Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.
Kuunkajo tykkää tästä viestiketjusta.

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 06.10.16 19:10

Iitaliinan tonttu kirjoitti:Hei Iitaliina

Ajattelin vain tulla kertomaan, että kalenterin kasaaminen on jo vauhdissa. Osittain vielä kuitenkin vasta ajatuksen tasolla ;) Esittelysi oli suhteellisen informatiivinen, joten tällä hetkellä en tarvitse lisäapuja. Mitä enemmän luen esittelyäsi, sitä mukavammalta tuntuu tehdä kalenteria juuri sinulle :)

Ehkä vielä huhuilen myöhemmin, ehkä en ;)

T:Kuva

Mua oli huhuiltu [onni] On tää vaan jännää!
  • 0

Avatar
Iitaliina
 
Viestit: 5775
Liittynyt: 24.08.08 17:43
Paikkakunta: Mäen kupeelta Savosta

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hiiripöllön tonttu » 07.10.16 8:56

Huhuilua sinulle Hiiripöllö

Juotko haudukkeita? Pussi vai irtoteetä mieluummin? Kahvi papuina vai jauhettuna?
Makumaailmasi: Mausteista vai vähemmän mausteista? Eksoottista vai suomalaisia perusmakuja?
Saako kalenteri haastaa sinut kokeilemaan uutta ja erilaista vai mahdollisimman perusjuttuja?
Tyylisi kankaissa ja kodin sisustuksessa? Tarvitsetko/onko hankintalistalla neulontaan tai ompeluun jotain välineitä tai materiaaleja?
Mitä dekkarisarjoja luet? Onko joku sarja vielä aloittamatta, mutta kiinnostaisi lukea?
Millaista muistamista 5 vuotias toivoo?

Hiiripöllön tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tonttu de Louhilou » 07.10.16 9:18

Heippa Louhilou! Tonttusi ei ole sinua unohtanut, ei pelkoa siitä! Varsin kattavan esittelysi jälkeen ei paljon kysymyksiä enää jäänytkään, mutta aina on jotain. ;)

Pitsiä vai metallia?
Sinistä vai keltaista?
Pää, kädet vai jalat?
Kukkia vai lehtiä?
Paperia vai kangasta?
Leipää vai pullaa?
Särkylääke vai akupunktio?
Virpi Hämeena-Anttila vai Henning Mankell?
Ulkona vai sisällä?
Kylvyssä vai saunassa?
Musta vai vihreä?
Autolla vai pyörällä?
Katolla vai kellarissa?

Sana on vapaa. :mrgreen:

Tonttu de Louhilou
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Taroun tonttu » 07.10.16 9:50

Hei Tarou!

Selkeästi laadittu toivelistasi ohjautui Korvatunturin teho-osastolle ja kävi niin, että tonttusi on jo tehnyt suuren osan kalenterista. Mutta vielä on suunnitelmia ja säätämistä myös kesken, joten muutamia kysymyksiä tontultasi:

- luetko kaunokirjallisuutta? Jos, niin vakavaa, hömppää, jännitystä vai romantiikkaa? Runoja, draamaa, lyhyttä, pitkää?
- oletko viluinen vai kuumaverinen?
- millaisia koruja käytät?
- ranteen ympärysmitta (oikeastaan, mistä nyrkki menee läpi)

Sitten vielä korvatunturin keittiökehitysosastolta kysytään, onko sinulla lempiruoka-aineita tai mieluisia ruoanvalmistustapoja?

Taroun tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiuhkan tonttu » 07.10.16 10:39

Heipä hei Tiuhka,

ja kiitos kattavasta esittelystä! Pari tarkentavaa kysymystä minulla vielä olisi:

Mitä väriä suosit keittiön sisustuksessa?
Lähetättekö joulukortteja? Jos lähetätte, askarteletteko kortteja itse vai ostatteko valmiina?
Tuoksukynttilöiden top 3 -tuoksut?
Saavatko lapsesi syödä suklaata? Jos eivät, olisiko jotain muuta herkkua, josta he pitävät?
Käytättekö saunatuoksuja? Onko jokin lemppari?

Onpa mukavaa olla tonttusi! :)

Tiuhkan tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sirkku_jkl » 07.10.16 13:55

Sirkun metallitonttu kirjoitti:No niin, pari päivää makusteltu esittelyä. Tuli mieleen tässä että mitä mieltä olet kangaskasseista? Entä miten, puhuit tsi ja kierätysjutuista niin teetkö miten paljon ja mitä kaikkea? Teetkö käsitöitä?
Miten tykkäät syödä esim pähkinäsi? Saako ne olla mausteisia vai ihan sellasenaan?


Moi tonttu!
Kangaskassit on jees! Meillä käytetään niitä melko paljon.
Tsi-jutuista tällä hetkellä todellisuus on niin, että tykkäisin tehdä paljonkin, mutta käytännössä jää melko vähäiselle tekeminen. Mutta jos aikaa on niin tykkään
- askarella (tätä ehkä tehdään eniten, mm. kortteja, kalentereita, tuunataan vihkoja, skräpätään yms. sekä yksin että tytön kanssa)
- nikkaroida (viimeksi tehtiin nukkekodin kalusteita tytön kanssa, suunnitteilla olis seuraavaksi talvehtimispesä siilille; perustyökalut pysyy käsissä, mutta mitään kovin monimutkaista en osaa tehdä)
- neuloa ja ommella - näissä olen joskus ollut vähän näppärämpikin, mutta on taas jääneet vähemmälle viimeaikoina. Ompelukone meiltä löytyy, mutta viimeksi sillä on tainut tyttö ajella, kun harjoitteli koulua varten. Mulla odottaa kassillinen korjattavia kestovaippoja, että saisin jossain välisssä aikaiseksi. Samoin käsityökoreissa odottaa pussillinen t-paidoista revittyjä kuteita, että opettelisin virkkaamaan niistä jotain.
Kivat vinkit ja hyväksi havaitut ohjeet pieneen tsi-puuhasteluun olis kyllä mieluisia. Mitään kovin isokokoista mun ei kannattane aloittaa, kun jää kuitenkin kesken. :P
Pähkinöistä ja siemenistä tykkään eniten paahdettuina ja jollain tapaa maustettuina. Chili ja hunaja toimii aina, mutta valmis olen kokeilemaan kyllä ihan mitä vaan. Syön toki myös ihan sellaisinaan, mutta herkutteluhetkiin kaipaan kyllä lisämakua. :)
  • 0

Uusperheen menossa mukana mies, ukkeli 6/06, typy 08/06 ja minityty, joka syntyi 3.10.16.
Avatar
Sirkku_jkl
 
Viestit: 1269
Liittynyt: 22.08.06 19:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Miauku » 07.10.16 23:23

No niin modeemi hajosi, mutta nyt vihdoin linjoilla taas. Kännykällä en vaan kykene mitään kahta lausetta pidempää tuottamaan. Anteeksi että kesti vastauksessa.


Mikä tee on hyvä, Eniten juon haudukkeita, mitä nyt milloinkin ruohonjuuresta yms sattuu mukaan. Pidän lakritsiteestä ja chaista. Vihreään on kausittain oikein himo. Mustatee ei oikein maistu, sen taisinkin mainita. Olen kokeilunhaluinen kyllä.

mikä suklaa?

Taidan olla enemmän vaalean kuin tumman suklaan ystävä. Lidlissä oli kyllä tosi hyvää tummaa suklaata jollain karamellipaloilla. Fazerin uusi/uudehko karamellimakusuklaa oli hyvää myös. Fazerin suklaat ei yleensä maistu. Ne palat on jotenkin väärän mallisia mun suuhun, liian paksuja... Tässäkin kokeilen mielelläni mitä vaan oikeastaan.

Saunotteko?
Meillä ei ole saunaa kotona, eikä saunavuoroakaan. Mökillä saunotaan kyllä. Pidän saunomisesta silloin harvoin kun saunaan pääsen.


Onko tiskiräteille tarvetta?

Tiskirättejä on aika paljon jo, mutta kyllä sinne joukkoon mahtuu. Eniten tulee käytettyä kankaisia. Suosikki on sellainen missä on mikrokuitufroteeta toisella puolella ja toisella joku kuosillinen frotee. En taida kovin innokas siivooja kun ikuisuuden tuntuu kestävän.

Kirjoitatko tai mitä luet jos?
En oikeastaan kirjoita, mutta pidän mukana sellaista pientä vihkoa, minne tuhertelen muistiinpanoja milloin mistäkin. Luen melkein mitä vaan. Joku hömppä vois upota nyt. Tykkään käsityö aiheisista kirjoista, vaikka eipä niissä nyt lukemista lukemista ole. Fantasiakin menee. Rikosjännärit ei oikein uppoa. Luin sen rizzoli&isles sarjan ja siinä saattoi olla riittävästi suolenpätkiä loppuiäksi. Joku vähän syväluotaavampi kirja joogasta vois olla mahtava. En tiedä onko sellaista olemassakaan.
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Hei Satuhahmo! » 08.10.16 5:09

Satuhahmo! Oletko innokas (talvi)pyöräilijä?

Hei Satuhahmo!
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 08.10.16 9:47

Hiiripöllön tonttu kirjoitti:Huhuilua sinulle Hiiripöllö

Juotko haudukkeita? Pussi vai irtoteetä mieluummin? Kahvi papuina vai jauhettuna?
Makumaailmasi: Mausteista vai vähemmän mausteista? Eksoottista vai suomalaisia perusmakuja?
Saako kalenteri haastaa sinut kokeilemaan uutta ja erilaista vai mahdollisimman perusjuttuja?
Tyylisi kankaissa ja kodin sisustuksessa? Tarvitsetko/onko hankintalistalla neulontaan tai ompeluun jotain välineitä tai materiaaleja?
Mitä dekkarisarjoja luet? Onko joku sarja vielä aloittamatta, mutta kiinnostaisi lukea?
Millaista muistamista 5 vuotias toivoo?


Juon tosi vähän haudukkeita, koska useimmat maistuvat minusta pahalle. Nyt minulla on jotain (lahjaksi saatua) Clipperin haudukkeita, joka on hyvää. Voisin kokeilla jotain toistakin...

Juon kotona yleensä maustamattoman teen pussiteenä (laiska kun olen), mutta maustetut teet irtoteenä paremman valikoiman takia. Oleellista ei ole niinkään pussi vai irto, vaan itse tee.

Kahvi jauhettuna. Arvostan hyvää kahvia, mutta en mitään erikoisuuksia.

Makumaailmasta en oikein osaa sanoa. Jouluna tykkään jouluisista mausteista. Teessä en tykkää sitruunasta, suklaasta tai mintusta. Muita inhokkimakuja en osaa luetella.

Teessä kokeilen mielelläni uusia makuja. Olen liiankin jämähtänyt vanhoihin suosikkeihin (Forsman samovar blend ja keisarin malja). Olisi kiva löytää joku uusi suosikki...

Suklaassa, karkeissa ja kahvista pitäydyn mieluummin vanhoissa tutuissa perusmauissa.

Sisustuksessa tykkään vaaleasta ja yksinkertaisesta. Toisaalta jotkut retrojututkin miellyttävät, mutta niiden suhteen olen hyvin ronkeli. En tykkää mistään romantttisesta, kukkakuoseista yms.

Kankaissa myös yleensä aika yksinkertaista ja tummaa. Toisaalta saatan ihastua johonkin villiin digiprinttiin.

Suurin osa hankintalistalla olevista ompelujutuista menee yli kalenterin budjetin. Edullisemmista perusjutuista aina on tarvetta vetoketjuille (70 -75 cm, musta), perusvärisille resoreille (valkoinen, keskiharmaa ja tumma harmaa ovat lopussa). Neulontajutuista ohuelle (2,5 mm puikoille), kauniin väriselle sukkalangalle on aina käyttöä (en jaksa neuloa liian tumma lankaa, koska se vaatii enemmän keskittymistä..., ja tykkään värikkäistä sukista.). Olen viime vuosina panostanut hyviin välineisiin, joten laadukkaita puikkoja yms. alkaa olla riittävästi.

Dekkareissa olen luottanut pienen lähikirjaston valikoimaan. En ole seurannut yhtään uusia lupaavia kirjailijoita. Tähän en oikein osaa vastata, kun en edes itse muista mitä kaikkea olen lukenut (kirjastosta tulee usein otettua sama kirja vahingossa uudelleen).

Lapsi tykkää kaikista "poikien jutuista", merirosvoista, dinoista, tähtiensodasta, avangers hahmoista, Legoista, raksajutuista, työkaluista, aarteista, kristalleista, metsästä, pyöräilystä, askartelusta, teippaamisesta, herkuista (keksit, suklaa, suolapähkinät, popparit). Osallistutaan lapsen kanssa myös lasten kalenterivaihtoon, mutta myös minun kalenterissa voi olla jokin kiva pieni yllätys. Viime vuonna lapsi jaksoi iloita melkein kaikista luukusta. Juotiin mm. yhdessä kalenterista saatua teetä, vaikka lapsi ei ollut aiemmin teestä tykännyt. Herkut jaetaan kaikki lapsen kanssa joka tapauksessa.
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja maija.k » 08.10.16 10:02

maija.k:n tonttu kirjoitti:- Juotko mieluummin pussi- vai irtoteetä?
- Pystytkö käyttämään villavaatteita (sukat, lapaset, pipot, kaulaliinat...) vai kutittavatko ne?
- Mitä luet nykyisin? Onko sinulla aikaa kirjojen lukemiseen, ja jos, niin millaisesta kirjallisuudesta pidät? Entä lehdet, onko sinulla erityisiä suosikkeja tai inhokkeja?


Huhuilua :o)

Ytimeekkäisiin kysymyksiin ytimekkäätr vastaukset :)
-Juon molempia. Ei suurta merkitystä, kaikki kuluu.
-Villasukkia käytän, paljon. Ja lapasia myös. Pipojakin villaisina joo, mutta niissä on kyllä enemmän kutitus ongelmaa. Ja villaiset kaulaliinat on nounou.
-Lukeminen on sellainen priorisointi kysymys, joka jää usein ajatuksen tasolle... Joskus käy niin, että sama kirja tupsahtaa monissa yhteyksissä esiin, ja sittenhän se on pakko lukea. Puutarha/sisustus lehtiä selailen. Samoin käsityölehtiä. Näitä saan äidiltäni kiertoon.

Joulu tulee, ihan mahtavaa!
  • 0

¨kauneus on katsojan silmässä¨
maija.k
 
Viestit: 2868
Liittynyt: 22.08.06 17:42
Paikkakunta: vantaa

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 08.10.16 10:20

Hei Satuhahmo! kirjoitti:Satuhahmo! Oletko innokas (talvi)pyöräilijä?
En ehkä enää ikinä. Viime talven kuvittelin pyöräileväni kouluun. No, kaaduin sitten ekoilla liukkailla enkä kuvittele enää moisia.

Muoks, tarkennus & pehmennys: en oo siis kokonaan lopettanu pyöräilyä, vain liukkaiden kelien pyöräilyn! :lol:
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Avatar
Satuhahmo
 
Viestit: 2234
Liittynyt: 21.10.08 17:38

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiuhka » 09.10.16 7:24

Tiuhkan tonttu kirjoitti:Heipä hei Tiuhka,

ja kiitos kattavasta esittelystä! Pari tarkentavaa kysymystä minulla vielä olisi:

Mitä väriä suosit keittiön sisustuksessa?
Lähetättekö joulukortteja? Jos lähetätte, askarteletteko kortteja itse vai ostatteko valmiina?
Tuoksukynttilöiden top 3 -tuoksut?
Saavatko lapsesi syödä suklaata? Jos eivät, olisiko jotain muuta herkkua, josta he pitävät?
Käytättekö saunatuoksuja? Onko jokin lemppari?

Onpa mukavaa olla tonttusi! :)


Ihanaa huhuilua [onni]

Keittiö on valkoinen, siellä on aika paljon turkoosia ja rauhoittamassa myös harmaata, ja jouluna varmasti myös kultaa.
Lähetän joulukortteja ja jos suinkin ehditään tehdään ne itse.
Tuoksukynttilöissä tykkään marjaisista, raikkaista tuoksuista. Vaniljasta on traumoja :lol:
Lapset saa syödä suklaata ja pitävät siitä kuten äitinsäkin.
Saunatuoksuja käytetään ajoittain, eukalyptus/minttu ei iske mutta kaikki muut kyllä. Tervan tuoksu on ihana :)
  • 0

Kolme murusta vuosilta -06 -08 -12
Avatar
Tiuhka
 
Viestit: 7244
Liittynyt: 24.02.07 20:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PullaKanan tonttunen » 09.10.16 16:26

Heipä hei, PullaKana!

Seuraa ihan oikeaa huhuilua... Koska tonttusi henkinen kapasiteetti on vähän rajallinen, saanet huhuilua useammankin kerran. Nyt lähdetään liikkeelle näistä kahdesta:

- Onko sinulle mieluisampaa mahdollisesti kutittava villa vai sileä tekokuitu?
- Mikä on suhteesi uskonnollisiin symboleihin jouluun liittyen?

PullaKanan tonttunen
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 09.10.16 16:27

Satuhahmo kirjoitti:
Hei Satuhahmo! kirjoitti:Satuhahmo! Oletko innokas (talvi)pyöräilijä?
En ehkä enää ikinä. Viime talven kuvittelin pyöräileväni kouluun. No, kaaduin sitten ekoilla liukkailla enkä kuvittele enää moisia.

Muoks, tarkennus & pehmennys: en oo siis kokonaan lopettanu pyöräilyä, vain liukkaiden kelien pyöräilyn! :lol:


Hui! Eli unohdetaan talvipyöräilyyn liittyvät yllärit.

Onko jotain mikä erityisesti ilahduttaisi kalenterissa?

Satuhahmon tonttu
 

Re: Joulukalenteri 2016 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Louhilou » 09.10.16 17:32

Tonttu de Louhilou kirjoitti:Heippa Louhilou! Tonttusi ei ole sinua unohtanut, ei pelkoa siitä! Varsin kattavan esittelysi jälkeen ei paljon kysymyksiä enää jäänytkään, mutta aina on jotain. ;)

Pitsiä vai metallia?
Sinistä vai keltaista?
Pää, kädet vai jalat?
Kukkia vai lehtiä?
Paperia vai kangasta?
Leipää vai pullaa?
Särkylääke vai akupunktio?
Virpi Hämeena-Anttila vai Henning Mankell?
Ulkona vai sisällä?
Kylvyssä vai saunassa?
Musta vai vihreä?
Autolla vai pyörällä?
Katolla vai kellarissa?

Sana on vapaa. :mrgreen:


oi kiitos, huhuilua!

Pitsiä ehdottomasti :)
Sinistä.
Kolmikosta pää, kädet ja jalat valitsen kädet, koska kädet ovat viluiset, lapaset ja hanskat aina hukassa ja kuluvat nopeasti, ja ranteenlämmittimiä ei voi koskaan olla liikaa. Villasukkia alkaa pikkuhiljaa olla melkein liikaa, vaikka enpä olisi ikinä uskonut. Eiköhän aika senkin pian korjaa, kun sukat kuluvat :) Käytän villasukkia aina juhannukseen asti ja sitten taas juhannuksen jälkeen, ja elokuusta alkaen kaksia sukkia. Talvella kolmia sukkia :D Tästäpä muuten arvaatkin, että sanaparista ulkona vai sisällä, valitsen sen sisällä.

Toisinaan käyn kyllä ulkonakin. Muutaman kerran viikossa. Välillä jää putki päälle ja käyn joka ilta ja itse asiassa joulukuussa melkein joka päivä, kun käyn harjoittelussa.

Kukkia. Kaikenlaisia. Kunhan ei liian tuoksuvia. Hajuvedet no-no. Kangas- ja lankakukat ja paperiset kukat yms koristeet tai korut on ihania! Sanoinkohan esittelyssä, että käytän paljon erilaisia korvakoruja, välillä hyvinkin hassuja?

Paperia. Ompelin aiemmin, mutta viime vuosina en ole ehtinyt. Paperiaskartelua olen tehnyt monipuolisemmin.

Leipä ja pulla: leipä jos se on gluteeniton ja tehty leivinjauheella. Pullakin samoilla ehdoilla. Leipä kuitenkin mieluummin, kun yritän tässä saada itseäni toteuttamaan suunnitelman -10 kilosta. Juuri tänään kuitenkin söin juuri näillä spekseillä tehtyä sienileipää ja ai että oli hyvää!

Särkylääke... :oops: Akupunktiotakin olen kokeillut. Olen kiinnostunut kaikesta kipuun vaikuttavasta hyvin laajasti ja aina avoin selvittämään uusia konsteja.

Virpi Hämeen-Anttila näistä kahdesta. Luen dekkareitakin, mutta enempi Ramotswe-tyylisestä.

Saunassa. Usein.

Vihreä. Sinivihreä. (Poliittisesti tosin punavihreä.)

Autolla, voi nolous :oops: juuri nyt elämä on niin hektistä.

Katolla. Meidän talossa on pieni kellarikin, mutta se odottaa kunnostamista ja on kuulemma niin hurjassa kunnossa, ettei sinne naisväen pidä kurkistaa. Ei kiitos psykoanalyysia tästä kohti :lol: Mieluiten pysyn ihan tässä asuinkerroksessa.
  • 0

"Elämä on kai yksinkertaista
Niille jotka ei kulje umpihangessa"

Litku Klemetti
Louhilou
Bannattu
 
Viestit: 1726
Liittynyt: 18.09.09 22:08

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa