Sysvy 16 huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiitu » 31.07.13 23:13

Tiitun sysvy kirjoitti:Tiitu!

Olipas kiva saada sinut sysvyksi :) Heräsi jotain lisäkysymyksiä:

- kelpaako itse neulottu? Villasukat, pipot tms? Jos, niin minkä kokoista käytät?
- luetko jotain lehtiä?
- millä herkuttelet?
- minkälaista musiikkia kuuntelet/soitat?
- mikä olisi ihanin hemmottelupaketti, jonka voisit saada?

:)


Jännittävää!

-itse neulottu on kovin tervetullutta. en oikein sitä itse hanskaa, ehdi tai jaksa keskittyä (varmaan vähän kaikkea näistä). Sukan koko on 39, päänympärys yo-lakin mukaan 57
-Luen kyllä. Meille tulee Suomen kuvalehti, Tiede, Kaksplus ja Hesari. Tykkään laajoista, perusteellisista reportaaseista ja esim. Longplayn tyyppiset jutut ovat just mulle omiaan (vaikka yhtään LP:n juttua en vielä ole saanut aikaiseksi hankkia). Miksei jotain kevyempääkin joskus.
-suklaalla, merkkareilla ja kahvilla epäterveellisesti, terveellisemmin marjaisilla&hedelmäisillä smoothieilla
-r´n´b ja suomirock-/pop noin yleisesti. Kasarihitit iskevät edelleen. Soittolistalla ovat usein esim. Leonard Cohen, Anna Eriksson, The Northern Governors, Norah Jones, Jippu, Madonnan vanhat hitit, Bo kaspers orkester, Emma Salokoski, Erykah Badu, Janna, Tuomo, Jonna Tervomaa ja Rajaton.
-tosi vaikea kysymys, en ole aiemmin sysvyyn osallistunut, enkä oikein osaa kuvitella, millaisia paketit voisivat olla. Mutta siinä olisi ehdottomasti jotakin hemmottelua ja ehkä jotakin asiaa tai jotakin hyödyllistä. Erityisen kiva olisi, jos paketissa olisi jotakin, mikä saisi minut innostumaan jostakin asiasta: oli se sitten ruoanlaittoon, leipomiseen, käsitöihin, askarteluun, lasten kanssa leikkimiseen tai mihin tahansa liittyvää.
  • 0

Avatar
Tiitu
 
Viestit: 5222
Liittynyt: 15.04.08 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA*:n sysvy » 01.08.13 7:12

Hei vaan!

oletko jo palautunut foorumille? Tervetuloa takaisin! :o)

Mielessä on jo paljon ideoita, mutta vielä haluaisin tietää käytätkö koruja? Jos käytät niin millaisia?

Ja viitisitkö mittailla pään ympäryksesi, kämmenesi pituuden ja antaa jalkasi kokonumeron, ja kertoa mihin mieluiten haluaisit lämmikettä, jos näistä johonkin jotain keksisin.

:)

*OA*:n sysvy
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kiikun sysvy » 02.08.13 16:10

Hei kiikku,

esittelystä saikin jo useampia ideoita mutta pari asiaa pitää vielä kysyä. Ne saattaa olla vinkkinä tai ei, kattoo nyt mitä sysvysi osaa taikoa ;)

Mitä mieltä olet vanhoista tyttökirjoista? Siis oikeesti vanhemmista, eli 40-50luvun kirjoista? Lukisitko itse tai antaisitko tyttäresi myöhemmin lukea niitä, vai jäisikö se vain hyllyyn pölyttymään kunnes kehtaisi antaa jossain sysvyssä eteenpäin tai muuta reittiä poistuisi?

Mites käsityöt,kerroit että tykkäät ommella ja heilutella puikkoja. Onko mielesi tehnyt kokeilla jotain tiettyä materiaalia mutta on vain aina jäänny kokeilematta syystä tai toisesta? Tai joku kaava jota itsellä ei vielä ole mutta tahtoisit ommella jos vain saisit jostain? Itselle tai lapsille? Onko puikot sikinsokin laatikossa/korissa vai jämptissä järjestyksessä pussissa?

Ja sitten, mikä olis ehdottomasti tylsin löytää paketista? Sellainen mitä et esittelyssä muistanut vinkata mutta harmistuisit kuitenkin jos sellainen pakettiin osuisi?

kiikun sysvy
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA* » 02.08.13 16:34

*OA*:n sysvy kirjoitti:Hei vaan!

oletko jo palautunut foorumille? Tervetuloa takaisin! :o)

Mielessä on jo paljon ideoita, mutta vielä haluaisin tietää käytätkö koruja? Jos käytät niin millaisia?

Ja viitisitkö mittailla pään ympäryksesi, kämmenesi pituuden ja antaa jalkasi kokonumeron, ja kertoa mihin mieluiten haluaisit lämmikettä, jos näistä johonkin jotain keksisin.

:)

Hei jee, mua on huhuiltu. Takasin ollaan taas, kiitoksia :o)

Mä oon surkee korujen käyttäjä, kaulassa roikkuu aina vain äidiltä saatu Liisa Vitalin Leppäkerttu yhdellä pallolla ja hopeisena, pari muutakin korua on mutta en mä koskaan niitä käytä vaan kuljen Leppis kaulassa. Se on muuten vauvojenkin suosikki aina eli kohta jo oman vauvan vuoksi on kaulassa vain tämä. Sormuksina on vain valkokultaiset kihla- ja vihkisormus, ranteissa satunnaisesti valkoinen iso nahkainen rannekello ja joskus jotain rannerenkaita jotka on sit ollu sellasia 60lukulaisen tyylisiä, isoja ja muovisia :D

Pään koko ois noin 57cm, pipo ois mieluinen tai huivi joka soveltuis hyvin syksyllä ja talvella sitten kantotakin kanssa lämmittämään kaulaan. Tumppuja mulla on muutamaakin erillaista ja saan joka talvi mummilta sellaiset lahjaksikin joten niitä en kyllä varmaan tarvii, eiköhän 6paria tumppuja ole hyvä lukumäärä :lol: Ja toissa sysvykierrolla Jafuli neuloi minulle villasukat ja sysvyilyn jälkeen tehtiin vaihtarit jonka vuoksi sain lisää villasukkia ja niitäkin on nyt varmaan 6paria + kämmekkäitäkin neulottiin parit. Mutta se pipo, mä oon ollu surkee pipon ostaja. Pakotan lapset pitämään pipoa ja sit mulla itelläni ei sellasta ees ollu ennenkö viime sysvykierroksella Neurotic ompeli trikoisen pipon jota oon käyttänyt ahkerasti, villainenkin olis varmasti mieleen talvella ja kaulahuiveista tykkään paljon, sellasista kolmion muotoisista, huiveja ei voi koskaan olla liikaa syksyllä ja talvella kierrossa ;)
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18049
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja niiskuneiti85 » 02.08.13 18:04

Merkkaan :)
  • 0

Avatar
niiskuneiti85
 
Viestit: 9631
Liittynyt: 29.09.11 12:18
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja jonskulaisen sysvy » 03.08.13 9:38

Hei jonskulainen! Kiitos hyvästä esittelystä. Jotain yksityiskohtia kyselen kuitenkin. Käykö keltainen keittiön sisustukseen? Onko sinulla tarvetta kutomapuikoille, onko lankasuosikkeja?

jonskulaisen sysvy
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kiikku » 03.08.13 15:45

kiikun sysvy kirjoitti:Hei kiikku,

esittelystä saikin jo useampia ideoita mutta pari asiaa pitää vielä kysyä. Ne saattaa olla vinkkinä tai ei, kattoo nyt mitä sysvysi osaa taikoa ;)

Mitä mieltä olet vanhoista tyttökirjoista? Siis oikeesti vanhemmista, eli 40-50luvun kirjoista? Lukisitko itse tai antaisitko tyttäresi myöhemmin lukea niitä, vai jäisikö se vain hyllyyn pölyttymään kunnes kehtaisi antaa jossain sysvyssä eteenpäin tai muuta reittiä poistuisi?

Mites käsityöt,kerroit että tykkäät ommella ja heilutella puikkoja. Onko mielesi tehnyt kokeilla jotain tiettyä materiaalia mutta on vain aina jäänny kokeilematta syystä tai toisesta? Tai joku kaava jota itsellä ei vielä ole mutta tahtoisit ommella jos vain saisit jostain? Itselle tai lapsille? Onko puikot sikinsokin laatikossa/korissa vai jämptissä järjestyksessä pussissa?

Ja sitten, mikä olis ehdottomasti tylsin löytää paketista? Sellainen mitä et esittelyssä muistanut vinkata mutta harmistuisit kuitenkin jos sellainen pakettiin osuisi?


Tyttökirjoja lukisin aivan varmasti [onni] Ja todellakin säästäisin ne myös Isabelille myöhempää innostusta varten.

Käsityökysymykseen en oikein mitään apuja osaa antaa. Ei ole mitään kokeilunhaluja tällä hetkellä. Huovutettuja lapasia haluaisin ehkä tehdä ensi talveksi. Kaavojakin mulla on vaikka muille jakaa. Pitkät puikot mulla on suunnilleen järjestyksessä (kiitos erään aikaisemman sysvyni), mutta sukkapuikoille en vielä ole mitään kovin kummoista paikkaa keksinyt. Tällä hetkellä niitä lojuu siellä täällä ympäri taloa ja joitain vähemmän käytettyjä kokoja löytyy vanhasta palapelin laatikosta nippusiteillä liitettynä, sulassa sekasotkussa pyöröjen kanssa :roll:

Ihan varma en nyt ole, mitä sanoin esittelyssä, mutta voi olla, että unohdin mainita, etten juo teetä ollenkaan. En mitään makuja, joten tee menisi ehkä aikalailla hukkaan. En myöskään kovin paljoa tykkäisi jostain pölyä keräävistä koriste-esineistä. Niin, ja salmiakistakaan en pidä, mutta ne nyt vielä ehkä saisin lapsille syötettyä.

Nyt jään sitten vaan jännäämään ekaa pakettia :)
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja jonskulainen » 05.08.13 20:56

jonskulaisen sysvy kirjoitti:Hei jonskulainen! Kiitos hyvästä esittelystä. Jotain yksityiskohtia kyselen kuitenkin. Käykö keltainen keittiön sisustukseen? Onko sinulla tarvetta kutomapuikoille, onko lankasuosikkeja?


Nyt vasta huomasin! Meillä on sininen keittiö, mutta keltainenkin käy mainiosti. Mökillekin tarvitaan tavaraa ;) puikkoja mulla on tosi paljon, ja lankasuosikkeja on villa, esim cascade 220 superwashina. Tai sit fabelin sukkalanka.
  • 0

We need to slow down so I can catch you
We need to slow down so you can catch me

Äiti, kolme maailman rakkainta naista ja maailman ihanin mies [onni]
Avatar
jonskulainen
 
Viestit: 7394
Liittynyt: 22.07.07 17:21
Paikkakunta: eepee

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tiinataina » 05.08.13 21:10

merkkaan
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja taroun sysvy » 05.08.13 22:23

tarou!

Muutama kysymys näin alkajaiseksi:

- Tarvitsetko itse tai tarvitsisivatko lapsesi jotain vaatetta tai asustetta syksyyn/talveen? Jos niin, mitä kokoja käytätte? Esim. neuleet?
- Mitä käsitöitä harrastat? Puuttuuko sinulta jotain tarviketta tai saisiko jotain olla enemmänkin? Mitä et missään tapauksessa haluaisi?
- Laiskojen ostoketjuun vedoten, onko sinulla jo leikekirja? Jos ei, minkä kokoista tarvitsisit?
- Saako pakettiin sisällyttää herkkuja? Oletko (tumman) suklaan ystävä?

Lisää kysymyksiä tulee varmasti, kun saan taas aikaa tältä lapsiperhearjelta paneutua sysvyilyyn! :D

taroun sysvy
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tarou » 05.08.13 23:22

jee!! huhuilua :D

neuleita tarvitaan aina koska olen itse tavattoman hidas ja huono neulomaan. :D jotain pientä neulon joskus harvoin. enemmänkin ompelen. olisi tarvetta ainakin koon 22-23 pitkävartisiin villasukkiin pojalle ja tytölle koon 28, pojalla ei ole myöskään mitään pehmeää villatakkia, yksi kutittava vaan..koko hänellä on 92 talvella. mulle kelpais pipo , oon aika isopäinen . villasukatkin koko 39-40 ois toivotut, meidän lattiat on ihan kylmät talvella.. :D

käsityötarvikkeita on aika paljon, mutta ne on silti mieluisia juttuja :mrgreen: en kyllä varsinaisesti taida tarvita mitään.. :D tavaranvähennystäkin koitan harrastaa mutta se on vaikeaa..


mitähän en missään tapauksessa haluaisi. . hmm.koriste-esineitä !


leikekirjaa ei ole vielä :D mutta varmaan ensi kuussa hankin jos ei mistään sellaista ilmesty sitä ennen :wink: olen esikoisen vauva-ajalta tehnyt leikekirjan ja kakkoselle pitäisi myös tehdä vihdoin myös sellainen.

tumma suklaa on pienissä määrin ok ja toivottuakin, isot paketit on vähän pahoja tällaselle ahmatille ,paino kanssa kamppailevalle..
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Huhuu melli » 06.08.13 8:54

Melli!

Ideariihi on käynnissä ja kaipailen vähän lisätietoja :D

Juotko kahvia tai teetä? Jos, niin pitääkö olla jotain tiettyä laatua vai meneekö mikä vaan? Maustetut?
Mikä on kengänkokosi? Entä päänympärys?
Onko talvisia asusteita riittämiin vai puuttuuko jotain?
Siitepölyallergiasta kokemuksia omaavana varmistan, että ovatko pähkinät ok?

Tässäpä näitä ainakin näin alkuun.

Huhuu melli
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Melli » 06.08.13 11:54

Huhuu melli kirjoitti:Melli!

Ideariihi on käynnissä ja kaipailen vähän lisätietoja :D

Juotko kahvia tai teetä? Jos, niin pitääkö olla jotain tiettyä laatua vai meneekö mikä vaan? Maustetut?
Mikä on kengänkokosi? Entä päänympärys?
Onko talvisia asusteita riittämiin vai puuttuuko jotain?
Siitepölyallergiasta kokemuksia omaavana varmistan, että ovatko pähkinät ok?

Tässäpä näitä ainakin näin alkuun.


Iik, mua huhuillaan!! :D [onni]

Juon sekä kahvia että teetä ja molemmissa melkein mikä vaan menee. Teen juon yleensä jonain sekoituksena, pelkkänä perusteenä harvoin. Mutta olen avoin kyllä ihan kaikille kokemuksille, nou worries! :D
Kengän koko on 36(/37) ja pää pieni! Täytyy noutaa mitta! :D
Talvivarusteista puuttuu superlämpimät lapastyyppiset jutut, nimittäin palelen helposti. Villasukkiakin kuluu juuri siksi... :D
Olen myös pähkinäallergikko (maapähkinä, manteli ja hassel), mutta käsitellyt käyvät (suola-, paahto- jne.). Tykkäänkin kyllä syödä pähkinöitä sekä paljaaltaan että oikeastaan missä tahansa muodossa!

Ihan hurjan jännää!! :o)
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Avatar
Melli
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 22.08.06 14:52
Paikkakunta: Keski-Suomen helmi

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Mesoren sysvy » 06.08.13 20:58

Mesore

Hei pari kiperää kysymystä :lol:
-juotko kahvia tai teetä tai mitä sitten juotkaan?
- Kaulaliina vai huivi vai pipo, itsellesi vai lapselle mielummin?
- saako olla itsetehtyä?
- tuleeko teille lehtiä ja millaisia jos tulee?

Nämä nyt askarrutti minua 8)

Mesoren sysvy
 

Re: Sysvy 16 huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Mesore » 06.08.13 21:16

Mesoren sysvy kirjoitti:Mesore

Hei pari kiperää kysymystä :lol:
-juotko kahvia tai teetä tai mitä sitten juotkaan?
- Kaulaliina vai huivi vai pipo, itsellesi vai lapselle mielummin?
- saako olla itsetehtyä?
- tuleeko teille lehtiä ja millaisia jos tulee?

Nämä nyt askarrutti minua 8)


Oi minnuu huhuillaan! :D

Juon sekä kahvia että teetä. Kahvin suhteen en oo mikään snobi, meillä on yleensä Reilun kaupan kahvia vaan. Teen suhteen olen nirsompi. :D Tykkään sellaisesta mustista teelaaduista, joita voi juoda maidon kanssa. Chai-teestä tykkään erityisesti. Vihreistä suosikkeja on jasmiini ja piparminttu.
Lapsi saattaisi olla pipon tarpeessa. Miulle itselleni kelpaisi kaulaliinakin, mut mies on sitä mieltä että miulla on niitä jo tarpeeksi. :oops: Ja todellakin saa olla itsetehtyä!
Meille ei tule mitään lehtiä nykyään. Aikaisemmin tuli Tieteen Kuvalehti mut köyhyyksissäni lopetin sen. Vauvaa tilasin raskausaikana, mut en hirveesti tykännyt.

Toivottavasti näillä pääsee alkuun. :)
  • 0

M 4/11 ja L 7/15
Avatar
Mesore
 
Viestit: 7310
Liittynyt: 05.07.12 12:58
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 155 vierailijaa