Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noanna » 11.10.16 14:26

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:22, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Avatar
Noanna
 
Viestit: 5558
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja heipi » 12.10.16 7:42

heipin tonttu kirjoitti:Täällä tonttu taas kovasti miettii, koittaa urkkia mutta ei ole aivan varma. Eli muutama kysymys jälleen kerran.

Minkälaisista väriyhdistelmistä pidät asusteissa? Mielummin yksiväristä vai voiko olla kirjavaakin?
Entä korut? Käytätkö koruja? Minkälaisia jos käytät?


Mun tämänhetkinen vaatetus on mulle aika tyypillinen: mustat farkut, musta toppi, harmaa neuletakki + värikäs huivi (tällä kertaa fuksia-musta, mutta kirjavakin käy) ja värikkäät villasukat. Eli voi olla kirjavaakin, kun tuo "pohja" on kuitenkin yleensä aika tylsän mustaharmaa.

Mulla on yleensä Kalevalakorun tynnyrit (= kaksi lasta, kaksi tynnyriä) kaulassa. Joskus joku muukin kaulakoru. Muuten koruja en juuri arkisin käytä - paitsi ponnaria käytän tukassa päivittäin. Onko se koru? Juhliin tykkään kyllä koristautua enemmän.
  • 0

Äiti äkäpussi (-79), Pippuriprinsessa (-08) ja Tirriäinen (-10)
sekä pari karvakaveria: Utelias Uuno ja Pikku Myy
Avatar
heipi
 
Viestit: 2894
Liittynyt: 25.08.08 18:41
Paikkakunta: Rauma

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Catariinan tonttu » 12.10.16 7:49

Hei Catariina!

Tonttu täällä yrittää miettiä mahdollisimman pieniä ja kevyitä kalenteriylläreitä! :D Muutama juttu on tullut mieleeni...

Tykkäätkö kynttilöistä?

Askarteletko? Jos tykkäät askarrella niin minkä tyylisiä juttuja yleensä teet ja olisiko välineistössä joitain puutteita?

Keräiletkö jotain?

Tykkäätkö lukea ja jos tykkäät niin minkä tyylistä kirjallisuutta?

Catariinan tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 12.10.16 8:12

Hei taas mamahjo!

Käytätkö koruja ja jos käytät niin minkälaisia?
Tykkäätkö säilöä, entäpä mitä olisit mieltä syötävistä luukuista? ;)

mamahjon tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 13.10.16 10:06

Heipä hei

Paja täällä aluillaan vielä, mutta innostusta on!
Muutama kysymys tuli taas tonttuselle mieleen..

Tykkäätkö koristella pipareita?

Kaipaatko villasukkia? (Jalan koko jos)

Mikä on herkkukarkki? Entä huippuhyvä terveellinen vaihtoehto?

Onko jollekin erityiselle tarvetta?

Mikä on parasta hemmottelua itselle?

Tip tap!

Miaukun tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja mamahjo » 13.10.16 10:43

mamahjon tonttu kirjoitti:Hei taas mamahjo!

Käytätkö koruja ja jos käytät niin minkälaisia?
Tykkäätkö säilöä, entäpä mitä olisit mieltä syötävistä luukuista? ;)


Jeee! Koruja mulla on aina sormukset, korvikset ja kaulakoru. Olen melko laiska niitä usein vaihtamaan, mutta nyt oon vähän opetellu pitämään myös roikkuvia korviksia (lähinnä Elvarin valikoimasta :D ), eli joskus saan jopa vaihettuakin niitä. Kaulakorukin mulla on melkein aina yks pieni hopeinen sydän, mutta ois kiva jos ois jotain muutakin vaihtoehtoja kuin se tai kaks erilaista imetyskorua.

Säilöminen on jees. Lähinnä meillä on pakastimet täynnä marjoja ja sieniä ja kuivurikin on olemassa. Vielä ei oikein ole saanut opeteltua kuivurilla juuri muun kuivatusta kuin sienien. Säilömisessa on ehkä meillä se ongelma, että jos jotain alkaa tehdä, niin sitä tulee kauheesti ja sitten me unohdetaan syödä ne :D Mutta joo, syötävät luuku ton aina hyviä, uudet maistiaiset on kivoja :)
  • 0

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Catariina » 13.10.16 11:44

Catariinan tonttu kirjoitti:Hei Catariina!

Tonttu täällä yrittää miettiä mahdollisimman pieniä ja kevyitä kalenteriylläreitä! :D Muutama juttu on tullut mieleeni...

Tykkäätkö kynttilöistä?

Askarteletko? Jos tykkäät askarrella niin minkä tyylisiä juttuja yleensä teet ja olisiko välineistössä joitain puutteita?

Keräiletkö jotain?

Tykkäätkö lukea ja jos tykkäät niin minkä tyylistä kirjallisuutta?


Ihana huhuilu. Vastasin Joulukalenteriketjuun.
  • 0

Avatar
Catariina
 
Viestit: 2207
Liittynyt: 22.08.06 11:55
Paikkakunta: Chicagoland

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miauku » 13.10.16 12:18

Vitsi pitää aina tavata tarkkaan, etten vahingossa vastaa miukun tontulle :mrgreen: Tip tap oli tää mulle!

Tykkäätkö koristella pipareita?
Joo tykkään. Joka joulun tehdään kerran tai pari. Jos vaikka olisi jotain megahyviä vinkkejä tähän niin tervetulleita ovat.

Kaipaatko villasukkia? (Jalan koko jos)
Joo! edelliset pari aktiivikäytössä ollutta paria rupeaakin olemaan aika räjähtäneitä. Joulukalenterista saadut ainakin toiset niistä [onni] Itselle ei jostain syystä tule ikinä tehtyä sukkia vaan aina päädyn antamaan lahjoiksi tai neulon jotain muuta mieluummin. Jalkani on kokoa 40.

Mikä on herkkukarkki? Entä huippuhyvä terveellinen vaihtoehto?
Suklaacashewit ja reese'sit. Rouskutelen mielelläni porkkanoita makeanhimoon. Tää ei ehkä ole hyvä vinkki kalenteriin :D Kaikki pähkinät uppoaa kyllä, pekaanit etenkin. Terveellisyydestä en oo ihan varma...

Onko jollekin erityiselle tarvetta?
Just mietin, että heijastimia pitäisi hankkia tai askarrella lisää. Niitä ei oo ikinä liikaa ja kummasti hupenevat jonnekin. Varmaan sama paikka parittomien sukkien kanssa.
Vesivärien uusiminen ois myös ajankohtaista. Ihan vaikka vaan vinkki mitkä ois parhaita ja mistä niitä saa.

Mikä on parasta hemmottelua itselle?
Jooga ja ihan vaan lököttely. Sohvannurkassa neulominen.
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hiiripöllön tonttu » 14.10.16 7:08

Lisää kysymyksiä :D :
Tykkäätkö pähkinöistä? Onko niissä joku suosikki/inhokki?
Mites superfoodit? Käytättekö?
Millaisia koruja käytät? Entä millaiset hiuksesi on? Käytätkö hiuskoristeita, pompuloita, pantoja, huiveja? Mikä on sinun päänympärysmitta ?
Juotteko glögiä, entä alkoholia?
Mitä lehtiä teille tulee?
Mikä on perheenne yhteistä tekemistä?

Hiiripöllön tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sirkun metallitonttu » 14.10.16 18:54

Tuliko sinulle jotain lehtiä tai luetko ylipäätään miten paljon ja mitä?

Kalenteri edistyy hiljakseen, ensimmäinen piirros on valmistumassa myös tähän.

Sirkun metallitonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 15.10.16 8:07

Hiiripöllön tonttu kirjoitti:Lisää kysymyksiä :D :
Tykkäätkö pähkinöistä? Onko niissä joku suosikki/inhokki?
Mites superfoodit? Käytättekö?
Millaisia koruja käytät? Entä millaiset hiuksesi on? Käytätkö hiuskoristeita, pompuloita, pantoja, huiveja? Mikä on sinun päänympärysmitta ?
Juotteko glögiä, entä alkoholia?
Mitä lehtiä teille tulee?
Mikä on perheenne yhteistä tekemistä?


Tykkään pähkinöistä. Hasselpähkinästä en tykkää. Saksanpähkinöihin olen suhtautunut raskauden jälkeen epäluuloisesti, ennen ne olivat suosikki.

Superfoodeista käytän säännöllisesti vain chia siemeniä. Muitakin olen kiinnostunut kokeilemaan.

Arkena käytän vain korvakoruja. Yleensä Kalevalakorun moderneja malleja.

Hiukset on aina poninhännällä. Minulla on ohuet, luonnonkiharat ja huonokuntoiset hiukset. Hyville, ohuille hiuksille sopiville hiuslenkeille on aina tarvetta. Pinnejä yms en osaa käyttää, ja ohuissa hiuksissa eivät soljet pysy. Kesällä käytän huivia aurinkosuojana ja välillä ulkoillessa pipon korvikkeena, jos ei ole kylmä. Päänympärys 56 cm. Täsmävinkkinä minulla on akuutti tarve hiuspannalle, jolla saa hiukset pois kasvoilta naaman pesun ajaksi. Vanha on venynyt lähes käyttökelvottomaksi.

Juodaan glögiä ja alkoholia. Lähinnä olutta, punaviiniä ja wiskyä. Viime jouluna tein ensimmäistä kertaa glögiä itse ja aion tehdä tänävuonnakin.

Minulle tulee Tiede-lehti, lapselle Aku Ankka ja lisäksi Hesari.

Perheen yhteinen tekeminen on lähinnä kotona puuhastelua. Mitään perheen yhteistä harrastusta meillä ei ole. Jossain vaiheessa meille tulee varmaan taas koira.
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7643
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Huhuu Satuhahmo! » 15.10.16 15:37

Anteeksi, mutta nyt tyhmiä kysymyksiä veganismista :oops:
Ei tietenkään lihaa, maitotuotteita tai kananmunaa. Ei nahkaa, hunajaa, villaa, liivatetta. Onko muuta mitä tontulle ei ehkä ole tullut mieleen? Varmaan on varminta jättää pois yllätykset joiden sisällöstä ei ole varmuutta? Tarkoitan ei-syötäviä, esim jos voi olla osaksi villaa?
Terveisin Tonttu Torvelo

Huhuu Satuhahmo!
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 15.10.16 15:50

Huhuu Satuhahmo! kirjoitti:Anteeksi, mutta nyt tyhmiä kysymyksiä veganismista :oops:
Ei tietenkään lihaa, maitotuotteita tai kananmunaa. Ei nahkaa, hunajaa, villaa, liivatetta. Onko muuta mitä tontulle ei ehkä ole tullut mieleen? Varmaan on varminta jättää pois yllätykset joiden sisällöstä ei ole varmuutta? Tarkoitan ei-syötäviä, esim jos voi olla osaksi villaa?
Terveisin Tonttu Torvelo
Ei oo tyhmä kysymys ollenkaan!

Paha kysymys kylläkin... Rakastan villaa :oops: - tuon suhteen oon sallinu itselleni pitkähkön "siirtymäajan", esim. käytän itse edelleen pelkästään villasukkia, joita miulla on runsaasti ajalta ennen vegaaniksi siirtymistä. Käytän loppuun myös kaikki nahkakenkäni ja -laukkuni ja aion neuloa kaikki lankani loppuun, joten villasukkaisuus on turvattu vuosiksi eteenpäinkin. Uusia villa- ja nahkatuotteita en oo itselleni pariin vuoteen ostanu, lapsille jotain hyvin harkiten (villan ylivertaiset ominaisuudet!). Käytettyjen ja kierrätettyjen suhteen linjani on vasta muotoutumassa, joten tähän saumaan joulukalenterin suhteen ei ole ongelmaa.

Vain syötävien suhteen oon itse ehdoton, niin että sitä mukaa kun tajuan jonkin eläinperäiseksi, jätän sen pois. Tässä ollaan menossa kohdassa lisäaineet: esim. karkkien tuoteselosteesta seulon sen liivatteen lisäksi E120 (karmiini), E901 (mehiläisvaha) ja E904(sellakka). En oo tässä suhteessa vielä edenny vaikkapa polyoksietyleenisorbitaanimonostearaattiin, joka saattaa olla eläinperäinen tai sitten ei :lol:
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Avatar
Satuhahmo
 
Viestit: 2234
Liittynyt: 21.10.08 17:38

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Ninjatonttu » 15.10.16 17:46

Kysymyksiä ninja11:lle:

Kiinnostaako Japani ja japanilaisuus?
Lempikarkki?
Käytätkö koruja?
Millaista musiikkia kuuntelet? Vai kuunteletko?
Lapsen lempiväri?
Miehen lempiväri?

[xmas]

Ninjatonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja ninja11 » 16.10.16 15:43

Ninjatonttu kirjoitti:Kysymyksiä ninja11:lle:

Kiinnostaako Japani ja japanilaisuus?
Lempikarkki?
Käytätkö koruja?
Millaista musiikkia kuuntelet? Vai kuunteletko?
Lapsen lempiväri?
Miehen lempiväri?

[xmas]


Japani ei kiinnosta mitenkään erityisen paljon, vaikka olisi siellä toki kiva käydä :)
Lempikarkki olisi ehkä jotain missä on salmiakkia ja/tai suklaata. Ostan niin harvoin karkkia... Kaikki paitsi hedelmäkarkit :lol:
Käytän sormuksia nimettömissä ja lävistyskoruja korvissa. Joskus myös roikkuvampia korviksia ja kaulakoruja.
Kuuntelen suht vähän musiikkia, mutta nyt vähän taas innostunut. Rock/heavy tyylistä eniten.
Lapsen lempiväri vaihtelee, mutta yleensä kulta, keltainen, vihreä tai pinkki.
Miehen lempiväri taitaa olla punainen.
  • 0

Poikanen 05/11.
Avatar
ninja11
Bannattu
 
Viestit: 1768
Liittynyt: 28.12.10 12:09
Paikkakunta: Espoo

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa