Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja selmiinan tonttu » 02.12.14 19:48

Selmiina kirjoitti:
selmiinan tonttu kirjoitti:Selmiina. Hyvä että mantelit maistui, samaa on tulossa lisääkin kun jonkun piti tehdä useampaa makua mutta onneton vippas liikaa chiliä pannulle ja oli kaikista tehtävä samaa sitten :D Chilit on äitipuoleni kasvattamia joka on thaimaalainen eli tulisista pikkuchileistä makunsa saannut :)

Olisiko reseptiä? Elättelen toivetta että jossain kirjekuoressa löytyisi ohje, mutta jos ei ole niin saisiko sen? Itse olen manteleiden suurkuluttuja (ja sekakäyttäjä :mrgreen: ), puoliso on nirpampi mutta hän kelpuutti nämä. Voisi tehdä puolisolle jouluyllätyksen :)

Mä nappasin ohjeen täältä http://kemikaalicocktail.blogspot.fi/20 ... a.html?m=1
Mutta merisuolan sijaan laitoin ruususuolaa ja mantelit oli kuorettomia.

Suklaan ostin muuten Punnitse ja Säästä, tarkempaa pistettä en luonnollisesti voi nyt sanoa mutta eiköhän sitä vois saada muistakin :)

selmiinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Selmiina » 02.12.14 20:37

^ kiitos! :)
  • 0

Avatar
Selmiina
 
Viestit: 6300
Liittynyt: 30.04.07 12:25
Paikkakunta: Pk-seutu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 03.12.14 19:28

Heippa Noanna!

Kalenterin luukkujen sisältöä on kyllä pohdittu sopivaan järjestykseen, mutta oikeasti sillä, minkä luukun milloinkin avaa, ei ole kamalasti väliä. Että ei stressiä! Sit vaan jos avaa väärän paketin, niin se vihje sisällöstä menee vähän metsään. :D

Noannan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Boyanin tonttu » 03.12.14 20:43

Hei Boyan. Ne hiutaleet on pipareiden koriateluun eli syötäviä ;) mitenkä en tajunnut laittaa viestiä mukaan...

Boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tuulisan tonttu » 03.12.14 22:43

Kiva kuulla, että pidit keittokirjasta. Olen pelännyt ja jännittänyt ihan hurjasti, että mitä jos et pidäkään kalenteristasi. :shock:

tuulisan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Boyan » 04.12.14 9:51

Hei wau, syötäviä! Jee, kunhan nyt taas päästään johonkin leivontamoodiin niin pitää kokeilla! Sitä sokerimömmöä oonkin jo ostanut... :lol:
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tonttunen » 04.12.14 22:21

KUUNKAJO!

Kiva kuulla kommenttejasi luukuista! [onni]

Myslipatukat

4 dl kaurahiutaleita
1 dl rusinoita
1 dl kuivattuja karpaloita
1,5 dl cashewpähkinöitä rouhittuina
ripaus suolaa
0,5 dl vettä
1 dl hunajaa
0,5 dl rypsiöljyä

Sekoita ainekset keskenään ja paista 200'c n. 20 min. Tässä uskaltaa aika hyvin soveltaa sen mukaan mitä kaapista löytyy.. :)

Harmi ettet saanut linkkiä auki, koitahan vielä ihan perussivustoa .fi:hin päättyen..

tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 05.12.14 9:38

Heippa!
Onpas ollut haukaa lukea, mitä tuumaat luukuista. Se savi on ihan oikeasti syötäväksi kelpaavaa. Ostettu, muistaakseni ruohonjuuresta. Ei siis mikään tontun oma "nauti kasvonaamiosi sisäisesti"-vinksahdus :wink:

Ai niin ja 20 astetta on ihan hyvä, kunhan ei siis ihan missään patterin tms päällä ole :)

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tonttunen » 05.12.14 11:51

Nin dada, nyt täytyy tontun myöntää, että ihan varma laadusta en ole enää itsekään, johan tuosta on hetki, kun niitä paketteja kasasin. :oops: Olisiko pieniä vihjeitä, esim vaikka hedelmien väristä ja muodosta. ;)

tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja nindada » 05.12.14 11:53

Hahaah :D Piltti-purkissa olivat, sellaisia keltaisia isoja paloja. Mango, ananas..? Kiitos hei kovasti kalenterista, se on ollut [onni]
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Catariinan tonttu » 05.12.14 13:46

Hei Catariina!

Harmi että liidut ovat taaperon mielestä parempia syödä kuin piirtää. Myrkyttömiä ovat, pikkuisille tarkoitettuja. Ehkäpä parin kuukauden päästä kun hän kasvaa vähän..tai ensi jouluna. ;) Unohdin tuon taaperoiden puremisvimman jo. Tai itse asiassa nää meidän pirpanat ovat olleet aika vähän tavaroita suuhun laittavaa sorttia.

Tämä tonttu tajusi myös, että yksi pieni juttu puuttuu maanantain luukusta. Laitan sen tulemaan, pitäisi olla ma perillä. Avaa varoen saapuva kirje!

On mukavaa lukea kalenterista kommentoimiasi juttuja! :o)

Catariinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tonttunen » 05.12.14 14:03

nin dada kirjoitti:Hahaah :D Piltti-purkissa olivat, sellaisia keltaisia isoja paloja. Mango, ananas..? Kiitos hei kovasti kalenterista, se on ollut [onni]



Kivaa, että olet tykännyt kalenterista. Kynttilät olivat muuten omatekoisia, harjanvarressa riiputettuja. :D Ananasta purkissa oli ja muistaakseni myös melonia. :lol:

tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja tuulisa » 05.12.14 19:50

tuulisan tonttu kirjoitti:Kiva kuulla, että pidit keittokirjasta. Olen pelännyt ja jännittänyt ihan hurjasti, että mitä jos et pidäkään kalenteristasi. :shock:

Voisin jo tässä vaiheessa sanoa, että ihan turhaan pelkäät tai jännität, kaikki tähänastiset luukut on olleet ihan nappivalintoja. Ja se laukkukin vielä, mä oon oikeesti tosi vaikuttunut! Olet selvästi joko stalkannut erinomaisesti tai sitten muuten vain ajatustenlukija :wink: Ja se tee, se on taivaallisen hyvää [kuola] Oon juonut sitä jo ties miten monta valtavaa kupillista, mistä sitä saa lisää?
  • 0

Viisi lasta vuosilta 2007-2015
Avatar
tuulisa
 
Viestit: 6067
Liittynyt: 27.10.07 21:03
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 06.12.14 13:53

Hei Noanna!

Rocky Road -sekoitus oli sellainen tonttumainen kokkaus, että siinä on sopivassa suhteessa käsin murusteltuja pipareita (sinun seokseesi laitoin niitä ihanan ohuita Annas orginal -pilareita, jälkikäteen paketista tarkasteltuna puolisen tusinaa kappaletta), mantelilastuja (ovat yllättävän riittoisia), rusinoita ja vihreitä kuulia pilkottuna (myös puolisen tusinaa). Vihreät kuulat on tosi tahmeita leikkauspinnoiltaan, ne kannattaa ripotella vaikka leivinpaperin päällä piparimurun sekaan ja vähän pyöräyttää, että piparijauhe tarttuu siihen tahmean pintaan niin eivät mene ihan klöntiksi. Ne sinun purkkisi olivat muistaakseni 1,5 dl vetoisuudeltaan ja suklaan täytettä mahtui sinne vähän alle 100 g. :) Suklaan määrää voi tosiaan säätää oman maun mukaan...

Noannan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto aikuisille 2014 HUHUILUKETJU

ViestiKirjoittaja Noanna » 06.12.14 17:26

.
  • 1

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:25, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Avatar
Noanna
 
Viestit: 5552
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa