Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Kreettan tonttu » 06.10.13 8:16

Hei sinä!

Luin esittelysi ja aloin miettimään, että pidätkö lasisista koriste-esineistä?
Entäs, minkä kokosia vaatteita noin suurin piirtein käytät? Saako olla materiaalilta mitä tahansa?

Tykkäät tehdä käsillä kaikkea, mikä olisi mieluisinta puuhaa?

Minkä kokosia vaatteita lapsesi käyttävät? Entä saako lapsia muistaa herkuin tai leluin?

Kiitos! :o)

Kreettan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Kreetta » 06.10.13 17:09

Kreettan tonttu kirjoitti:Hei sinä!

Luin esittelysi ja aloin miettimään, että pidätkö lasisista koriste-esineistä?
Entäs, minkä kokosia vaatteita noin suurin piirtein käytät? Saako olla materiaalilta mitä tahansa?

Tykkäät tehdä käsillä kaikkea, mikä olisi mieluisinta puuhaa?

Minkä kokosia vaatteita lapsesi käyttävät? Entä saako lapsia muistaa herkuin tai leluin?

Kiitos! :o)


Hei vaan! Pidän lasisista koriste-esineistä, mutta meillä on kytkyjä Iittalan suuntaan eli niitä on aika paljon... Tykkään kyllä kovasti! Olen n. kokoa 42(-44), jalka 37-38, lapset 86 ja 116. Vaatteissa materiaali mieluusti luonnonmateriaalia mutta esim. villa ei kutita. Käsillä tekeminen, hmmmmm... En juuri neulo, kun hartiat huutaa, vaikka siitä eniten tykkäisin. Virkkaan välillä, eniten teen jotain paperiaskartelua, skräppäystä ym. Lapsia saa muistaa :)
  • 0

Ostan Bamse-lehdet 1-4/2014, tarjoa yv:llä :)
Avatar
Kreetta
Bannattu
 
Viestit: 865
Liittynyt: 31.08.12 17:02
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja ouppa » 06.10.13 17:29

merkkaus
  • 0

minä, ukkeli ja pikkuemäntä 9/13

Elämän ei tarvitse olla täydellistä, kunhan se on onnellista. Ja nyt se on niin onnellista että Ysväilen hyvin harvoin...
Avatar
ouppa
 
Viestit: 2177
Liittynyt: 23.01.08 11:22
Paikkakunta: ihan maalla kaupungissa

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniellan tonttu » 06.10.13 17:57

Aniella kirjoitti:Kyselen näitä aluksi..
En piirrä, enkä maalaile. Oon tosi huono käsistäni tekee yhtään mitään. Eli en tee myöskään käsitöitä.

Joulussa rakastan perinteisiä joululauluja, piparien tuoksua ja piparien koristelua sillä valmiilla massalla.
Ei kirjoja. En lue lukihäiriöni takia yhtään mitään, vaikka pitäs.

Huovutukset on jees!
En juo kumpaakaan. En teetä, enkä kahvia.
En edes leivo :D Ostan kaupasta valmiina esim piparit ja koristelen ne.
Tuolle murulle ei oo vielä mitään leikkejä oikein kehittynyt, mutta rakastaa jo nyt junia ja (äidin opettamana) Hello kittyä. :lol:
Lorukortteja ei oo.
Herkuista tykkään paljon suklaasta! Jouluisia herkkuja on enkelikonvehdit. [onni]

Auttoko tää tonttu yhtään sua? :D


Kyllä auttoi, kiitos vain. Kyselen varmaan lisää myöhemmin :). Yksi lisäkysymys tuli kyllä heti mieleen, eli käykö kirjat lapselle?

Aniellan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja PullaKana » 06.10.13 19:24

Ihanaa, huhuilua [onni]

Mietin ketjua avatessa että olisikohan pitänyt sittenkin jättää romaani kirjoittamatta jotta tulisi huhuilua mutta täällähän olikin jo :shock: Mutta siis ihanaa :o)


Pullakanan tonttu kirjoitti: Halusit käsintehtyä. Neulottua ja ommeltua, muttet laittanut kokoja ollenkaan :lol: Kerro joko tähän ketjuun tai sitten hehkutusketjussa ( jos sellainen on jo pystyssä) kokoja sekä väri/kuositoivomuksia tarkemmin ja muuta mieleen putkahtavaa. Puikko jos toinenkin pysyy käsissä niin mielelläni neulon sinulle jotain mutten tiedä saanko mitään valmiiksi ennen paketin lähettämispäivää :lol:


Mun jalan koko 40, sen toisen sukkien toivojan koko 38. Kysäisin siltä tuota 38 kokoa käyttävältä että minkälaiset villasukat olisi hienot niin kuulemma värikkään. Tai sitten sellaiset missä lukee kiki, joko keltaiset sukat ja vihreä teksti tai vihreät sukat ja keltainen teksti. Minun käden koko on ehkä 8. Oliskohan pään koko 59.

Pullakanan tonttu kirjoitti:Haluasitko, että koko kalenteri olisi jouluista vai voisiko siellä olla myös jotain sisustukseesi sopivaa? Jos voisi olla niin kerro niitä väritoiveita tai jos jollekin tietylle olis tilausta jouluksi... Eihän sitä koskaan tiedä jos toive vaikka toteutuisikin :wink:


Iik, apua, vaikea kysymys. Ei tarvi olla jouluista, saa olla myös jotain sisustukseen sopivaa. Väritoiveista, apua, vaikea miettiä kun en tiedä mistä mahdollisesti voisi olla kyse. Mutta ehkä ne lempivärit on se juttu. Periaatteessa tykkään että sisustuksen isot linjat aika neutraalin värisiä, harmaata, beessiä, hatmaaseen taittuvaa ruskeaa. Sitten lisänä voi olla olla vaikka oransseja tai turkooseja sohvatyynyjä tms. Sohvatyynyjä olen viimeksi haaveillut, että sohvan täyttäisin erilaisilla koristetyynyillä. Tällähetkellä mulla yksi, lahjaksi saatu pieni tyyny jossa päällinen virkattu kahdella eri vaaleanpunaisen sävyllä.


Pullakanan tonttu kirjoitti:Kysytään sitten vielä samaa kun muutkin, että leivotko? Ja mitä leivot jos leivot :?:


Joskus harvoin jotain. Tässä viimeviikolla taisin leipoa kuopuksen kanssa kaurakeksejä, mitkä ei kyllä sillä reseptillä onnistuneet. Tai sitten paistoin liian vähän tms mutta eivät pysyneet kasassa. Jos nuo villasukat on esikoisen juttu (tykkää oikeasti villasukista, kuopus taas ei tykkää yhtään) niin leipominen ja ruoanlaitto on kuopuksen. Tulee vaan harvoin keksittyä mitä kuopuksen kanssa leipoisi. Mutta ennen kauralastuja taisin leipoa kesäkuussa mutakakun esikoisen synttäreille että muutamaan kertaan vuodessa leipominen jää. Hyvä sämpyläreseptikin kelpaa. Ihastuin sellaisiin tiiviisiin sämpylöihin joita voisi syödä juuston ja hillon/marmeladin kera viime talvena Ruotsissa kurssilla ollessa mutta kaupasta en ole löytänyt mitään kelvollista leipää millä saisin saman makuelämyksen. Kaikki kokeilemani sämpylät liian höttösiä. Joten ehkä itse voisin kokeilla leipoa. En tosin täydellistä hilloa/marmeladiakaan ole vielä löytänyt.

Hmm.. tulikohan tässä jotain vinkkiä lisää.
  • 0

Äiti -77 ja Esikoinen 06/04 ja Kuopus 05/06
Avatar
PullaKana
 
Viestit: 3028
Liittynyt: 18.11.06 22:12
Paikkakunta: Länsi-Suomen lääni

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Helios » 06.10.13 20:46

Mäkin tulin merkkaamaan. :D
  • 0

Minä ja pojat 06/06 ja 04/09 sekä koira.
Avatar
Helios
Bannattu
 
Viestit: 1920
Liittynyt: 29.08.06 16:23
Paikkakunta: pkseutu

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Eline » 06.10.13 20:57

Elinen tonttu kirjoitti:Eline [hei]

tykkäätkö arvoituksista/tehtävistä/aivopähkinöistä?
entäs mausteista?
kuin on kiinnostus kukkapurkki-viljelyä kohtaan?


[hei] Arvasin että mua huhuillaan kun kirjoitin niin huonosti sen esittelyn... :oops: Mutta en ole erityisen innostunut aivoilla tehtävistä tehtävistä, enemmän kiinnostus kohdistuu käsillä tehtäviin juttuihin. Mausteista tykkään juu ja olen innostunut parvekeviljelystä (ja ollaampa me jonossa ihan viljelypalstallekin), en vaan saa ikinä aikaiseksi harrastettua sitä niin laajasti kun haluaisin...mutta olis kyllä ihanaa kun sais kaikki kivat mausteet omasta takaa, nyt on ainoastaan että basilikaa tulee ruukusta.
  • 0

E 4/12 <3 & A 5/14 <3 & Ee 11/17 <3
Eline
 
Viestit: 3191
Liittynyt: 27.12.10 12:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja mamahjo » 07.10.13 7:29

Tajusin juuri, että minuakin voidaan huhuilla, pakko kait tätä on vilkaista siis vaikkei ite tarttis huhuilla omalle tontutettavalle!
  • 0

Neljä ihmistä.
Avatar
mamahjo
 
Viestit: 6005
Liittynyt: 16.05.13 20:24
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 07.10.13 8:26

Hei vaan!

Tuli mukava ja lämmin olo, kun luin esittelyäsi. Ja paljon on myös jo ideoita. Mutta muutamaan asiaan haluisin vielä vähän lisätietoja.

- Millaisesta suklaasta pidät? Onko jotain lempparia? Pitääkö/saako olla pähkinää/marjoja/täytettä...? Onko jotain inhokkisuklaata?
- Mitä leivot mieluiten?
- Strategiset mittasi :D Eli siis sukan jä käden koko. Käden kooksi voisit vaikka mitata pituuden ranteesta keskisormen päähän ja kämmenen leveyden peukalon yläpuolelta.
- Mitä käsityölehtiä sinulta löytyy? Ei tarvi alkaa luetella kaikkien lehtien numeroita, mutta jos edes jotain osviittaa saisin, että mitä sinulla jo on.

Eiköhän näillä taas pääse jo hyvän matkaa eteenpäin :)

Kiitos Kuva

maija.k:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pinnsvin!! » 07.10.13 8:39

Hei Pinnsvin! Tämä ketju etenee niin nopeasti, että nostan huhuiluani :)

PinnSvinin tonttu kirjoitti:PinnSvin!

Huhuu! :mrgreen: Täällä tonttusi. Ideoita alkoi heti pyörimään päässä, mutta esitän muutaman tarkentavan kysymyksen näin alkuverryttelyksi.

-leivotko? tykkäätkö ruoanlaitosta ja leivonnasta ylipäänsä?
-teetkö käsitöitä ja jos kyllä niin mitä?
-millä rentoudut, jos saat viettää hieman aikaa itseksesi joulun alla?
-juotko glögiä? Teetä? kahvia?
-luetko kirjoja ja/tai lehtiä?
-lempiherkkujasi jouluna?
-millä ja milloin koristelette (jos koristelette) kotia jouluksi?

Palaan ehkä asiaan :roll:

Pinnsvin!!
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja maija.k » 07.10.13 8:53

Haa mua on huhuiltu ja mä huomasin sen!

- Millaisesta suklaasta pidät? Onko jotain lempparia? Pitääkö/saako olla pähkinää/marjoja/täytettä...? Onko jotain inhokkisuklaata?
Semmoset likööri/viina konvehdit jätän kauppaan, ja mieluiten ostan pähkinäsuklaita, ne marjaiset on sitten siinä välissä :) Maitosuklaa on parasta, mutta ei valko- ja tummasuklaakaan kovin kauaa kaapissa säily... Nougat on kans hyvää.

- Mitä leivot mieluiten?
Kaikenlaista, muffinseja ja piirakoita, makeita ja suolaisia teen ulkomuistista. Hiivaleipääkin leivon, ja keksejä. Hmmm, kaikkea missä on taikina... Mä en oo niin ruuan laittaja, se on jotenkin rasittavaa, mutta taikinat on kivoja.

- Strategiset mittasi :D Eli siis sukan jä käden koko. Käden kooksi voisit vaikka mitata pituuden ranteesta keskisormen päähän ja kämmenen leveyden peukalon yläpuolelta.
Sukat on kokoa 40 ja käsi onkin näköjään hankala mitattava, mutta olisko leveys noin 8,5cm ja pituus 18cm.

- Mitä käsityölehtiä sinulta löytyy? Ei tarvi alkaa luetella kaikkien lehtien numeroita, mutta jos edes jotain osviittaa saisin, että mitä sinulla jo on.
Mulla on tosi vähän käsityölehtiä, muutama vanha ottobre. Neuleohjeita oon viimeaikoina bongaillu täältä ja tulostellu netistä. Kirjastossa selailen laidasta laitaan, mutta harvemmin ostan omaksi. Eli hyvin helppo osua lehteen jota mulla ei ole :)

Tää on ihan paras vaihto! Miten tässä taas malttaa odottaa joulukuuta ja mitä syksystä tulis ilman joulukalenteri touhua :)
  • 0

¨kauneus on katsojan silmässä¨
maija.k
 
Viestit: 2868
Liittynyt: 22.08.06 17:42
Paikkakunta: vantaa

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniella » 07.10.13 10:21

Kyllä kirja lapselle käy! On alkanu tutkiskelemaan niitä nyt oikeen innoissaan. (:
  • 0

Aniella -90 sekä Kiljuhanhi 07/12.
Avatar
Aniella
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 10.05.12 10:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja sateenkaaren tonttu » 07.10.13 10:42

Huhuu sateenkaari! Minkälaisista luonnonmateriaali-kankaista pidät? Olisko esimerkkikuvia esim. netistä? Siis puuvilla/pellava..

sateenkaaren tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja emiliap:n tontti » 07.10.13 12:01

Hei, huomasitko huhuilun vissiin kakkossivulla?

Lisäksi haluaisin tietää mitä ajattelet perinteisistä kristillisistä symboleista joulunvietossa, ts. saako olla esim. enkelijoulukoriste tai jotain vastaavaa?

emiliap:n tontti
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja emiliap:n tonttu » 07.10.13 12:01

Tonttu tuo edellinenkin ;)

emiliap:n tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa