Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nindada » 13.10.14 19:18

nin dada hoi! kirjoitti:Juotko kahvia teetä glögiä.
Käyttääkö lapasia villasukkia pipoja kaulaliinoja ja tarvitsetko jotain erityisesti.
Luetko jotain, mitä mieluiten.
Harrastatko jotain, mitä.
Askarteletteko lapsen kanssa.
Harrastatteko joulukortteja.
Teettekö itse joulukoristeita.
Leivotteko, mikä olisi mieluisin leivonnainen, minkä leivonnaisen osaisit mieluiten tehdä täydellisesti.
Jos olisit mauste, mikä mauste olisit ja missä ruuassa toivoisit, että sinua käytettäisiin.
Mikä väri tulee ensimmäisenä mieleesi, kun ajattelet joulua, mistä väristä pidät itse eniten, mikä väri kauhistuttaa.

Tonttua kiinnostaa, jos viitsit vastata. Joku pieni näyte omasta tyylistäsi voisi myös olla kiva.


Moi! Anteeksi kun vastaaminen on jäänyt! Olen reissussa ja netti hyvin harvoin käytössä... Jeeeee huhuilua!!!

Juon jonkin verran kahvia ja teetä, paljon (kaikenlaisia, hyvistä ja markettikamoista alkoholillisiin ja holittomiin ja vaaleisiin jne.) glögiä.

Oon tosi herkkä villan tunnulle, kaulahuiville ei tarvetta, villasukkia kuluu paljon, tykkään kaikenlaisista eikä haittaa karheampi villa, pipoja en juuri käytä, lapasia kyllä ja tykkään.

Luen todella paljon, pääasiassa pohjoismaisilta kirjailijoita romaaneja; Marianne Fredriksson, Peter Hoeg, Tove Jansson, Siri Hustvedt, lisäksi esim. Hemingway, Steinbeck, Allende... Aika paljon myös sisustuslehtiä selaan kirjastossa, Akkaria tilataan, fantasia&seikkailu myös.

En tällä hetkellä harrasta mitään, ehkä pienet diy-jutut (sisustus-askartelu) ja korttiaskartelu voidaan sellaisiksi laskea.

Askarrellaan paljon, kaikenlaista ja tykätään paljon.

Joulukortteja lähetetään lähimmille ja niille joille tulee mieleen joku kiva kortti, teen siis itse pääasiassa.

Tehdään itse joulukoristeita, kaikenlaisia niitäkin, en oo nirso vaikka oma tyyli onkin vahva. Yleensä keksin aika hyvin paikkoja kaikenlaisille jutuille :D

En leivo paljoakaan, leivonnaiset ei ole suurimpia herkkuja. Täytekakut on ihania (en harrasta sokerikuorrutteita vaan kermakakkuja), myös pullaa&korvapuusteja teen ajoittain. Mitään en osaa täydellisesti... :D Suolaiset piirakat ja sämpylät yms. ehkä enemmän mun juttu. :)

Mikä mauste olisin hmmm onpa hauska kysymys.... Balsamiviinietikka! Ja ruokana marinoidut herkkusienet, siis balsamicossa marinoidut namnamnam.....

Joulusta tulee mieleen ekana perinteinen punainen. Enemmän kyllä käytän vihreää ja harmaata :) Oma mieliväri on valkoinen (ja petrooli, keltainen, vihreä), sellaisia ei-niin-miellyttäviä on neonvärit, pinkki, sininen ja lila.

Tyylinäytettä laitan lähipäivinä kun pääsen kotiin! :) Kiitos huhuiluista, oli superkiva vastata!
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Vegan tonttu » 15.10.14 16:14

Hei Vega,

Pari kysymystä!
Mikä on kengänkokosi? Entä saako joulukalenterissa muistaa muita perheenjäseniä vai toivotko sen olevan lähinnä ilahduttamassa sinua? :)

Vegan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Vega » 15.10.14 19:36

Vegan tonttu kirjoitti:Hei Vega,

Pari kysymystä!
Mikä on kengänkokosi? Entä saako joulukalenterissa muistaa muita perheenjäseniä vai toivotko sen olevan lähinnä ilahduttamassa sinua? :)


Kengänkoko on 38, ja jalka on suomalaiseksi melko kapea.

Tokihan muitakin perheenjäseniä saa muistaa :D. Lapsille ei tosin mielellään mitään makea; parin viikon päästä olevalla Halloween-kierroksella saadaan taas todennäköisesti koko vuoden karkkivarastot täyteen.
  • 0

Avatar
Vega
 
Viestit: 2116
Liittynyt: 23.01.07 13:00

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Sis'n tonttunen » 18.10.14 10:50

Heippa Sis! [hei]

Muutama kysymys jotta saadaan pyörät pyörimään...

miten vietätte joulua: koristeletteko kotia, leivotteko/syöttekö/juotteko mitä jouluisia juttuja, kuunteletteko joululauluja...?

Saunotteko?

Kerroit ettet pidä makeasta joten millä erityisesti yleensä herkuttelet suolaisista ja happamissa mauista?

Pidätkö kokkaamisesta? Noudatetaanko teillä jotain erityisruokavaliota?

Puuttuuko teiltä jotain kotoa tai lapsilta? Mitä on liiaksikin?

...jatketaan tästä! Mukavaa talven ja joulun odotusta! [xmas]

Sis'n tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nindada » 18.10.14 20:51

Multa pyydettiin näytettä omasta tyylistä, siis kuvia. Mihin laitan ne? :D
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja *OA* » 18.10.14 21:40

Tarkotti varmaan tota ysviläisten asut ketjua tms. Olikohan se Aihe vapaalla?

Muoks linkki viewtopic.php?f=5&t=150545
  • 1

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18052
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nindada » 18.10.14 21:55

^ Kiitos!

Eli mun tontulle tiedoksi, että tuolta löytyy nyt pari kuvaa. :o) viewtopic.php?f=5&t=150545&p=3074115#p3074115

Järvi-kalastus -kuva on kesältä, yleensä mulla aina hiukset ylhäällä sotkussa mutta vaatetyyliä näkyy siitä paremmin. Leggarit ja joku tosi simppeli kaapu päällä, tai mustat pillifarkut ja se sama kaapu... Pukeutuisin mieluiten keskiaikahenkisesti ja androgyynisti. Asusteista valkoinen ja petrooli on selvästi parhaat mun ihonvärille. :D
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja *OA*:n tonttu » 20.10.14 10:14

*OA* hei!

Et sentään ilman huhuiluja selviä vaikka aika paljon on jo mietittynä! :D

Askarteletko?

Lähetätkö joulukortteja?

Onko teillä uudessa asunnossa sauna? Saunotteko?

Onko uudessa asunnossa takkaa tai puukiuasta tai ylipäänsä mitään käytössä olevaa tulipesää?

Minkä kokoisia sukkia/hanskoja/pipoja käytät?

*OA*:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja *OA* » 20.10.14 12:37

*OA*:n tonttu kirjoitti:*OA* hei!

Et sentään ilman huhuiluja selviä vaikka aika paljon on jo mietittynä! :D

Askarteletko?

Lähetätkö joulukortteja?

Onko teillä uudessa asunnossa sauna? Saunotteko?

Onko uudessa asunnossa takkaa tai puukiuasta tai ylipäänsä mitään käytössä olevaa tulipesää?

Minkä kokoisia sukkia/hanskoja/pipoja käytät?

Askarrellaan jonkin verran, lähinnä kun saan inspiksen :D Joulukortteja en lähetä, en muista koskaan ajoissa postiin laittaa. Uudessa kodissa on kaksi takkaa ja puusauna. Minä olen kova saunoja mutta takkoja ei varmaan kauheesti poltella kun eivät ole varaaviakaan.

Palaan sukkien, pipojen ja hanskojen mittoihin kun kotiin päästään täältä lääkäristä.
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18052
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja iniwin tonttu » 20.10.14 19:51

Iltaa!

Nyt tonttu on tullut vähän umpikujaan ja totesin, että parempi ois ihan kysästä, että minkäslaisesta gadgetista (termi siis mulle ihan uusi) tykkäät? Joko nurkat on täynnä lehtiä, vai vieläkö mahollisesti mukaan jotain mahtuis? Tieto jalan koosta voi myös olla tarpeen...

iniwin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja iniwi » 20.10.14 22:35

gadget on siis yleisnimitys kaikille (usein elektronisille) laitteille jotka on suunniteltu helpottamaan elämää, vaikkei ne todellisuudessa ole oikeasti tarpeellisia.
kenkä on about 39/40
ja kyllä mä kaikennäköisiä lehtiä vähintään läpi selaan...
  • 0

M-8/09, T-1/11, T-5/13
Avatar
iniwi
 
Viestit: 6817
Liittynyt: 16.01.12 12:56
Paikkakunta: Vandal in Candyland

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja lyraen tonttu » 21.10.14 9:13

Lyrae! Vielä muutama tarkentava kysymys:

- millaista teetä juot? Mustaa, vihreää, valkoista? Maustettua vai maustamatonta?
- millaisia kirjoja luet? Entä lehtiä?
- sait viime joulukalenterissa mindfulness-harjoituksia. Mitä tykkäsit niistä, oletko tehnyt?

lyraen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tiinatainan tonttu » 21.10.14 9:18

Hei tiinataina, minkälaista ruokaa teillä syödään? Onko jotain ehdottomia inhokkeja tai raaka-aineita joita teillä ei missään nimessä käytetä? Onko lapsilla allergioita tai ruokarajoituksia?

tiinatainan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Rva W:n tonttuli » 21.10.14 12:33

rva W kirjoitti:
Rva W:n tonttuli kirjoitti:Arvoisa Rva W!
Kiitän lämpimästi esittelystänne. Minua jäi kuitenkin muutama asia vaivaamaan. Voisitteko ystävällisesti vastata muutamaan kysymykseen, jos siitä ei teille ole liikaa vaivaa?
Oletteko TSI tyyppi eli askarteletteko tai teettekö käsitöitä? Mahdatteko nauttia kahvia tai teetä? Sopiiko, että kahvi/tee on jollain tapaa maustettu? Nautitteko glögiä ja muita jouluisia herkkuja? Mitkä herkuista teitä miellyttää eniten, suklaa, pähkinät vai jotkin muut herkut? Luetteko, jos niin mitä luette? Kiitos jo etukäteen teille vastauksista.


Iiks, huhuilua! Yritän olla TSI, mutta hieman vaihtelevalla menestyksellä. Laps juuri valitti, että turhaan ostettiin liimaa kun en askartele hänen kanssaan :oops: Lapsi on kyllä ahkerasti askarellut. Juon kotona kahvia (mutteripannulla keitettyä) ja töissä teetä, koska automaatin "kahvi" on niin pahaa. En pahemmin välitä maustekahvista/-teestä. Glögiä juon jossain määrin, en kamalasti, mieluummin valkoista kuin punaista. Suklaa maistuu turhankin hyvin, erityisesti tykkään tummasta suklaasta ja toisaalta nougaasta. Pähkinätkin ovat kyllä herkkua. Luonnollisesti pähkinäsuklaakin siis maistuu :mrgreen: Luen, lähinnä scifiä ja fantasiaa.


Muutama tarkennus ja kysymys arvon rva W. Ymmärsinkö oikein, että maustettu tee tai haudukkeet ei houkuttele vaan juotte teenne ilman mitään lisäaromia? Miten vihreä/valkoinen tee/haudukkeet ylipäätään? Millä kielellä luette kirjoja? Ihotyyppinne, kuiva/rasvoittuva? Millaista ruokaa syötte, reilusti maustettua vai vähemmän maustettua? Käytättekö hattuja/huiveja/hanskoja? Vaatekokonne? Jos haluatte voitte vastata emännän kautta näihin hyvin yksikohtaisiinkin kysymyksiin.

Rva W:n tonttuli
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Miaukun tonttu » 21.10.14 14:19

Miauku hohoi!

Tervehdys täältä tonttulasta. Kova sutina on päällä ja edistystä tapahtunut kalenterisi suhteen. Paljon on vielä työtä ja päätonttu apulaisineen ahkeroi aina sopivassa kohdassa.
Tiedustelisin vielä kengän kokoa sekä päänympärystä? Pidätkö materiaalina villasta? Väriyhdistelmistä vai hillitymmästä tyylistä? Koristeista vai yksinkeraisesta? :mrgreen: 8)

Seuraathan jatkossakin tätä huhuiluketjua, koska lähempänä kalenterin toimitusta saattaa tulla vielä joku täsmentävä kysymys :wink:

Miaukun tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron