Sysvy 14 - huhuu!!!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Femakko » 01.09.12 22:31

Oi kun kivaa päästä vastaamaan. :D

Juotko kahvia tai teetä?

Molempia, tykkään tummapaahtoisesta kahvista ja teestä menee kaikenlaiset.

Onko teillä saunaa?

Taloyhtiön saunavuoro

Käytätkö koruja?

Joskus. Sormuksia en, mutta ranne-, kaula- ja korvakoruja.

Lempikahvilasi kotipaikkakunnalla / miksi juuri tämä kahvila?

Kahvila Runo, koska se on rauhallinen ja kaunis.

Onko sinulla nyt joku käsityö työn alla?

On, teen esikoiselle jumpsuitia ja trikoomekkoa ja lasten nukeille nukenvaatteita.

Pidätkö syksystä? Miksi / miksi et?

Rakastan syksyä, koska syksyn värit on ihania, sade on tunnelmallista, kynttilät, villasukat, syksyisen metsän tuoksu ihania. Ilma on raikas ja tuuli tuntuu hyvältä. Katuvalot jotka saa märän asvaltin kimaltamaan tekee kaupungista pimeälläkin kauniin. Tuntuu yhtä aikaa haaveelliselta ja energiseltä. Ulkoilu on ihanaa ja sisällä on ihanaa (kun taas kesällä ulkona on ihanaa ja sisällä tyhmää ja talvella toisin päin). Voi kääriytyä lämpimiin vaatteisiin, mutta vielä ei ole niin kylmä että oikeasti palelisi.
  • 0

Femakko sekä lapset 4/08 ja 11/10, kumppanina Fauni ja kainalossa koirakin.
Avatar
Femakko
 
Viestit: 5039
Liittynyt: 05.10.08 17:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Miauku » 01.09.12 22:47

^Mulla on aivan samat fiilikset syksystä [onni] Just mökin saunanverannalla paasasin puolisolle miten syksy onkaan ihanaa aikaa.

Ai niin huhuu huu! Piti tulla siis merkkailemaan ketju.
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6430
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Neuroticin sysvy » 01.09.12 22:55

Tseeeeenare, NEUROTIC ! :D

Hiukan tarkentavia, hassuja kysymyksiä esittää ajattelin ma.

Tykkääks pöllöistä?

Mitkä on sun kännykkäs mitat? Tai mikä malli se on?

Lempi neulelankasi.

Käsintehty vai ostonen?

Oon sua vakoillu, ja arvaa, mun isän suku on siitä tein naapurista, ympäri Länttää, Neverbackaa ja Rahkosta. :mrgreen:

Erikoisen ihanaa syyskuun alkua, tarkkaile postiasi puolen kuun maissa!

Toivoopi Erittäin Salainen Sysvysi

Neuroticin sysvy
 

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Jafuli » 01.09.12 23:41

merks merks
  • 0

If I say "First of all" run away because I have prepared research, data, charts and will destroy you.
Avatar
Jafuli
 
Viestit: 7825
Liittynyt: 22.08.06 19:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Pennien salaystävä » 02.09.12 15:20

Tervepä terve!

Pennielle pari kysymystä!

- minkä värinen on lempihevosesi? Minkä kokoinen, niminen yms?
- mitä vaatekokoa käytät?
- mikä on pituus olkapäästäsi kyynerpäähän?
- kuinka monta kanjia osaat / millä tasolla olet?
- minkä värinen se uusi talonne on ulkoa?
- onko perheessäsi allergioita (ruoka tai muita)
- mitä et missään nimessä halua paketista löytää?
- tykkäätkö kirppistellä vai pitääkö kaiken olla uutta ja kiiltävää?
- tarviiko lapset jotain talvea varten? Vai haluatko, että paketit ovat yksin sinun?

Pennien salaystävä
 

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja neurotic » 02.09.12 16:09

Neuroticin sysvy kirjoitti:Tseeeeenare, NEUROTIC ! :D

Hiukan tarkentavia, hassuja kysymyksiä esittää ajattelin ma.

Tykkääks pöllöistä?

Mitkä on sun kännykkäs mitat? Tai mikä malli se on?

Lempi neulelankasi.

Käsintehty vai ostonen?

Oon sua vakoillu, ja arvaa, mun isän suku on siitä tein naapurista, ympäri Länttää, Neverbackaa ja Rahkosta. :mrgreen:

Erikoisen ihanaa syyskuun alkua, tarkkaile postiasi puolen kuun maissa!

Toivoopi Erittäin Salainen Sysvysi


No mooi!

Pöllöt on mukavia. Kännykkänä on Samsungin S5230. Mitat noin 10 x 5 cm. Neulelangoissa tykkään alpakasta. Käsintehty on aina ihanampaa kuin ostoinen. :)

Samoin sinne ihanaa syyskuun alkua! :)
  • 0

minä, mies ja 4/07, 10/10 & 11/15

ISO: Meander Aava, Indio Erba, Nouveau Raven, Roses Aphrodite koossa 4-6.
Avatar
neurotic
 
Viestit: 3474
Liittynyt: 20.10.10 12:43
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Pennie » 02.09.12 17:08

Pennien salaystävä kirjoitti:Tervepä terve!

Pennielle pari kysymystä!

- minkä värinen on lempihevosesi? Minkä kokoinen, niminen yms?
- mitä vaatekokoa käytät?
- mikä on pituus olkapäästäsi kyynerpäähän?
- kuinka monta kanjia osaat / millä tasolla olet?
- minkä värinen se uusi talonne on ulkoa?
- onko perheessäsi allergioita (ruoka tai muita)
- mitä et missään nimessä halua paketista löytää?
- tykkäätkö kirppistellä vai pitääkö kaiken olla uutta ja kiiltävää?
- tarviiko lapset jotain talvea varten? Vai haluatko, että paketit ovat yksin sinun?


Ihanaa, huhuilua!! [onni] :mrgreen:

- minulla ei ole varsinaisesti lempihevosta, tykkään islanninhevosista noin ylipäänsä eli heppojen koko usein 140cm hujakoilla. Viimeaikoina olen ratsastanut muutaman kerran ihanalla vaaleanruskealla Vakur-nimisellä hepalla.
- 36-38, riippuu paljon vaatteesta. Olen 150cm ja painan n.49kg
- Suunnilleet vajaa 30cm, oli vähän vaikea mitata itse eikä apureita ole nyt tarjolla :D
- Olen kanjeissa ihan aloittelija. Osaan ulkomuistista tehdä kai kolme kanjia, joiden lisäksi tunnistan alle 10 muuta kanjia :mrgreen: Hiraganat osaan tehdä itse ulkomuistista ja tietty myös tunnistan. Katakanat tunnistan lähes kaikki, mutten osaa kaikkia vielä ulkomuistista tehdä, ehkä vajaa puolet niistä osaan ulkomuistista tehdä jos sitäkään. Olen nyt alkanut käyttää Michi-sarjan oppikirjaa ja koitan laajentaa sanavarastoani, joka on vielä hyvin rajattu.
- Sinertävän harmaa, kahta eri sävyä. Valkoiset yksityiskohdat, ruskea terassi.
- Ei varsinaisesti, toinen isoista tytöistä on laktoosittomalla ruokavaliolla ja itse olen jonkin verran (en vaarallisesti) allerginen pähkinöille, kirsikalla, kiiville, nektariineille jne. Syön silti halutessani esim. pähkinäsuklaata, silloin vaan vähän karvastelee kurkussa. yritän lopettaa ennenkuin alkaa kuristaa kurkussa :D
- Hmm... no en halua löytää rooibosteetä enkä ehkä mitään kahviakaan kun en sitä juuri juo. En halua myöskään löytää mitään todella voimakkaasti (hajuvesityyliin) hajustettua, koska ne käy nenään. Miedot tuoksut on ok. Muuta eitoivottua en nyt keksi.
- tykkään tosi paljon kirppistellä, kaiken ei todellakaan tarvi olla uutta ja kiiltävää. Itseasiassa välttelen uuden ostamista aina kun mahdollista.
- Kuopus tarvii talveksi talvihatun ja tumppuja. Isot eivät tarvi juuri mitään, no niitä hanskoja ynnä muuta nyt aina hukkuu... Lapsia saa myös muistaa, mutta mieluiten haluan itse olla pääosassa 8) koska meillä odotetaan innolla lasten sysvyä.
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja suip » 03.09.12 8:09

Anteeksi kun vastaus hiukan viipyi reissun takia,mutta tässä tulee:

-Ompeletko kuinka paljon ja mitä?
aloitin ompelun opettelun varsinaisesti vasta viime vuonna, vaikka mulla on ollut kone jo vuosia. olen ommellut tytölle joitakin vaatteita, mutta haaveissa olisi opetella tekemään vaatteita koko perheelle.

-Mikä on lempisuklaatasi?
eniten tykkään minttusuklaasta ja erilaisista tummista suklaista

-Onko jotain mitä et missään nimessä tahdo mutta unohdit sen esittelystä?
ei

-Tahdotko kolme suht saman kokoista pakettia itsellesi vaiko kaksi itsellesi ja yhden tytärtäsi ajatellen?
yksi paketti lapselle on kiva ajatus, mutta miten vain sopii

noista kankaista tykkään tuosta kukallisesta, en tiedä mitä siitä voisi tehdä..ehkä jotakin kotiin..tai mitä vaan :)
  • 0

sisko 7/10 veli 4/14 vaavi 3/16

"Aamulla hän etsi paria sukalle, kunnes muisti ettei aina ole pakko mennä läpi harmaan kiven, jos sen voi kiertääkin.
Siitä helpottuneena hän poimi eriparin ja jatkoi iloisesti elämäänsä." (Anu Pellinen)
Avatar
suip
 
Viestit: 2210
Liittynyt: 08.11.08 15:56
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Monsteran sysvy » 03.09.12 17:48

Huhuu Monstera!
- Millainen huumori naurattaa sinua?
- Mitä mieltä olet kierrätysylläreistä?
- Harrastatko muita käsitöitä kuin neulomista?
- Voiko lankoja olla liikaa?
- Mikä syksyssä on parasta?
- Mitä et missään nimessä halua sysvypaketista?
- Tulisiko sinulle mieleen joku ihana sysvy-yllätys?
T: sysvysi

Monsteran sysvy
 

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja suipin sysvy » 03.09.12 18:35

suip kirjoitti:Anteeksi kun vastaus hiukan viipyi reissun takia,mutta tässä tulee:

-Ompeletko kuinka paljon ja mitä?
aloitin ompelun opettelun varsinaisesti vasta viime vuonna, vaikka mulla on ollut kone jo vuosia. olen ommellut tytölle joitakin vaatteita, mutta haaveissa olisi opetella tekemään vaatteita koko perheelle.

-Mikä on lempisuklaatasi?
eniten tykkään minttusuklaasta ja erilaisista tummista suklaista

-Onko jotain mitä et missään nimessä tahdo mutta unohdit sen esittelystä?
ei

-Tahdotko kolme suht saman kokoista pakettia itsellesi vaiko kaksi itsellesi ja yhden tytärtäsi ajatellen?
yksi paketti lapselle on kiva ajatus, mutta miten vain sopii

noista kankaista tykkään tuosta kukallisesta, en tiedä mitä siitä voisi tehdä..ehkä jotakin kotiin..tai mitä vaan :)


Kiitoksia näistä, tästä sain jo hyvin vinkkejä. Vielä jos kuitenkin viitsisit vihjaista mitä koko luokkaa tyttäresi on vaatteiden suhteen ;)

Nyt alan kuitenkin pähkäilemään ensin mitä sinulle laittaisin ensimmäiseen pakettii :)

suipin sysvy
 

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja monstera » 03.09.12 19:38

Monsteran sysvy kirjoitti:Huhuu Monstera!
- Millainen huumori naurattaa sinua?
- Mitä mieltä olet kierrätysylläreistä?
- Harrastatko muita käsitöitä kuin neulomista?
- Voiko lankoja olla liikaa?
- Mikä syksyssä on parasta?
- Mitä et missään nimessä halua sysvypaketista?
- Tulisiko sinulle mieleen joku ihana sysvy-yllätys?
T: sysvysi


Ihanaa kun huhuilit!
- Huumorijuttu onkin vaikea :shock: . Sellanen on hauskaa missä pitää vähän käyttää aivojaan. Ja Fingerpori toimii.
- Kierrätysyllärit ovat varsin jees.
- En tule toimeen ompelukoneiden kanssa, virkkuukoukku kyllä pysyy kädessä.
- Langoissa on tärkeää että niihin liittyy visio siitä, mitä niistä joskus tulevaisuudessa tulee. Visiollisia lankoja ei voi olla liikaa.
- Syksy on mun suosikkivuodenaika, siinä on parasta raikkaat kelit, pimeät ja tunnelmalliset illat, kauniit värit ja arjen alkaminen.
- En halua saippuaa, meillä on saippuoita ihan liikaa.
- Joku hemmottelujuttu olis ihana, tyyliin jalkakylpy, kasvonaamio, jotain kylpyainetta tms.! Ja sit mulla on lakukausi meneillään :D.
  • 0

Avatar
monstera
 
Viestit: 7806
Liittynyt: 23.03.09 12:09
Paikkakunta: Turku

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja En kerro kenen! » 03.09.12 21:33

Onko ihan epäeettistä tilata sysvylle netistä jotain, jonka seurauksena sysvylle saattaa tulla mainospostia myöhemmin?

En kerro kenen!
 

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja koralli » 03.09.12 21:51

No mun mielestä ei oo kiva tilata sellaista, että sen seurauksena tulee tai voi tulla mainospostia. Ihmisillä voi olla suoramarkkinointikieltoja, itselläni esimerkiksi on ja osoiteelliset mainokset tavallaan kiertää sitä. Mä olen ainakin ajatellut että se osoitteen antaminen on vaan ysvipaketin antamista varten, enkä ilahtuisi ollenkaan siitä, että joku olisi tietämättäni antanut nimeni ja osoiteeni jonkun firman käyttöön, vaikka sysvyn tarkoituksena onkin ilahduttaa ysvipaketilla.

Voihan sen asian tilata itselleen netistä ja lähettää sen sitten itse tavallisena pakettina eteenpäin. Silloin tilaaja saa itse päättää oman osoiteensa suhteen, haluaako antaa oman osoiteensa - ei sysvyn osoitetta - mainospostin käyttöön.
  • 0

koralli
Bannattu
 
Viestit: 199
Liittynyt: 04.04.08 13:00
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Pennie » 04.09.12 9:32

^ Samaa mieltä :) Itse en ainakaan halua yhtään enempää mainospostia.
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Sysvy 14 - huhuu!!!

ViestiKirjoittaja Tako » 04.09.12 11:54

Hui! Täällähän on huhuiltu minua [heart] . Anteeksi vastaukseni viipyi. Olen viime aikoina ollut ihan liikaa seminaareissa ja kokouksissa.

Minkä värinen on syksyn kattauksesi? Pidätkö "kattamisesta", juhlien järjestämisestä, pöydän laittamisesta koreaksi? Juotteko viinejä?

Tykkään katetusta juhlapöydästä, mutta juurikaan koskaan en ennätä oman perheeni pöytää kattamaan [auts] . Meillä on ruokailutilassa tummansininen kukkatapetti siksi koska entinen omistaja kunta oli lätkäissyt tilaan puolipanelin. Se on nyt "ihanasti" kellastunut [ol] . Sisustusperiaatteeni on: mitä et voi peittää, korosta sitä :mrgreen: . Siispä tumma, sininen tapetti, koska se passaa yhteen keltaoranssin kanssa. Ruokailutilan puuosille ei rempan tässä vaiheessa tehdä mitään, koska joskus koko talon 90-luvulla "kunnostettu" pääty remontoidaan.

Pöydän kattaminen tarkoittaa minun toimesta:
*nakkaa pöydän keskelle kaitaliina
*laita kivituikkuihin tuikkukynttilät palamaan
* laita pöydälle servettiteline

ja jos viitsin
*pomi pihalta oksia, käpyjä, kesällä lupiineja, maitohorsmia...

Puoliso ei juo viiniä. Minä joisin lasillisen joskus, mutta sen vuosi en viitsi pullollista avata :oops: .

Jos saisit täydentää neulepakkiasi, niin mitä sinne hankkisit? Puuttuuko sinulta jotain erityistä? Pidätkö bambupuikoista? Minkä värinen lanka puikoillesi tulisi seuraavaksi, ja olisiko se villaa vai jotain muuta?

Pitkään hankintalistallani on ollut mukana kulkevaan neulepussukaan joku pussukka/kotelo pikkusaksille, kanava- ja parsintaneulalle ja pienille hakaneuloille (toimittavat silmukkamerkkien virkaa). 20v. vanhasta Marimekko-lompakosta on ajat sitten klipsi löyhtynyt. Se ei pysy kiinni. Aina saa onkia siitä pudonneita tavaroita pussukan pohjalta tai neuletekeleen kätköistä [ol] . Oikeita silmukkamerkkejäkään ei koskaan ole tullut hankituksi :lol: .

Luetko lehtiä tai kirjoja?
Joo kyllä! Sisustuslehdet on salattu heikkouteni :lol: . Viimeisimmät kirjahankintani ovat Repecca Proctorin Anna romun kiertää sekä Lahdenranta/ Lähteenmäen K niin kuin koti.

Pidät väreistä - mikä on lempivärisi pukeutumisessa, entä sisustamisessa?

Tuorein kantoliinahankintani on Neobullen Julie. Sen väritys kertoo aika hyvin lempivärini: oliivinvihreä, ruskea, purppura, violetti, pinkki ja yllätys: harmaa. Ehdoton suosikkini on nyt keltainen (leijonankeltainen /retrokeltainen).

Sisustamisessa tykkäsin ennen vihreästä. Nyt se kausi tuntuu menneen ohi ja tilalle on hiipinyt pinkki ja keltainen. Retrosta tykkään vieläkin, mutta maltillisemmin. Johtuu varmaankin siitä, että entinen talomme oli 1970-luvulta ja nykyinen 1920-l.

Jos paketista paljastuisi jotain käytettyä, olisiko se positiivinen yllätys vai järkyttävä etikettimoka?

Positiivinen yllätys ehdottomasti!

Pukeutumistyylini on aika yksinkertainen. Iso pusero tai tunika ja jotkut housut, joskus hame. Huivi usein, koska helpottaa imettämistä. Hiustyyli, ei värjätyt, oman väriset, keskiruskeat pitkähköt hiukset. Etuhiukset, suorat lyhyet. Yleensä hiukset on jollakin sykeröllä tai letillä, koska avoinna ollessa vauva repii niitä.
  • 0

Avatar
Tako
Bannattu
 
Viestit: 1547
Liittynyt: 03.03.07 18:16
Paikkakunta: Keski-Suomi

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa