Mainostamisesta

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Ano » 05.08.13 11:26

"MAINOSTAMISESTA

Kaikenlainen mainostus ja kytkyttäminen ovat kokonaan kiellettyjä muualla kuin Mainososiossa."

Ja SILTI kantoliinaosiossa rellestää kaksikin kantoliinoja kutovaa yrittäjää itse aloittamissaan ketjuissa, joista ainakin toinen on sisältänyt tarkat hinnat, informaatiota aikatauluista, liinojen tilaamisesta, kotisivuista jne. Mitä se on, ellei mainostusta??

Sitten taas se Inda Jani -ketju siirrettiin tuota pikaa mainososioon siinä vaiheessa, kun noiden liinojen maahantuoja (ei vielä edes mikään yrittäjä, joka ansaitsisi asialla rahaa) kävi kirjoittamassa yhden tai kaksi viestiä. Ja senkin ketjun oli aloittanut joku aivan muu. Ja noitahan jonkin liinamerkin ketjuja nyt muuten on tietenkin kantoliinaosio pullollaan.

Uskomatonta eriarvoisuutta! Onko se pärstäkerroin, joka tässä vaikuttaa, vai mikä ihme??

Ano
 

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja mai » 05.08.13 11:51

Ano kirjoitti:"MAINOSTAMISESTA

Kaikenlainen mainostus ja kytkyttäminen ovat kokonaan kiellettyjä muualla kuin Mainososiossa."

Ja SILTI kantoliinaosiossa rellestää kaksikin kantoliinoja kutovaa yrittäjää itse aloittamissaan ketjuissa, joista ainakin toinen on sisältänyt tarkat hinnat, informaatiota aikatauluista, liinojen tilaamisesta, kotisivuista jne. Mitä se on, ellei mainostusta??

Sitten taas se Inda Jani -ketju siirrettiin tuota pikaa mainososioon siinä vaiheessa, kun noiden liinojen maahantuoja (ei vielä edes mikään yrittäjä, joka ansaitsisi asialla rahaa) kävi kirjoittamassa yhden tai kaksi viestiä. Ja senkin ketjun oli aloittanut joku aivan muu. Ja noitahan jonkin liinamerkin ketjuja nyt muuten on tietenkin kantoliinaosio pullollaan.

Uskomatonta eriarvoisuutta! Onko se pärstäkerroin, joka tässä vaikuttaa, vai mikä ihme??


Siitähän on tuolla puhuttu, että ihan hyvin olis voinut antaa sen Inda Janin ketjun olla paikallaan :) ehkä erona oli tosiaan se, että nuo kutojat ovat muutenkin aktiivisia kyseisellä puolella, eivätkä vaan paikalla bainostamassa tuotteitaan? Mulle ainkin sopisi paremmin kuin hyvin, että nuo kaikki mahtuisivat tuonne :o) ja ei niiden käsinkutojien paljon tarvitse mainostaa tuotteitaan ;)
  • 4

There's only now / There's only here / Give in to love / Or live in fear
No other path / No other way

No day but Today
Avatar
mai
 
Viestit: 11004
Liittynyt: 04.06.11 13:10
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 05.08.13 11:54

Siirsin sen Inda Jani -ketjun takaisin Kantoliinaosioon.
  • 2

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15923
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Jafuli » 05.08.13 12:39

Tarzahan ainakin on itse kertonut Hilla-ketjussa olleensa jo hyvissä ajoin yhteydessä modeihin ja kysynyt mitä hän saa ja ei saa yrittäjänä tuotteistaan kertoa. Jos esim. Hilla-ketjua lukee, huomaa että Tarza on vastannut suoriin kysymyksiin "onko jossain värikarttaa langoista? mikä on neliöpaino? koska tilauslista avataan?" yms, mutta ei siellä ole mitään "nyt on suunnitteilla tällainen överi-ihana liina, tulkaa ostamaan" -juttua.

Mun mielestä noista liinoista on ketjussa tarjolla sama info kuin esim. Didyn liinoista Didyjen ketjussa: Mistä saa, mitä materiaaleja, paljonko maksaa... Sama juttu lienee Chunky-ketjussakin, mutta mä en ole sitä niin tarkkaan seurannut kun mulla ei itselläni Chunkyja ole. Kutojat itse ovat bisneksistään kertoneet sääntöjen puitteissa infona, ei mainostaen ja sen hehkuttamisen ja "mainostamisen" on sitten tehneet me tyytyväiset käyttäjät, joilla ei ole mitään kytkyä (alennuksia tai muutakaan) firmaan.

Sama pätee myös muihin ketjuihin, ei mun mielestä kumpikaan näistä kutojista ole käynyt hehkuttamassa kanto-ominaisuuksia tai floodanneet kantokuvia omista liinoistaan. Muissa ketjuissa ovat olleet samanlaisia kantajia kuin muutkin ja oman bisneksensä osalta toimineet hyvinkin korrektisti. Mitään "rellestämistä" en ole huomannut. :roll:

P.S. Ja mun puolesta sen Inda Jani -ketjun olisi ihan hyvin voinut alunperinkin jättää kantoliinapuolelle, mutta siirto taisi tuolloin tapahtua modejen itsenäisen päätöksen perusteella.
  • 2

If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.
Avatar
Jafuli
 
Viestit: 7825
Liittynyt: 22.08.06 19:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Apila » 05.08.13 16:34

Olikse niin, että yrityksen nettisivut pitäis olla www-painikkeen takana eikä allekirjoituksessa?
  • 2

Seison kuopan vieressä
kaivoin sen ihan itse omin pienin kätösin
vaikka tarjosit apua sinäkin.
Siinä se valmiina odottaa, syvyyttä kuusi jalkaa.
Avatar
Apila
Bannattu
 
Viestit: 4735
Liittynyt: 22.05.07 19:46
Paikkakunta: henkinen vantaalainen löysi kodin Loviisasta

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Ellu-72 » 05.08.13 16:48

Ei-kantoliinailevana (enää) olen täysin onnellinen, että "liinamainokset" pysyvät omassa osiossaan, levittäytymättä enää muihin osioihin :)

Ja mikäli liinailisin olisin erityisen onnellinen että "liinamainokset" ovat liinaosiossa jotteivät vaan jäisi huomaamatta :o)
Suuri osa liinailijoista kun ilmeiseti käy hyvin huonosti missään muissa osioissa......

Toki olen sitä mieltä, että sääntöjä pitää noudattaa, mutta kun noi liinailijat nyt vaan tuntuu olevan ihan oma joukkonsa [onni]
Enkä todellakaan halauisi, että tämänkaltaiset "ongelmatilanteet" ajaisivat heidät perustamaan omaa foorumia tms. kauheuksia :shock:

Sori tää nyt vaan oli ihan ulkopuolisen mielipide :)

JA mitäpä "ulkopuoliset" edes tekisivät liinamainoksilla? Joten miksi ne pitäisi olla muussa osiossa?
Erityisen innokkaana neulojana minusta "langanmyynti-ilmot pitäisi myös ehdottomasti löytyä neulonta-osiosta.... Ei niitä tuolta myyntipalstoilta huomaa ja eipä niitä kukaan sielä ostele edes muut kuin ne neulojat......... että tämmönen päätöspläjäys tähän mielipiteeseen :o)

(Henkilökohtainen ongelma tässä on se että mä en enää millään jaksais silmissäni ainoatakaan kantoliinaotsikkoa, koska niitä on puolet otsikosita kun käyttää Näytä lukemattomast vietit toimintoa.. Joten älkää PLIIS käskekö niiden enää mainostaakin muualla.... Joo mä olen jo menossa tekemään vaihdevuosiotsikkoa joten en tod. tarvitse kantoliinamainoksia :roll: :mrgreen: :lol: )
  • 7

ESITTÄYTYMINEN
Lapset = 1/05 8/06 6/09

***Aamun sarastaessa lepakot piiloutuvat valolta - ja kukot laulavat ilosta.***
Avatar
Ellu-72
 
Viestit: 12053
Liittynyt: 22.08.06 14:49
Paikkakunta: Loimaa

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Tarza » 05.08.13 19:07

Apila kirjoitti:Olikse niin, että yrityksen nettisivut pitäis olla www-painikkeen takana eikä allekirjoituksessa?


Joo on ja sekä mulla että ralluliinilla näin onkin. Mua ärsyttää melkoisesti tämä avaus, erityisesti siksi että se on tehty anona. Jos on jotain valittamista, niin sen vois tehdä reilusti omalla nikillä tai sit ylläpidolle yksärillä.
  • 6

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Avatar
Tarza
 
Viestit: 20136
Liittynyt: 20.01.11 18:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Tarza » 06.08.13 23:51

Olisko ylläpidolta mahdollista saada tietoa mitä saa ja mitä ei saa tehdä, vaikka ihan julkisesti? Nyt kun se Inda jani ketju on siirretty takaisin kantoliinapuolelle, niin ilmeisesti mekin Ralluliinin kanssa saamme vapaasti siellä manostaa? Se ketjuhan on lähes pelkkää mainostamista.
  • 2

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Avatar
Tarza
 
Viestit: 20136
Liittynyt: 20.01.11 18:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 07.08.13 7:36

Miun mielestä jatkossa kaikki yrittäjät vois pitää mainokset (esim. tilaustiedot, uudet kuosit, saatavuustiedot)Mainostusosiossa ja nuo Kantoliinaosion ketjut keskittyisivät enemmän käyttäjäkokemuksiin. Toki sielläkin yrittäjät saa kertoa tuotteista, mutta siis sellaiseen keskustelevaan tyyliin, ei pelkillä mainoksilla.

Tuo Inda Jani -ketju oli mainososiossa mennyt pelkäksi mainostamiseksi ja sinällään ois vaikka voinut jäädäkin sinne, mutta kantoliinaosiossa ei taas ollut 'käyttäjäkokemusketjua' noille liinoille niin jatkukoon sellainen nyt sit tuon pohjalta.
  • 0

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15923
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Tarza » 07.08.13 8:00

Kyllä siellä on toinenkin inda jani -ketju: viewtopic.php?f=4&t=144274&hilit=+Inda

Pitääkö nyt siis siirtää kaikki info ketjusta mainospuolelle?
  • 0

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Avatar
Tarza
 
Viestit: 20136
Liittynyt: 20.01.11 18:42
Paikkakunta: Turku

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 07.08.13 8:03

Antakaa olla siellä, mut jatkossa uudet mainokset Mainoksiin.
  • 0

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15923
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mainostamisesta

ViestiKirjoittaja Tarza » 07.08.13 8:05

Ok :o)
  • 0

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Avatar
Tarza
 
Viestit: 20136
Liittynyt: 20.01.11 18:42
Paikkakunta: Turku


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa