Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Vieras » 09.12.13 13:51

PinnSvin kirjoitti:
Pinnsvinin tonttu kirjoitti:Pinnsvin!

Eikö rasiassa ollut kantta? Hajamielinen tonttu täällä muistelisi, että ostaessa siinä oli kansi. Eli pitänee etsiä tonttulan kätköistä, löytyykö kansi, mikäli se on paketista pois jäänyt. Kiva kuitenkin, että rasia miellytti [onni]


Voi hyvä tavaton, oli [onni] Tarkoitin että meidän lapsuuden kodin rasiassa ei ollut :)


Oi hyvä, ettei tonttulassa ollut mennyt asiat sekaisin :mrgreen:

Kyllä, tämän päivän paperirasia oli tontun omin kätösin taiteltu, kuten muutkin kalenterissa olevat vastaavat rasiat :) Mukava kuulla, että sieltä on löytynyt mieleisiä juttuja. :D

Vieras
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja taroun tonttu » 09.12.13 15:57

Kumpikin kaava,sukkatossut ja myssy, on Tildan joulukirjasta :D

taroun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Niiskiksen tonttu » 09.12.13 17:46

Hei Niiskuneiti85! [hei]

Kiva, että olet tykännyt kalenterista! [onni] Punatulkku (tai sen näköisen siis yritin siitä saada) on tosiaan itse tehty. :oops:

Niistä kynttilöistä sen verran, että merkkasin ne kanelitankojen määrällä vähän kuin adventtikynttilöiksi. Muistin myös kun kirjoitit, ettet pidä vahvoista hajuista, ja siksi en ostanutkaan mitään tuoksukynttilöitä, mutta kynttilää polttaessa ne kylkeen sitomani kanelitangot lämpiää juuri sen verran, että kynttilästä irtoaa mielestäni ihana kevyt kanelin tuoksu. :o)

Niiskiksen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Katemma » 09.12.13 17:52

Katemman tonttuli kirjoitti:Ihan olet oikein arvannut. Tsi pajalla on tuotteet valmistettu, niin jalkakylpy, saippua kuin kynttiläkin. Kynttilän mallin kehittelin itse. Toivottavasti toimiva? Ainakin anoppilassa oli toiminut ihan hyvin.

Mä niin arvostan tsi-tuotteita [onni]. Kynttilä toimi hyvin (ja itsekin olen joskus kynttiläkurssilla tuolla mallilla niitä tehnyt) ja sitä tuli poltettua perjantaina.
  • 0

Lapset -04 -06 -08

Ole se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä. - Gandhi
Katemma
 
Viestit: 2928
Liittynyt: 22.08.06 12:38
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja boyanin tonttu » 09.12.13 20:23

Hei! Olen pohtinut voisiko tuon leivän tehdä kannettomassa uunipadassa siten, että peittää padan ensin foliolla kannen sijasta.. ei ole tullut itse kokeiltua.

boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniella » 09.12.13 20:34

Hei mun tonttuni!

Kirja on nyt avattu ja kaks lukua luettu. Oon ihan :shock: sillä toi on jotain niin ihanaa luettavaa. Tykkään. Kiitos! [onni]
  • 0

Aniella -90 sekä Kiljuhanhi 07/12.
Avatar
Aniella
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 10.05.12 10:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Boyan » 09.12.13 20:37

boyanin tonttu kirjoitti:Hei! Olen pohtinut voisiko tuon leivän tehdä kannettomassa uunipadassa siten, että peittää padan ensin foliolla kannen sijasta.. ei ole tullut itse kokeiltua.


Pitää varmaan kokeilla kuitenkin. Olisko tontulla antaa vinkkejä siitä, mikä tilavuus olis tuolle leivälle riittävä - leipomissormia kutkuttaa kovasti, vauvan synnyttyä on tullut leivottua hurjasti. :lol:
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miuku » 09.12.13 20:39

Miukun tonttu kirjoitti:Hei Miuku!

Tonttu vähän aikaa sitten tajusi unohtaneensa laittaa ristikoiden oikeat vastaukset kalenteriin mukaan... Ovat nyt kuriiritontulla ja saapuvat sinulle ennen joulua. :)



Niin juu, nämä ovat saapuneet, kiitos :).
  • 0

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Avatar
Miuku
 
Viestit: 4589
Liittynyt: 11.08.08 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja boyanin tonttu » 10.12.13 8:15

Noin 3 litraa varmaan olisi sopiva koko. Vaikka vuualle ei tarvitsisi tehdä mitään, itse ripsautan pikkuisen jauhoa kuuman astian pohjalle, ei tartu leipä kiinni. Paistoaikaa kannattaa uunista riippuen tarkkailla voi olla, että kannetta riittääkin jo se 10 min. Leivästä tulee parasta kun oikeasti työstää sitä mahdollisimman vähän. Ei saa vaivata yhtään vaikka se tulee selkärangasta.

boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Rusinan tonttu » 10.12.13 8:38

Itse käytän tätä kuorintaa lähinnä vartalolla. Ainesosiensa puolesta se sopii sekä kasvoille että vartalolle. Käytännössä riippuu siis ihan vaan siitä, millaisesta karkeudesta pidät. Kannattaa tosiaan lämmittää purkkia tovi, että saat kuorinnassa olevan öljyn juoksevampaan muotoon. On vähän helpompi käyttää niin. :D

Rusinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja mamahjon tonttu » 10.12.13 19:42

Kiva että olet tykännyt kalenterista! :D Huopasaippuan sisällä on Kreikan suunnalta kesällä ostettu oliiviöljysaippua, olikohan siinä appelsiinituoksu vai mikä, ei kuitenkaan ite tehty.

mamahjon tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Boyan » 10.12.13 21:13

boyanin tonttu kirjoitti:Noin 3 litraa varmaan olisi sopiva koko. Vaikka vuualle ei tarvitsisi tehdä mitään, itse ripsautan pikkuisen jauhoa kuuman astian pohjalle, ei tartu leipä kiinni. Paistoaikaa kannattaa uunista riippuen tarkkailla voi olla, että kannetta riittääkin jo se 10 min. Leivästä tulee parasta kun oikeasti työstää sitä mahdollisimman vähän. Ei saa vaivata yhtään vaikka se tulee selkärangasta.


Kiitos neuvoista! Huomisen urakka tää, pitää käydä ostamassa vaan jauhoja, kun tänään tehtiin piparitaikina. :D
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja niiskuneiti85 » 11.12.13 2:05

Niiskiksen tonttu kirjoitti:Hei Niiskuneiti85! [hei]

Kiva, että olet tykännyt kalenterista! [onni] Punatulkku (tai sen näköisen siis yritin siitä saada) on tosiaan itse tehty. :oops:

Niistä kynttilöistä sen verran, että merkkasin ne kanelitankojen määrällä vähän kuin adventtikynttilöiksi. Muistin myös kun kirjoitit, ettet pidä vahvoista hajuista, ja siksi en ostanutkaan mitään tuoksukynttilöitä, mutta kynttilää polttaessa ne kylkeen sitomani kanelitangot lämpiää juuri sen verran, että kynttilästä irtoaa mielestäni ihana kevyt kanelin tuoksu. :o)

oo..täytyypä kokeilla :) ei ole tullut tässä kynttilöitä oikein poltettua kun on tuo "joulusiivous" vielä suunnitteluasteella eikä oikein sellaista lasten puolesta turvallista tasoa jossa ei olisi jotain kasaa :oops:

Ja lintuhan on tosiaan ilmetty punatulkku :o)
  • 0

Avatar
niiskuneiti85
 
Viestit: 9631
Liittynyt: 29.09.11 12:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Adawadan tonttu » 11.12.13 11:16

Heippa Adawada!


Viimeisin yrttipurkkisi ei ole sekoitusta, vaan mustaherukkasalviaa kuivattuna. Siis vain yhtä yrttiä. :wink:

Adawadan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja jekkutonttu » 11.12.13 12:05

Cinere, avaapa se teeloota... :mrgreen:

jekkutonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa