JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Rautalanka » 07.10.12 9:40

Heissan!

Tänne sitten huhuilut salaisista joulukalenteriystävistä! :o)
  • 0

3/2011
9/2013
12/2016
Avatar
Rautalanka
 
Viestit: 19022
Liittynyt: 11.06.11 20:06
Paikkakunta: Etelä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tarza » 07.10.12 13:23

Merkkaan :)
  • 0

Poika 4/11

-Fake it until you make it-
Avatar
Tarza
 
Viestit: 20163
Liittynyt: 20.01.11 18:42
Paikkakunta: Turku

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PullaKanan tonttu » 07.10.12 20:06

PullaKana
Mainitsit lapsesi ilmoittautumisessa, saako myös heille laittaa kalenteriin yllätyksiä?

PullaKanan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PikkuJuttu » 07.10.12 20:56

Merkkaan. :)
  • 0

PikkuJuttu sekä muruset Tiuhti -07 ja Viuhti -10
*Pieni on kaunista.*
PikkuJuttu
 
Viestit: 6171
Liittynyt: 03.12.07 22:50
Paikkakunta: Tampere

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA*n tonttu » 07.10.12 21:28

*OA*

Muutamia tarkentavia kysymyksiä tuli mieleeni esittelysi saatuani: käytätkö lainkaan koruja ja löytyvätkö korvistasi reiät? Millaisilla asioilla herkuttelet? Ja onko sinulla esim. joitain joulukarkki/herkkuinhokkeja? Entäs ruoka-aineallergioita? Juotko teetä tai kahvia? Jos kyllä niin minkälaisesta teestä/kahvista pidät? Onko joku juttu mikä ehkä voisi hyvin tyypillisesti livahtaa kalenteriin jota teillä ei tarvita tai yksilöitä löytyy jo liikaa?

*OA*n tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja ellura » 07.10.12 21:52

*Merks*
  • 0

ellura
Bannattu
 
Viestit: 2104
Liittynyt: 14.10.08 15:53
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja *OA* » 07.10.12 22:09

*OA*n tonttu kirjoitti:*OA*

Muutamia tarkentavia kysymyksiä tuli mieleeni esittelysi saatuani: käytätkö lainkaan koruja ja löytyvätkö korvistasi reiät? Millaisilla asioilla herkuttelet? Ja onko sinulla esim. joitain joulukarkki/herkkuinhokkeja? Entäs ruoka-aineallergioita? Juotko teetä tai kahvia? Jos kyllä niin minkälaisesta teestä/kahvista pidät? Onko joku juttu mikä ehkä voisi hyvin tyypillisesti livahtaa kalenteriin jota teillä ei tarvita tai yksilöitä löytyy jo liikaa?

Jee, huhuilua. Siitä mä tykkään :mrgreen:

Käytän vihki- ja kihlasormusta sekä kaulakorua (valkokultaiset sormukset,hopeinen kaulakoru. Ei keltakultaa ikinä), reijät löytyy korvista mutten käytä korviksia (mielestäni korvanipukkani näyttää valtavilta jos on korvikset korvissa :oops: ) kaulakorujakin löytyy useampia mutta käytän aina yhtä vain, kaiketi liian urautunut :lol:
Karkit joissa on liköörejä, yök. Liköörit/viinat ei kuulu mun mielestä karkkeihin. Kaikki karkit valitettavasti kyllä muuten uppoo liian hyvin ja sen näkee taas mahassa kun ei ole jaksanut tehdä mitään mutta herkutella kyllä jaksaa. Ruoka-aine allergioita on kyllä, mutta ellei luukusta löydy tuoretta porkkanaa tai tuoretta omenaa niin niistä ei tartte välittää :D Pähkinä- ja manteliallegia on selätetty, kiitos Pussirotan.
Talvella herkuttelen aika usein glögillä, aloitan sen juomisen marraskuussa suunilleen ja juon vielä vuoden vaihtumisen jälkeenkin. Mikään ei ole parempaa jouluaikaan kuin glögi, tähän asti se on ollut valmisglögiä mutta tänä vuonna ajattelin kyllä kokeilla jotain itse tehtävääkin. Ja pipareita meillä oli viime vuonna koko joulukuun pöydällä, leivottiin lasten kanssa heti lisää kun alkoi edelliset loppua.
Juon kahvia yleensä, teetäkin kyllä joskus mm kylässä. Tummapaahtoisen ystävä kahvissa en ole, kyllä se tarjottaessa kelpaa mutta ostetaan kotiin yleensä ei tummapaahtoista. Teet, no kaikki uppoo kun on hunajaa kaverina vähäsen. Tai no vihreä, sitä mä en ole maistanut koskaan..kai :D
Kynttilöitä meillä ei tarvita, ei ledinä tai oikeana. Meillä on niitä kyllä jonkin verran mutta poltellaan harvakseen, jonka vuoksi nykyiset kyllä riittää pitkään. Muuta mulle ei nyt tuu heti mieleen, tuun vaikka tänne ketjuun lisäämään jos muistan lisää.
  • 0

Villi nelikko:
01/09 ja 11/10 sekä 10/13, ja 12/18...niin ja kissa.
Avatar
*OA*
 
Viestit: 18047
Liittynyt: 26.05.11 20:50
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tarzan tonttu » 08.10.12 7:16

Huhuu Tarza! :o)

Mitä teet mielelläsi, kun sinulla on vapaa-aikaa?
Mikä on suhteesi käsitöihin?
Millaisista tuoksuista ja kuvioista pidät?
Mitä haaveilet löytäväsi kirpputorilta?
Jotain muuta, mitä halusit kertoa, mutta unohtui esittelystä?

Tarzan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja pantteriina » 08.10.12 8:45

Merkkaan :D
ja jään kyttäämään mahdollisia huhuiluja
  • 0

Tytöt 10/06 ja 02/09
Avatar
pantteriina
 
Viestit: 546
Liittynyt: 01.05.08 20:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Fiinu » 08.10.12 8:57

Mä merkkaan kanssa. Ja kerron tässä samalla sitten tontulleni, että meillä joulu on vain keskitalven juhla eikä siihen liity mitään uskonnollista ja tämän lisäksi olen esim. enkeleille ym. liki allerginen :oops: Mitäköhän kaikkea muuta oikeasti oleellista mahdoinkaan unohtaa kertoa...
  • 0

eläkeläismummu-76, tulipalomies -62, äly ja väläys -06
Avatar
Fiinu
Bannattu
 
Viestit: 3282
Liittynyt: 22.08.06 14:45
Paikkakunta: Paraisten syrjäkylä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Tiuhka » 08.10.12 9:43

Mäkin merkkaan ketjun 8)
  • 0

Kolme murusta vuosilta -06 -08 -12
Avatar
Tiuhka
 
Viestit: 7244
Liittynyt: 24.02.07 20:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Fiinun tonttu » 08.10.12 11:37

Huhuu Fiinu!

Kalenterin suunnittelu on jo kovassa vauhdissa :D Olen iloinen että saan tehdä kalenterin juuri sinulle, toivottavasti kalenterista tulee sinulle mieleinen! Jos mielestäsi esittelystä puuttui jotain olennaista, niin voit niitä tähän lisätä tai varmasti voit laittaa minulle viestiä emännän kautta.

Tässä alkuun muutamia kysymyksiä:

-Mitä et ainakaan halua kalenterista löytää?
-Puuttuuko varastoistasi jotain pientä käsityötarviketta?
-Mitkä numerot Aku Ankan taskukirjoista sinulta puuttuvat?
-Mikä on tyttäresi lempiväri?
-Tykkäätkö maatuskoista?
-Juotko teetä tai kahvia?
-Suhteesi joulutonttuihin?
-Mikä olisi parasta mitä kalenterista voisi löytyä?
-Muuta, mitä?

Fiinun tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noannan tonttu » 08.10.12 12:54

NOANNA!
Tonttusesi täällä päivää! 8) Muutamia kysymyksiä harhautukseksi (ehkä, ehkä ei?) ja huviksi :wink:

-lempilukemisesi? entä lempisarjakuvasi?
-askarteletko lasten kanssa tai ilman?
-leivotko? jos juu niin mitä mieluiten?
-juotko glögiä?
-onko talossanne ovikoodi/alaovet lukossa?
-liikkuuko perheenne mielellään ulkona (lenkillä, leikkipuistossa, jotain muuta, mitä?)
-monelta olette arki-iltaisin kotona?
-mitä odotat eniten joulukuulta? Millä tavoin perheessänne odotetaan joulua?
-vietättekö joulun kotona vai jossain muualla?
-onko jotain, mitä mahdollisesti unohdit esittelystä tai mitä terveisiä haluaisit tontun työpajaan kertoa?

Siinäpä näitä näin alkuun :mrgreen:

Noannan tonttu
 

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Fiinu » 08.10.12 13:15

Fiinun tonttu kirjoitti:Huhuu Fiinu!

Kalenterin suunnittelu on jo kovassa vauhdissa :D Olen iloinen että saan tehdä kalenterin juuri sinulle, toivottavasti kalenterista tulee sinulle mieleinen! Jos mielestäsi esittelystä puuttui jotain olennaista, niin voit niitä tähän lisätä tai varmasti voit laittaa minulle viestiä emännän kautta.

Tässä alkuun muutamia kysymyksiä:

-Mitä et ainakaan halua kalenterista löytää?
-Puuttuuko varastoistasi jotain pientä käsityötarviketta?
-Mitkä numerot Aku Ankan taskukirjoista sinulta puuttuvat?
-Mikä on tyttäresi lempiväri?
-Tykkäätkö maatuskoista?
-Juotko teetä tai kahvia?
-Suhteesi joulutonttuihin?
-Mikä olisi parasta mitä kalenterista voisi löytyä?
-Muuta, mitä?


Ja nyt mua alkoi jännittämään :shock: Nämä kysymykset ovat sellaisia, että joko on jo ehditty vakoilemaan oikein urakalla tai sitten mut tunnetaan... :shock:

-Mitä et ainakaan halua kalenterista löytää?
Enkeli-jutut lähtevät meiltä sujuvasti eteenpäin. Elleivät sitten näytä keijuilta. Niitä meillä on. Kaikki muutkin uskontoon viittaavat joulujutut ovat vähän liian vieraita mulle.

-Puuttuuko varastoistasi jotain pientä käsityötarviketta?
Aina :mrgreen: Siis suomeksi paikat on ihan pullollaan vaikka mitä käsityö- ja askarteluhärpäkettä, mutta mikään ei ole koskaan vielä osoittautunut turhaksi.

-Mitkä numerot Aku Ankan taskukirjoista sinulta puuttuvat?
Voi apua! Tämän suhteen palaan asiaan. Mulla on ollut lappu, jossa on ollut ne puuttuvat. Valokuvasin vielä sen lapun siltä varalta että hukkaantuu. Nyt on sitten hukassa sekä lappu että valokuva. Mun on pitänyt tehdä tarkistuslaskenta. Teen sen nyt. Mutta mistä tiesit tätä kysyä? Huuu.... :D
Muokkaus! Kävin laskemassa ankat ja laitoin nyt listan puuttuvista päiväkirjaani niin että löydän sen sitten itsekin joskus tarvittaessa :D

-Mikä on tyttäresi lempiväri?
Kaikki! Iloiset värit, retrokuviot, normaalit prinsessa-jutut. Vkl oli täysin pinkeissä ja nyt päällä oranssit pökät ja ruskea pilvipaita. Ja kaikki ihan lemppareita. Tykkää yhtälailla Cars-jutuista kuin niistä prinsessoista. Hankala, mutta toisaalta helppo, kun kaikki ihan oikeasti käy.

-Tykkäätkö maatuskoista?
Maatuska-kangas on musta nättiä. Niihin puu-ukkoihin en oikein ole koskaan syttynyt.

-Juotko teetä tai kahvia?
Aamuisin muru-kahvia ja lopun päivää litroittain teetä. Mustaa, mustaa maustettuna, rooibosta, rooibosta maustettuna, yrttiteetä, pikateetä.. Kaikkea paitsi en vihreää, en osaa.

-Suhteesi joulutonttuihin?
Meidän kotitonttu Viljami on jouluisin iloinen siitä, että saa paljon kavereita. Tosin hiljaisia sellaisia. Koristelen jouluisin vanhoilla ja uusilla tontuilla. Niitä on siellä täällä. Ja tietysti ikkunan takana! Pihalta löytyy joskus lumiaikaan tonttujen jälkiäkin! Ja ne tietysti tuo tytön kalenteriin aamuöisin myös sen uuden paketin.

-Mikä olisi parasta mitä kalenterista voisi löytyä?
Tumma marsipaani-suklaapala [kuola] Tai no - en nyt ehkä oikein osaa olla tässä kohtaa kovin luova.. Ajatus siitä, että saan avata joka aamu kalenterin ja siellä on jotain mulle, ihan vaan mulle, on jo ajatuksenakin niin ihana, että se on kyllä kaikkein parasta. Oli siellä sitten vaikka mitä, niin ilahdun ihan varmasti!

-Muuta, mitä?
Olemme uskonnottomia emmekä oikeastaan juhlista adventteja tai muita ns. joulunodotuspyhiä. Vuoden pimein päivä sitten taas kyllä huomioidaan valaisemalla silloin monin kynttilöin sisällä ja ulkona.
  • 0

Viimeksi muokannut Fiinu päivämäärä 08.10.12 14:52, muokattu yhteensä 1 kerran
eläkeläismummu-76, tulipalomies -62, äly ja väläys -06
Avatar
Fiinu
Bannattu
 
Viestit: 3282
Liittynyt: 22.08.06 14:45
Paikkakunta: Paraisten syrjäkylä

Re: JOULUKALENTERI 2012 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Noanna » 08.10.12 14:02

.
  • 0

Viimeksi muokannut Noanna päivämäärä 16.10.19 20:35, muokattu yhteensä 2 kertaa
Avatar
Noanna
 
Viestit: 5554
Liittynyt: 03.05.08 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa