JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja lyrae HOX! » 12.10.12 13:19

Hei lyrae!

Esittelystäsi ja viestivakoiluista huolimatta paljon on kysymyksiä ilmassa! Eli...

- miten vietätte joulua? kristillisesti, kaupallisesti vai pelkkänä juhlana muiden joukossa?
- joulukoristeet, onko tonttuja, enkeleitä, lumiukkoja vai jotain muuta vai ei mitään?
- oletko sauna- vai suihkuihminen?
- tee/kahvi/kaakao/glögi
- mistä herkuista tykkäät?
- käytätkö koruja/huiveja tms?
- luetko ja jos luet niin millaista kirjallisuutta tykkäät lukea?
- minkä kokoisia vaatteita käytät, entäpä lapsesi?
- minkälaisia juttuja toivoisit kalenterista löytyvän, entäpä mitä et toivoisi saavasi?

Jos näihin saisin vastauksia niin pääsisin varmasti eteenpäin kalenterisi valmisteluissa! :D

toivoo kalenteritonttusi [onni]

lyrae HOX!
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiinatainan tonttu » 12.10.12 13:28

Hoi tiinataina!

*kaivelee tonttulakin naftaliinista ja tontun muistikirjan laatikostaan*

Ihanaa, kun joulu jo lähestyy! Ja hauskaa saada tehdä sulle kalenteri! Pari kysymystä näin ensi alkuun:

- onko sulla tai perheenjäsenellä ruokarajoitteita?
- onko teillä saunaa tai ammetta? Tykkäätkö lotrata mömmöillä niissä?
- puuttuuko sulta itseltä jotakin tarpeellista, pipoa tms?
- käytättekö joluvaloja yms?
- mitä harrastatte perheenä?
- ehditkö lukea kirjoja? Minkälaisia?
- suklaa, salmiakki vai hedelmä?
- mitkä ovat joulunne värit?
- mitä et halua löytää kalenterista? Mikä oli viime kalenterin paras juttu?
- miten suhaudut yllätyksiin?

Terveisin salainen tonttusi!

Tiinatainan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja lyrae » 14.10.12 7:56

Muoks. Poistin täältä julkiselta puolelta, kun kalenterini on kohta minulla. :D
  • 0

Viimeksi muokannut lyrae päivämäärä 28.11.12 11:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Minä, aviomies Sundo, mun puoliso A ja lapset L 06/11, A 07/13, I 9/20.

Ohjeet ovat niille, jotka eivät muuten osaa. - Puuha-Pete
Avatar
lyrae
 
Viestit: 3445
Liittynyt: 18.11.11 15:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 14.10.12 11:08

maija.k

Kerrotko vähän enemmän joulunvietostanne. Onko jotain väriteemoja joulukoristelussa? Pidätkö kynttilöistä? Onko jotain traditioita mitä noudatatte, eli esim. piparkakkujen leivontaa tiettyyn aikaan tms? Ja leivotko yleensä jouluksi? Lähetteletkö joulukortteja? Kuunteletko joulumusiikkia ja jos niin minkälaista? Minkälaiset joulukoristeet eivät lainkaan ole tyyliäsi? Juotko glögiä? Löytyykö joulukoristeista tonttuja/lumiukkoja/punatulkkuja?

Sitten muuta. Käytätkö koruja? Jos niin minkälaisia? Onko jotain pikkuesineitä mitä ei voi koskaan olla liikaa? Mitä olisi todella ikävä löytää joulukalenterista? Pidätkö muumeista? Keräiletkö jotain? Miten nautit teesi? Tai kahvisi? Pidätkö hunajasta? Saunatuoksuista? Saunomisesta? Luetko? Mitä pidät ristikoista?

maija.k:n tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Helios » 14.10.12 14:04

Helioksen tonttu kirjoitti:HELIOS

Kirjoittamasi "tietoisku" antoi paljon vinkkejä, mutta haluaisin tietää: Juotko teetä vai kahvia vai molempia? Jos juot teetä, niin onko jotain makumieltymyksiä?

Tonttusi :D


hups.. huomasin tämän vasta nyt. ja saman huomasin unohtaneeni esittelystä.. jos satuit huomaamaan sen ketjun "mitä unohdin esittelystäni", kirjoitin sinnekin saman.. :D Eli en juo kahvia ollenkaan. Teetä juonkin sitten laidasta laitaan, lähinnä talvella. Kesällä en juo ollenkaan, ku lämpöä riittää muutenkin. :)

Ihanaa joulunodotusta tonttuseni [onni]
  • 0

Minä ja pojat 06/06 ja 04/09 sekä koira.
Avatar
Helios
Bannattu
 
Viestit: 1920
Liittynyt: 29.08.06 16:23
Paikkakunta: pkseutu

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Rautalangan tonttu » 14.10.12 14:15

Hei Rautalanka!
Täällä on jo kovasti pohdintoja käynnissä, että millä sinua voisi joulukuussa ilahduttaa. [onni]

Vähän tarvitsisin kuitenkin apuasi vielä:

Juotko teetä?
Onko ruokavaliorajoitteita?
Mitkä värit hallitsevat keittiössänne?
Pidätkö valkoisesta?
Kuuluvatko tontut tai enkelit jouluunne?
Miten koristelette jouluna? Olkikoristeita? Kiiltäviä koristeita? Perinteistä vai modernia?
Minkä värinen joulusnne on? Puna-valkoinen? Puna-vihreä? Kultaa? Hopeaa? Jotain ihan muuta?

:o)

Rautalangan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 16.10.12 8:13

Juotko teetä?
Juon kyllä, mustaa, valkoista ja rooibosta. Vihreästä en niin pidä, toisaalta olisihan se hyvä opetella pitämään kun on niinnterveellistäkin
Onko ruokavaliorajoitteita?
Keliakia on mulla, eli ei vehnää, ohraa, ruista eikä kauraa

Mitkä värit hallitsevat keittiössänne?
Tummanharmaa, tumma puu, rosteri. Verhot on Marimekon pannulappukangasta, ja pukkuesineiden värit koitan poimia siitä.

Pidätkö valkoisesta?
En

Kuuluvatko tontut tai enkelit jouluunne?
Kyllä, molemmat iloisessa sekamelskassa

Miten koristelette jouluna? Olkikoristeita? Kiiltäviä koristeita? Perinteistä vai modernia?
Hmm. Saa nähdä. Todennäköisesti aika sillisalaatti :) ehkä kuitenkin perinteiseen päin kallellaan, siis jotain 50-70-lukua kaiketi.

Minkä värinen joulusnne on? Puna-valkoinen? Puna-vihreä? Kultaa? Hopeaa? Jotain ihan muuta?

Musta-kulta-punainen :o)
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 19063
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tiinataina » 16.10.12 8:45

Tiinatainan tonttu kirjoitti:Hoi tiinataina!

*kaivelee tonttulakin naftaliinista ja tontun muistikirjan laatikostaan*

Ihanaa, kun joulu jo lähestyy! Ja hauskaa saada tehdä sulle kalenteri! Pari kysymystä näin ensi alkuun:

- onko sulla tai perheenjäsenellä ruokarajoitteita?
- onko teillä saunaa tai ammetta? Tykkäätkö lotrata mömmöillä niissä?
- puuttuuko sulta itseltä jotakin tarpeellista, pipoa tms?
- käytättekö joluvaloja yms?
- mitä harrastatte perheenä?
- ehditkö lukea kirjoja? Minkälaisia?
- suklaa, salmiakki vai hedelmä?
- mitkä ovat joulunne värit?
- mitä et halua löytää kalenterista? Mikä oli viime kalenterin paras juttu?
- miten suhaudut yllätyksiin?

Terveisin salainen tonttusi!



Heips tonttuseni :o) !

Meillä ei ole mitään muita ruokarajotteita perheessä kuin miehellä laktoosi-intoleranssi ja lapsilla hyi, mitä tämä on :lol: . Meillä on sauna ja en ole oikeastaan muuta käyttänyt kuin sitä kiukaalle heitettävää saunatuoksua ja nyt kun olen taas raskaana niin olen rajoittanut kosmetiikan käyttöä entisestään jos en ole ihan varma niiden turvallisuudesta :oops: . Mun pipot tosiaan jotenkin kummasti aina katoaa isompien tyttöjen laatikkoihin ja nyt olen haaveillut etsiväni itselle vähän sellaista mummo baskerin tyyppistä lakkia. Perheenä meillä ei oikein ole nyt mitään harrastusta kuin ulkoilu, koska emme enään koko sakki mahdu kerralla autoon. Kirjoja olen taas vähän ehtinyt alkaa lukemaan ja ehkä eniten tykkää ns. poliisi/etsivä tyyppisistä kirjoista, juuri sain luettua kirjan nimeltä Mies joka ei ollut murhaaja ja se oli ihan mielettömän hyvä. Suklaa kuluu ehdottomasti jouluun vaikka nyt täytyy kyllä rajoittaa sen syömistä kun on näitä kiloja jo ennestään liikaa ettei käy raskaus liian raskaaksi :lol: . Jouluvärit on kyllä ihan perinteiset punainen, valkoinen, kulta. Kalenterista en halua löytää mitään kookokseen liittyvää syömistä tai voimakastuoksuisia tuotteita. Viime vuoden kalenterista tuli ihan mahtavat patalaput ja phs , ne ovat olleet kovassa käytössä :D .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Huhuu BOYAN! » 16.10.12 15:50

Boyan, sinulle on kiva suunnitella kalenteria! Pari pikkukysymystä:
- mitkä ovat lempikarkkejasi?
- mikä ilahduttaisi sinua erityisesti, kalenterissasi siis?

Kyseleepi tonttu

Huhuu BOYAN!
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Taroun tonttu » 16.10.12 17:03

TAROU!!

Muutama kysymys koskien kalenteriasi ;)

Mainitset ettet pidä tuoksuista tai kemikaaleista, entäs "luomukemikaalit", kasvojen yms. hoitotuotteet, käytätkö sellaisia ja saako ne tuoksua?

Juotko kahvia, teetä tai glögiä?

Teetkö itse joulukortteja?

Keräiletkö jotain erityistä?

Käytätkö koruja? Korviksia?

Eiköhän näillä päästä taas vähän eteenpäin, muutama luukku on jo valmiina.. [xmas]

Taroun tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja tarou » 16.10.12 23:06

Jee , huhuilua [onni]



Mainitset ettet pidä tuoksuista tai kemikaaleista, entäs "luomukemikaalit", kasvojen yms. hoitotuotteet, käytätkö sellaisia ja saako ne tuoksua?
-En käytä kasvovesiä, puhdistusaineita yms. en käytä mitään oikeastaan. :oops: Joihinkin luomuhörhöjuttuihin kyllä haksahdan välillä :lol: , . Esim. mustaa saippuaa haluaisin kokeilla mutta tilasin vahingossa jotain missä on hajustetta mukana [auts] enkä siksi oikein tykkää ja mies käyttää sitä nyt ... myös karitevoita yms. luonnontuotehörhöilyjä haluisin kokeilla. :) eli ei lisättyjä hajusteita mieluusti. joistain harvoista miedoista tuoksuista saatan tykätä mutta sitä on vaikea sanoa mistä tykkäisi ja mistä en..

Juotko kahvia, teetä tai glögiä?
- Juon kaikkia :D KAhvia on pakko saada aamulla, glögi on ihanaa jouluna [onni] , teetä haluisin juoda enemmän mutten jostain syystä muista koskaan keittää sitä [auts]
Teetkö itse joulukortteja? Luulen että tänä vuonna en. jouluaskarteluja haluan kyllä tehdä lapsen kanssa yhdessä :D


Keräiletkö jotain erityistä?
- Ompeluhuoneeni perusteella voisi luulla että käsityötarvikkeita, mutta en taida kerätä juuri mitään. jossain vaiheessa keräsin arabian muumimukeja, nyt niitäkin on niin paljon ettei mahdu mihinkään..

Käytätkö koruja? Korviksia?
- Korviksia joskus, mut ei roikkuvia eikä sellasia missä on nikkeliä. Rannekorut on kivoja, sellaset puuhelmi- hippityyliset ehkä :). muita koruja en taida juuri käyttää. kesällä nilkkakoruja.

oonkohan mä vähän hankala.. :oops:
  • 0

meidän pienet:
9/09 , 6/12 ,8/14
Avatar
tarou
 
Viestit: 7584
Liittynyt: 04.03.10 23:45
Paikkakunta: Turku

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Boyan » 17.10.12 8:31

Heippa kalenteritonttu!

Mun on tosi vaikea valita yhtä lempikarkkia. Normaalitilassa syön suklaata (lähinnä fazerin) ja salmiakkia. Ne sanoisin ylipäänsä lemppareiksi. Jouluun ja sen odotukseen kuuluu sitten niitä "spesiaaleja" joulukarkkeja, jotka kyllä on mun suuria suosikkeja myöskin. Niitä en osta ympäri vuoden vaan ainoastaan joulunodotukseen. Minusta on ihanaa, kun voin laittaa pieniä kulhoja kivoja nameja eri tasoille kotona joulun aikaan. Ehdottomia must have-karkkeja ovat wiener-nougat (suklaasuosikkini ympäri vuoden!), pihlaja-marmeladit, omarit, kuulamarmeladit, jim- ja julia-karkit, salmiakki. Mutta en ole turhan nirso karkin suhteen. ;) Kookos, marsipaani, liköörikonvehdit ja tumma suklaa ovat oikeastaan ne ainoat, joita ihan oikeasti en syö.

Erityisesti minua ilahduttaisi kalenteri, joka "korjaa huonosti menneen päivän". :lol: :lol: Minulla ei ole mitään spesiaaleja toiveita "luukkuihin" siis. :o)
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Ag80:n tonttunen » 17.10.12 15:28

Heippa Ag80!

Kiitos kivasta esittelystä! Tuli tässä mieleen vielä muutama juttu.
Jalkasi koko?
Käytätkö korvakoruja? entä muita koruja?
Jos saisit villasukat niin millaiset olisi mieluisimmat? Voit linkittää vaikka kuvan :D En lupaa juuri niitä toteuttaa mutta antaisi vähän suuntaa että millaisesta tykkäät.

Ei muuta tällä kertaa, huhuilen lisää myöhemmin.

Ag80:n tonttunen
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja nindada » 17.10.12 18:09

(haluan merkata ketjun, siksi ot-kommentti) Boyan, sulla on mainio karkkimaku, nimim. mulla sama lista! 8)
  • 1

nindada
 
Viestit: 15286
Liittynyt: 11.01.11 16:31
Paikkakunta: Oulu

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Satsan tonttuli » 18.10.12 13:59

Ihanasti kerroit esittelyssä mistä pidät ja et pidä, mutta saisinko silti vielä lisätietoja =)

Lasten ja miehen lempivärejä ja juttuja kyselisin. Ja ovatko he kovin nirsoja :P
Käsintehtyä vai ostettua?
Haluatko enemmän iloa itsellesi vai yhteiseksi perheelle vai tasapuolisesti sulle mulle ittelle tyyliin :wink: ?
Mitä touhaatte perheenä yhdessä? Olisko joku peli kiva ylläri?
Mikä olisi ultimateihkuin asia mitä haluaisit kalenterista löytää?
Löytyykö teiltä saunaa?
Haittaako sinua jos osaluukuista 0€ budjetilla ja tasoitan sitten jossain vaiheessa?
Ja onko teidän kotipaikkakunnasta vielä kyselisin, kun olisin veikannut postinron mukaan keskisuomea, mutta google mapsi näyttää tuonne kaakkoissuomeen :shock:

Satsan tonttuli
 

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa