Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja ninja11 » 26.12.16 17:35

Olen pahoillani jos pahoitin mielesi Hiiripöllö! Muina päivinä kyllä mielestäni hehkutin vaikka aattona ei sitä aikaa löytynytkään kun oli muuten kiirettä. Kalenterista kuitenkin pidin ja aaton luukunkin hehkutin seuraavana päivänä.
  • 0

Poikanen 05/11.
Avatar
ninja11
Bannattu
 
Viestit: 1768
Liittynyt: 28.12.10 12:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 26.12.16 17:59

^ Ööö... Sinun kalenterissasi oli sitten ilmeisesti vain 18 luukkua? [???] Ainakin haulla hehkutuksia löytyi vain 17 päivälle. Olen edelleenkin mielestäni ihan syystä loukkaantunut ja pahoillani. :cry: [mur]
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja ninja11 » 27.12.16 7:12

Ikävä kuulla :( Voit hakea hakusanalla ninjakalenteri, sieltä löytyy kaikki hehkutukset.

Tuleepa itsellekin nyt huono mieli tästä... En tiennyt että säännöt ovat näin tiukat, että hehkutuksen pitää tulla saman vuorokauden puolella tai sitten on joulukalenterista tulossa bannia kuten joku tuossa vilautteli. Olen kuitenkin muuten toiminut ohjeistuksen mukaan ja mukana kolmatta kertaa. Ei ihan joka päivä nyt vaan pääse kirjoittamaan.
  • 0

Poikanen 05/11.
Avatar
ninja11
Bannattu
 
Viestit: 1768
Liittynyt: 28.12.10 12:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 27.12.16 8:37

Hehkutuksia löytyy 17 päivältä. Eli seitsemänä päivänä tai kahdeksana, jos joulupäivä lasketaan mukaan, selasin pettyneenä hehkutusketjua. Myös sen jälkeen kun tiinataina ja muutama muu aiheellisesti muistutti päivittäisistä hehkutuksista. Kyllä, se on hyvin vahva viesti siitä, että kalenteri ei ole hehkuttamisen arvoinen. Viesti siitä, että minun kalenterin kokoamiseen näkemään vaivaa ei arvosteta.
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hapsis » 27.12.16 12:04

Emännän (eli emäntien, koska oon just tiinatainan kanssa puhelimessa) mielipide asiaan:
Kun kalenterivaihtoon osallistuu, on silloin oltava varma että myös hehkutus onnistuu. Se, että käyt kuittaamassa ja hehkuttamassa vie aikaa max 3 minuuttia ja se onnistuu vaikka olis päivässä tohinaa. Ei kukaan vaadi listoja, vaikka jotkut niinkin tekevät. Alussa ja matkan varrellakin on näistä hehkutuksista muistutettu ja kyllä, meidän mielestä ensi vuodelle tulee bannia jos ei a) ole lähettänyt kalenteria ajoissa (ulkomaan postisekoiluja ei lasketa) tai b) hehkutuksien kanssa on ongelmia. Pointti on kuitenkin se, että oman kalenterin lisäksi saa seurata mitä oma pari tykkää kalenterista. Itselleni se on jopa se parempi osuus. Tietysti erityistilanteet erikseen (jos oot vaikka sairaalassa itse tai lapsen kanssa) mutta niistä pitää ilmoittaa. Vaikka netissä ei jouda roikkumaan niin ainakin emännälle yv, et emäntä voi sit ilmoitella parille. Mä oon ollut todella pettynyt osan toimintaan tämän kalenterivaihdon aikana, mutta pääasiassahan tämä on mennyt hyvin. Omalla kohdallani ainakin se, että tuulisalla jäi yksi hehku tekemättä samana päivänä ei haitannuy ollenkaan, koska seuraavana kuitenkin kuittasi ja pyysi anteeksi ja muuten sain lukea hehkuja joka päivä. Mutta jos kun kalenteria ei olis hehkutettu esim 7 päivänä niin kyllä mä olisin mieleni pahoittanut...

Jos olet samaa mieltä banniehdotuksesta, peukku ylös, jos eri mieltä niin peukku alas ja mielellään parusteluja kehiin puolin ja toisin.

Kiiyos ja anteeks :)
  • 2

"Simppeli, soljuva ja järkeenkäyvä, mutta kun kaivelee pintaa syvemmältä, se onkin oletettua enemmän mutkalla"
Avatar
Hapsis
 
Viestit: 13175
Liittynyt: 22.08.06 11:07
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 27.12.16 12:19

Kiitos Hapsis ja tiinataina [heart]

Tuntuu kurjalta pilata muidenkin ilo saaduista ja hehkutetuista kalentereista omalla pettymyksellä. Mutta lohduttaa edes vähän, että en muidenkaan mielestä nillitä ihan turhasta.
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miuku » 27.12.16 12:33

Mun joulukalenteria ei kauheesti hehkutettu silloin ekalla kerralla. Ehkä en osannut tehdäkään. Ja pahalta se tuntui. Mullakin jäi muutama hehkutus tänä vuonna, kun oksutaudin vuoksi ei vaan jaksanut. Olen sen kannalla, että hehkuttaa pitää, mutta bannia en kannata. Liian raju keino, mielummin jotain kevyempää esim. Jokainen ilmossa kertoo oman hehkutuskäytäntönsä ja lupaa hehkuttaa tms.
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Avatar
Miuku
 
Viestit: 4558
Liittynyt: 11.08.08 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja rva W » 27.12.16 14:14

Minä ymmärrän että joskus voi unohtua tai tulla teknisiä ongelmia tai jotain, mutta yksittäistapaukset ovat asia erikseen. Aina sattuu ja tapahtuu. Sitten seuraavan päivän hehkutuksessa pitäisi kuitata se edellinenkin. Mutta jos useampi jää niin se on ihan eri asia.
  • 0

Isosisko 01/10 ja pikkuveli 07/15

Keskustelutaitoon ei kuulu vain oikeiden asioiden sanominen oikeassa paikassa, vaan myös väärien asioiden sanomatta jättäminen houkuttelevalla hetkellä. - Dorothy Nevill
Avatar
rva W
Bannattu
 
Viestit: 21562
Liittynyt: 26.07.10 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 27.12.16 14:45

Hehkutus voi hyvinkin jonain päivänä unohtua. Etenkin jos tapahtuu jotain odottamatonta (lapsi on korvatulehduksessa, töissä on kaaos tms). Mutta sitä on syytä ainakin pahoitella seuraavana päivänä. Joulukuulle voi sattua useitakin päiviä, jolloin hehkuttaminen ei onnistu (esim. työ- tai lomamatka, jonne paketteja ei voi ottaa mukaan), mutta niistä on syytä ilmoittaa etukäteen. Yllättävistä (lapsi sairaalassa, mummo kuoli...) esteistä pitää ilmoittaa heti kun mahdollista. Jos syytä ei halua jakaa koko ysvi kanssa, sen voi ilmoittaa emännille, jotka voivat infota tonttua.

Riippuu myös luukun sisällöstä kuinka paljon hehkuttamattomuus ärsyttää. Vaivalla tehdyn TSI paketin hehkuttamattomuus harmittaa enemmän kuin pienen "täyteluukun". Ja päivästä. Jouluaattona harmittaa enemmän kuin tavallisena tiistaina.

Ja ennen kaikkea vaikuttaa asenne. "Eihän nyt joka päivä voi ehtiä hehkuttamaan." "En minä tiennyt, että joka päivä pitää hehkuttaa." vs. "Voi, olen todella pahoillani, että unohdin eilen hehkuttaa ihanaa pakettia, kun sairastettiin vatsatautia koko perhe. :oops: "

Haluan vielä painottaa, että suhtaudun hyvin ymmärtäväisesti elämän yllättäviin käänteisiin. Normaalit joulukiireet vaan eivät kuulu niihin.
  • 2

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Epeli » 27.12.16 15:24

Tosi surku, että tämä kalenterivaihto nyt aiheuttaa pahaa mieltä puolin ja toisin. :(

Mä olen ehkä sitä mieltä, että banni ensi vuoden kalenteriin on vähän graavi toimenpide, kun tästä ei sen tarkempaa sääntöä ole muistaakseni ollut. Ensi vuonna voisi olla joku selkeä sääntö, että jos hehkuttamisen missaa enemmän kuin x kertaa ilman hyvää syytä, joutuu jäähylle. Vaikka toisaalta on harmi sekin, että täytyy hirveästi olla sääntöjä ja rangaistuksia. Kuitenkin ilmeisesti meillä on niin erilaisia käsityksiä asioista, että jonkunlaset säännöt on paikallaan. Aika jännä kuitenkin oli huomata, ettei tuo kalenterin aikana köytykään hehkutuskeskustelu tainnut vaikuttaa ihan kaikkiin.

Having said that, mullahan oli itselläni ihan kaaosjoulukuu. Ensin olin töissä kaksi ekaa viikkoa tosi lyhyellä varoitusajalla (tehden kolmen eri ihmisen töitä, samassa paikassa sentään), ja sitten kolmanneksi viikoksi iski noro perheeseen. Toivottavasti tuli hehkuteltua edes lähes joka päivä (kalenteri oli mahtava ja hehkutin sitä livenäkin). Protestoin kyllä, kun puhutaan kämäisistä kännyhehkutuksista, kun mähän en viihdekäytä nettiä enää millään muulla laitteella. Listaa en tee, koska en itse ihan niiden funktiota ymmärrä enkä niitä itse lue. Kännylläkin onnistuisi kyllä, jos esim. tonttu niin toivoisi.

Mun joulunodotukseen kalenterit toi iloa, vaikka välillä olin kyllä ihan tulisilla hiilillä kun hehkutuksen saaminen venyi iltaan. Mutta siinä on taustalla ihan henkilökohtaiset ominaisuudet joiden kanssa mun vaan tarvii tulla toimeen (ja joka päivä kuitenkin sain hyvät hehkutukset :) ). Jos mun tekemää kalenteria olisi hehkutettu vain vaikkapa kahtena päivänä kolmesta, niin olisin kyllä ollut tosi murheellinen.
  • 6

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Avatar
Epeli
 
Viestit: 10341
Liittynyt: 01.04.13 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja mamahjo » 27.12.16 15:29

Mie oon Epelin kanssa ehkä samoilla linjoilla eniten. Eli siis nyt vaan ens vuonna tarkemmat ohjeistukset hehkutuksesta ja painotus, että jokainen siihen sitoutuu. Ja sitten etukäteisvaroitteluista huolimatta ei onnistu, niin sitten voi jo se banni olla edessä. Toki tämä on tosi tosi tosi ikävää, jos omaa kalenteria ei hehkuteta edes lyhyesti ja todellakin jos ei edes pahoitteluita hehkutusten puutteesta tule. Tai jos tuleekin, niin kyllä ne sillä viidennellä kerralla jo alkaa savua nostattamaan korvista näin ulkopuolisenakin.

Ja omakohtaista kokemusta ei ole hehkuttamattomuudesta, omat tontutettavani ovat kyllä aina hehkuttaneet aheraan :o)
  • 2

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Epeli » 27.12.16 15:31

^No hyvä. Mä oon jo potenut kauheita tunnontuskia, että oonko ekalla kerralla (ekoilla kerroilla) ymmärtänyt hehkuttaa tarpeeksi. :)
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Avatar
Epeli
 
Viestit: 10341
Liittynyt: 01.04.13 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 28.12.16 13:39

Minusta olisi hyvä, jos kalenteri teko, hehkutukset jne pysyisi kohtuuden rajoissa ja sääntöjä/ohjeita jne olisi myöskin kohtuudella. Kohta ollaan muuten tilanteessa, että osallistujat on vähissä, kun kenelläkään ei ole tarpeeksi aikaa, uskallusta lähteä mukaan, ettei tee jotain "väärin". Ymmärrän, että hehkutuksien puute harmittaa. Minuakin harmittaa, jos puuttuu, mutta ei tehdä tästä liian vakavaa ja eikä mollata enää toisiamme vaan pidetään kalenteri hyväntuulen tuojana. Peace ! [hali]
Ja pyydän omasta puolestani anteeksi, etten tehnyt aina päivittäisiä pitkiä hehkutuksia, listoja ja edes hakusanaa laittanut. Sillä Epelin kanssa samoilla linjoilla eli kännyllä tein suurimman osan hehkutuksista, (koska olin kipeä, enkä jaksanut konetta avata) ja en ole mikään It nero edes kännyn kanssa. En edes osaa liittää tänne kuvia. Joten toivon, että jatkossakin hyväksytään kämäset känny hehkutuksetkin.
  • 4

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tuulisa » 28.12.16 14:06

Samaa mieltä Kuunkajon kanssa, ja Epelinkin. Jotenkin tahtoisin uskoa, että kaikki lähtevät tähän mukaan hyvän mielen ja yhteisen kivan takia. Jos sääntöjä kamalasti kiristetään ja bannia aletaan jakelemaan, nousee monella kynnys osallistua. Mä esimerkiksi lähetin kalenterin päivän verran myöhässä annetusta aikataulusta (en enää edes muista mikä siinä tuli, unohdinko paketin kotiin vai enkö vain käynyt koko päivänä kylällä) mutta kalenteri ehti kuitenkin ajoissa perille, joten tuliko mulle tästä nyt sitten bannit ensi vuoden kalenteriin?
  • 0

Viisi lasta vuosilta 2007-2015
Avatar
tuulisa
 
Viestit: 6067
Liittynyt: 27.10.07 21:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja mamahjo » 28.12.16 14:08

Mie en kyllä näe, miksi kännyhehkutukset on nyt yhtäkkiä edes kämäsiä? Jos siinä asia tulee selville, niin ihan yhtä hyvä se on sekin miun mielestä :D

Ja joo, ei liikaa sääntöjä, ettei se säikytä ketään pois. Mutta kuitenkin niin, että kaikki miettisivät oman kapasiteettinsa, että jaksaisivat kalenterin teon lisäksi myös olla hommassa mukana loppuun saakka.
  • 5

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa