Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Trillian » 01.10.15 13:41

Trillianin tonttu kirjoitti:Hei Trillian!
Tonttu Torvelo täällä suunnittelee kalenteria...
-Luetko kirjoja tai lehtiä, tuleeko sinulle jotain lehtiä?
-Kirjoitit, että pidät kierrätyskäsitöistä. Onko jotain pieniä puutteita, joita tonttu voisi toteuttaa?
-Ompeletko, neulotko, askarteletko? Mitä mieluiten? Haluaisitko ideoita vai materiaaleja vai valmiita juttuja?

Mukava päästä kalenteripuuhiin!


Hihii [onni]

Mä luen paljon. Oikeastaan ainoa, mikä ei uppoa on dekkarit. Tilattuna tulee Kodin kuvalehti ja ostelen silloin tällöin käsityölehtiä.
Ei mulla ole varsinaisia puutteita, lähinnä ajan ja ryhtymisen puute :)
Mä neulon paljon, ompelen satunnaisesti, mutta askartelut jätän muille. Ideat ja matskut, mutta myös valmiit jutut kelpaa.
  • 0

lapset 8/03 & 10/06 & 04/10
Avatar
Trillian
 
Viestit: 4924
Liittynyt: 15.05.07 18:35
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tuulisa » 01.10.15 14:02

Tuulisan tonttu kirjoitti:Esittelysi on luettu muutamaan kertaan ja siinä oli paljon tietoa, mutta muutama kysymys:
Mitä kirjoja luet? Mitä lehtiä teille tulee/ostat?
Millaisista langosta pidät/haluaisit kokeilla? Mitä neulot/virkkaat? Onko jotain erityistä työn alla tai haaveissa?
Kahvin käyttötottumukset: tummaa vai vaaleaa, papuina vai jauheena, maustettuna vai ilman? Entä teet: mustaa, valkoista, vihreää? Maustettuna vai ilman? Käykö myös haudukkeet? Entä kaakao, kuluuko sitä? Voiko olla myös raakakaakaota?
Jos hemmottelet itseäsi, niin miten sen teet?
Kuluuko kosmetiikkaa (ihonhoito, meikit, hiustenhoito), jos niin millaista? Millainen on tyylisi (tuulipuku kansalainen, boheemitaiteilija, käytännöllinen vai kenties jakkupukuun pukeutuva)? Vaatekokosi ja kengännumero?
Tuleeko teille joulukuusi sisälle joulunaikaan? Mitä teette perheenä yhdessä joulun aikaan (askartelua, jouluruokien tekoa..) ?

Ihanaa olla tonttusi. [onni]

[onni]
Viime aikoina olen lukenut enimmäkseen tietokirjallisuutta, lähinnä vanhemmuuteen, hyvinvointiin, ravitsemukseen ym. liittyen. Myös romaaneja ainakin tahtoisin lukea, enimmäkseen sellaista kevyehköä hömppää ja useimmiten myös sellaiset kaikista suosituimmat kirjat pyrin lukemaan. Lehtiä ei tule kotiin just nyt mitään, mutta kirjastossa käyn lukemassa. Kirjastossa luen Käsityölehdet, Kotiliedet ja -vinkit, hyvinvointilehtiä (Voi hyvin ja kotilääkäri tms.) ja jonkin verran ihan naistenlehtiäkin, Anna ja Kauneus ja Terveys. Aika kaikkiruokainen siis :D

Langoissa olen aikalailla Novitan käyttäjä, en juuri raaski muuta ostaa ja olen laiska tilaamaan mistään. Enimmäkseen neulon ihan sukkia ja lapasia, jonkin verran myös lapsille ja itselle isompiakin projekteja, mutta ne tuppaa helposti jäämään kesken... :oops: Nyt ei taida olla suunnitteilla mitään erikoisempaa, enimmäkseen neulon aika fiilispohjalta ja inspiraation iskiessä.

Kahvi meillä on ihan perus Presidenttiä. Keittimenä perkolaattori. En ole sen erikoisempiin ikinä perehtynyt. Teestä mun pitikin vielä täydentää, että nykyään juon vain vihreää ja valkoista teetä. Aina jollain maustettuna. Haudukkeista en välitä, kuten en kaakaostakaan oikein. Raakakaakaota en olekaan maistanut, raakasuklaasta tykkään kyllä joten voisihan tuota maistaa :D

Itseäni hemmottelen enimmäkseen saunoen. Rakastan saunomista! Yleensä aina otan siinä samalla jalkakylvyn ja useimmiten laitan jonkinlaisen kasvonaamionkin, silloin tällöin käytetään löylytuoksujakin.

Kosmetiikkaa käytän vähänlaisesti, tyyliin sheavoi, bb-voide, ripsari ja huulirasva. Deodorantti ja hajuvesi. Muuta ei tule käytettyä. Hiukset on takussa, joten sinnekään ei Linna-shampoota kummempaa. Vaatekoko on 38 ja kengänkoko 40-41. Pukeudun värikkäästi, mustaa tai valkoista en juuri käytä mutta kaikkia muita värejä kyllä.

Joulukuusi tulee kyllä joka joulu olohuoneeseen ja mielellään mahdollisimman aikaisin, tyyliin pari viikko ennen aattoa jotta sen saa sitten heti joulun jälkeen jo heivattua ulos. Lasten kanssa tietysti jonkin verran askarrellaan joulujuttuja, ja pipareita toki leivotaan monta kertaa ennen joulua. Kuulemma piparkakkutalokin pitäisi tehdä taas, vaikkei siinä ikinä kovin hyvin onnistutakaan :lol:
  • 0

Viisi lasta vuosilta 2007-2015
Avatar
tuulisa
 
Viestit: 6067
Liittynyt: 27.10.07 21:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Rautalankatonttu » 01.10.15 15:11

Heippa Rautalanka! Onpa kiva tehdä sulle kalenteria, melkein kuin itselleen tekisi [onni]
Kirjoitit, että haluaisit lukea enemmän. Minkälainen kirjallisuus uppoaa parhaiten?
Mitkä on sun lempiherkkuja?

Eipä mulla nyt muuta tällä kertaa. Tonttuilemisiin!

Rautalankatonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 01.10.15 18:07

Pinkki vai musta?

Usvan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Kreetan tonttu » 01.10.15 18:10

Käytätkö kosmetiikkaa? Jos, niin millaista? :)

Kreetan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 01.10.15 21:40

Rautalankatonttu kirjoitti:Heippa Rautalanka! Onpa kiva tehdä sulle kalenteria, melkein kuin itselleen tekisi [onni]
Kirjoitit, että haluaisit lukea enemmän. Minkälainen kirjallisuus uppoaa parhaiten?
Mitkä on sun lempiherkkuja?

Eipä mulla nyt muuta tällä kertaa. Tonttuilemisiin!


Ooh, jännää! [heart]

No tota mä tykkään hömppäromaaneista nyt ainakin. Sellaset aivotnarikkaankirjat, kuten Muukalainen yms on kivoja. Viimevuosien päräyttävimmät kirjat jotka oon lukenut on ollut mm Puhdistus ja Hullin nuoruuteni Julia. Oon viimeaikoina saanut jonkun feministisen herätyksen, joten kaikki siihen liittyvä olisi mielenkiintoista mutta toki varmaan hankala löytää.

Lempiherkut, no lähes kaikki! Kookoksesta en niin pidä mut suklaat, pähkinät, salmiakki, kaikki on hyvää ;)
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 18998
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Siriin tonttu » 01.10.15 23:06

Hei Sirii!

Hauskaa miettiä sinulle kalenteria, meillä on jotain yhteistä mutta erojakin, joten mielikuvitusta ja salapoliisintaitoja tässä tarvitaan. Kysyn ihan "muutaman" kysymyksen:

Millaisesta musiikista pidät? Käytätkö Spotify:ta? Ehditkö päivisin käyttää nettiä?

Entä luetko kirjoja, ja jos, niin millaisia?

Mistä väreistä pidät koruissa, huiveissa, vaatteissa, sisustuksessa ja joulukoristeissa? Oletko viluinen vai pysytkö talvella hyvin lämpimänä?

Entä juotko teetä, kahvia vai yrttiteetä vai vähän kaikkia näitä? Mistä herkuista pidät eniten?

Paljon kysymyksiä, niin suunnitelmat pysyvät sopivasti hämärinä. :D Mukavaa tulevaa viikonloppua sinulle ja perheellesi [onni]

Siriin tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Usva » 02.10.15 7:27

Usvan tonttu kirjoitti:Pinkki vai musta?


Tää on vaikee! :lol: Esim. mun vaatekaappi on täynnä näitä kahta väriä (myös harmaata ja punaisen eri sävyjä). Sisustukseen ottaisin ehkä pinkin, koska meillä on hämärähkö talo ja musta lisää pimeyden tuntua. Koruissa, huiveissa jne molempi väri on just passeleita (vaikka kumpiakaan en kovin paljoa käytä, satunnaisesti kylläkin). Tosin pinkki on myös tytön mieleen eli hän vois yrittää omia jos ois hänelle mieluinen juttu, mutta liekö siitä haittaakaan ois! :D

Ai vitsi, nyt alkoi jännittää mitä mun tonttu suunnitteleekaan! [onni]
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliinan tonttu » 02.10.15 7:34

Hei Iitaliina!

Kiitos hyvästä ja selkeästä esittelystä, sillä pääsin jo hyvään alkuun! :D Siltikin muutamia kysymyksiä on tässä mieleen juolahtanut...

- millaisista lehdistä tai kirjoista pidät?
- millaisia ihonhoitotuotteita käytät?
- käytätkö koruja, jos käytät niin millaisia?
- mistä väreistä pidät?
- keräätkö jotain?

Iitaliinan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 02.10.15 8:00

Iitaliinan tonttu kirjoitti:Hei Iitaliina!

Kiitos hyvästä ja selkeästä esittelystä, sillä pääsin jo hyvään alkuun! :D Siltikin muutamia kysymyksiä on tässä mieleen juolahtanut...

- millaisista lehdistä tai kirjoista pidät?
- millaisia ihonhoitotuotteita käytät?
- käytätkö koruja, jos käytät niin millaisia?
- mistä väreistä pidät?
- keräätkö jotain?


Huhuilua, jännää [onni]
Mulle itselleni tulee Kotivinkki ja Talo ja koti, noiden tykkään lukea muita samantyylisiä lehtiä sekä puutarha-aiheisia lehtiä. Kirjojen lukemiseen ei tunnu hirveästi olevan aikaa tämän kohta taapero-ikäisen puuhakkaan kotikaverin kanssa. Tykkään lukea kotimaisia/pohjoismaisia dekkareita, vähän romanttista hömppää (esim Tuija Lehtinen) tai historiaan löyhästi liittyviä ihmis(suhde)tarinoita. Aika "helppolukuisia" kirjoja tulee nyt luettua, kun aikaa ja keskittymistä lukemiseen on rajallisesti.

Ihonhoito, mitä se on :lol: Pesun jälkeen perusvoidetta naamaan ja tarvittaessa kuiviin kohtiin muuallekin. Kädet tuntuu kuivuvan nyt paljon kaikesta pesemisestä. Tässä olis varmaan petraamista varaa, mutta en mä saa aikaan...

Just tällä hetkellä käytän vain perusnappikorviksia sekä kihla- ja vihkisormusta. Kaulakoruja kiskottaisiin kaulasta ja rannekoru ja kello olis tiellä lasta nostellessa, muuten ne olisivat käytössä.

Tykkään peruspunaisesta, turkoosista, petroolista, pinkistä. Ja sit neutraalimpaa osastoa on (tumma)ruskea, farkku... Riippuu vähän mihin sitä väriä laitetaan :D

En kerää mitään (paitsi epämääräisiä tavara/paperikasoja pöytien ja lipastojen päälle, joista haluaisin päästä eroon).

Oijoi, jännittää [onni]
  • 0

Avatar
Iitaliina
 
Viestit: 5775
Liittynyt: 24.08.08 17:43
Paikkakunta: Mäen kupeelta Savosta

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Louhiloun tonttu » 02.10.15 8:31

Heips Louhilou!
Monta ideaa pälkähti päähän jo esittelytekstisi lukemisen jälkeen, mutta niiden jatkojalostamiseksi ja uusien saamiseksi muutama kysymys:
Miten teillä koristellaan jouluna? Millaisia joulukoristeita kuusessanne on?
Onko jollekin lämmikkeille erityisesti tarvetta? Käden ja jalan koko kiinnostaa myös.
Tykkäätkö lukea ja tuleeko sinulle lehtiä, jos niin mitä?

Louhiloun tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja kettusieni » 02.10.15 11:54

Siriin tonttu kirjoitti:Millaisesta musiikista pidät? Käytätkö Spotify:ta? Ehditkö päivisin käyttää nettiä?

Entä luetko kirjoja, ja jos, niin millaisia?

Mistä väreistä pidät koruissa, huiveissa, vaatteissa, sisustuksessa ja joulukoristeissa? Oletko viluinen vai pysytkö talvella hyvin lämpimänä?

Entä juotko teetä, kahvia vai yrttiteetä vai vähän kaikkia näitä? Mistä herkuista pidät eniten?

Musiikkia tulee kuunneltua aika lailla laidasta laitaan, Billie holidaysta Happoradioon ja kletzmeriin. Oikeastaan raskaampi örinämusiikki on ainoa, mikä ei kolahda, muuten oon aika kaikkiruokainen musiikin suhteen. Spotify-tili mulla on, hetkeen en oo käyttänyt, kun unohdin tunnukset. Oon kyllä jo tovin miettinyt, että pitäis jaksaa kaivella ne esiin taas. Nettiä tulee yleensä käytettyä liki päivittäin, enimmäkseen kyllä ilta-aikaan, koska kahden pikkuhärveltäjän kanssa harvemmin saa rauhassa keskittyä mihinkään omiin juttuihin.

Kirjoja luen joo, viime aikoina tosin painottunut enemmän nettiin ja käsityölehtiin, kun ei jaksais kirjastossa tehdä hätäisiä hutivalintoja. Lähinnä luen romaaneja, näissäkin menee aika monenlainen, scifi-, kauhu- ja romanttiset hömpät ei niinkään kiinnosta, mutta muut on jees. Historiallisia, elämäkerrallisia, mutta myös ihan fiktiivisiä juttuja tulee luettua. Kirjoitustyyli painaa vaakakupissa eniten. Pää on sen verran lomalla, etten nyt saa mieleeni esimerkkejä kivoista kirjoittajista :oops:.

Väreistä joulukoristuksissa kivoimmat on musta ihan niitä perinteisiä: kulta, hopea, punainen, valkoinen. Muitakin värejä voi olla, mutta esimerkiksi siniset ja vihreät blingbling-koristehilenauhat ei meillä pääse esille. Sisustuksessa meillä taitaa olla vähän kaikki värit edustettuna, tyyliä voisi ehkä luonnehtia taannoisen kuviksen opettajani sanoilla "hassulla tavalla iloinen" :D.

Vaatteissa on myös aika kirjo, nyt oon koittanut panostaa vähän hillitympään skaalaan (tai ainakin ei niin vahvasti kuosillisiin), jotta yhdistely olisi helpompaa. Ruskea, turkoosi, sinapinkeltainen, luonnonvaalea, tummapunainen on vaatepuolen kärkivaihtoehdot. Koruissa vierastan oikeastaan vain kultaista, muuten niitäkin on vähän joka sorttia. En ole viluinen, oikeaa toppatakkia en ole omistanut moneen vuoteen ja joskus tekemäni huovutetut pipon ja lapaset laitoin eteenpäin, kun juuri koskaan ei ollut tarpeeksi kylmä, että olisin voinut niitä käyttää läkähtymättä (-15' ei riittänyt) :lol:. Mutta toisaalta vetoa en siedä, vähänkin kylmemmällä mulla on pyöräillessä aina huivi ja hanskat, tosin ohuet, koska muuten on sitten kuuma.

Kahvia ja teetä kuluu molempia, kahvi yleensä tummaa, teestä menee kaikki maustettuna tai ilman. Herkkusuosikit on mantelit ja pähkinät eri kuorrutuksilla ja mustat karkit (myös jotkut suklaat, mutta niitten suhteen oon nirsompi).

(Oho, tulipa aika romaani, toivottavasti tästä jotain saa irti.)
  • 0

Huolehtiminen on mielikuvituksen väärin käyttöä.

Ihanat höpittini
8/12 ❤️ 5/14 ❤️ 9/21
Avatar
kettusieni
 
Viestit: 3584
Liittynyt: 19.10.12 16:00
Paikkakunta: rotvallin reunalla

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja neurotic » 02.10.15 12:34

neuroticin tonttu kirjoitti:Heipä hei Neurotic. Esittelystä tuli heti ideoita miten voisi sinua ja perhettäsi muistaa. Mutta näin alkuun muutama kysymys ennenkö paja polkastaan käyntiin :lol:

-Onko liivinsuojille tarvetta yhtään?
-Kerroit että muutakin perhettä saa muistaa, mistä luulisit että mies ilahtuisi eniten? Ihan vaan perinteisesti jotain karkkia jonka toivottavasti saa itse herkutella ettei karkkihiiri käy osingolla? ;)
-Entäs isommat lapset? Onko heillä jotain suosikkia leluissa/tv-sarjoissa, esim Ninjago, Chima, Ponyt,mistä sarjoista ja leluista nyt isommat lapset tykkäävätkään nykyään?
-Kuuluuko teillä tonttulakit jouluun?
-Askarteletteko lasten kanssa?
-Lähetätkö joulukortteja, itse tehtyjä vai kaupan?



Heippa tonttuseni! Koko huhuilut mennyt minulta ihan ohi, pahoittelen!

-Liivinsuojille tosiaan olisi tarvetta. En ole tainnut vielä itse hankkia yhtään :oops:
- Mies voisi ilahtua jostain salmiakista/lakusta. Ei ole kovin suklaan ystävä, mutta osaisi varmasti arvostaa pieniäkin herkkuja :)
- Esikoinen pitää kovasti Little Pet Shopeista yms. Nuorimmaisella kovin juttu on tällä hetkellä Paavo Pesusieni ja Batman-jutut.
-Tonttulakit kuuluu jouluun :)
- Askarrellaan jonkun verran, ei mitään kovin isoja juttuja mutta kaikkea pientä kyllä!
- Viimevuonna ei taidettu muistaa lähettää joulukortteja ollenkaan ja epäilen että tuskin tänäkään vuonna. :mrgreen:
  • 0

minä, mies ja 4/07, 10/10 & 11/15

ISO: Meander Aava, Indio Erba, Nouveau Raven, Roses Aphrodite koossa 4-6.
Avatar
neurotic
 
Viestit: 3474
Liittynyt: 20.10.10 12:43
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Louhilou » 02.10.15 12:49

Louhiloun tonttu kirjoitti:Heips Louhilou!
Monta ideaa pälkähti päähän jo esittelytekstisi lukemisen jälkeen, mutta niiden jatkojalostamiseksi ja uusien saamiseksi muutama kysymys:
Miten teillä koristellaan jouluna? Millaisia joulukoristeita kuusessanne on?
Onko jollekin lämmikkeille erityisesti tarvetta? Käden ja jalan koko kiinnostaa myös.
Tykkäätkö lukea ja tuleeko sinulle lehtiä, jos niin mitä?


Oi! <3

Meillä koristellaan monipuolisesti ja paljon. Kuusi tapaa olla punakultapainotteinen - sellaisia koristeita meillä on eniten, ja koetan vaivihkaa etsiä muun värisille paikat muualta jo ennen kuusen koristelua. Muualla on kaiken värisiä. Meillä on kotona paljon puuta ja rauhallisia värejä, mutta myös väriläiskiä. No mustaa meillä on tosi vähän.

Käytän villasukkia melkein aina paitsi kesän helteillä. Muita sukkia minulla ei juuri olekaan. Lisäksi käytän ranteenlämmittimiä. Ranne on kapea, käden koko on 7,5-8, ja jalka 38. Kaikki värit käy :D Tarkemmin ajatellen mun vaatteiden värit on lähes kaikki siniseen sävyttyneitä. Lempivärejä on mm. turkoosi, sinivihreä ja pehmeän valkoinen.

Tykkään lukea ja luen monipuolisesti. Asiakirjoista lähinnä koira- ja sisustuskirjoja sekä keittokirjoja :D Muuten tykkään ihan laatukirjallisuudesta, mutta myös hömpästä. Lemppareita on ollut mm. Siilin eleganssi, Petri Tammisen Mitä onni on, Riikka Pulkkisen teokset, hm, mitä näitä nyt on. Mutta sellainen nopeasti luettava hömppä ja dekkarit puree myös.

Lehtiä meille tulee nyt vain Suuri käsityölehti. Olen irtonumeroiden ostolakossa; jos ostan, niin Kotivinkkiä, Kodin kuvalehteä, Dekoa, ylipäänsä sisustuslehtiä ja monia muita, missä on luettavaa ja katsottavaa. Suomen kuvalehti ja Imagekin menee, eikä tarvi olla edes uusinta. Juuri nyt luen nippua vanhoja Hesarin kuukausiliitteitä, koska niissä on paljon myös ajattomia hienoja artikkeleita.
  • 0

"Elämä on kai yksinkertaista
Niille jotka ei kulje umpihangessa"

Litku Klemetti
Louhilou
Bannattu
 
Viestit: 1726
Liittynyt: 18.09.09 22:08

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tiinatainan tonttu » 02.10.15 17:23

Heippa tiinataina!

Meillä tuntuu olevan samanlainen maku kalenterin suhteen, joten ideat ovat alkaneet pyöriä jo päässä, mutta muutama tarkentava kysymyskin on esittää:

- millainen on suhteesi kosmetiikkaan?
- onko teillä sauna?
- minkälainen on teidän jouluaatto? Tuleeko joulupukki, onko kuusta, syöttekö perinteisiä jouluruokia?

[xmas]

tiinatainan tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa