Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja ninja11 » 07.10.14 14:23

Jaiks, minne kuvaketjuun? :shock:

Tykkään askarrella ja lapsikin tykkää, ideoita on vaan vähänlaisesti ollut... Leikellään ja liimaillaan kyllä mielellään :lol:
  • 0

Poikanen 05/11.
Avatar
ninja11
Bannattu
 
Viestit: 1768
Liittynyt: 28.12.10 12:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Usvan tonttu » 08.10.14 10:39

Hei Usva!

Millaisesta musiikista pidät? Musiikkityyli riittää jos ei tule yhtyettä mieleen :)

Mistä tuoksuista pidät tai toisaalta et pidä?

Minkälaiset talvikengät sinulla on? Entä lapsilla?

Pidätkö ristikoista tai sudokuista?

T. Kyselijätonttu

Usvan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nin dada hoi! » 08.10.14 21:41

Juotko kahvia teetä glögiä.
Käyttääkö lapasia villasukkia pipoja kaulaliinoja ja tarvitsetko jotain erityisesti.
Luetko jotain, mitä mieluiten.
Harrastatko jotain, mitä.
Askarteletteko lapsen kanssa.
Harrastatteko joulukortteja.
Teettekö itse joulukoristeita.
Leivotteko, mikä olisi mieluisin leivonnainen, minkä leivonnaisen osaisit mieluiten tehdä täydellisesti.
Jos olisit mauste, mikä mauste olisit ja missä ruuassa toivoisit, että sinua käytettäisiin.
Mikä väri tulee ensimmäisenä mieleesi, kun ajattelet joulua, mistä väristä pidät itse eniten, mikä väri kauhistuttaa.

Tonttua kiinnostaa, jos viitsit vastata. Joku pieni näyte omasta tyylistäsi voisi myös olla kiva.

nin dada hoi!
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Kreetan tonttu » 08.10.14 22:16

Heippa Kreetta!

Onpa hauskaa päästä tekemään sinulle kalenteria :D Muutama kysymys olisi näin alkuun:

-Mitkä värit kuuluvat jouluusi?
-Millä herkuttelet?
-Mitä makuja et voi sietää?
-Juotko teetä/kahvia/glögiä?
-Mitä et ainakaan halua löytää kalenteristasi?

Kreetan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Epeli » 08.10.14 23:57

Epelin donddu kirjoitti:teetä? mustaa, vihreää, valkoista, maustettua?


Jahas. Pitäis vissiin käydä lukemassa useammin... Joo, teetä juon jonkin verran. Mieluummin ei kovin voimakkaasti maustettua eikä niitä marjanmakuisia ainakaan. Muuten ei preferenssejä tässä(kään) asiassa. :)
  • 0

Duo Äly (11/12) & Väläys (5/14)
Avatar
Epeli
 
Viestit: 10341
Liittynyt: 01.04.13 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Usva » 09.10.14 9:37

Usvan tonttu kirjoitti:Hei Usva!

Millaisesta musiikista pidät? Musiikkityyli riittää jos ei tule yhtyettä mieleen :)

Mistä tuoksuista pidät tai toisaalta et pidä?

Minkälaiset talvikengät sinulla on? Entä lapsilla?

Pidätkö ristikoista tai sudokuista?

T. Kyselijätonttu


Musiikkia kuuntelen lähes laidasta laitaan, helpompi ehkä nimetä tyylit joista en tykkää erityisemmin! Eli joku heavy ei innosta, klassistakaan en oikein välitä kuunnella eikä kantri tai räppäys kolahda yleisesti ottaen. Viimeisin hankinta oli Erinin levy.

En tykkää pistävistä enkä raskaista tuoksuista ja vaniljakin on oleensä jotensakin tunkkainen tuoksu. Kevyet kukkaiset tuoksut. Tosin joulun aikaan pipari on hyvä tuoksu! :D

Talvikengät, parempina kenkinä on Elkkujen Solarit ja taviskäytössä Merrelin varrelliset nahkakengät ilman korkoa. Haluttais ostaa uudet kengät, pitäis olla mustat ku noista ruskeista Merreleistä en niin kauheesti tykkää ihan värin takia. Muksuilla on vähän mitä milloinki, tytölle ostin just reissusta uudet Kuomat ku oli tarjouksessa. Pojalle ehkä mahtuu viime kevään varrelliset tarrakengät. Merkistä ei mitään muistikuvaa.

Ristikoita ja vastaavia teen kausiluontoisesti. Viimeksi innostuin tekeen japanilaisia kuvaristikoita vai miksi niitä sanotaan, niissä kuiten ruutuja värittämällä saa tietyn kuvion esille. Sudokuja en ole ihan hirveesti tehny viime aikoina.

Aika mielenkiintoisia juttuja kyselet, tässä alkaa ihan oikeesti jänskättää millaista kalenteria suunnittelet! [onni]
  • 0

Mie -74, poika -06 ja tyttö -08 (työhullu mies -67 joskus kotona) sekä lauma koiria. Siinäpä me.
Usva
 
Viestit: 5048
Liittynyt: 03.09.06 16:10
Paikkakunta: Pohjoinen Suomi

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Kreetta » 09.10.14 14:15

Kreetan tonttu kirjoitti:Heippa Kreetta!

Onpa hauskaa päästä tekemään sinulle kalenteria :D Muutama kysymys olisi näin alkuun:

-Mitkä värit kuuluvat jouluusi?
-Millä herkuttelet?
-Mitä makuja et voi sietää?
-Juotko teetä/kahvia/glögiä?
-Mitä et ainakaan halua löytää kalenteristasi?


Meidän joulu on punainen, ja vähän valkoinen ja kiiltävä on kullanvärinen. Olen tosi taitava herkuttelija, suklaa ja lakritsi ja pähkinät varmaan suurimmat herkut. Ja kaikki leipomukset. Mitä makuja en voi sietää? En välitä kovin tulisesta, vaniljaa maltilla, muuten olen makujen suhteen helppo. Juon vihreää teetä ja kaikenlaisia haudukkeita, kahvia en ollenkaan, glögiä jonkun verran (mieluummin syön päivittäiset kalorini...). En halua mitään isokokoista enkä mitään krääsää (mietin pitkään voiko noin sanoa ja sanoin sitten, vaikka onkin ehkä vaikea määritellä mitä sellainen on. Kaiken tavaran elämässä ei tarvi olla tarpeellista ja minusta moni turhake on tosi luksusta ja hemmottelua ja tuottaa iloa. Tykkäisin tosi paljon vaikka itse tehdyistä joulukuusenkoristeista, koska niillä on merkitystä ja niitä aina tarvitaan ja mahtuu. Jotain sellaista.)
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Avatar
Kreetta
Bannattu
 
Viestit: 865
Liittynyt: 31.08.12 17:02
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja selmiinan tonttu » 09.10.14 18:09

Heip Selmiina.

Tuossa äsken tuli mieleen että käytätkö koruja? Jos käytät niin minkä tyylisiä? Saisiko räväyttää vai mieluummin huomaamattomampia?

Entä miten lukemiset? Lehtiä?

selmiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 09.10.14 20:55

selmiinan tonttu kirjoitti:Heip Selmiina.

Tuossa äsken tuli mieleen että käytätkö koruja? Jos käytät niin minkä tyylisiä? Saisiko räväyttää vai mieluummin huomaamattomampia?

Entä miten lukemiset? Lehtiä?


Hih, huhuilua taas [onni]

Käytän koruja, aika monentyyppisiä. Välillä räväytän, välillä sitten huomaamattomampaa. Mutta varmaan eniten menee siihen räväytyspuolelle. Tällä hetkellä käytän eniten verenpunaisia koruja. Materiaalit ovat laidasta laitaan ihan mielialan ja muun vaatetuksen mukaan.

Aiemmin olen ollut melkoinen lukutoukka, nykyään ajanpuute vaivaa. Kuulun lukupiirin jossa käyn kerran kuussa. Tällä hetkellä minulle tulee tilattuna vain kaksi lehteä, jotka eivät välttämättä kerro täydellisesti tyylistäni, nimittäin Siluettiristikot ja Maku-lehti. Me naiset-lehteä olen tilaillut vuosia, mutta siitä päättyi jakso jokin aika sitten ja kettuunnuin lehden puhelinmyyjille, joten olen paussilla lehdestä jonkin aikaa. Mutta tilaan lehden kunhan toivun ketutuksestani :) Niin ja Perhe-lehteä olen tilaillut vuosia mutta siitäkin päättyi juuri tilausjakso mutta siitä on sama ketutus.
  • 0

Avatar
Selmiina
 
Viestit: 6302
Liittynyt: 30.04.07 12:25
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja selmiinan tonttu » 11.10.14 9:16

Mä oon täällä taas mut kun ideoita tulee pari kerrallaan :mrgreen: Olisko sun mahdollista kerätä pihalta aika paljon männyn käpyjä talteen joulukuuta ajatellen? Jos vielä olis hyviä maassa. Saisitte kivan askartelun ekaan luukkuun lasten kanssa tehtäväks ;)

Niitä pitää olla sit suht paljon. Pari lasten hiekkaämpärillistä

selmiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja epelin tonttu » 11.10.14 11:29

Moikka taas [hei]
Kerrottakoon, että 7 luukkua on valmiina paketissa. Viitisen luukkua on vaiheessa ja loppuihin ehtii vielä heittää jotain toiveita tai suuntaviivoja, ennen kuin aloitan aktiivisesti tekemään :mrgreen: :o)

epelin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Suopursun tonttu » 11.10.14 18:12

Hoi suopursu!

Kiitos kattavasta esittelystä. Muutama tarkentava kysymys kuitenkin olisi:
- sanoit harrastavasi käsitöitä. Onko kaappi täynnä itsetehtyjä sukkia/lapasia/sormikkaita vai olisiko jollekin tuollaiselle vaateparille käyttöä? Ja jos on, niin mikä mahtaa olla jalan/käden koko?
- luetko millä kielellä? Suomeksi, ruotsiksi, englanniksi? Onko sinulla joku suosikkikirjailija?
- tykkäätkö erilaisista pulmatehtävistä, ristikoista, sudokuista?

t. Tonttu

Suopursun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja iniwin tontero » 12.10.14 12:50

Tonttupajassa on tohinaa ja touhua, pienelle lisävinkille kuitenkin vois olla tarve [xmas]

- Luetko? Jos luet, niin mitä? Mimmosesta kirjallisuudesta et pidä ollenkaan?
- Käytätkö koruja?
- Kiinnostaako kokkailu?
- Jos joskus saat tilaisuuden hemmotella itseäsi, miten sen teet?

iniwin tontero
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja iniwi » 12.10.14 18:18

Ennen luin paljon enemmän. Lähinnä jotain raskaampaa kaunokirjallisuutta, jotain filosofian historiaa käsitteleviä romaaneja etupäässä. Dan Brownit olen saanut luettua, mutta nykyään taso alkaa olemaan juoppohullun päiväkirjoissa :mrgreen:

Periaatteessa tykkään koruista, mutta en oikein osaa käyttää. Jos joskus käytänkin, niin puolihuomaamatta riisun jossain vaiheessa päivää, kun tuntuu oudolta. Korvakoruissa tykkään kyllä näyttävistä, mutta toisaalta inhottaa jos ne on painavat punnukset jotka venyttää.

Kyllä kokkaan. Erittäin mieluusti kokeilisin kaikkea uuttakin, mutta kun ipanat on niin nirsoja, niin harvoin tulee oltua kovin rohkea.

Hemmottelu on kai se sitten on se oman ajan ottaminen. Viime aikoina on kätköily ollut se juttu... Elokuvista ja ruoasta tykkään.
  • 0

M-8/09, T-1/11, T-5/13
Avatar
iniwi
 
Viestit: 6811
Liittynyt: 16.01.12 12:56
Paikkakunta: Vandal in Candyland

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 12.10.14 20:33

selmiinan tonttu kirjoitti:Mä oon täällä taas mut kun ideoita tulee pari kerrallaan :mrgreen: Olisko sun mahdollista kerätä pihalta aika paljon männyn käpyjä talteen joulukuuta ajatellen? Jos vielä olis hyviä maassa. Saisitte kivan askartelun ekaan luukkuun lasten kanssa tehtäväks ;)

Niitä pitää olla sit suht paljon. Pari lasten hiekkaämpärillistä


Käpyjä :shock: . Joo, eiköhän se onnistu. Omalla pihalla ei varmaan ole tarpeeksi, mutta saanen haalittua niitä muualta :)
  • 3

Avatar
Selmiina
 
Viestit: 6302
Liittynyt: 30.04.07 12:25
Paikkakunta: Pk-seutu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa