Sysvy 13 huhuiluketju!

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja irQ » 14.04.12 14:05

iik, tämä on jännää. Tajusin koko jutun idean vasta, kun oman sysvyn esittely saapui, ja huomasin että oma esittely on melko vajavainen. Anteeksi siitä :)

Kierrätettyä saa löytyä. Meillä taitaa täällä kotona olla uutena ostettu akvaario, digiboksi, säkkituoli ja sänky. Kaikki muu on enemmän ja vähemmän välikäsien kautta saatu. Itse harvemmin ostelen kirpparilta muuta kuin kirjoja (ja nyt tytölle vaatteita), mutta käytetty tavara on vain ihanaa.

En tee käsitöitä. En osaa. En pysty. Ostettiin mulle kyllä just ompelukone. Olen ommellut jo yhdet tissiliivit ehjäksi ja korjannut miehen housuista ratkenneet haarat. Enkä ole ihan varma onnistuinko oikein. Samoin opettelin taannoin virkkausta, kun ajattelin, että virkkaan vauvalle tossut. No, harjoitus-sisiliskoon meni viitisen tuntia, kokoa sillä oli 2x4 senttiä ja puolet kämpästä matalana raivokohtausteni tieltä. Minulla ei ole kärsivällisyyttä minkäänlaiseen näpertelyyn. Vauvan kynsien leikkaus on ainoa tarkempi homma johon olosuhteiden pakosta suostun. Vihaan käsitöitä.

Mutta arvostan muiden itsetekemiä tuotteita suuresti. Ehkä juuri siksi, että tunnistan oman vajavaisuuteni siinä.

Koitan olla herkuttelematta. :D Olen sitä ihmislaatua, jolla nousee paino jo suklaan näkemisestä. Onneksi nyt ei ole voinut vauvan mahavaivojen vuoksi syödä suklaata. Olen aivan liian perso makealle, joten ei mitään suuhunpantavaan liittyvääkään, kiitos. Ellei se sitten ole ilmastointiteipin pätkä, jolla leipäläven voisi liimata umpeen tai hernekeittopurkki, johon en koskisi edes nälkiintyneenä.

Meillä ei ole vietetty vappua oikeastaan koskaan. Pieninä saatiin serpentiinejä ja ilmapalloja, joka vappu saatiin myös sellainen jättisuuri kaasupallo. Nyt isona tuon oman miehen kanssa on käyty kaksi kertaa katsomassa Rauman vappuparaatia. Tylsää katsottavaa. Enkä pidä simasta enkä tippaleivistä. Hiukanko olen hankala.

Meille tulee Satakunnan Kansa, Länsi-Suomi (heh, ihankuin tarkoittaisitkin näitä), lisäksi Hippos, Meidän Perhe, Suomen Kuvalehti, Ulvilan Seutu, Yleisurheilun Kuvalehti, 3T, Ahjo ja ilmaisjakelut. Tykkäisin lukea edes noita meille saapuvia, mutta vauvantulon jälkeen aikaa ei liiemmin ole ollut. Eikä haluja. Makoilen mielummin sohvalla tuntikausia tuijottamassa nukkuvaa vauvaa kuin tarttuisin sillä aikaa lehteen.

Eli ei, minulla ei ole oikeastaan tarvetta yhtään millekkään, joten paketit eivät varmasti voi mennä pieleen. Uskon pitäväni mistä vain! (paitsi siitä hernekeitosta) :D
  • 0

Mies 9/76 Mää 1/85,
R 1/12 ja S 6/14 ja O 03/20
ja kissat Elsa ja Anna 5/16
Avatar
irQ
 
Viestit: 4078
Liittynyt: 29.07.11 10:13
Paikkakunta: Rauma

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Starlyn sysvypysvy » 14.04.12 14:49

Starlyyyyyyy!!!!!

Odotan pikaista vastausta seuraaviin kysymyksiin:
Mitä ompelet? Itselle, lapsille, miehelle, koiralle, mummulle, mökille? Kelle? Osaatko pitää ompeluvermeet paikoillaan? Kerrotko vaikka missä sun punainen lanka on? Mikä käsityökirja on sun lemppari? Miksi?

Mikä on sun lempiruoka? Mitä tilaisit ravintolassa, jos talo tarjoaisi? Haluaisitko sen kanssa tuoretta leipää? Osaatko sä muuten leipoa? Jos olisi pakko leipoa leipä tai tehdä uuniperuna kumman tekisit?

Ymmärrätkö viiksien päälle? Haluisitko itsellesi? Pidätkö sateenkaarista? Minne ne sun mielestä sopivat? Siis taivaan lisäksi. Mitä luit viimeksi? Pelästytkö helposti? Ahdistaako kysymystulva? Kerro kuitenkin vielä mitä kuuluu aamutoimiisi? Millä peset hiukset? Jos tulisin kylään ja toisin mukanani vaniljaisen raparperipiirakan tarjoisitko kahvia vai teetä?

Vastata saa kaikkiin kysymyksiin, tai voit valita mieluisat ja vastata niihin. Tai voit keksiä itse paremmat kysymykset vastauksineen. :wink:

Starlyn sysvypysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja starly » 14.04.12 18:30

Starlyn sysvypysvy kirjoitti:Starlyyyyyyy!!!!!

Odotan pikaista vastausta seuraaviin kysymyksiin:
Mitä ompelet? Itselle, lapsille, miehelle, koiralle, mummulle, mökille? Kelle? Osaatko pitää ompeluvermeet paikoillaan? Kerrotko vaikka missä sun punainen lanka on? Mikä käsityökirja on sun lemppari? Miksi?

Mikä on sun lempiruoka? Mitä tilaisit ravintolassa, jos talo tarjoaisi? Haluaisitko sen kanssa tuoretta leipää? Osaatko sä muuten leipoa? Jos olisi pakko leipoa leipä tai tehdä uuniperuna kumman tekisit?

Ymmärrätkö viiksien päälle? Haluisitko itsellesi? Pidätkö sateenkaarista? Minne ne sun mielestä sopivat? Siis taivaan lisäksi. Mitä luit viimeksi? Pelästytkö helposti? Ahdistaako kysymystulva? Kerro kuitenkin vielä mitä kuuluu aamutoimiisi? Millä peset hiukset? Jos tulisin kylään ja toisin mukanani vaniljaisen raparperipiirakan tarjoisitko kahvia vai teetä?

Vastata saa kaikkiin kysymyksiin, tai voit valita mieluisat ja vastata niihin. Tai voit keksiä itse paremmat kysymykset vastauksineen. :wink:


Ihana huhuilu :lol: Koitan vastata parhaani mukaan :D

Ompelen lähinnä lapsille. Ompeluvermeet on leviteltynä pitkin työhuonetta, kun toistaiseksi tästä talosta sellainen ylellisyys löytyy :D Punaista lankaa ei ole näkynyt vähään aikaan :lol: ompelen aika tavalla soveltaen, huolellisuus ja pikkutarkkuus ei sovi minulle :roll: Käsityökirjoista haen inspiraatiota, mitään ehdotonta lempparia ei ole ja harvoin noudatan mitään ohjetta tarkasti.

Jaa viiksien päälle?? No en ymmärrä enkä itselleni halua ja sateenkaaretkin kuuluvat taivaalle. Viimeksi luin Eve Hietamiehen Yösyötön, muuten tulee luettua lähinnä lehtiä, dekkareita ym kevyttä viihdettä. Ihan liian vähän ehdin nykyisin lukea. En kauhean helposti pelästy.

Aamutoimiin kuuluu pikapesu ja meikki sekä iso kuppi kahvia, kahvilakko ei kestänyt kovin pitkään :oops: Hiusten pesuun käytän ihan perus markettishamppoota.

Kylään saa mielellään tulla raparperipiirakan kera, tarjolla on sekä kahvia että teetä :D
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja tiinataina » 14.04.12 19:12

Merkkaan :D .
  • 0

mä-75 ukko-76 ja lapset poika 8/00 ja tytöt 1/02,3/04,5/06,8/08, 11/10 ja 4/13
Avatar
tiinataina
 
Viestit: 4198
Liittynyt: 28.03.09 19:02
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja aappa » 14.04.12 20:09

Tää onkin aika jännää, muakin on jo huhuiltu!

Mulla on ihan supermarketin halpiskone (tosin singeri) ja jos olisin oikein hyvä ompelemaan niin ompelisin ihania vaatteita lapselle ja ehkä jotain myös itselleni. Mutta jos nyt ollaan vähän realistisempia, niin toivottavasti saan edes joskus ommeltua jotain (yksinkertaista ja helppoa) lapselle ja lyhennettyä omia housuja yms. pikkujuttuja tehtyä. Mulla ei ole muna-allergiaa, mutta lapsella epäillään olevan ja sen takia olen sitä vältellyt myös omassa ruokavaliossani. Kyllä meillä kestoillaan. Tuo aika kysymys onkin aika vaikea, olis niin monia asioita joita olis kiva tehdä. Mieluiten käyttäisin päivän viikossa käsitöiden tekemiseen, ehkä jopa mielellään jollakin kurssilla, jossa voisi kokeilla jotain uutta juttua ja olisi kaikki tarvittavat välineet ja avut paikalla. Mutta mieluusti käyttäisin aikaa myös ihan puhtaasti rentoutumiseen, lepäämiseen yms. sekä kampaajalla käymiseen :) niin ja ratsastus ja hevoset olis myös hyvä tapa viettää päivä viikossa!

Jaa, mikähän olis sellaista mitä en missään nimessä haluaisi? Ehkä turhaa tilaavievää koriste-esinettä?

aapan sysvy kirjoitti:Aappa! Mikä ompelukone sulla on? Mitä kaikkea olet haaveillut sillä ompelevasi? Onko sulla muna-allergiaa, kun olet leiponut munattomia leipomuksia? Kestovaippaillaanko teillä? Mihin käyttäisit aikasi, jos toukokuussa joka viikolla sulla olis yks päivä aikaa tehdä ihan mitä haluat?

Mitä sä et missään nimessä halua sysvyltäsi saada?
  • 0

1+1=3
Avatar
aappa
 
Viestit: 1568
Liittynyt: 30.05.11 7:53
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja bombuksen sysvy » 15.04.12 12:33

BOMBUS:

Basilika vai persilja ;)

bombuksen sysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja irQ:n sysvy » 15.04.12 22:17

irQ kirjoitti:iik, tämä on jännää. Tajusin koko jutun idean vasta, kun oman sysvyn esittely saapui, ja huomasin että oma esittely on melko vajavainen. Anteeksi siitä :)

Esittelysi oli oikein hyvä, jäi sopivasti tilaa mielikuvitukselle ja kysymyksille.

Ensimmäinen paketti on enää pikku silausta vaille valmis - älä pelkää se ei sisällä hernekeittoa XD

Muutama kysymys tuli mieleen (Columbo-imitaatio "Just one more thing..."
Kerroit katsovasi jääkiekkoa, seuraatko sm-liigaa, nhl:ää mm-kisoja vai kaikkia näitä? mikä on suosikki-joukkueesi?
Jos et kerran karkilla herkuttele, uppoaako kuivatut hedelmät/marjat?
Millaista päähinettä pidät kesällä vai pidätkö?
Millaiset kestovaippasysteemit teillä on käytössä?
Käytätkö koruja?
Juotko kahvia/teetä?
Mitä mieltä olet kotona tehtävistä kasvonaamioista tms?
Leivotko?

irQ:n sysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 16.04.12 12:48

Kuunkajon sysvy kirjoitti:Kuunkajo!

Mitä odotat eniten keväässä? Entä kesässä? Mitä teette mieluiten viikonloppuisin jos olette vapaalla? Oletko raksaleski vai teetättekö ulkopuolisella enemmän? Tuleeko sinulle jotain lehtiä ja jos niin mitä? Pidätkö ruoanlaitosta vai onko se välttämätön pakko? Entä leivonta? Askarteletko? Onko kaunis ja lempeä vai tyylikäs ja sähäkkä enemmän mieleen? Käytkö kirppareilla ja jos niin millaisia asioita tarttuu useimmiten mukaan? Saako paketeissa olla mahdollisesti jotain kierrätettyä? Millaista kosmetiikkaa käytät? :D


Täälläkin ensikertalainen toteaa nolona :oops: että esittely on ollut hyvin vajaa... Anteeksi, mutta tässäpä vastauksia.
Keväässä odotan lämpimiä ilmoja. Sitä kun voi tuntea auringon lämmittävät säteet iholla. Vähän niinkuin siinä yhdessä mainoksessa, jossa se mies laittaa heti aurinkorasvaa, kun auringonsäteet tulee ikkunasta.
Kesässä odotan ulkonaoloa ja mahdollisuutta harrastaa ulkona urheilua ja puutarhanhoitoa sekä metsässä samoilua.
Kääk! mitä teen, jos on vapaata viikonloppuna? Onko mulla joskus...Ollaan perheen kesken ja katsotaan lehdistä olisiko jotain kivaa tekemistä, jossain lähellä. Paljon tehdään ihan spontaaneja juttuja hetken mielijohteesta. mennään muumihiihtokouluun, taidenäyttelyyn, etsimään geokätköjä.
Teetetään paljon ulkopuolisilla ja sukulaisilla meidän raksalla. :wink:
Meille tulee Hesari, kodinkuvalehti, aku ankka, talouselämä (kai?) niin ja koululainen.
Rakastan ruuanlaittoa ja toivoisin, että siihen olisi paljon enemmän aikaa. Kokeilen mielelläni uutta ja teen eri "maiden" ruokia. Lapsetkin pitävät/ovat tottuneet maustettuun ruokaan. Toki lihamakaroonilaatikko maistuu myös. Leipominen on jäänyt vähälle, mutta siitäkin tykkään.
Askartelu on jäänyt vähälle. Joskus tuli työnkin puolesta väkerrrettyä vaikka mitä eli suhteellisen kätevä käsistä, mutta aikaa aika niukasti.
Tyylikäs ja sähäkkä!
Kirppareilla ja nettikirppu toreilla tulee käytyä. Mukaan tarttuu lapsille vaatteita, joskus itsellekkin. Muuta käyttötavaraa harvemmin ostan. Koriste-esineitä/sisustusesineitä en ole tainnut ikinä ostaa kirpputorilta. Joku lelu lapsille on tullut ostettua ja kirjoja.
Paketeissa saa olla kierrätettyä/itsetehtyä. Pitäisin siitä kovasti, jos sellaista löytyy.
Kosmetiikan suhteen olen kanttu, kun ihoni kovin herkkä.
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 16.04.12 12:53

Niin ja bonustietoina: kantoreppuillaan/neliöliinaillaan ja harkkahousuillaan. Ja musta baskerini kaipaa kovasti uutta koristetta. nykyinen punainen huovutettu sydän on tullut tiensä päähän. :wink:
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja irQ » 16.04.12 13:06

Hihii, tämä on aina ja vain jännempää :D

Seuraan pääasiassa vain SM-liigaa. Lähinnä Ässien otteluita, mutta sen verran hereillä että kokoajan tietää sarjataulukon tilanteen ja kaikkien joukkueiden pelaajat, kokoonpanomuutokset ja muut kuviot. Eli öö, keskivertoihmiseen nähden todella paljon. Mies on urheilutoimittaja, joten urheilu ja etenkin jääkiekko oman fanitukseni takia ovat meillä pääasiallisia juttelun kohteita. KHL:lää ja NHL:lää seuraan myös, mutta lähinnä vain yleisellä tasolla ja pysyäkseni mukana jääkiekon yleistasosta maailmalla. Siellä eivät niinkään kiinnosta yksilöt tai joukkueet, ainoastaan yleinen taso. Myös sveitsiläinen HC Davos kuuluu suosikkeihin, niillä on huikean kivat fanit :D

En ole koskaan maistanut kuivattuja hedelmiä tai marjoja. Harvemmin syön edes tuoreeltaan. Olen kovin, kovin ennakkoluuloinen ihminen. Viime kesänä töissä maistoin ensimmäistä kertaa koskaan tuoretta, vastapoimittua luumua. Ja se oli hyvää! Mutten tiennyt miltä se maistuu, niin en ole uskaltanut koskaan. En ole maistanut tyrniä - koska en tiedä mille se maistuu. En halua maistaa kirsikkaa - muistaakseni se oli pienenä pahanmakuista. Karviainen - hyi mikä nimi. Viinimarja - ne on liian kirpeitä ehkä, en muista. Mansikka on hyvää ja vadelma :D. Päärynä - syön jos joku kuorii sen minulle ja viipaloi, se tuntuu niin oudolta kädessä.
jnejnejne. Opeta tässä nyt lapsi tasapainoiseksi :D

Harvemmin pidän hattuja kesällä. Lippalakkia jos ollaan jotain harrastamassa tai fillaroimassa. Huivi-ihminen olisin halunnut olla aina, mutten osaa. :o

Meillä on kestovaippoina pelkästään käytössä BumGeniuksen yhdenkoon AIO:ja. Tosin on myös isosiskon antama muovikassillinen kaikenmaailman vaippoja, jotka pitäisi kyllä ottaa kokeiluun. Villahousuja en halua, pesisin ne järjestelmällisesti kuudessakympissä ihan varmana.

Käytän kihlasormusta. Haluaisin käyttää kaikkia ihania ihania tilpehöörikoruja, mutta koska olen kovasti nikkeliallerginen, en ole koskaan voinut opetella käyttämään ihania halpoja markettikoruja, ja siksi vierastan sellaisia kovasti. Vaikka haluaisin ja himoitsisin :) Joskus näin maailman ihanimman huovuttamalla tehdyn palluroista kootun syysvärisen kaulakoru "helmiketjun" ja ikävöin vieläkin etten ostanut. Tosin se oli järjettömän kallis teini-ikäisen kukkarolle, mutta olen edelleen rakastunut.

Juon teetä syksyisin ja töiden kahvitauoilla :) Kahvia en juo, ellei ole vieraskoreuden takia pakko. Siitä tulee oksettava, etova olo ja huimaa tuntitolkulla.

Kasvonaamiot, kauneudenhoito, mitä se on? :D

Voi leivon. Oma bravuurini on herkullinen masaliisa. (Mokkapalat kai muualla suomessa). Siskoni miehelltä sain ihan älyttömän hienon idean leikata masaliisapalaset jonkin muotoisiksi piparkakkumuoteilla, kun se teki meidän häihin sydämenmuotoisia. Nyt minulla on ollut hakusessa jo kauan täydellisen muotoinen piparkakkumuotti niihin. En vain ole löytänyt mitään ihanaa ja upeaa, joka kolahtaa. Ja leipomisesta löytyykin se ylipainon syy, leipomiskerroista 1/50 on jotain suolaista, muuten makeaa. ja kun saa käteensä uunituoretta makeaa leivonnaista ja jääkylmää maitoa. mumsmumsmnumsmums kunnes napa ratkeaa :D

Keittiö on kyllä kodin sydän, ja siksi ärsyttää maailmassa eniten, ettei mies halua remontoida keittiötämme sellaiseksi, että minä rakastaisin sitä. Se ei tiedä mitä menettää, kun tuo rivitalon 70-luvun keittiö suorastaan työntää minua loitommalle. Oi, millaisia pullukoita oltaisiin molemmat, jos minulla olisi unelmieni keittiö <3
  • 0

Mies 9/76 Mää 1/85,
R 1/12 ja S 6/14 ja O 03/20
ja kissat Elsa ja Anna 5/16
Avatar
irQ
 
Viestit: 4078
Liittynyt: 29.07.11 10:13
Paikkakunta: Rauma

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja ruutin sysvy » 16.04.12 14:43

Heippa!

Esittelysi oli oikein kaikenkattava :)

Hieman tarkennusta haluaisin. Esim. mikä on ranteen ympärys senttimetreinä? Horoskooppimerkki?

t. sysvysi

ruutin sysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Kuunkajon sysvy » 16.04.12 15:28

Kuunkajo kirjoitti:Täälläkin ensikertalainen toteaa nolona :oops: että esittely on ollut hyvin vajaa... Anteeksi, mutta tässäpä vastauksia.


Ei kun esittely oli oikeastaan hurmaava. :D Se oikein "käski" laittamaan silmät kiinni ja pohtimaan. Myös nikkivalintasi antoi eräänlaista viitettä, johon sain varmistusta näistä vastauksistasi. Kiitos siis, on ilo olla sysvysi ja pää hurisee jo täynnä ideoita! :wink:

Kuunkajon sysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Kuunkajo » 16.04.12 20:06

Jännittää!!!
  • 0

Kuunkajo
 
Viestit: 1729
Liittynyt: 04.12.09 22:18
Paikkakunta: pk

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja Lyam:n sysvy » 16.04.12 20:18

Lyam!
On hauskaa olla juuri sinun salainen sysvysi. :wink:
Kerroit esittelyssä paljon, mutta voisitko kertoa seuraavia asioita? Jos kysymykset tuntuvat liian henk.koht. täällä jaettavaksi, ei toki ole pakko vastata.
Onko teidän perheellä jokin yhteinen harrastus tai aikeissa aloittaa sellainen? Lasten vaatekoko ja sinun kengännumero? Saunotaanko teillä usein?

Lyam:n sysvy
 

Re: Sysvy 13 huhuiluketju!

ViestiKirjoittaja irQ » 16.04.12 20:22

Ehkä väärä ketju, mutta nopean vastauksen toivossa: 1 paketti se 20 euroa vai ne kaikki 3 yhteensä? Ja +postikulut vai postikuluineen? Tavallaan ihan sama kun ostettu on jo ja huomenna postiin, mutta pompsahti mieleen :D
  • 0

Mies 9/76 Mää 1/85,
R 1/12 ja S 6/14 ja O 03/20
ja kissat Elsa ja Anna 5/16
Avatar
irQ
 
Viestit: 4078
Liittynyt: 29.07.11 10:13
Paikkakunta: Rauma

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa