Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pessin tonttu » 16.12.13 17:14

Pessi kirjoitti:Ihan ekaksi pahoittelut tontulleni hehkutuksien puuttumisesta, alkuviikon olin töissä ja sitten iskikin vatsatauti :( Kuvittelin jossain vaiheessa viikkoa laittaneeni puhelimella muutaman luukun tiedot, mutta lienee kadonnut bittiavaruuteen. Anteeksi!

Nou hätä! :o) Olit kuitenkin alkupuolella moneen kertaan kommentoinut ja kertonut töistä, ajattelinkin että tälläkin kertaa olet varmaan ollut töissä tai muuten kiireinen lasten kanssa. Kiva jos kalenterista on ollut iloa! :)

Pessin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Sarahian tonttu » 16.12.13 23:21

Joustofroteeta on tiskirätti :)

Sarahian tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 17.12.13 9:16

Kuunkajo kirjoitti:Mun tonttu epäilee mua uteliaaksi... miksiköhän?! Laitoithan sen siihen uuteen osoitteeseen?

Juu, uuteen osoitteeseen laitoin. Ja tänä aamuna vasta sainkin postiin, pitäisi silti ehtiä vielä ennen joulua.

Kuunkajon tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pennien tonttu » 17.12.13 12:16

Suklaakonvehteja ajattelin kun muotin ostin =) en jääpaloja keskellä talvea :D

Pennien tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Tonttunen vain » 17.12.13 14:30

Noanna kirjoitti:
irQ kirjoitti:Minulla on ollut aivan ihana kalenteri, enkä todellakaan kysy tätä siksi, mutta edelläolevasta keskustelusta tuli mieleeni.

Mitä tapahtuu, jos joku ihan oikeasti ei pidä omasta kalenteristaan ja pettyy siihen todella kovasti? Jos kokee tehneensä itse ihan hirveästi isomman työn ja nähneensä kovan vaivan, ja sitten saa jotakin, joka ei yksinkertaisesti osu ollenkaan, tai joka ei ole ns. "hyvin" tehty?


Jos näin kävisi, niin minusta kannattaisi miettiä onko kalenterissa kuitenkin yritystä ja hyvää tahtoa. On hyvä muistaa, että kalentereita tekevät pienten lasten äidit, rajallisilla resursseilla ja erittäin vaihtelevilla käsityötaidoilla varustettuina. Tai tontun suunnitelma on voinut olla hyvä, mutta sitten iskee noro tai jotain muuta lapsiperheen perussettiä, ja eikä tonttu välttämättä ole itsekään täysin tyytyväinen lopputulokseen. Kannattaa myös miettiä millainen oma esittely on ollut, onko se antanut tarpeeksi vihjeitä toteutukseen.

Vertailua muihin kalentereihin ei oikein voi välttää, mutta jotenkin toivoisin että omaa kalenteria pystyisi katsomaan muista irrallaan. Minusta tuntuu, että tällä kierroksella monet ovat panostaneet kalentereihin ja etenkin ulkoasuun aiempia vuosia enemmän. Tänä vuonna ulkoasu vielä korostui, kun monet jakoivat täällä kuvia kauniista paketeista. Aina on mukana niitä, joille ulkoiset seikat eivät ole kovin tärkeitä, eikä niitä välttämättä edes tule ajatelleeksi. Joiltain meistä vain puuttuu "esteettinen silmä". Ilmoittaudun itse käsityötaidottomien puusilmien joukkoon, mutta silti roikun mukana ja toivon, että tekemistäni kalentereista on välittynyt hyvä tahto ja yritys.

Jos joku on pettynyt kalenteriinsa, niin toivon että ette ensimmäisenä purkaisi pahaa mieltä täällä ysvillä. Eli emäntiin yhteys yksärillä, emännät miettivät mitä tehdään vai tehdäänkö mitään. Ei meillä mitään valmista patenttiratkaisua ole, mutta yritetään keksiä jotain että kaikille jäisi kuitenkin vaihdosta hyvä mieli.



Olen aika tavalla Noannan kanssa samaa mieltä, erityisesti kannattaa panostaa tuohon esittelyyn, siitähän kaikki lähtee. Näissä erilaisissa vaihdoissa nousee aina ajoittain pinnalle tämä "saanko samanverran kuin itse satsasinkin"- kysymys, itse olen ajatellut asian niin, että jos minulle on tärkeintä se, etten jää "tappiolle" niin jätän osallistumatta. Mielestäni näihin vaihtoihin voisi suhtautua samalla tavalla kuin Forrest Gump suhtautui elämään, se on kuin suklaarasia josta ei koskaan voi tietää mitä saa. Joskus tulee se mieluisin konvehti ja joskus taas käy huono mäihä ja saa juuri sen rasian pahimman konvehdin (jota kukaan muukaan ei olisi halunnut....

Jokainen vaihtoon osallistunut on varmaan parhaansa tehnyt, ja se ainakin itselleni riittää. Lisäksi taito varmaan kasvaa osallistumiskertojen myötä, eli ensimmäistä kertaa mukana olleille oli varmaan vaikeinta.

Tonttunen vain
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Elinen tonttu » 17.12.13 22:45

Kävin jo väärässä ketjusskain tätä kailottamassa. :oops:
Muistuttelen, että jos et ole jo, niin kannattaa sitä blogisivua kurkata välillä oma-aloitteisestikin. ...vaikka sinne saatetaan myöhemminkin kalenterin aikana ihan ohjeistaa.

Elinen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Rusinan tonttu » 18.12.13 1:07

rusina kirjoitti:Voi tonttuni! [heart] Tulin juuri saunasta ja nyt vasta muistin ottaa mukaan sen viikko sitten saamani kahvikookosöljykuorinnan. Se on aivan käsittämättömän ihana! Eipä ole tämä fossiili vuosiin tuntenut ihoaan näin silkkiseksi ja kosteutetuksi. Kuorin itseni päästä varpaisiin, kokeilin siis kasvoihinkin. Olen samaa mieltä kanssasi, että vartalolle kuorinta on ehkä vielä kivempi - tai ainakin mun ihotyypillä, vaikka ei pahalta tuntunut kasvoissakaan kevyesti käytettynä. Nyt ihana kahvi-kookostuoksu leijailee pilvenä ympärilläni :lol: (ja ei tosiaankaan haittaa, molemmat ovat suosikkeja - mutta senhän sinä jo tiesitkin :o) ). Ai niin, jos joskus vaikka huhuiluketjuun ehdit vastata, käykö kuorintaan myös käytetyt kahvinporot vai hankinko kuorintatehtailuani varten paketillisen kahvia? :mrgreen:

Voi, tässähän ihan nolostuu moisista kehuista. Mahtavaa, että se oli mieleen!

Juu, käytetyt porot kelpaavat hyvin. En ole ihan varma, säilyykö käytetyistä (kosteista) poroista tehty yhtä hyvin, vai pitäisikö se käyttää suht nopeasti pois. Mutta kuorintaominaisuudet ovat ihan yhtä hyvät. (Tietysti riippuen siitä, mitä karkeutta teidän keittimenne käyttää.)

Ja sille, joka kyseli väljähtäneiden purujen käytöstä: totta kai toimivat. :o)

Rusinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Eline » 18.12.13 15:00

Elinen tonttu kirjoitti:Kävin jo väärässä ketjusskain tätä kailottamassa. :oops:
Muistuttelen, että jos et ole jo, niin kannattaa sitä blogisivua kurkata välillä oma-aloitteisestikin. ...vaikka sinne saatetaan myöhemminkin kalenterin aikana ihan ohjeistaa.

Kiitos muistutuksesta! :) Ihan mahtavia ohjeita, täytyy kokeilla! :o)
  • 0

E 4/12 <3 & A 5/14 <3 & Ee 11/17 <3
Eline
 
Viestit: 3191
Liittynyt: 27.12.10 12:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pennie » 18.12.13 15:26

Pennien tonttu kirjoitti:Suklaakonvehteja ajattelin kun muotin ostin =) en jääpaloja keskellä talvea :D

Jees, ei muuta ku konvehtien tekoon sitten :)
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 18.12.13 15:30

Onko nuo tänään tulleet karkit gluteenittomia?
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 18998
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja rusina » 18.12.13 20:51

Kiitos tonttu vastauksestasi. Taidan ainakin alkuun kokeilla niin, että teen kerta-annoksen aina kerrallaan, niin ei ole säilymisen kanssakaan ongelmaa.
  • 0

Tyttösarja 9/04, 7/06, 6/09, 3/12
rusina
Bannattu
 
Viestit: 2713
Liittynyt: 30.08.06 10:57
Paikkakunta: i-s

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Rautalangalle... » 18.12.13 21:14

Ne suklaamantelit on gluteenittomia, niissä on siis maitoauklaata ja kanelia päällä.

Rautalangalle...
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja bacillen » 19.12.13 10:31

Tämän päiväinen esine on tontun pajasta valmistunut kirjanmerkki :D .

bacillen
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 19.12.13 10:41

Jee, niin arvelinkin mut halusin varmistaa :o)
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 18998
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: Sv: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Baccillen » 19.12.13 10:51

Ahhaaa, no sehän sitten selventää paljon. Mies arveli että se olisi hiuskoriste :shock:

Sent from my HTC Rhyme S510b using Tapatalk
  • 0

E 11/04, E 06/09L 03/13
Avatar
Baccillen
Bannattu
 
Viestit: 767
Liittynyt: 22.08.06 10:02
Paikkakunta: länsi-uusimaa

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa