Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 11.12.14 11:13

Tänks tonttuni. Minulla on sopivat vuoat leiville olemassa. Jos vaikka viikonloppuna ehtisi tehdä. Täytyy vielä hehkuttaa tännekkin, että minun joulukalenteri on ihan huippu!
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja starly » 11.12.14 11:49

Starlyn tonttu kirjoitti:Starlylle!

Voi nolotus! Eilisessä paketissa oli tarkoitus olla juuri sitä mitä pakkauksen päällä luki. Olen itse käyttänyt sitä (ja hyväksi todennut), ja äskettäin täytin uimahallireissua varten tyhjentyneen pakkauksen. Uusi ja täytetty olivat kaapin päällä ja ei tullut mieleenkään että en olisi erottanut pakkauksia. Näköjään kiireessä tekevälle sattuu (useammankin kerran). Pesunestettä sielläkin siis oli, mutta piti olla alkuperäistä. Itse en uimahallissa edes huomannut käyttäneeni ns. väärää, ihan tyytyväisenä olen jo ehtinyt käyttää sen uudenkin mikä piti tulla sinulle :oops: :oops: :oops: .


Ei haittaa mitään, käyttöön sekin pääsee :o) Huomasin vaan kun meillä oli juuri viimeiset tilkat jäljellä sitä alkuperäistä :D Kalenteri on ollut aivan ihana, päivien piristys [onni]
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja selmiinan tonttu » 12.12.14 22:06

Selmiina. Tein ekaa kertaa sormisuolaa, käytin sitruunana sellaista kuivattua luomuversiota joka oli siis ostetyu ruokapiirin kautta mutta pussissa ei ollut mitään ohjeita mikä määrä vastaa mitäkin mitoissa. Kokeile ensin johonkin että onko se liian sitruunainen, laimensin jo hiukan kun tuntui että vois olla liian sitruunainen.

selmiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 12.12.14 22:26

^ Jotenkin en osaa ajatella vaihtoehtoa että voisi olla liian sitruunainen. Meidän perheessä käytetään sitruunaa paljon :mrgreen:
  • 0

Avatar
Selmiina
 
Viestit: 6300
Liittynyt: 30.04.07 12:25
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nin dadan tonttu » 13.12.14 10:48

Kaurapussi on luomukauraa ja kierrätyskankaita, sen saa lämmittää mikrossa täydellä teholla (laita kupillinen vettä mukaan) tai uunissa noin 200 asteessa puolen tunnin ajan. Se pienempi pussi on pellavansiemenpussi ja parhaimmillaan kylmähauteena eli pidä pussia pakkasessa vaikka minigrip-pussissa ja haudo turvonneita silmiä tai kipeää lihasta tms tarvittaessa kylmällä. Myös, jos tulee tarvetta esim. tiehyttukoksen lievittäjälle, tämä on siihen hyvä. [onni] Toivottavasti kalenteri on ollut mieluisa. :o)

nin dadan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nindada » 13.12.14 11:13

Voi ei, ihana!! Kylmäpussi tulee mulle varmaan tyyliin päivittäiseen käyttöön, oon nimittäin aamuisin ihan tuhottoman turvoksissa... Oon koittanut etsiä kaupoista niitä viilentäviä silmälappujuttuja, mutta toihan on paljon parempi kaikin puolin! Niinku jo mainitsin, niin kaurapussi tulee vähintään yhtä kovaan käyttöön, etenkin jos se mahtuu meiän mikroon, koska nuo hartiat. On ollut mieleinen :o) Glögi oli superhyvää, tosiaan oli koska loppui jo... :D Ja luomua!! En hehkuttaessani ollut vielä hoksannut sitä.
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Pennien tonttuska » 13.12.14 18:35

Pennie kirjoitti:Mä sain iiihanan virkatun... tiskirätin? Materiaalista ja tuntumasta päättelin et on siihen tarkoitukseen, mutta jos olen väärässä niin tonttu voi taas ojentaa mua :lol: Joka tapauksessa tykkään kovasti [onni]


Kyllä, tiskirättihän se :oops: Muistaakseni puuvillaa.

Pennien tonttuska
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Pennie » 14.12.14 9:01

Pennien tonttuska kirjoitti:
Pennie kirjoitti:Mä sain iiihanan virkatun... tiskirätin? Materiaalista ja tuntumasta päättelin et on siihen tarkoitukseen, mutta jos olen väärässä niin tonttu voi taas ojentaa mua :lol: Joka tapauksessa tykkään kovasti [onni]


Kyllä, tiskirättihän se :oops: Muistaakseni puuvillaa.

Se toimii ihan älyttömän hyvin!! Ihan huippurätti! [onni] Kiitos [pusi] Onko toi sitä isoäidin neliötä? :oops: Joka tapauksessa haluaisin harjoitella tuollaisen tekemistä, koska haluan niitä lisää ja niitä vois antaa lahjaksikin ja ja ja... :mrgreen:
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 15.12.14 9:02

Moikka Usva!

Tässä ohjeet kuorintapaloihin :)

Kuorintapala
• 0,5 dl kaakaovoita
• 1 rkl kookosöljyä
• 5 rkl suolaa
Sulata raastettu kaakaovoi ja kookosöljy lämpimässä vesihauteessa juoksevaksi seokseksi. Lisää sekaan suola. Lusikoi seos jääpalamuotteihin ja anna sen jähmettyä pakastimessa puolituntia. Käytä paloja suihkun tai saunan päätteeksi pyörittelemällä palaa vartalolla, jolloin se sulaa ihollesi. Peseydy normaaliin tapaan. Pesun jälkeen et tarvitse erillistä kosteutusta. Säilytä paloja esimerkiksi kelmuun käärittynä rasiassa jääkaapissa tai kylpyhuoneen kaapissa.

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Usva » 15.12.14 10:10

^ [onni] Voi tonttuseni, et varmaankaan arvaa mitä mun siskot ja äiti löytävät joulupaketeistaan tänä vuonna! Jos en ole jo hehkuttanut riittävästi niin totean vielä että tää kalenteri on kyllä ihan napakymppi! Iso kiitos! :o)
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja epelin tonttu » 15.12.14 14:53

Epeli kirjoitti:Mä sain kanelisokeria kivassa sirottimessa (oletan, että se on sirotin -- en oo vielä ehtinyt tutkia tarkemmin). Eli puuromaitoa täytyy ostaa pikimmiten! :)


Hei Epeli!
Huomasin muuten, että tuolloin että olit veikannut päivän arvoituksen hutiin. Tosin tajusin itsekin valmiin kalenterin kanssa että siellä on muutamakin luukku jotka saattavat mennä hämäävästi ristiin. Ja tuossapa yksi niistä. Mutta ei hätää, kuten sanottua ne ei missään olennaisessa järjestyksessä ole.
Kunhan kerron että jos jossain vaiheessa hämäännyt ettei vastauksia tunnu löytyvän, niin tässä syy.
Tiukan paikan tullen voi huudella täällä helppiä tai sitten mennä ihan sokkona eteenpäin! Mikä nyt omaan tyyliin sopiikaan paremmin. :o)

epelin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Epeli » 15.12.14 17:39

Jahas. :D En sitten ookkaan niin älykäs kuin luulin. :lol: Mielenkiinnolla jään odottamaan tulevaa. :D
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Avatar
Epeli
 
Viestit: 10341
Liittynyt: 01.04.13 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja jafulin tonttu » 16.12.14 14:29

Pakurikääpäteeohje

Laita kaikki palaset pannulliseen/vähän vajaan pannulliseen vettä ja anna kiehua miedolla lämmöllä n. pari tuntia /niin kauan kunnes on tummaa.laita hunajaa joukkoon jos tykkäät. Juo :D
Lämmitä uudelleen seuraavalla kerralla. Tai käytä palaset uudelleen,niin monta kertaa voi käyttää uudelleen kun niistä "väriä" lähtee.

jafulin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja selmiinan tonttu » 16.12.14 15:19

Selmiina

Tänään luukusta tuli hunajapaahdettuja cashewpähkinöitä. Pussi olikin hiukan ryppynen kun aputonttu kävi sen monesti nappaamassa pöydältä ja lähti tiukasti käsissä puristaen ja räkäsesti nauraen karkuun juoksemaan :lol:

selmiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 16.12.14 21:32

^Juu totesin kun tutkin tarkemmin että kyllä kaikki ovat cashewpähkinöitä. Nyt melkein kaikki onkin jo syöty :)
  • 0

Avatar
Selmiina
 
Viestit: 6300
Liittynyt: 30.04.07 12:25
Paikkakunta: Pk-seutu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa