Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kuunkajon tonttu » 16.12.16 13:41

Heippa kuunkajo, toivottavasti jälkitoimitus löysi perille, aputonttu on vienyt sen kuulemma työpaikallesi.

kuunkajon tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sirkku_jkl » 16.12.16 23:47

Sirkun metallitonttu kirjoitti:Palapeleistä minulla ei ollut visiota, päästä luovuus valloilleen ja askartele yksin niistä vaikka lahja jollekulle tai lapsen kanssa yhdessä? Nuo on mielenkiintoisia kyllä :)

Kukka taas, nimeä en minä oikeastaan tiennyt ennen sinun googlaamista. Mutta se on kukka josta tulee mieleen lapsuuden kesät. Kaunis yksinkertaisuudessaan :) Keräsimme lasten kanssa kesänkukkia talven askarteluihin.


No on! Kiva miettiä, mitä niistä tekisi. Toinen taitaa päätyä 4v kummipojan synttärikortiksi. Pitää vielä vähän kuvitusta miettiä.

Ja joo, mulle tuli kanssa lapsuus mieleen tuosta kukasta. Ja se riemu, kun niihin kukkiin puhalteli ja ne soi! [onni]
  • 0

Uusperheen menossa mukana mies, ukkeli 6/06, typy 08/06 ja minityty, joka syntyi 3.10.16.
Avatar
Sirkku_jkl
 
Viestit: 1269
Liittynyt: 22.08.06 19:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 17.12.16 20:06

kuunkajon tonttu kirjoitti:Heippa kuunkajo, toivottavasti jälkitoimitus löysi perille, aputonttu on vienyt sen kuulemma työpaikallesi.

Olen ollut sairaslomalla, mutta olen saanut jo aiemmin kuvan paketista työkaverin toimesta. Huomenna menen hakemaan.
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kuunkajon tonttu » 17.12.16 21:29

Voi harmi, tonttu toivottaa pikaista paranemista! Jos tuntuu että vointi ei vielä riitä paketin haku reissuun, 18 ja 19 päivät voi myös vaihtaa päittäin niin että huomenna avaa 19 paketin ilman että kalenterin flow siitä erityisemmin kärsii.

kuunkajon tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Epelin tonttu » 17.12.16 21:41

Epeli,
Välipalapatukat ovat (tietenkin ;)) kalenterin teeman mukaisesti ulkomailta peräisin. Suomesta patukoita ei siis todennäköisesti saa, en ole ainakaan itse bongannut. Tutun kautta saisin kuitenkin noita omakustannushintaan sinulle toimitettua jos kovasti kiinnostaisi.

T. Tonttu

Epelin tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Epeli » 17.12.16 22:18

No mä jo googlailinkin, että eipä taida olla ihan helpolla tarjolla. Harmi, maistuisivat kyllä. Mutta tilanne taitaa olla se, että tällä hetkellä sijaitaan melko lähellä tulevia kotikontujani, eli ei sen kummempaa efforttia kannattane niiden hankkimiseen juuri nyt pistää. Kiitos tarjouksesta kuitenkin!
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Avatar
Epeli
 
Viestit: 10341
Liittynyt: 01.04.13 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hapsiksen tonttu » 19.12.16 12:28

Jo vain, sydämet olivat juurikin soodataikinaa. Löysinkin sen paketin mukaan kirjotetun saateviestin juuri eilen siivotessa pöydältäni :oops: :lol: Mutta siis ohje on http://www.kodinkuvalehti.fi/blogit/ruu ... kauneimmat tuolta bongattu. Tosi kivaa leipoa lastenkin kanssa, mutta todellakin kannattaa muistaa suojata pöydä, nimimerkki Osmovahaa saattaa olla enemmän niissä sinulle tulleissa sydämissä kuin pöydässä :lol:

Hapsiksen tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hiiripöllön tonttu » 20.12.16 9:32

Pari juttua joulukalenterin luukuista, kun ei ollut kirjeitä monessakaan luukussa.
3 Huovutettu omena- ajattelin, että voisi koristeena toimimisen lisäksi toimia nuppineulatyynynä
10 Kippo saunatuoksulle, voi laittaa ihan vettäkin, jos ei halua tuoksua laittaa :) ja meillä lapsi tykkää kovasti katsella, kun vesi "kuohuu" yli laitojen.
11 Kolmea erilaista teetä, toivottavasti maistuu ja löydät ehkä uuden suosikin
15 Ekohammasharja, tästäkin on hyväntekeväisyys juttu taustalla. Hauska että sattui sinulle ja lapselle saman teemainen luukku... vai oliko sittenkään sattumaa :wink:
16 Liikunta lehtiä. Minusta nämä ovat aika helposti lähestyttäviä ja voi miettiä liikuntaa eri näkökulmista, ajattelin että sopisi sinulle, kun kerroit lukevasi populääritiedettä.
19 Lisää teetä paljastuikohan tästä, että tonttu itsekkin tykkään teestä
20 Pannunalunen jos tämä ei löydä paikkaansa pannunalusena, niin siitä voisi tehdä vaikka ovikranssin ?

Hiiripöllön tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 21.12.16 8:10

Minulla on ollut ihana joulukalenteri. [onni] Kiitos tonttu! Minulla ei ole aavistustakaan kuka olet. :?

Omenasta ajattelinkin heti, että se voisi olla kiva neulatyynynä, mutta mietin, onko se liian hieno siihen käyttöön. Mutta nyt omenasta tulee varmasti neulatyyny, kun tonttukin on sellaista käyttöa sille suunnitellut.

Pannunalunen jatkaa varmasti elämäänsä pannunalusena. Se on ihan minun lempiväriäni ja hienompi kuin nyt käytössä olevat.

Teemaistiaisista olen erityisen ilahtunut. Olisin, vaikka mikään niistä ei olisi minun makuuni. Itse en viitsi juurikaan ostaa uusia kokeiluun, koska koko paketti ei-mieluisaa teetä ärsyttää. Ja kirsikkatee on jo osoittautunut herkulliseksi. Arkiteeksi se on liian erikoinen, mutta aion ostaa sitä lisää herkutteluun. [kuola] Tämän viikon teelajitelman maistelu siirtyy varmaan rauhallisempaan aikaan joululomalle. Minä niin odotan sitä hetkeä kun pääsen rauhassa teemukin kanssa sohvannurkkaan lukemaan tai neulomaan. [onni]
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 21.12.16 11:23

Hei Miauku!
On ollut ihanaa lukea hehkutuksiasi, niistä on tullut hyvälle tuulelle.
Joo, toi Pokemon- juttu oli tarkoitus ilahduttaa lapsia ja kaunis tarkoitukseni oli saada miehen töistä muutamaa värituloste ja tehdä laminoidut Poke-kortit juurikin siisteimmistä Pokemoneista lapsiasi ilahduttamaan. Useamman kerran pyysin tulosteita ja aina se ukko unohti ja sit oli liian myöhäistä..tyypillisesti moni idea jää loppukiireessä.
En kuitenkaan voinut luovuttaa vaan oli pakko tunkea joku Pokemon-kuva mukaan, aattelin että siitä voi jotain iloa olla :lol: . Myöhemmin kyllä aattelin et mitäköhän aattelin.

En ole muuten kovin hyvä tuossa hömppäkirjallisuudessa, luen itse aika vakavaa, paitsi nuortenkirjoja tai fantasiaa. Vaikutat aika paljon lukevalta ja voi olla, että aaton luukku ei osu ihan nappiin, mutta sen näkee sitten :wink: . Varaa kuitenkin itsellesi kevyttä luettavaa jos vielä ehdit ja koet siihen tarvetta.

Miaukun tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miauku » 21.12.16 12:08

Sittenhän se meni juuri niin kuin oli tarkoitettukin :wink: Lapsia se ilahdutti kovasti. Mä vaan jäin miettimään, jos siinä oli mukana vaikka joku salakoodi tai vihje sun henkilöllisyydestä ja mulla vaan vähän pitkät piuhat enkä tajuu :oops:

Mä vähän jo arvasinkin paketin muodosta, että aattona tulee kirja :mrgreen: Älä huoli en mäkään mikään hömppäekspertti ole, mutta välillä tekee mieli sellaistakin lukea. Oikeastaan mulla on vähän lukuruuhkaa nyt, kun edesmenneen Mummin kirjahylly piti tyhjentää ja sieltä tuli aika monta kirjaa. Ne kyllä odottaa.
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Louhiloun tonttunen » 22.12.16 19:11

Kassi on muuten aika näppärä. Pienen pussukan voit ottaa käyttöön sellaisenaan, koska iso kassi mahtuu pieneen taskuunsa täydellisesti. Kaksi yhden hinnalla. ;)

Louhiloun tonttunen
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PullaKanan tonttunen » 23.12.16 7:52

Heippa PullaKana!

Tonttuhan se lähetyksen takana oli.

Nougat'ssa jäi harmittamaan se, että patukka oli niin säälittävän pieni, ja lisäksi minua alkoi huolettaa säilyminen niin pitkään. Lisäksi tein nugaata vain pienen satsin ja sokeriliemestä osa jäi kulhon reunoille, eli nougat oli aika pehmeää ja pelkäsin sen mytistyvän epämääräiseksi kasaksi... Herkullista se kyllä oli, kun maistoin!

Patukan pienuuteen on sellainen hauska syy, että koira pääsi nuoleskelemaan sitä 2/3 mikä satsista alunperin piti sinulle lähettää, ja kaivelin korvaukseksi kaapista sen, mitä oli jäänyt maisteluitteni päälle jäljelle... Meni jo vähän hopulla ja viimeisillä voimilla kalenterin teko silloin.

Sittemmin tein uuden, ison satsin (ja opin, että jos pieni on hankala, niin on isokin...) mistä laitoin myös lasten kummeille jouluksi. Piti laittaa siitä sinullekin kunnon pala kauniisti paketoituna, mutta sitten tapahtui asia x (ei liity koiraan eikä sitä muutenkaan kukaan etukäteen syönyt, vaikka hyvää tuo itsetehty nougat on) ja en vaan voinut lähettää sitä sinulle. Siksi vähän korvausta näin. :)

PullaKanan tonttunen
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PullaKanan tonttunen » 23.12.16 7:54

Niin. Piti siis sanomani vielä, että myös se nougat on turvallinen syötäväksi, jos ei vaikuta sille, että sille on tapahtunut jotain säilytyksen aikana. Huolimatta tästä epämääräisestä alusta...

PullaKanan tonttunen
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Muistuttaja » 23.12.16 8:00

Ensi vuoden kalentereita tekeville muistutus! Muistakaa pakata särkyvät kalenterin osat tosi hyvin! Mulla on jo kaksi juttua ollut tässä kalenterissa rikki.

Muistuttaja
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa