JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Kurmitsa » 05.12.12 21:26

Kurmitsan tonttu kirjoitti:^niistä tulee usein vahingossa vähän nafteja, olen itse huomannut saman :)

ja tässä varsinainen asiani:
Kurmitsa,
Kiva kun olet ilahtunut kalenterin yllätyksistä! Kun kasausvaiheessa stalkkailin muun muassa blogiasi niin jäin siihen käsitykseen että jollain tasolla tykkäisit siitä ompelustakin niin pari pakettia tulevissa luukuissa ovat kyllä hiukan siihen viittaavia. Kun ompelu nyt ei sitten kuitenkaan ole se juttusi (niin kuin ekan luukun kohdalla mainitsit) niin toivottavasti keksit noille käyttöä vaikka askarteluissa :o)


Varmasti keksin, ei huolta! :D Ompelu on mulle "haaste", eli mulla on kyllä ompelukone ja saumuri ja oon ommellut pojalle vaatteita ja hääpukunikin, eli periaatteessa osaan, mutta ikinä taidot ei oo kehittyny sille tasolle, että nauttisin ompeluhommista. Mutta kyllä mulla tosiaan tulee ommeltua sitä sun tätä, joten varmasti tulee kamppeet käyttöön. :o)
  • 0

"Kesä tullu, hiihtämään!!"

minä ja pieni tuholainen 7/05
Avatar
Kurmitsa
 
Viestit: 1397
Liittynyt: 22.08.06 12:40
Paikkakunta: Pori

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 06.12.12 15:08

Juu, tsi-rasva on. Voi käyttää minne vain :o) ehkä on vähä tönkköä naamarasvaksi, mutta voi sitäkin kokeilla. Kandee ottaa pala käteen, lämmittää käsien välissä ja sit levittää.

Tiinatainan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tiinataina » 06.12.12 19:42

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Juu, tsi-rasva on. Voi käyttää minne vain :o) ehkä on vähä tönkköä naamarasvaksi, mutta voi sitäkin kokeilla. Kandee ottaa pala käteen, lämmittää käsien välissä ja sit levittää.


Olen käyttänyt ihan naamaankin kun kuivaa ihan kivasti, naama meinaan :lol: . Toi rasva on aivan ihanaan, kiitos vielä siitä :o) .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sateenkaaren tonttu » 06.12.12 20:46

Hei!

Kiva, että kämmekkäät olivat mieluiset! Unohdin laittaa viestin, että ne ovat puhdasta, kasvivärjättyä villaa. :) Eli pesu sitten sen mukaan, ei ole superwashia! :D

Hyvää itsenäisyyspäivää! :)

Sateenkaaren tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmon tonttu » 07.12.12 9:50

Satuhahmo! Halusin vaan kertoa kuinka paljon sydäntäni lämmittää sinun ihanat hehkutukset. [onni] On aivan mahtavaa, että oman ihanan kalenterin lisäksi saa lukea sinun hehkutuksia. Jouluaaton luukkuun annan tarkennuksen nyt muistaessani, jonka unohdin kirjoittaa viestinä luukkuun mukaan. Sieltä paljastuu pieni nyytti, jossa on kiinni (ellei se ole irronnut) pieni paperirulla. Sen saa avata ja lukea, ja myös itse nyytti on avattava. Sen joutunee leikkaamaan, leikkaa sieltä puolelta, jossa on solmut, ettei sisältö vahingoitu.

Satuhahmon tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja sis:in tonttunen » 07.12.12 11:11

Sis.

Meillä lapset syövät hilloa mm puuron ja viilin kanssakin. Seuraava purkki taas sopii hienosti mm salaatteihin ja lämpöisiin ruokiin ;)

sis:in tonttunen
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satuhahmo » 07.12.12 12:28

^^ [onni]
  • 0

Aikuiset ihmisparsat ei ole kovin kuuluisia ystävällisyyksistään. Ne on kaikki mäskipunkeloita ja sottapottia. (IKJ)
Avatar
Satuhahmo
 
Viestit: 2234
Liittynyt: 21.10.08 17:38

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 08.12.12 10:30

Noanna, ota vaan ihan mihin käyttöön haluat. Ensin ajattelin niitä keittiöön, mutta tuli niin pieniä että ehkä käsilaukkuun tai missä on parhaiten käyttöä :)

Noannan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PinnSvinin tonttu » 10.12.12 16:27

Hei taas PinnSvin!
Se on ostettu pannunalusena mutta toki sitä voi koristeenakin käyttää :)

PinnSvinin tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Nindadan tonttu » 10.12.12 22:35

nindada kirjoitti:Eilen tuli tosi kauniin muotoinen itsetehty? kynttilä ja oranssi kippo sille, tänään ihana savinen purnukka jossa kanelia. [onni]
Juu, kynttilä on omaa tuotantoa, kuin myös savipurnukka. 8)

Nindadan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja fudgen tonttu » 10.12.12 22:58

Fudge, kiitos kehuista hehkutusketjussa. :o) Aineettomien luukkujen ihastelusi osui huomista luukkua ajatellen juuri sopivaan kohtaan, katsotaan mitä siitä tuumaat...

fudgen tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sis:in tonttunen » 11.12.12 21:14

Sis,
mantelit oli hunajapaahdettuja. Toivottavasti ei liian makeita, en ollut ennen noita itsekkään maistanut joten en etukäteen tiennyt makeudesta. Vaikka ehkä nimestä ois voinnu päätellä :oops: :lol:
Muistin nuo kylmässä olevat purkit väärin, se olikin vasta se viimeinen joka sopii suolaisten kaveriksi.

Sis:in tonttunen
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja pikkujutun tonttu » 12.12.12 0:46

PikkuJuttu:

Testattu on, tosin vegaanisina. Hieman repeilevää tulee taikinasta, joten lasten lienee hankalaa irroittaa tehtyjä pipareita ja viedä pellille. Itse käytin paistinlastaa apuna. Annoin taikinan olla kylmässä päivän, aamusta iltaan, ja leipomisen välissä jäähdyttelin, sillä repeilee enemmän lämmetessään. Paistoin muistaakseni 200 asteessa varmaan viitisen minuuttia, sen verran että vähän ruskistuivat. Hyviä tuli, mieskin kelpuutti, ja se on näistä jutuista aika tarkka. :lol:

pikkujutun tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja nindada » 12.12.12 1:09

Nindadan tonttu kirjoitti:
nindada kirjoitti:Eilen tuli tosi kauniin muotoinen itsetehty? kynttilä ja oranssi kippo sille, tänään ihana savinen purnukka jossa kanelia. [onni]
Juu, kynttilä on omaa tuotantoa, kuin myös savipurnukka. 8)


Oi ei! [onni] Tuo kynttilä palaa kauniimmin kuin mikään kynttilä jota olen polttanut. Uskomattoman tasaisella, korkealla ja puhtaalla liekillä. Ja noi mehiläisvahajutut tossa kyljissä, se miten valo suodattuu niistä läpi, on mielettömän kaunis. Istuin hetken ja vaan katselin tuota. Ja se kanelipurkki, aivan ihana! [onni] , ja ihan mun värinen. Oot ältsin taitava!
  • 0

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 12.12.12 20:41

Noannaseni!

Ikävä kyllä tonttu ei älynnyt laittaa laatikon taitteluohjetta mukaan :oops: Tässä yksi hyvä ohje linkkinä :o) http://www.origami-fun.com/origami-box.html

Ihanaa joulunodotusta, toivottavasti kalenterin loppupuoli miellyttää :)

Noannan tonttu
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa