Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 28.09.15 19:37

kiikku!

Ilmoitan vain olemassaolostani, toistaiseksi ei ole kysyttävää :) Kiitos kattavasta esittelystä :)

kiikun tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Kreetan tonttu » 28.09.15 19:40

Heissulivei Kreetta!

Onpas kivaa olla tonttusi, kaikenlaisia ideoita on jo hahmoteltuna! Kiitokset kattavasta esittelystä, sen ansiosta ei olekaan ihan hirmuisesti kysymyksiä vielä avoinna. Sellainen tosin tuli mieleen, että kun sanoit lukevasi mielelläsi, niin pidätkö runoista? Osaatko nimetä lempikirjailijoitasi? Ja millaisesta musiikista tykkäät vai arvostatko mieluummin hiljaisuutta? :)

Kreetan tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja kiikku » 28.09.15 19:41

kiikun tonttu kirjoitti:kiikku!

Ilmoitan vain olemassaolostani, toistaiseksi ei ole kysyttävää :) Kiitos kattavasta esittelystä :)


[onni]
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja aamuaurinko » 28.09.15 19:52

aamuaurinko tonttu kirjoitti:Hei aamuaurinko!

Jee, on hauskaa olla tonttu. :D Hyvähän esittelysi oli, paljon tuli jo ideoita. Muutama etukäteisarvauskin osui kuin nenä päähän. :) Jotta saan ideoitua vähän lisää, kysyn, että jos saisit kylppäriin joitain pientä, minkä värinen se olisi? Entä keittiöön?

Kunhan suunnitelmat tästä kirkastuvat ja kalenteri alkaa realisoitua, palaan huhuilemaan lisää. :)


Moi! :D

Hmm hmm, meillä on aika sillisalaattisisustus ja värit on vähän mitä sattuu. Keittiöön ehkä violettia/mustaa/harmaata, mutta kylppäristä en oikein osaa sanoa. Keltaista tai oranssia ehkäpä, tai sitten vihreää, mutta en pahastu, jos tuleekin jotain ihan muuta väriä :). Kunhan ei sinistä! :D
  • 0

minä -85, puoliso -80 ja hulivili 02/12 + tättähäärä 02/15 + vaukkeli 03/18 sekä kaksi katinronttia -08

"Älä vingu! Riittää kun tuuli vinkuu!" - Pikku Myy

Heijastuskirja
Avatar
aamuaurinko
 
Viestit: 16252
Liittynyt: 14.01.12 23:09
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Lilin_tonttu » 28.09.15 19:55

Heips Lili!

Kiitos mielenkiintoisesta esittelystä! Meillä näyttää olevan jotain yhteistä :) Tästä kalenterin tekemisestä tulee hauskaa.

Saako kalenterissa olla herkkuja? Millä herkuttelet?

Mitä tykkäät lukea?

Onhan tässä jo virinnyt muutama idea ;)
t. Tonttunen

Lilin_tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja hiiripöllö » 28.09.15 20:07

korvatunturipöllö kirjoitti:Hohoi hiiripöllö!

Kiitos kattavasta esittelystä jolla pääsee jo hyvin pitkälle :). Muutama tarkentava kysymys kuitenkin olisi, lähinnä nyt tsi-toiveisiisi liittyen:
- Kolmiohuivi: tarkoitatko kirjaimellisesti kolmion muotoista huivia vai yleisesti ottaen hartioilla pidettävää/kaulaan kiedottavaa huivia? Toivoisitko pitsiä, raitaa tai jotain muuta?
- Luokitteletko jalkasi leveäksi, kapeaksi vai ns. normaaliksi?

Nämä nyt alkuun, palaan todennäköisesti lisäkysymyksin myöhemmin syksyllä 8)

T. Tonttusi

Ihanaa, että minulla taitaa olla käsityötonttu.

Kolmiohuivilla tarkoitin lähinnä jotain muuta kuin pitkää, suoraa, kapeaa "tavallista kaulaliinaa". Ei siis tarvitse olla kolmio. Jokin pitsinen, liukuvärjätty olisi ihana. Jotain, mikä ei näytä siltä, että olisin matkalla Etelämantereelle, mutta pelastaisi jäätymiseltä hyytäväksi ilmastoidussa neukkarissa. Sellainen, joka näyttää kivalta asusteelta ja jota kehtaa käyttää vaikka ulkona ei olisikaan pakkasta, mutta on oikeasti ihanan lämmin.

Jalka on kapea ja tykkään mieluummin kapeista sukista kuin liian väljistä. Erityisesti minulla on tarvetta "toimistokelpoisille" ohuemmille sukille, jotka mahtuvat labrasandaaleihin. Käytän villasukkia töissä ja muutenkin melkein koko talven. Ja toimistokelpoisuus ei tarkoita tylsiä värejä...
  • 0

Avatar
hiiripöllö
 
Viestit: 7608
Liittynyt: 08.08.12 11:24
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Lili » 28.09.15 20:40

Lilin_tonttu kirjoitti:Heips Lili!

Kiitos mielenkiintoisesta esittelystä! Meillä näyttää olevan jotain yhteistä :) Tästä kalenterin tekemisestä tulee hauskaa.

Saako kalenterissa olla herkkuja? Millä herkuttelet?

Mitä tykkäät lukea?

Onhan tässä jo virinnyt muutama idea ;)
t. Tonttunen



Hei! Kiva kuulla tontusta! Herkkuja saa olla, tykkään suklaasta ja hedelmäkarkeista. Juon paljon teetä.
Luen historiallisia romaaneja, Hilja Valtosta ja rakkausromskuja. Kovinkaan paljon minulla ei arjen haastavuudesta johtuen ole aikaa lukea, mutta rakastan niitä hetkiä kun ei tarvitse hoivata Ptä.
  • 0

Elämässä tarvitaan siivet ja juuret. Juurevaa elämää ja siipiään etsimässä Lili, mies ja M.
Avatar
Lili
 
Viestit: 3536
Liittynyt: 18.05.08 16:05
Paikkakunta: Savo

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Nellenin tonttu » 28.09.15 20:46

No morjens!

Kiva tehä siulle kalenteria! Muutama idea on jo hautumaasa ;)
Muutama kysymys näin alkuun. Mitkä on sun lempivärit ja inhokkivärit? Onko jotain tarpeita sukkien ja hanskojen yms suhteen? Entä sun käden ja jalan ja pään koot? Ehditkö koskaan lukea mitään? Jos ehdit, mitä luet? Millaisia eräretkiä teet, kuinka pitkiä siis?

Nellenin tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja kettusieni » 28.09.15 21:03

Merkkaus.
  • 0

Huolehtiminen on mielikuvituksen väärin käyttöä.

Ihanat höpittini
8/12 ❤️ 5/14 ❤️ 9/21
Avatar
kettusieni
 
Viestit: 3585
Liittynyt: 19.10.12 16:00
Paikkakunta: rotvallin reunalla

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Kreetta » 29.09.15 6:55

Kreetan tonttu kirjoitti:Heissulivei Kreetta!

Onpas kivaa olla tonttusi, kaikenlaisia ideoita on jo hahmoteltuna! Kiitokset kattavasta esittelystä, sen ansiosta ei olekaan ihan hirmuisesti kysymyksiä vielä avoinna. Sellainen tosin tuli mieleen, että kun sanoit lukevasi mielelläsi, niin pidätkö runoista? Osaatko nimetä lempikirjailijoitasi? Ja millaisesta musiikista tykkäät vai arvostatko mieluummin hiljaisuutta? :)


Kivaa kun olet tonttuni :)

Runot, hm... Lähtökohtaisesti pidän, mutta luulen että monesti mulla ei ole sitä keskittymistä ja kärsivällisyyttä niitä lukea. Mulla on kyllä yksi lempparirunoilija yli muiden, jenkki Mary Oliver. Aina välillä yritän lukea runoja mutta sitten joku kumminkin tökkää. Tykkään naisrunoilijoista ja tykkään naisten kirjoittamista laulunteksteistä myös ja tykkäisin tutustua uusiin. Musiikkipuolella siis sama juttu, tykkään ihan hurjasti Tori Amosista ja Pinkkiä olen kuunnellut paljon, Björk, Emiliana Torrini, Dido, Norah Jones. Kotimaisia vähemmän, PMMP ja vanhempi CMX ja Ultra Bra oikein hyviä (musta tuntuu että valtaosa hyvästä suurinpiirtein kaikesta on tehty 1900-luvulla). Aika vähän kuuntelen musiikkia nykyään, melkein mulla pyörii joku podcast (vaikka Happier with Gretchen Rubin) kuulokkeissa bussimatkoilla jne. Lempikirjailijoita on myös aika vaikea nimetä, luen oikeasti aika laidasta laitaan. Nyt olen telkkarisarjan innoittamana lukenut Diana Gabaldonit (Muukalainen jne) alusta asti uudestaan, seuraavaksi aion lukea Harry Potterit ja sitten syksyn uutuuksia väliin kun niitä kirjaston varauslistalta alkaa saapua. Tykkään ehkä vähän historiallisesta, vähän romanttisesta, vahvoista naisista (tää on tällainen toistuva teema selvästi) mutta sitten olen lukenut myös kaikki Jo Nesbot ja sitä rataa. Hyvä kirja on sellainen sopivan kepeä, helppo aloittaa, mutta ei mitään kaikista kevyintä huttua. Listasin kevään sysvyssä Mellille lempparikirjani ja topkympissä oli enimmäkseen sellaisia joissa nainen selviytyy ankarissa sääoloissa :D (Myrskyluodon Maija, Dinan kirja, noi Gabaldonit, Kapteeni Corellin mandoliini jne.)
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Avatar
Kreetta
Bannattu
 
Viestit: 865
Liittynyt: 31.08.12 17:02
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Jodelien tonttu :) » 29.09.15 8:12

Heippa jodelie :)

Kiva tehdä sinulle kalenteria. Paljon sain jo ideoita esittelystäsi, mutta muutaman lisätiedon tahtoisin.

Miten herkuttelet? Pidät salmiakista, mutta maistuuko mikään muu karkki? Suklaastakin jo mainitsit.
Miten teillä koristellaan jouluna?
Tykkäätkö leipomisesta tai kokkaamisesta?
Käytätkö huiveja/hattuja/koruja/hiusjuttuja?

Tämä riittää tältä erää. Ehkä kyselen vielä tulevaisuudessa jotakin. Tai ehkä en 8)

Jodelien tonttu :)
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja heipi » 29.09.15 8:14

heipin tonttu kirjoitti:hei heipi

Kiitän esittelystänne, se ol varsin kattava ja mukava, tonttusi sai paljon ideoi ja ihastu hyvinkin tontutettavaansa :o) . Skriivailette ilmeisesti hyvin noin muutenki.

No sitten jottatuonoin pari kysymystä.

Mistä teidän kissat tykkää ja saako heitä muistaa myös?

Mikä on mieluisin kahvi? Entä tee jos sitä juotte?

Millaisia joulukoristeita kuusessanne on?

Postitteletteko joulukortteja?


Hei, tulee ihan perhosia mahaan, kun tonttu kyselee jotain [xmas], jännää on.

Kissoja saa muistaa. Niiden suurinta herkkua on kuivatut katkaravut, muutkin kuivatut lihat maistuu (esim. kuivattu possun) - myös maitonapit kuluu nopsaan.

Kahvi kuin kahvi menee alas, mitä tummempaa paahtoa, yleensä sitä parempaa. Makukahveista suklaa ja vanilja [kuola]. Teetä juon joskus, etenkin iltaisin, yleensä esikoisen kanssa haudutetaan jotain vihreää.

Kuusenkoristeita on aika vähän, kun ollaan oltu joulut ex-anoppilassa ja siellä laitettu kuusi (kotona ei ole ollut aina), mutta punaisia ja hopeisia palloja ainakin löytyy - ja hopeista nauhaa. Tykkäisin kyllä, että kuusessa saisi olla enemmänkin värejä.

Joulukortteja askarrellaan ja postitellaan isot määrät! Ja luetaan ja ihastellaan kovasti meille tulevia [onni].

Ja juu, tykkään kirjoitella, valitettavasti vaan lukioaikojen jälkeen ei ole tullut kirjoitettua mitään "oikeaa".
  • 0

Äiti äkäpussi (-79), Pippuriprinsessa (-08) ja Tirriäinen (-10)
sekä pari karvakaveria: Utelias Uuno ja Pikku Myy
Avatar
heipi
 
Viestit: 2894
Liittynyt: 25.08.08 18:41
Paikkakunta: Rauma

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja jodelie » 29.09.15 10:31

Jodelien tonttu :) kirjoitti:Heippa jodelie :)

Kiva tehdä sinulle kalenteria. Paljon sain jo ideoita esittelystäsi, mutta muutaman lisätiedon tahtoisin.

Miten herkuttelet? Pidät salmiakista, mutta maistuuko mikään muu karkki? Suklaastakin jo mainitsit.
Miten teillä koristellaan jouluna?
Tykkäätkö leipomisesta tai kokkaamisesta?
Käytätkö huiveja/hattuja/koruja/hiusjuttuja?

Tämä riittää tältä erää. Ehkä kyselen vielä tulevaisuudessa jotakin. Tai ehkä en 8)


Iik! Nyt vasta konkretisoituu, että hei, jokuhan tekee mulle myös kalenterin! [onni]

Maistuu muukin karkki! Sellaset perusnamit on aika varma valinta - tyyliin ässämix, tv-mix, aakkoset yms. hedelmäiset. Ja kaikki kirpeet namit. Hedelmäturkinpippurit on myös nam, samoin salmiakkijauhetta sisältävät tikkarit. ♡ Hoitolaukussa on usein joku pieni tsemppinamijuttu, tyyliin amerikanpastilliaski tai se fazerin uutuuspatukka. Oon pitänyt itteäni karkkinirsona mutta aika moni uppoaa. (Vaahtokarkit ja viinikumit oikeestaan ainoa nou-nou)

Ei olla sovittu, missä vietetään joulua (asutaan kahta kotoa nyt ja molempien vanhemmat varmaan pyytävät myös), mutta jotain pientä joulufiilistelyä varmaan laitan kumpaankin kotiin. Jouluvalot nyt ainakin, jos löytyy. Kynttilöitä laitetaan myös, ehkä jotain palloja lasipurkkiin tms. ja jouluisia koristeita kirjahyllyyn. Kuusta meille ei varmaankaan tule, ellen löydä mini-muovikuustani jostain.

Mies hoitaa meillä kokkailun, oon kävelevä katastrofi keittiössä. Maustamisesta kyllä tykkään (mies ei, kun meen sörkkimään hänen ruuanlaittoaan :D). Leivon harvakseltaan, lähinnä sämpylöitä ja pannukakkua. Hyvät arkiruokavinkit (nopea, helppo ja edullinen) on kyllä tarpeen, meillä kiertää samat kermakastikkeet ja wokit parin viikon välein. :P

Oon nyt oppinut käyttämään kaulahuiveja (rintatulehduksen ennaltaehkäisyyn eritoten) ja pipoja! Ensin mainittuja on (miehen mielestä liikaa), lempparipipon olen hukannut... Koruja tosi harvoin, kun tää monsterivauva aina repii ja syö niitä :D ainoastaan imetyshelmet on siis kaulassa. Pompuloita ja pinnejä ei voi koskaan olla liikaa! Ne on aina hukassa. Ja jostain youtube-videosta oon yrittänyt katsoa kivoja huivi päähän -ohjeita, mutta ei oo ollut sopivaa (isoa neliönmallista) ohutta huivia.

Toivottavasti tästä oli nyt apua! Ihana tonttuseni. ♡
  • 0

Me tulimme eri teitä samalle laiturille.
(P. Saarikoski)


Elämäni tärkeimmät:
isompi ihana 3/15 ♡ & pienempi ihana 9/21 ♡ sekä niiden ihana isi
Avatar
jodelie
 
Viestit: 4330
Liittynyt: 07.05.15 11:26
Paikkakunta: Espoo

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja nellen » 29.09.15 13:50

Nellenin tonttu kirjoitti:No morjens!

Kiva tehä siulle kalenteria! Muutama idea on jo hautumaasa ;)
Muutama kysymys näin alkuun. Mitkä on sun lempivärit ja inhokkivärit? Onko jotain tarpeita sukkien ja hanskojen yms suhteen? Entä sun käden ja jalan ja pään koot? Ehditkö koskaan lukea mitään? Jos ehdit, mitä luet? Millaisia eräretkiä teet, kuinka pitkiä siis?


[onni] Lempivärejä on limenvihreä ja punainen, vaatetuksessa on myös paljon mustaa, harmaata ja valkoista. Oikeastaan kaikki käy, kunhan ei ole pastellia eikä sinistä.. Jalka on kapea 36, käsi 7 (ranteen ympärys 15cm, ranne-keskisormi 16cm) ja pää 55 cm. Kuljen kesät talvet villasukissa, joten niitä tarvitaan aina! Lapasia olen tosi huono kutomaan, inspiraatio riittää tasan lasten pakollisiin tarpeisiin. Lukeminen on vähän jäänyt, mutta jos luen niin jotain kevyttä hömppää, retkikertomuksia tai sairaalaromaaneja. Huumorikirjatkin kuten esim. baby blues tai juoppohullun päiväkirjat uppoavat, oikeastaan historialliset romaanit ovat täysin nounou.. Eräretket ovat tällä hetkellä aika lyhyitä sekä kestoltaan että pituudeltaan, johtuen lähinnä kuopuksesta, mutta jonain päivänä lähden Lappiin ainakin viikoksi! YSVin eräleirit ovat [heart] .
  • 0

Yy -05, Kaa -07, Koo -12
Avatar
nellen
Bannattu
 
Viestit: 800
Liittynyt: 14.12.12 22:37
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Mellin tonttu » 29.09.15 15:33

Hei Melli!

Ilmoittelen olemassa olostani!
Monta kivaa ideaa olenkin saanut jo.

Pidätkö leipomisesta? Mitä leivot, jos leivot?
Miten rentoudut?
Käytätkö koruja, pinnejä tai pompuloita?

Mellin tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa