Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja emiliap:n tonttu » 14.12.13 12:02

Hei emiliap, olit ihan oikeassa, muovailuvaha ei ole syötävää eikä mausteiden ole tarkoitus maistua, vaan tuoksua :) Toisaalta se ei ole vaarallista syötävää, jos joku rippunen taaperon suuhun eksyy. Suolaista se on, mutta ilmeisesti jotkut lapset tykkää siitä :oops:

emiliap:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniellan tonttu » 14.12.13 22:19

Hehee..tuo "huovutettu pussukka" on sellainen lyhtytalo, jonka voi ripustaa esim ikkunaan (ledi tuikkii siellä nätisti pimeällä, pitäis hohtaa ikkunasta ja ovesta) tai sitten sitä voi pitää avaintensäilytyspaikkana tms. jos ei ledistä tykkää..tai sitten voi vaan antaa taaperon leikkiä sillä kotia jos ei miellytä silmää..;). Ohjeet piti olla mukana, mutta enään en muista sinne asti onko multa unohtunut ne.. :oops: Ja joo, en oo paras käsitöissä joten mietin pitkään uskallanko..;).
On ihanaa lukea hehkutuksiasi!

Joulua fiilistellen,
tonttusi

Aniellan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniellan tonttu » 14.12.13 22:21

..ja älä jätä lediä yksikseen päälle sinne taloon yöksi tms.! Ledi ei kuumene, mutta en itse silti jättäisi.

Aniellan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniella » 14.12.13 22:38

Kiitos tonttu!

En jätä, en jätä koskaan mitään valoja yksikseen päälle. Joulukynttelikönkin sammuttelen aina kun lähen jonnekkin.
  • 0

Aniella -90 sekä Kiljuhanhi 07/12.
Avatar
Aniella
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 10.05.12 10:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja starlyn tonttu » 14.12.13 23:34

Heipskukkuu!
Heitit aika pahan kysymyksen, meilläkään ei ole leipävuokaa ja ollaan tehty tuo vuokaleipä aina Kermasaven uunivuokiin. Tuo on 3l vetoinen vuoka johon yleensä tehdään :D

starlyn tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Moi Fiina! » 15.12.13 16:00

Oikein arvasit! Ensin tuli kirja, sitten kirjanmerkki. Kiva, ettet ole lukenut kirjaa aiemmin. Sinulle ei ollut helppo valita kirjaa kun tuntui että olet lukenut kaiken :D

Moi Fiina!
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniellan tonttu » 15.12.13 18:41

Moi taas!

Apua missä pekettien saatelaput on..?! :oops: Tänään tullut rasva on sheavoita, lohkaistu uudesta kimpaleesta, joka on ostettu ruohonjuuresta. Vähän rakeisempaa erää, mutta toimii. Lämmitä ja hiero pientä palaa kämmenissä, laita yöksi jalkoihin. Pitäis auttaa! :) Ysvillä on myös ketjuja sheasta ;).

Aniellan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Melli » 15.12.13 19:21

Aniellan tonttu kirjoitti:Moi taas!

Apua missä pekettien saatelaput on..?! :oops: Tänään tullut rasva on sheavoita, lohkaistu uudesta kimpaleesta, joka on ostettu ruohonjuuresta. Vähän rakeisempaa erää, mutta toimii. Lämmitä ja hiero pientä palaa kämmenissä, laita yöksi jalkoihin. Pitäis auttaa! :) Ysvillä on myös ketjuja sheasta ;).

Jos on rakeista, sen voi lämmittää öljyksi ja pakastaa rasiassa: sen jälkeen on sileää. :)
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Avatar
Melli
 
Viestit: 5771
Liittynyt: 22.08.06 14:52
Paikkakunta: Keski-Suomen helmi

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 15.12.13 20:00

Moikka Miuku!

Harmi, etten onnistunut tekemään sinulle mieluisaa kalenteria. :(

Lahjoita loppukalenteri vaikka pelastusarmeijalle jos et halua kaatikselle dumpata. Lähetän sinulle huomenna kalenteribudjetin verran rahaa, niin voit käydä hankkimassa jotain mieluisaa. :)

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja boyanin tonttu » 15.12.13 20:27

Heippa hei! Se eilinen eläin oli neulatyynysiili :oops: . Mutta makeiset sisältävät mantelia, hunajaa, tomusokeria ja on kuorrutettu tummalla ja vaalealla suklaalla :)

boyanin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Jafuli » 15.12.13 20:33

Miukun tonttu kirjoitti:Moikka Miuku!

Harmi, etten onnistunut tekemään sinulle mieluisaa kalenteria. :(

Lahjoita loppukalenteri vaikka pelastusarmeijalle jos et halua kaatikselle dumpata. Lähetän sinulle huomenna kalenteribudjetin verran rahaa, niin voit käydä hankkimassa jotain mieluisaa. :)


:cry: Ei tämän tämmöiseksi piyänyt mennä, ku tän piti olla kaikille kivaa. :( Mulle tuli paha mieli sun puolesta! [hali]
  • 0

If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.
Avatar
Jafuli
 
Viestit: 7825
Liittynyt: 22.08.06 19:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Tonttunen » 15.12.13 20:50

^Tajusinpa just olleeni tässäkin asiassa hiukan tyhmä, olisinhan mä voinut vaan lähettää terveiseni postissa ja säästää muut pahalta mieleltä.

Mutta aina ei voi onnistua.

Tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Boyan » 15.12.13 20:51

boyanin tonttu kirjoitti:Heippa hei! Se eilinen eläin oli neulatyynysiili :oops: . Mutta makeiset sisältävät mantelia, hunajaa, tomusokeria ja on kuorrutettu tummalla ja vaalealla suklaalla :)


Oo, siiliksi ajattelinkin, sillähän tuo sopii meidän vanhan siilin kaveriksi. Neulatyynyksi en arvannut, mutta kiitos - mulla on tollanen pehmopupu neulatyynynä. :lol: Ja ne korvikset on fantastisen upeet.
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miuku » 15.12.13 20:59

Jafuli kirjoitti:
Miukun tonttu kirjoitti:Moikka Miuku!

Harmi, etten onnistunut tekemään sinulle mieluisaa kalenteria. :(

Lahjoita loppukalenteri vaikka pelastusarmeijalle jos et halua kaatikselle dumpata. Lähetän sinulle huomenna kalenteribudjetin verran rahaa, niin voit käydä hankkimassa jotain mieluisaa. :)


:cry: Ei tämän tämmöiseksi piyänyt mennä, ku tän piti olla kaikille kivaa. :( Mulle tuli paha mieli sun puolesta! [hali]



Apua, kauheaa! En mä sanonut muuta kuin etten niistä kynttilöistä niin välitä. En tarkoittanut mitään. Rakastan kalenteriani! Huomasin tän vasta nyt..meillä on esimerkiksi itsenäisyyspäivänä tullut tulitikkurasia pöydällä ja kehutaan sitä joka päivä! Lapset tykkää siitä ja se on niin hieno ja iloa tuottava ja kaikkea.. Heitin vaan vitsin kynttilöistä, tai niin luulin..anteeksi kauheasti! Mulle on ihan sama jos muutama ylimääräinen kynttilä tulee ja lapset tykkää niistä! Kalenteri on tuottanut ja tuottaa hirveästi iloa! En tajua miten tässä näin kävi. Älä pliis tee mitään ikävää..enhän mä kehtaa enään ysvillä olla jos sä noin suutut..
Ajattelin kai jotenkin automaattisesti ettei jokainen luukku voi onnistua ja kaikki ajattelee niin, en ole itse tonttuna onnistunut. Rakastan sinua! Olet ajatellut minua niin paljon! apua...auttakaa..sanon joskus näköjään ajattelematta. Mutta rehellisesti ajattelin etten sanonut mitään ilkeää. Eikä mun viesti edelleenkään musta itsestäni ilkeältä kuulosta.
  • 3

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Avatar
Miuku
 
Viestit: 4598
Liittynyt: 11.08.08 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 15.12.13 21:05

Moikka Miuku!

Taitaa olla vähän kyse luonne-eroista ja tavoista ilmaista itseään...

Luulin jo ekan adventtikynttilän yhteydessä selittäneeni, miksi niitä kalenterista tulee vaikka kirjoitit, ettei teillä kamalasti polteta noita tavallisia kynntilöitä.

Mutta no harm done, kiva jos kalenterista on kuitenkin ollut iloa.

Miukun tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa