Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja starly » 15.12.13 21:12

starlyn tonttu kirjoitti:Heipskukkuu!
Heitit aika pahan kysymyksen, meilläkään ei ole leipävuokaa ja ollaan tehty tuo vuokaleipä aina Kermasaven uunivuokiin. Tuo on 3l vetoinen vuoka johon yleensä tehdään :D


No meilläkin löytyy tuollainen 3l Kermansaven vuoka, pitääpä kokeilla siihen :D Mä oon kyllä muuten ostamassa ihan leipävuokaakin kun haluaisin kokeilla saaristolaisleivän tekoa.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja satsa » 15.12.13 21:16

*muoks. tulikin monta viestiä väliin, tää kuuluu Jafulin viestin jälkeen
^^^ ja ^ Mie en nyt oikein ymmärrä :shock: toki mun luetunymmärtämisessä voi olla vikaa, mut kun hain (kuten varmaan kaikki muutkin tän lukeneet) ja luin Miukun viestit hehkutusketjusta, tulkitsin suurimman osan luukuista varsin mieluisiksi, tontun kekseliäisyyttä kiitellään jne. Kynttiläjutut ei osunu, mut mitäs siitä, ei se koko kalenteria pilaa!
Tässä kuitenkin tehdään kalenteri täysin vieraalle ihmiselle esittelyn, kyselyiden ja muiden viestien perusteella, kalenterin saajaa ei voi tuntea niin, että jokainen valinta osuisi nappiin. Olen itse nyt kolmatta vuotta mukana, joka vuosi luukuista on tullut todella mieluisia juttuja ja sitten myös niitä, jotka ovat kaikkea muuta. Hutiluukuista on saattanut olla iloa muille perheenjäsenille tai olen hyödyntänyt niitä arpajaispalkintoina tai pistänyt kiertoon omien joulutervehdyksien mukana, jos on ollut jotain, mitä tiedän jonkun muun arvostavan itseäni enemmän, tavallaan se kuitenkin helpottaa minun jouluvalmistelujani, kun keksin, että tälläpä ilahdutan nyt ystävääni. Yhtään luukkua ei ole mennyt roskiin, vaan käyttöön tavalla tai toisella. Esim. tänä vuonna sain luukusta itsekuivattua salviaa, joka ei suoranaisesti minuun iskenyt, mutta mieheni puolestaan oli todella tyytyväinen ja kehui hyväksi mausteeksi. Noh, minua ei hellan ääreen saa kun pakon edestä, se selittänee paljon ;) Myös se resepti oli miehen mieleen, minä vaan en ole keittiöihmisiä :) Toisaalta koko perhehän meillä jännää mun kalenteriluukkuja, niin kivahan se on, että on iloa sitten kaikille :)

Toki hehkutuksia voi kaunistella että ompa ihana kalenteri, vaikka mieli tekisi heittää se roskikseen suoraan. Itse olen huono hehkuttelemaan, tyyliini sopii paremmin vain kertoa, mitä luukusta tuli, eikä sitä kannata tulkita niin, etten tykkäisi. Ja toivon todella, ettei tonttuni pahoita mieltään ylläolevasta, kalenteri on kyllä ihan oikeasti ollut tykätty, hehkutukset on vaan jäänyt väliin töiden takia, enkä valitettavasti voi luvata parantavani tapojani ensi viikollakaan...
  • 2

'Lahja 02/03, Armas 08/04, Lempi 08/07 & pieni Velho-poika 01/10'
satsa
 
Viestit: 3721
Liittynyt: 22.08.06 19:46
Paikkakunta: KY52

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 15.12.13 21:26

Unohdetaanko koko juttu, jooko? Mä ylireagoin ja olin hassu. Ja se johtuu varmasti paljolti siitä, että mun ja Miukun tyyli viestiä on erilainen, ja että mä olen ihan helskatin väsynyt ja hormoneissa enkä ehkä ajattele ihan suoraan ja järkevästi. Ja oon kova draamailemaan ja ja ja. Ja varmaan unohdan yksin tein kaikki kekseliäisyyden kiittelyt ja muistan vaan ne luukut, jotka ei tunnu olleen niin mieluisia.

Mutta siis ihan kiva, että tuli tämäkin asia nyt selvitettyä ja jatketaan huomenna taas kivemmalla luukulla (ja Miuku, valitettavasti ensi sunnuntaina on samaa luvassa). en kyllä yhtään muista, mitä siellä huomisen luukussa on...

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Jafuli » 15.12.13 21:30

^^ Selvennykseksi siis sanottakoon, että ei mulle tullu paha mieli siitä, että toisen kalenterissa ei joka luukku osunut kohdilleen ihan satasella, vaan mua harmitti kun tonttu oli pahoittanut mielensä, koska toivoisin että tämä olisi kaikinpuolin kivaa kaikille. :( Suurin osahan niistä luukuista tosiaan näytti viestien perusteella olleen tosi mieluisia. :o)
  • 0

If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.
Avatar
Jafuli
 
Viestit: 7825
Liittynyt: 22.08.06 19:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja irQ » 15.12.13 21:34

Minulla on ollut aivan ihana kalenteri, enkä todellakaan kysy tätä siksi, mutta edelläolevasta keskustelusta tuli mieleeni.

Mitä tapahtuu, jos joku ihan oikeasti ei pidä omasta kalenteristaan ja pettyy siihen todella kovasti? Jos kokee tehneensä itse ihan hirveästi isomman työn ja nähneensä kovan vaivan, ja sitten saa jotakin, joka ei yksinkertaisesti osu ollenkaan, tai joka ei ole ns. "hyvin" tehty?
  • 0

Mies 9/76 Mää 1/85,
R 1/12 ja S 6/14 ja O 03/20
ja kissat Elsa ja Anna 5/16
Avatar
irQ
 
Viestit: 4077
Liittynyt: 29.07.11 10:13
Paikkakunta: Rauma

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miuku » 15.12.13 21:35

Kirjoitin tämän ennen edellistä viestiäsi (tämä on siis tontulleni):

Siksihän minä vitsailinkin kun selitit sen jo aiemmin ja aattelin, että se olis jotenkin hauskaa naureskella yhdessä sille että niitä vaan tulee..ja tulee..(tiedän että adventtien luukut on kynttilöitä) Mutta ymmärrän kyllä nyt että eihän vitsi se tällälailla virtuaalisesti välity, en tiedä välittyykö mielikuva vieläkään. En siis millään tavalla ole harmissani, kynttilät ovat käyttötavaraa ja kaunistavat valollaan. Sanoin tämän aiemmin mielestäni, että pidän niistä vaikka vähemmän niitä poltetaan. Luulin olevani hauska, huoh. Luotin että tiedät minun pitävän kalenteristani. Mulla on nyt tosi paha mieli. Harmittaa olla törppö. Haluan nyt tähän lisätä vielä, että olen saanut paljon ihania yllätyksiä kalenterista ja nauttinut kuin pieni lapsi niiden avaamisesta. Avaan usein luukun jo myöhään illalla jolloin kone ei enään ole auki. Kalenteri kaunistaa olohuonetta, on huolella ja ajatuksella tehty ja on minulle tärkeä ilo. Kalenterista on siis hyvin paljon iloa, myös niistä kynttilöistä on iloa. Mutta on vaikea kestää että aiheutin vahingossa niin paljon pahaa mieltä.

..ja äskeisen viestisi jälkeen oloni helpotti. Unohdan mielelläni koko episodin..ollaan ainakin viihdytetty nyt ysviläisiä..:) Ihanaa jos sulla ei ole enään paha mieli! Ihanaa, helpottavaa, huhhuhh :o) Olen myös väsynyt ja melkein itkuinen kun vaan vahingossa töksäyttelin. Ja nyt mun täytyy stalkata kuka voisikaan olla tuo ihana, tempperamenttinen tonttuni.. :lol: Aiemmin mulla ei meinaan ollut mitään hajua..ja nauran sitten taas ensi adventtina, mutta ihan hyvällä! Sun täytyy uskoa se!
  • 2

Maailma ja maapallo ovat sama asia. Maailma on maapallon päällä!
Avatar
Miuku
 
Viestit: 4568
Liittynyt: 11.08.08 18:45
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja audotja » 15.12.13 21:40

Itsekin hehkuttelen välistä kiireessä ja puhelimella, en osaa välttämättä ilmaista itseäni kovin vuolaasti. Kuitenkin se oman kalenterin avaaminen on yksi päivän kohokohdista. Iiih, eka tsi-joulukalenteri ikinä, mulle! [heart] [heart] [heart] Ja jotku jutut on ollu niin höpsöllä tavalla mua, ettei lapsuuden kaveritkaan ois paremmin onnistunu. [onni] On mielenkiintoista myös seurata, miten joku toinen on oman esittelyn tulkinnut.

Pääosin vieraat ihmiset tekee toisilleen kalentereita, ei kaikki voi mennä nappiin. Jestas, vaikka tekis tutuille, ei ne silti mee nappiin aina. :lol: Vaikka tekis pitkäaikaiselle lapsuudenystävälle kalenterin, voi sinne livahtaa pari luukkua, joiden huumori jää ehkä vastaanottajalta tajuamatta. :oops: Pääosin ihmiset kuitenkin tykkää, että se kalenteri on juuri niitä varten, vaikkei jotain jokainen luukku symboloiskaan jotain sielun sisintä. Ei kai se olekaan tarkotus, on ainakin enemmän yllätystä ja ehkä käytännön läheisempää. Jos haluais sillä 30e:lla jotain täydellistä, ois varmaan parhain hankkia itse, eikä osallistua joulukalenteriin.

Ite laitoin joulukalenteriin juttuja, joista en ollu varma, tykkääkö saaja. Mun tulkinnan ja esittelyn mukaan ois sopivat, mutta ainahan oma tulkinta voi olla vääräkin. Ajattelin, että voihan ne sitten vaikka kierrättää joululahjoiksi tai seuraaviin joulukalentereihin tms, jos nyt ei osuis. :oops: Jotain riskiä tontullekin. :lol:
  • 0

minä olen ja elän ja hengitän *** 4/12
päikky
Avatar
audotja
 
Viestit: 6933
Liittynyt: 28.02.12 21:50
Paikkakunta: Oulu

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Miukun tonttu » 15.12.13 21:53

Mua alkaa jo vähän naurattaa tää koko episodi. Että voikin mun pienestä päästä syntyä tällainen hässäkkä. :lol:

Mäkin nimittäin kävin lukemassa kaikki Miukun viestit tuolta hehkutusketjusta (ei käynyt mielessäkään, että niin voisi tehdä), ja totesin, että mä muistin ne hehkutukset jotenkin ihan väärin. Mulla siis oli sellainen mielikuva, ettei mun luukuista ole juuri muut kuin se itsenäisyyspäivän luukku ilahduttaa. No ei tainnut ihan pitää paikkaansa. Mutta tätä taustaa vasten ehkä joku ymmärtää, miksi mulla nyt meinasi loppua usko kalenteriin.

Ja kauhea vaiva kirjautua ulos joka kerta kun tänne kirjoittaa. 8)

Mutta pahoittelut vielä Miuku tästä draamasta, mä olin ihan pölö. Nyt tiks lukkoon ja avain aurinkoon, vai mitensenytmeni.

Miukun tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Pennie » 15.12.13 21:56

[hali] [hali] [hali] Kaikille, erityisesti Miukulle ja hänen tontulleen! Joulu on kohta, kaikilla on ihkut kalenterit (vaikkei täydellisiä oliskaan) ja pidetään hyvä mieli nyt :o)
  • 5

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Kuunkajon tonttu » 16.12.13 11:45

Huhuu! Tänään lähtee postiin pieni vaaleankeltainen kirjekuori, jossa on sipulipostimerkki. Sitä ei missään nimessä saa avata ennen aattoa. Sisällä on aatoksi vielä pieni yllätys ja kirje, jossa paljastan itseni. Malta odottaa...

Kuunkajon tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Catariinan tonttu » 16.12.13 14:14

Catariina hoi!

Myös sinulle lähtee tänään kirje, jossa annan vihjeen, kuka olen.. 8)

Catariinan tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 16.12.13 14:52

Mun tonttu epäilee mua uteliaaksi... miksiköhän?! Laitoithan sen siihen uuteen osoitteeseen?
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Aniella » 16.12.13 15:46

Aniellan tonttu kirjoitti:Moi taas!

Apua missä pekettien saatelaput on..?! :oops: Tänään tullut rasva on sheavoita, lohkaistu uudesta kimpaleesta, joka on ostettu ruohonjuuresta. Vähän rakeisempaa erää, mutta toimii. Lämmitä ja hiero pientä palaa kämmenissä, laita yöksi jalkoihin. Pitäis auttaa! :) Ysvillä on myös ketjuja sheasta ;).


Oli saatelappu mukana kyllä, mutta arvaa, muistinko enää kun tänne hehkuttelemaan tulin, että sellainenkin oli! :D Kiitos!
  • 0

Aniella -90 sekä Kiljuhanhi 07/12.
Avatar
Aniella
 
Viestit: 1387
Liittynyt: 10.05.12 10:44
Paikkakunta: Kokkola

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja Noanna » 16.12.13 16:59

.
  • 7

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:28, muokattu yhteensä 1 kerran
minä + elämäni miehet; 2006, 2008 ja niiden isä
Avatar
Noanna
 
Viestit: 5555
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihto 2013 huhuilut

ViestiKirjoittaja kiikku » 16.12.13 17:05

Mä en muista tiedä, mutta mä en vertaile ollenkaan saamaani kalenteria muiden saamiin kalentereihin. Mä vertailen muiden kalentereita ainoastaan siihen, minkä mä itse tein. Toki tässä on sekin, että oon nyt kolmatta kertaa mukana tässä vaihdossa, ja kolmannen kerran mä olen onnistunut saamaan ihanan kalenterin. Ei siis ole tarvetta vertailuun [onni]
  • 1

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa