrella, lasten kanssa ehkä just ja just pari, jos ne innostuu.

Leipomisesta pidän! Sitäkin tulee käytännön syistä harjoitettua vähemmän kuin haluaisin, mutta joulun alla leivotaan kyllä vähintään kerran pipareita ja lisäksi piimäkakkuja, pasteijoita ja joskus torttujakin.
  • 0

minä -85, puoliso -80 ja hulivili 02/12 + tättähäärä 02/15 + vaukkeli 03/18 sekä kaksi katinronttia -08

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16252
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA*n tonttu » 20.10.17 13:01

Hei, tykkäätkö Nora Robertsista?

Käytätkö muistikirjoja tai paperikalentereita?

Tykkäätkö käsitöissä ohjeista vai sovellatko omasta päästä?

*OA*n tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 24.10.17 21:01

Heips

Kyllä sinullakin on kalenteritonttu vaikka ilmoitankin itsestäni vasta nyt. Kalenteri alkaa hahmottua ja muutama kysymys olisi.

Pidätkö minkälaisesta suklaasta? Tumma, maito vai valkoinen? Maustettuna vai ilman?
Juotko teetä? Jos niin mikä on mieluisin?
Koristeletko muffineja?
Uinka tarkkaan olet lukenut Kaari Utrion tai Enni Mustosen kirjat?

T: tonttusi

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA* » 24.10.17 22:00

*OA*n tonttu kirjoitti:Hei, tykkäätkö Nora Robertsista?

Käytätkö muistikirjoja tai paperikalentereita?

Tykkäätkö käsitöissä ohjeista vai sovellatko omasta päästä?

Moikka.
Nora Roberts on kyllä täysin tuntematon, mielelläni lukisin ainakin mitä pika googletus kertoi vastaukseksi.

Paperikalenteria ei ole ollut aikoihin, kaksi muistikirjaa on ja käytössä yhdistyshommissa. Kuulun kahteen yhdistykseen ja kummankin hallitukseen on oma kirjansa.

Käsitöissä ohjeet. Kyllä mä ainakin kerran ohjeita luen :D Tosi paljon kyllä sovellan ompelujärjestystä ja muutenkin. Isommissa töissä luen tarkemmin ohjeita mutta kyllä mä huomaan soveltavani aika usein kaikessa :lol: Tykkäisin ommella kyllä jotain uutta ja erillaista. Varsinkin jos se liittyy muuhun kun farkkuun. Oon tässä viimesen kuukauden uusiokäyttänyt farkkuja, niitä on varmaan vielä 65kpl/70kpl [auts] :lol:
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18044
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Usva » 25.10.17 7:25

Usvan tonttu kirjoitti:Heips

Kyllä sinullakin on kalenteritonttu vaikka ilmoitankin itsestäni vasta nyt. Kalenteri alkaa hahmottua ja muutama kysymys olisi.

Pidätkö minkälaisesta suklaasta? Tumma, maito vai valkoinen? Maustettuna vai ilman?
Juotko teetä? Jos niin mikä on mieluisin?
Koristeletko muffineja?
Uinka tarkkaan olet lukenut Kaari Utrion tai Enni Mustosen kirjat?

T: tonttusi


Kiva kuulla sinusta tonttuseni! [onni]

Kaikki suklaa käy, yleensä ostan jollain tapaa maustettua vaikkakin valkoinen menee ihan sellaisenaan.

Teetä juon kausittain, ihan perusliptonia (tai no enempi earl greytä) tai maustettua valkoista, mutta kaikenlaisia on kiva maistella. Yleensä pussiteetä, mutta on sihti olemassa irtoteetäkin varten.

Muffinit menee ilman koristeluita kun en oikein osaa tehdä hienoja koristeluita. Olis kiva kyllä opetella.

Utrion tuotantoa olen lukenut enemmältikin, Mustosta en muistaakseni ollenkaan. Tykkään Utrion kirjoista kyllä kovasti.
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Maishan tonttu » 25.10.17 7:54

Hei taas Maisha :)

Pari lisäkysymystä. Luetko kirjoja? Minkä tyylisiä? Onko hömppäkirjat liian hömppää? Tykkäätkö tehdä ristikoita tai sudokuja?

Näillä taas hetken eteenpäin. Kalenterisi on kyllä jo aika hyvällä mallilla. Ainakin ajatuksen tasolla ;)

Mukavaa loppuviikkoa :o)

T: Utelias Aatu-tonttu

Maishan tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Maisha » 25.10.17 12:09

Heipä hei, Utelias Aatu-tonttu! Joskus luin kirjoja ja paljon. Monien mutkien takia se on jäänyt, mutta haluaisin herätellä sitä jälleen. Rakastan etenkin hömppäkirjoja, ja niillä herättely onnistuis varmasti parhaiten. Jonkun verran oon lukenut kauhua ja tykästynyt Stephen Kingin teoksiin, mutta voi olla, ettei se oo tän hetken juttu. Tykkään tehdä ristikoita. Täytellään niitä yhdessä miehen kanssa. Koen, että se on semmonen joulujuttu meillä. Sudokut taas ei nappaa.

Ihanaa loppuviikkoa sinulle. :)
  • 0

lapsi 9/14
Avatar
Maisha
 
Viestit: 2772
Liittynyt: 24.01.14 21:44
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja taroun tonttu » 26.10.17 22:19

Tätä täällä nostelen [hei] Voisko emäntä vaikka vinkata taroulle jos hän ei itse huomaa? :o)

taroun tonttu kirjoitti:Täällä ollaan yhä!
Muutamia matkan varrella esiin putkahtaneita kysymyksiä.

-Juotko mielelläsi kahvia tai teetä? Millaista?
-Jääkö lukemiselle aikaa?
-Kuinka rentoudut kotona yksin parhaiten?
-Onko vehnä niin nou nou, että tuotteiden on oltava gluteiinittomia vai riittääkö vain ettei sisällä suoranaisesti vehnää?
-Millaiset värit ovat ihan pannassa olemassa esillä kodissanne käyttötuotteissa?

Jatkoa seuraa varmasti myöhemmin [xmas]

taroun tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2017 Huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tarou » 27.10.17 13:15

Hei tonttuseni , anteeksi en ole muistanut käydä katsomassa ketjua hetkeen :oops:

Juotko mielelläsi kahvia tai teetä? Millaista?
-juon kahvia aamuisin ja välillä päivälläkin. Tällä hetkellä jotain Nescafen murukahvia punaisen maidon kanssa. On meillä kahvinkeitinkin, ei ole vain hetkeen tullut käytettyä. Teetä ei tule juotua. Itse kerättyä pakurikääpäteetä kylmään aikaan illalla hunajan kanssa villasukat jalassa :D Glögiä varmaankin joulukuussa kun haen joulutunnelmaa. Kaikki maustetut kahvit ja kaakaot ovat sellaisia ihanaa extraa jos jostain sellaisen paketin käsiinsä saa [onni] niissä on vaan usein maitoa :|

Jääkö lukemiselle aikaa?
-Lukemiseen ei oikein tahdo jäädä aikaa. Nytkin viikko-pari sitten varasin e -kirjana yhden kiintoisan tavaranvähennyskirjan (eka kirja varmaan vuoteen mutta en mä taida sitä loppuun taida saada ennen kuin laina-aika jo loppuu :(

Kuinka rentoudut kotona yksin parhaiten?
-Nukkumalla :lol: En oikein ikinä ole yksinyksin :D Illalla kun lapset on menneet nukkumaan saatan laittaa saunan päälle ja lukea nettiä sen jälkeen puhelimesta. Laitan kynttilän päälle ja juon jotain kuumaa. Mulla oli sellainen Headspace- sovellus kesällä kun harjoittelin meditointia, sitä tarvisi jatkaa iltaisin. Sit pyydän et mies hieroo mun jalkoja :D mut en mä silloinkaan yksin oo..
Salille jos meen yksin oon periaatteessa mieleni sisällä yksin kun on kuulokkeet niin en näe enkä kuule muita.. Illalla katsottiin joskus Game Of Thronesia mut nekin on katsottu jo kaikki. Nyt tänään katson ton Minimalism-dokkarin loppuun kun on vähän kipeä olo ja tarvis vissiin olla paikoillaan vaikkei huvittaisi kun meinasin eilen pyörtyä kauppaan kun tuli rytmihäiriöitä... Mutta siis paljoa en katsoa televisiotakaan :D Rentoutuminen on vähän vaikea juttu, mä luulen että mä en osaa rentoutua. Aina tekemässä jotain, ja jos on aikaa / yksin niin sellainen olo että jotain tarvisi sitten saada myös aikaan.. Siksikin joku meditaatio/rentoutumisharjoitukset olisi sellaisia suotavia tehdä säännöllisesti.

Onko vehnä niin nou nou, että tuotteiden on oltava gluteiinittomia vai riittääkö vain ettei sisällä suoranaisesti vehnää?
-Ei tarvitse tuotteiden olla ihan täysin gluteenittomia.

Millaiset värit ovat ihan pannassa olemassa esillä kodissanne käyttötuotteissa?
-Jaa, en tiedä onko sellaisia minkä värin takia jättäisin kokonaan käyttämättä,mutta jos hankkisin jonkun käyttötavaran mikä on samalla esillä ja olisi värivalikoimaa niin välttäisin ehkä tumman punaista ,oranssia ja valkoista, lempivärejä olisi ehkä vihreä, turkoosi,lila, vaaleanpunainen,vaaleansininen, sinapinkeltainen. Eli periaatteessa tykkään monistakin sävyistä, meillä on sisustuksessa paljon harmaa,musta-valkoinen yhdistelmää, sen kaveriksi voisi sopia jokin väripilkku, turkoosi, kultainen, pastillisävyt.
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa