Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja nin dadan.tonttu » 12.12.15 11:19

Tonttu lisää vielä
En siis tarkoita että tarvis olla minimalismi tai muuta,en minäkään ole mutta hyviä ideoita saanut tuolta :D

nin dadan.tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja starly » 12.12.15 11:52

^ Minua kiinnostaa millainen kiristettävä tuubihuivi on kyseessä? Haluaisiko tonttu paljastaa?
  • 1

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Iitaliina » 12.12.15 13:15

Mua kans kiinnostaa :D
  • 0

Avatar
Iitaliina
 
Viestit: 5775
Liittynyt: 24.08.08 17:43
Paikkakunta: Mäen kupeelta Savosta

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja *OA* » 12.12.15 13:27

Joo mua kans kiinnostaa!
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18044
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttu » 12.12.15 13:42

Moi!
Tonttu ei nyt ihan tarkkaan muista mitä kaikkia yrttejä sitä onkaan tullut kesällä kerättyä, mutta aika varmasti sekoituksessa on ainakin vuohenputkea, voikukkaa, siankärsämön lehtiä. Jauhe on jauhettu ns. Kutterilla eli sellaisella pienellä leikkurilla.

Starlyn tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja nin dadan.tonttu » 12.12.15 14:18

Ihan maailman yksinkertaisin. Kaksi suorakaiteen mallista palasta ommellaan yhteen pitkistä sivuista. Pitkät sivut ovat siis sivut ja yläosaan ommellaan kuja johon pujotetaan ohut kumilanka ja kiristin. Niinkuin buff huivi siis mutta kiristimellä. Alaosan olen huolitellut saumurilla.

Vähän niinkuin tämä mutta oon tehnyt vähän pidemmän että riittää kaulalle vaikka vetäiskin.aika ylös leuan,nenän ja suun päälle. http://www.adventra.fi/images/aclima_li ... 08_404.jpg mutta kuninauha ja kiristin siihen. Laitetaan kuminauhaa sen verran että säätövaraa riittää jossei halua käyttää ollenkaan kiristettynä. Jotkut kai käyttää piponakin. Itse en ole käyttänyt mutta toimii se jotenkin niinkin :)

nin dadan.tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Mellin tonttu » 12.12.15 15:42

Blogi ei (taaskaan) näytä päivän luukkua. Olen reissussa enkä pääse kännykällä muokkaamaan. Yritän saada luukun toimimaan vielä myöhemmin tänään.

Mellin tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Melli » 12.12.15 17:39

Mellin tonttu kirjoitti:Blogi ei (taaskaan) näytä päivän luukkua. Olen reissussa enkä pääse kännykällä muokkaamaan. Yritän saada luukun toimimaan vielä myöhemmin tänään.

:o)

Nou hätä! Mukavaa reissua!
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Avatar
Melli
 
Viestit: 5760
Liittynyt: 22.08.06 14:52
Paikkakunta: Keski-Suomen helmi

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Mellin tohelo » 12.12.15 17:51

Nyt luukku toimii. Auttaisi jos laittaisi ohjelmointiin oikean päivän... tohelo mikä tohelo!

Mellin tohelo
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tarountonttu » 13.12.15 9:36

Taisin tämän päivän luukussa kehottaa katsomaan huhuiluketjuakin - tässä kulminoituu mun joulunodotuksen tärkeimmät elementit: kaunis musiikki, hämärä ja kynttilänvalo ja se valontuoja! Tänään on tontun lempipäivä joulunodotuksessa! :)

tarountonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tarountonttu » 13.12.15 9:59

Tonttua myös kiinnostaa, kuinka salaviestin purku sujuu - olethan löytänyt joka paketista kirjaimen? :)

tarountonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja nipsu » 13.12.15 10:06

NiPSU hohoi kirjoitti:Se rasia on alunperin ollut täynnä laastareita :)

Kiva että olet tykännyt kalenterista [onni]

Nyt vasta huomasin tämän. Laastareita! Niinpä tietenkin. Itse asiassa olen saanut jostain sysvystä tai joulukalenterista aiemmin toisenkin kivan laastaripurkin, mutta lapset pöllivät sen multa lääkärikärryynsä. Tästä en kyllä luovu ainakaan ilman taistelua. Rasia on musta tosi söpö, enkä ole moista nähnyt vaikka kuosit tunnistankin ja jotain kuoseja taitaa meiltäkin löytyä. Ehkä rasia pääsee laastarikäyttöön, ehkä johonkin muuhun. Nyt se nököttää edelleen tuossa olkkarin uunin päällä tuikkukipon vieressä :lol:
  • 0

Avatar
nipsu
 
Viestit: 2706
Liittynyt: 27.04.09 9:51
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja Jodelien tonttu » 13.12.15 15:24

Heips :)

Kynttilä oli ensimmäinen asia, minkä kalenteriin ostin. Se vaan sattui tulemaan aika pian esittelyn saatuani vastaan. En kyllä osaa sanoa, että mistä se alunperin on kotoisin, koska itse löysin sen kirpputorilta.

Itseasiassa tuo kohta esittelystäsi (siis mistä eläimistä ja minkä tyylisistä jutuista pidät) huvitti minua suunnattomasti. Voin vaikka jossain vaiheessa joulun jälkeen lähettää sinulle kuvan olohuoneestamme, niin ymmärrät, miksi ;)

Jodelien tonttu
 

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja tarou » 13.12.15 16:20

tarountonttu kirjoitti:Taisin tämän päivän luukussa kehottaa katsomaan huhuiluketjuakin - tässä kulminoituu mun joulunodotuksen tärkeimmät elementit: kaunis musiikki, hämärä ja kynttilänvalo ja se valontuoja! Tänään on tontun lempipäivä joulunodotuksessa! :)


Kiitos :)
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

Re: Aikuisten Joulukalenteri HUHUILUT 2015!

ViestiKirjoittaja nindada » 13.12.15 18:39

Suuri kiitos minimalismi-vinkeistä, tulee ehdottomasti to do -listalle! Tosi hyvään saumaan, vaikka oonkin jo muutaman vuoden minimalismia 'harjoittanut', niin joulun jälkeen muuton yhteydessä on hyvä saada uutta inspiraatiota aiheeseen. YouTubesta en olekaan ketään seurannut, ja loistavaa koska noi näkyy reissussakin! Areenassa useimmat ei näy ulkomailla, niin voin katsella noita hotelleissa illalla. [onni] Sä oot aivan huippu!!

Tuubihuivi pääsikin tänään ekaan kunnon koekäyttöön ja hoksasin itsekin sen kiristyksen mahdollisuuksia. Oli hurjan hyytävä sää ja tuon sai ihanasti korville niin, ettei kuitenkaan joutunut laittaa liikaa ihoa vasten (kutisen). Ihan törkeen hyvä ja hyvännäköinen. [onni]

En ollut huomannut tontun aiempia kommentteja, tulin kertomaan meidän reissusta. Eli huomenna on lähtö (iik, jännää), hehkutusten rytmi ei jatkossa siis varmasti ole kovin stabiili. Jos ollaan vaikka 1.5vrk putkeen junassa, eikä kenttiä ole, jäänee hehkutukset seuraavaan mahdolliseen hetkeen. Mutta voin vannoa että kalenterista on hurjasti iloa reissussa, se on nyt jo ollut mahtava. :o) [onni]
  • 1

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa