Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nellen » 02.10.14 8:36

nellenin tonttu kirjoitti:Hei vaan nellen :)

Aika moneen luukkuun olen jo sisältöä keksinyt, mutta muutaman lisäkysymyksen haluan vielä esittää.

Juotko kahvia tai teetä? Onko jotain lempimakua? Tai inhokkia?
Millainen suklaa on parasta?
Millaisia asusteita käytät? Hattuja, huiveja, laukkuja, koruja, hiusjuttuja...?
Mainitsit pitäväsi punaisesta ja kevään vihreästä, onko muita lempivärejä? Ja onko joitain totaalisia inhokkivärejä?
Luetko mitään? Millaisia kirjoja? Lehtiä?

Sun kalenterin tekeminen tulee olemaan kivaa. Niin monesta kohdasta esittelyviestistäsi tunnistin myös itseni ;)


Ihanaa! [onni]

Juon kahvia ja kylmään vuodenaikaan myös teetä. Kahvi saa olla melko vaaleapaahtoista, muuten käy kaikki. Teen suhteen olen kaikkiruokainen.. :)
Suklaankin suhteen melkein kaikki menee alas, kovin tummaa suklaata en tykkää syödä, paitsi jos siinä on joku muu maku mukana. Pari kertaa olen maistanut myös raakasuklaata ja se oli oikein hyvää. Lempparisuklaa on Heidi grand'or florentine, eli toscasuklaa.
Vai asusteita.. Hattuja ei (paitsi pipoa talvella ja lippistä kesällä), huiveja joo, laukkuja joo, koruja lähinnä juhlissa (mutta tää johtuu kylläkin enemmän siitä ettei mulla oikein ole ns. arkikoruja, paitsi korvikset), hiuksiin vain hätäponnareita.. :D
Punaisen ja vihreän lisäksi tykkään mustasta, valkoisesta, harmaasta, oranssista, noh oikeastaan kaikista paitsi sinisestä.. Ostin jopa sinapinkeltaista lankaa, vaikka siitä en ennen ole erityisemmin pitänyt..
Viime aikoina lukeminen on jäänyt aika vähälle, mutta jos luen, niin käteen nappaan perhe-, askartelu- tai käsityölehden taikka jonkun hömppäromaanin tai eräaiheisen tarinan. Dekkaritkin menee! :)
  • 0

Yy -05, Kaa -07, Koo -12
Avatar
nellen
Bannattu
 
Viestit: 800
Liittynyt: 14.12.12 22:37
Paikkakunta: Pöytyä

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Catariina » 02.10.14 17:13

Catariinan tonttunen kirjoitti:Catariina moi, mukavaa tehdä sulle kalenteria! :)
Esittely on hyvä, mut nyt tuli tarvetta tarkennuksiin.

Teepussit vai irtotee? (joku inhokki/lempimaku?)
Miltä tuntuu väriyhdistelmä pinkki ja kirkkaanvihreä? (tummempiko parempi?)
Lempisuklaat? (muu kuin geisha?)
Käykö pähkinät? Mikä muu vois olla herkkua?
Mitä kuluvaa puuttuisi?
Millainen saippua, käsirasva tai huulirasva olis jees?
Vielä toiveita?


Irtoteetä pääasiassa meillä kuluu. Maustetut vihreät on suosikkeja yrttien lisäksi. Maustamaton musta ja yleensä mustatee ei oikein maistu.

Joo tummempi parempi punainen parempi kirkkaan vihreä on kiva. Yleensä syksyn värit on suosikkeja, paitsi tumma violetti. Sinisestä ja vihreästä tykkään myös vaaleammissa sävyissä.

Pähkinäsuklaa, minttusuklaa, pistaasisuklaa.

Ja juu pähkinät käy ja niitä kuluukin. Kuivatut hedelmät ja marjat on herkkua.

Huulirasva on sellainen mikä mulla on yleensä lähes aina hukassa tai vähissä.

Käsi- ja huulirasvasta käytän luonnonkosmetiikkaa. Saippuassa joku ihana vienotuoksuinen käsiä hoitava palasaippua on yleensä hakusassa.

Nyt ei tule muita toiveita mieleen.
  • 0

Enkelityttö 8/12, Hippu 11/13, Nöpö 5/17
Avatar
Catariina
 
Viestit: 2207
Liittynyt: 22.08.06 11:55
Paikkakunta: Chicagoland

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Rva W:n tonttuli » 03.10.14 12:15

Arvoisa Rva W!
Kiitän lämpimästi esittelystänne. Minua jäi kuitenkin muutama asia vaivaamaan. Voisitteko ystävällisesti vastata muutamaan kysymykseen, jos siitä ei teille ole liikaa vaivaa?
Oletteko TSI tyyppi eli askarteletteko tai teettekö käsitöitä? Mahdatteko nauttia kahvia tai teetä? Sopiiko, että kahvi/tee on jollain tapaa maustettu? Nautitteko glögiä ja muita jouluisia herkkuja? Mitkä herkuista teitä miellyttää eniten, suklaa, pähkinät vai jotkin muut herkut? Luetteko, jos niin mitä luette? Kiitos jo etukäteen teille vastauksista.

Rva W:n tonttuli
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja rva W » 03.10.14 12:30

Rva W:n tonttuli kirjoitti:Arvoisa Rva W!
Kiitän lämpimästi esittelystänne. Minua jäi kuitenkin muutama asia vaivaamaan. Voisitteko ystävällisesti vastata muutamaan kysymykseen, jos siitä ei teille ole liikaa vaivaa?
Oletteko TSI tyyppi eli askarteletteko tai teettekö käsitöitä? Mahdatteko nauttia kahvia tai teetä? Sopiiko, että kahvi/tee on jollain tapaa maustettu? Nautitteko glögiä ja muita jouluisia herkkuja? Mitkä herkuista teitä miellyttää eniten, suklaa, pähkinät vai jotkin muut herkut? Luetteko, jos niin mitä luette? Kiitos jo etukäteen teille vastauksista.


Iiks, huhuilua! Yritän olla TSI, mutta hieman vaihtelevalla menestyksellä. Laps juuri valitti, että turhaan ostettiin liimaa kun en askartele hänen kanssaan :oops: Lapsi on kyllä ahkerasti askarellut. Juon kotona kahvia (mutteripannulla keitettyä) ja töissä teetä, koska automaatin "kahvi" on niin pahaa. En pahemmin välitä maustekahvista/-teestä. Glögiä juon jossain määrin, en kamalasti, mieluummin valkoista kuin punaista. Suklaa maistuu turhankin hyvin, erityisesti tykkään tummasta suklaasta ja toisaalta nougaasta. Pähkinätkin ovat kyllä herkkua. Luonnollisesti pähkinäsuklaakin siis maistuu :mrgreen: Luen, lähinnä scifiä ja fantasiaa.
  • 0

Isosisko 01/10 ja pikkuveli 07/15

Keskustelutaitoon ei kuulu vain oikeiden asioiden sanominen oikeassa paikassa, vaan myös väärien asioiden sanomatta jättäminen houkuttelevalla hetkellä. - Dorothy Nevill
Avatar
rva W
Bannattu
 
Viestit: 21562
Liittynyt: 26.07.10 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Lyraen tonttu » 03.10.14 14:36

Lyrae!

Onpas hauska päästä tonttuilemaan juuri sinulle! Ensimmäiset hankinnat on jo tehty ja ideoita noin puoleen luukuista on 8) Tällä hetkellä mietin oikeastaan vain sitä, että millä herkuttelet?

Lyraen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Epelin donddu » 03.10.14 19:21

teetä? mustaa, vihreää, valkoista, maustettua?

Epelin donddu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Mamahjon tonttu » 04.10.14 11:00

Heipä hei mamahjo! :)

Kiitos esittelystä, sainkin sen ja vaklailun perusteella paljon ideoita! Mutta kysyisin vielä:

Minkä kokoinen on jalkasi? Entä käsi tai pää?
Leivotko, kokkaatko paljon?
Mitä luet mieluiten? Mitä haluaisit lukea? Mitä on just nyt kesken?

Kyselen taas lisää myöhemmin... :D

T. Tonttunen

Mamahjon tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Fiinan tonttu » 04.10.14 18:02

Fiina, pajassa on jo täysi touhu päällä ja eteen tuli kysymys, suora vai piparkakkureuna?

Fiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Fiina » 04.10.14 18:38

Hui kuinka vaikea kysymys :lol: vastaan, että joulujutuissa piparireuna ja muuten suora. Ja tontulle huomioitavaksi, jos stalkatessa sattuu menemään ohi, että elämä muuttui ainakin joksikin aikaa viljattomaksi. Tai siis nää neljä tavallisinta on nyt pois. Mahtaako oikea termi olla luontaisesti gluteiiniton. Hiivakin on pois. Ja näiden puitteissa reseptit olisi enemmän kuin tervetulleita...
  • 0

Fiina
 
Viestit: 4431
Liittynyt: 22.08.06 17:50
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja mamahjo » 04.10.14 19:00

Mamahjon tonttu kirjoitti:Heipä hei mamahjo! :)

Kiitos esittelystä, sainkin sen ja vaklailun perusteella paljon ideoita! Mutta kysyisin vielä:

Minkä kokoinen on jalkasi? Entä käsi tai pää?
Leivotko, kokkaatko paljon?
Mitä luet mieluiten? Mitä haluaisit lukea? Mitä on just nyt kesken?

Kyselen taas lisää myöhemmin... :D

T. Tonttunen


Uiiii, huhuilua, asia alkaa konkretisoitua nyt itellekin taas [onni]

Jalka on 40-41 (villasukkatilanne erittäin hyvä), käsi oli kämmenen alusta keskisormen päähän sellanen 18,5cm ja pipo 59cm.

Tykkään leipoa (ja osaan epäonnistua leipomuksissani loistavasti), mutta usein se jää erikoistilanteisiin ihan koska ei pakkaseenkaan mahottomuuksia mahu ja ollaan melko huonoja syömään makeita leipomuksia kovin paljoa. Leivän suhteen tulee kausia, että leivon paljonkin, välissä pitkään aikaan en yhtään. Nyt oon siinä taas vähän kunnostautunut. Meillä ehkä enemmän mies kokkailee, mutta tykkään siitä itekin, jos vaan keksin mitä tekis. Eli se miettiminen on mulle se suurin hidaste.

Tykkään eniten jännitysromaaneista ja muista ei niin iloisista kirjoista. Tess Gerritsenin Maura Isles -sarja ja Patricia Cornwellin Scarpetta -sarja on lemppareita. Lisäksi Torey Haydenin kirjat on todella mukaansa tempaavia. Toki hyllystä löytyy paljon muutakin. Nyt en oo töiden alettua tohtinut kirjaan tarttua, vaan tällä hetkellä kesken taitaa olla lähinnä uusimmat Suomen Kuvalehti ja Aku Ankka :D Aina ois kiva löytää uusia hyviä kirjoja. Kyllästyn helposti, jos tarpeeksi pian ei ala tapahtua kirjassa. Sen takia on menny aikaa, että tuohon Scarpetta -sarjaan oon päässy sisälle, kun ne on meinannu olla melko hitaasti alkavia.

Jospa tämä selostus auttais jotain :o)
  • 0

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja lyrae » 04.10.14 19:50

Lyraen tonttu kirjoitti:Lyrae!

Onpas hauska päästä tonttuilemaan juuri sinulle! Ensimmäiset hankinnat on jo tehty ja ideoita noin puoleen luukuista on 8) Tällä hetkellä mietin oikeastaan vain sitä, että millä herkuttelet?


Oo, wau! No, nykyään tulee varmaan eniten herkuteltua soijajäätelöllä, mutta sitä lienee vaikeaa sujauttaa pakettiin. :D Mutta noin muuten, pidän melkein kaikesta suklaasta, liköörit eivät mulle(kaan) oikein uppoa. Tietty semmosista, mitkä sopii rajoitteisiin. Raakasuklaista oon tykännyt niistä, mitä olen maistanut. Ja tavallisemmastakin tummasta, vaaleasta maidottomasta... Kyllä mulla melkein kaikenlainen makea menee, mutta normisokerilliset jutut tuppaa vihlomaan hampaissa, en tiedä miksi. Kyllä mä silti niitä makeita syön. :mrgreen: Ja usein otan iltaisin jotain hyvää, ehkä vähän hifiä teetä, sekin menee herkuttelusta. Ja glögi tietty joulunaikaan. Oliskohan näistä apuja?
  • 0

Minä, aviomies Sundo, mun puoliso A ja lapset L 06/11, A 07/13, I 9/20.

Ohjeet ovat niille, jotka eivät muuten osaa. - Puuha-Pete
Avatar
lyrae
 
Viestit: 3445
Liittynyt: 18.11.11 15:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttu » 05.10.14 19:09

Starly, kiitos laajasta esittelystä, siinä oli jo vastaukset valmiina moniin kysymyksiin. Kalenterin sisältö on alkanut muokkaantua päässäni jo ja pieniä hankintojakin on jo valmiina. Onko lempisuklaata? Miten kosmetiikka? Onko se enemmän mieluista vai epämieluista? Saatamme kohdata eräässä tapahtumassa ensi kuussa 8)

Starlyn tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja starly » 05.10.14 22:07

Starlyn tonttu kirjoitti:Starly, kiitos laajasta esittelystä, siinä oli jo vastaukset valmiina moniin kysymyksiin. Kalenterin sisältö on alkanut muokkaantua päässäni jo ja pieniä hankintojakin on jo valmiina. Onko lempisuklaata? Miten kosmetiikka? Onko se enemmän mieluista vai epämieluista? Saatamme kohdata eräässä tapahtumassa ensi kuussa 8)


Oi ihanaa huhuilua [onni]

Hmm lempisuklaa [what] Itse tulee useimmiten ostettua Fazerin punainen levy, mutta lähes kaikki käy. Enemmän kuitenkin tykkään vaaleasta maitosuklaasta ja valkosuklaasta kuin tummemmista suklaista. Kaikki nougatit ja tryffelit maistuvat erityisen hyvin [kuola]

Kosmetiikkaa käytän kyllä päivittäin ja lähes päivittäin meikkaankin. Hyvin pitkälti tulee käytettyä apteekkikosmetiikkasarjoja, mutta välillä testailen myös muita, lähinnä luonnonkosmetiikkatuotteita :D

Tarkoitatkohan tapahtumalla Käsityömessuja? Siellä minun tulee ainakin käytyä:D
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Tonttu taas » 06.10.14 20:17

Ninja11, voisitko laittaa itsestäsi / tyylistäsi kuvan tuonne kuvaketjuun?

Tonttu taas
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Hajamielinen tonttu » 06.10.14 20:18

Ja Ninja11, ehditkö/tykkäätkö askarrella lapsen kanssa?

Hajamielinen tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron