JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tonttu, mutta kenen » 23.10.12 9:16

Unohdin kysyä jalan kokosi [ol] Minulla olisi sinulle jotain aivan ihanaa kehitteillä, mutten tiedä jalan kokoasi :shock:
Tai sitten tämä on vaan juoni saada tietää kaikkien jalan koko ja lähetän kaikille pörrösukkia kaapit täyteen :lol:

Tonttu, mutta kenen
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Boyan » 23.10.12 12:34

^ :lol: Mun jalka on 38, mutta onneksi et tiedä osoitetta paitsi jos olet mun tonttu. :mrgreen:
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Pikkujutun tonttu » 23.10.12 12:51

Kalenteri-ideoita on jo paljon kertynyt, mutta muutama tarkentava kysymys olisi.

Mainitsit viljattoman ruokavalion, mitkä kaikki viljat eivät käy? Eli käyvätkö maissi, riisi, tattari esimerkiksi?

Millaisista hatuista pidät? Saako/pitääkö kiristää, vai onko löysempi malli parempi? Mikä on päänympäryksesi?

Askarteletko tai pidätkö askartelusta? Entä muu perhe?

Pidätkö tuoksuvista asioista? Jos pidät, ovatko mausteiset, makeat vai raikkaat tuoksut parempia?

Teetkö tulista ruokaa?

Teet paljon erilaisia käsitöitä, mutta pidätkö virkkaamisesta?

Pikkujutun tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Pikkujutun tonttu » 23.10.12 12:53

Tämä tonttu on kovin hajamielinen. Itse huhuilu pääsi unohtumaan.

Huhuu, Pikkujuttu! ^

Pikkujutun tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Yks pien tonttu vaan » 24.10.12 13:11

Täällä yksi pieni tonttu huhuilee ja huutelee, minkälaisia lehtiä te muut tontut oikein luette ja mitä lehtiä teille mahdollisesti jo tulee kotiin? Unohtui, kenen tonttu olen, mutta sen ei luulisi haittaavan. Ne vastaavat, ketkä haluavat. ;)

Yks pien tonttu vaan
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Cineren stalkkeri » 28.10.12 0:08

Minä olisin kiinnostunut erityisesti Cineren kuluttamista lehdistä. :wink: Onko teillä eläimiä? Millainen värimaailma sinua miellyttää? Käytätkö alkoholia? Mitä tarkoitat retrolla, 70-lukua vai ysäriä?

Cineren stalkkeri
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Cinere » 28.10.12 8:30

Mulle tulee tällä hetkellä Kestovaippa-lehden lisäksi Suuri Käsityö ja Ottobre, luen satunnaisesti tiedelehtiä. Meillä on 2 maakilpikonnaa. Värimaailma riippuu asiasta. Esim. huonekaluissa tumma pähkinä on in, perusvaatteissa ruskea/harmaa/musta, pussukoissa/kukkaroissa/neuvolakorteissa "lapsellinen" kuviointi tai retro (esim pöllökankaat on ihania), koriste-esineissä/joulukoristeissa ei niin väliä. En käytä alkoholia tällä hetkellä.

Retrokankaissa minua miellyttävät selkeät esittävät kuviot esim. kukat, eläimet, sydämet, pilvet eli ei raidat/ruudut tm. Enkä pidä ihan pelkistetyistä väreistä, esim: http://2.bp.blogspot.com/_MOilWuYWwus/SxJu_WbQdJI/AAAAAAAACzw/iyTzMTjflQU/s1600/ScanImage001joulu.jpg

Mä voisin tarkentaa, että olen hajusteyliherkkä pikemminkin kuin allerginen. Eli esim. ihoivoiteissa olevat hajusteet ottaa nenään (ja iho kutisee). Luonnolliset tuoksut on ok (esim. mausteet, kahvi, tee).

Ja rakastan lintuja, harrastan lintujen tarkkailua ja lasken kyllä elämänpinnoja (en vuodenpinnoja) :)
  • 0

Kolmen muksun äiti (-07, -10 & -12).
Avatar
Cinere
Bannattu
 
Viestit: 6683
Liittynyt: 28.01.11 9:04
Paikkakunta: Vihti

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Akileijan tonttu » 28.10.12 9:29

Vielä tuli kysyttävää :D

Juotko teetä tai kahvia?
Minkälaisia, jos juot? Meneekö maustekahvit tai kaikki teelaadut?

Entä kalenterin malli? Löytyykö kotoasi seinältä tyhjää koloa kalenterille tai onko pöytätila kortilla? Mikä olisi mahdollisen seinäkalenterin suurin leveys ja korkeus?


t: tonttusi [xmas]

Akileijan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Akileija » 28.10.12 12:09

[hei] Heipä hei, tonttuni!

Juon sekä kahvia että teetä, mutta kotona meillä ei ole kahvinkeitintä tai muutakaan kahvin keittämiseen soveltuvaa laitetta, joten kotosalla juon korkeintaan pikakahvia joskus harvakseltaan. Teetä sen sijaan juon jatkuvasti, kaiken värisenä, sekä maustettuna että maustamattomana, ja mieluummin irto- kuin pussiteetä. Ainoat teelaadut, joista en ihmeemmin välitä, ovat ruusunmarjaa tai hibiscusta sisältävät sekä hyvin voimakkaasti savuaromiset, kuten Lapsang Souchong. Lisäksi suosin nimenomaan oikeaa teetä, ei rooibosta eikä sellaisia yrtti- tai hedelmähaudukkeita, jotka eivät sisällä lainkaan teepensaan lehtiä.

Mitä kalenteriin tulee, kaikki tyhjä pöytätila peittyy meillä ajelehtivan tavaran alle ääntä nopeammin, joten seinäkalenteri olisi huomattavasti parempi. Koon suhteen ei ole rajoituksia - itse asiassa kaipaisin nimenomaan sellaista isoa perhekalenteria, jossa olisi riittävästi tilaa kaikkien perheenjäsenten aikatauluille, mutta pienempikin on tervetullut. :)
  • 0

Elämän ruuhkavuosissa seuranani törmäilevät toisen polven pörröpäät 2005, 2007 ja 2010.

~ I like ambiguity more than most people. ~
Avatar
Akileija
 
Viestit: 5016
Liittynyt: 23.08.06 19:34
Paikkakunta: Joensuu

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Happy_phantomin » 28.10.12 21:11

HAPPY_PHANTOM!!!!


Kerroit että pidät käsitöiden tekemisestä, minkä tasoinen neuloja olet? Onnistuuko esim, pitsineuleen teko? Vai onko taitosi enemmän suora kaulaliina ainaoikealla tasoa?

onko sinulla ompelukone? saumuri?
Pidätkö pienestä näpertelystä vai suurista linjoista?
Mitkä materiaalit sopivat sormiisi? (kutittaako villa, ällöttääkö fleece, entä Teddy?)
kämmenesi leveys? kätesi pituus ranteesta sormien päähän? jalan koko?

Niin ja minkäkokoinen kalenteri saa olla? Saako se olla mallia pahvilaatikko jossa paljon pahvilaatikoita, vai seinälle ripustettava?

... eipä muuta kysyttävää tullut vielä mieleen....

T:Happy_phantomin tonttu

Happy_phantomin
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Cineren stalkkeri » 28.10.12 21:38

Vielä sellainen Cinerelle, että mahdatkohan sienestää? :D

Cineren stalkkeri
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Cinere » 28.10.12 21:44

Kyllä sienestän :)
  • 0

Kolmen muksun äiti (-07, -10 & -12).
Avatar
Cinere
Bannattu
 
Viestit: 6683
Liittynyt: 28.01.11 9:04
Paikkakunta: Vihti

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Sateenkaaren tonttu » 28.10.12 23:17

Sateenkaari!

Kaipaan vielä lisätietoja:

Juotko kahvia, teetä?
Mistä väreistä tykkäät sisustuksessa? Mikä on tyylisi?
Käytätkö koruja?
Onko sinulla allergioita?
Mitä tykkäät lukea?
Mittasi (jalka, pää jne.)?

Kiitos! :D

Jos tuntuu pahalta vastata tähän julkisesti, voit varmaankin laitaa yksärin emoille - se kulkeutunee minulle sitä kautta. :)

T. Tonttusi

Sateenkaaren tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 29.10.12 12:10

NOANNA!!

Tonttusi täällä taas, hei! [xmas] Tarkentaisin hieman värimaailmaa. Laitoit esittelyyn omia lempivärejäsi, mutta minkä värinen on joulunne? Koristelette ilmeisesti kotia, minkä värisiä ovat perheenne koristeet? Entä sisustus muuten? Onko moniväristä, hillittyä vai jotain siltä väliltä? Saavatko muutkin päättää kuin sinä? 8) Missä vaiheessa kotona alkaa näyttää ja tuntua jouluisalta? Onko vielä jotain, mitä on unohtunut tai tullut mieleen? Onko jotain terveisiä tänne tontuulan työpajaan? Täällä on tontulla mietintämyssy kovassa käytössä ;) Seuraan "Uuups joulukalenterista unohtunutta"-ketjua, jos haluat vastata sinne :o)

Noannan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kiikku » 29.10.12 13:09

kiikun tonttu kirjoitti:[xmas] :lla pää täynnä ideoita

Mutta sekoitetaan pää vielä näiden kysymysten vastauksilla ;)

Kerkeätkö lukemaan kirjoja tai kiinnostaako edes? Millaiset kirjat?
Tuleeko kotiin lehtiä?
Kotinne värit?
Minkä värisiä vaatteita ostat useinmiten itsellesi?


Voi apua :shock: Mulla on ihan mennyt tämmönen huhuilu ohi. Anteeksi tuhannesti.

Hyvin vähän jaksan lukea kirjoja. Yleensä ennen nukkumaan menoa ainoastaan. Tällä hetkellä työnalla on Jääkansan tarina. Muutama kirja vielä pitäisi kahlata. Tykkään hömpästä, romantiikasta, ja jos se on vielä yhdistetty johonkin menneeseen aikakauteen niin aina parempi. Esim. Kaari Utrio kuuluu ihan lempikirjailijoihini, kuten myös Bronten siskokset. Ja näiltä kirjailijoilta mulla löytyykin aika paljon kirjoja.

Lehtiä ei tule muuta kuin Ottobre.

Kotona meillä on pääasiallisesti ruskeita kalusteita, vaaleita pintoja ja punaista tehosteena. Tänne sopisi myös turkoosi ja terrakotta.

Vaatteet pääasiallisesti mulla on tällä hetkellä mustaa, viininpunaista ja punaista.
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa