Sysvy 12 - kyselyt

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja satsa » 08.01.12 1:16

Avataan tämäkin ketju jo valmiiksi
  • 0

'Lahja 02/03, Armas 08/04, Lempi 08/07 & pieni Velho-poika 01/10'
satsa
 
Viestit: 3721
Liittynyt: 22.08.06 19:46
Paikkakunta: KY52

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Laumanemon sysvy » 08.01.12 13:17

Hei!

Ajattelin vaan kysäistä, että pidätkö neulotuista sukista? Onko jotain erityistä mieltymystä sukkien materiaalin suhteen (seiskaveikkaa? bambua? jotain muuta, mitä?) Jos pidät neulotuista sukista, pidätkö enemmän lyhyistä (nilkkapituisista) vai pitkistä (kutakuinkin polveen asti ulottuvista) varsista? Minkä kokoinen jalkasi on? Erityistä toiveväriä?

Jos et pidä neulotuista sukista, onko jotain muita neulottuja tuotteita joista pidät?

Laumanemon sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Ruiskukan sysvy » 08.01.12 15:53

Heti hätistelen sinua! :D

Millaisilla asioilla hemmottelet/haluaisit hemmotella itseäsi?
Käytätkö koruja tai kosmetikkaa? Jos käytät, niin minkä tyyppisiä juttuja?

Ruiskukan sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Ruiskukka » 08.01.12 17:34

.
  • 0

Viimeksi muokannut Ruiskukka päivämäärä 16.02.12 15:22, muokattu yhteensä 1 kerran
"Ai niin - muista olla varovainen, kun kävelet. Minulta vähän läikähti liimaa lattialle."
Niisku
Avatar
Ruiskukka
 
Viestit: 3127
Liittynyt: 31.03.08 11:15
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Lyamin sysvy » 08.01.12 20:58

Hei Lyam! Heti täällä huutelen sinua, toivottavasti ei haittaa. :)

Käytätkö koruja? Jos käytät, millaisia ja mitkä materiaalit viehättävät eniten?
Neulotko itsellesi vai muille? Onko jotain vaatekappaletta (asustetta), joka sinulta puuttuu?
Herkutteletko? Millä mieluiten? Entäs lapset?
Onko teillä puutarhaa? Oletko viherpeukalo tai haluaisitko olla sellainen? Mikä on lempikukkasi?

Ehkä tässä olisi tarpeeksi tälle kertaa, lisää sitten tarpeen mukaan. :mrgreen:

Lyamin sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja pastiksen sysvy » 09.01.12 9:43

Pastis!

Mistä ompelusta tai käsitöistä olet eniten viimeaikoina innostunut? Minkätyylisestä lukemisesta tykkäät, jos saat aikaa muulle kuin opiskelukirjojen lukemiselle? :) Juodaanko teillä teetä tai kahvia ja jos niin minkälaiset ovat suosikkeja? Entä leivotko mielummin suolaista vai makeaa? Saako paketeissa olla mahdollisesti kierrätettyäkin mukana? :) Jospa tässä nyt olisi tarpeeksi erilaisia kysymyksiä, etten johdattele liikaa :lol:

sysvysi

pastiksen sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja pastis » 09.01.12 10:34

pastiksen sysvy kirjoitti:Pastis!

Mistä ompelusta tai käsitöistä olet eniten viimeaikoina innostunut? Minkätyylisestä lukemisesta tykkäät, jos saat aikaa muulle kuin opiskelukirjojen lukemiselle? :) Juodaanko teillä teetä tai kahvia ja jos niin minkälaiset ovat suosikkeja? Entä leivotko mielummin suolaista vai makeaa? Saako paketeissa olla mahdollisesti kierrätettyäkin mukana? :) Jospa tässä nyt olisi tarpeeksi erilaisia kysymyksiä, etten johdattele liikaa :lol:

sysvysi

Ihanaa! Huhuilua!

Olen kehittänyt lievän addiktion lastenvaatteisiin ja niiden ompelemiseen. Kaikki muut (kuten lukuisat keskenjääneet neuletyöt ja joku virkkausviritelmä) ovat nyt odottamassa uutta inspiraatiota, minä ompelen nyt tytöille kesämekkoja. :roll:
Luen mieluusti dekkareita, Torey Haydeneitä ja hömppäkirjoja. En niinkään mieluusti tenttikirjoja. :lol: Olen kyllä tosi innokas lukemaan melkeinpä mitä vaan, hauskinta on, kun sattumalta tykästyy johonkin itselle aiemmin tuntemattomaan kirjailijaan.
Teetä ja kahvia menee. Tummapaahtoinen kahvi on lempparia, harvoin ostellaan maustekahvia, vaikka niitäkin sitten kyllä tykätään juoda. Teestä tällä hetkellä suosikki on karpalo-kerma rooibos, mutta kyllä meillä taitaa olla lähemmäs kymmenen teemakua kaapissa ja kaikkia juodaan. Leivon mieluiten makeita juttuja, suolaisia tulee jostain syystä tehtyä vain juhliin tai illanistujaisiin.
Kierrätetyt jutut ovat erittäin tervetulleita! :o)
Hyvät kysymykset, jään odottamaan kierrätettyä käsintehtyä kirjaa iltateestä ja leivonnaisista.
  • 0

Tiedänköhän tästäkään aiheesta
En, voin vain ihmetellä
Avatar
pastis
Bannattu
 
Viestit: 913
Liittynyt: 14.09.09 8:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Lyam » 09.01.12 11:08

Lyamin sysvy kirjoitti:Hei Lyam! Heti täällä huutelen sinua, toivottavasti ei haittaa. :)

Käytätkö koruja? Jos käytät, millaisia ja mitkä materiaalit viehättävät eniten?
Neulotko itsellesi vai muille? Onko jotain vaatekappaletta (asustetta), joka sinulta puuttuu?
Herkutteletko? Millä mieluiten? Entäs lapset?
Onko teillä puutarhaa? Oletko viherpeukalo tai haluaisitko olla sellainen? Mikä on lempikukkasi?

Ehkä tässä olisi tarpeeksi tälle kertaa, lisää sitten tarpeen mukaan. :mrgreen:


Kiva! Täällä onkin huhuiltu minua :)
Käytän koruja vaihtelevasti, mutta tykkään kyllä. Tällä hetkellä esikoisen tekemät puuhelmet koristelevat useimmiten kaulaani ;). Aika avoin olen materiaalien suhteen - metallit kuitenkin ärsyttävät helposti paljaalla iholla. Viimeiset omat koruostokset ovat olleet laavakivisydän vahanauhassa ja joitakin lasikoruja.

Useimmiten neulon muille - lähinnä lapsille, mutta lahjaksi myös aikuisille. Itselleni olisi myös hauska tehdä, mutta jäävät kesken kun tulee jotain muuta (mukamas) tärkeämpää. Tällä hetkellä puutetta olisi muun muuassa lapasista ;).

Meillä koko perhe on persoja makealle, mutta yritetään rajoittaa. Ollaan viime aikoina herkuteltu leivinuunissa kuivatuilla omenoilla (NAM!). Joskus (lue:usein) sorrun suklaaseen (mutta en pidä kovin tummasta ja pyrin suklaan suhteen vain reilun kaupan versioihin).

Asumme omakotitalossa ja meillä on piha josta yritän pikkuhiljaa saada puutarhan - eli jonkinlainen wannabee viherpeukalo :lol:. Siirsin edellisen pihan rikkaruoho-ongelman tänne muutossa, eli meillä kasvaa orvokkeja vähän joka paikassa (muita vähemmän miellyttäviä rikkaruohoja täällä oli omasta takaa). Kukkapenkkini ovat aika sekavia tällä hetkellä, mutta pidän kovasti liljoista ja pioneista ja niitä pitää ehdottomasti olla :D.

Ihan täpinöissä taas uudesta sysvykierroksesta!
  • 0

Avatar
Lyam
Bannattu
 
Viestit: 5739
Liittynyt: 04.02.08 14:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja happy_phantomin sysvy » 09.01.12 13:30

Tässä muutama täydentävä kysymys

1. Askarteletko lasten kanssa?
2. Tumma suklaa, maitosuklaa vai valkoinen suklaa?
3. Mitä kieliä osaat (niin että lukeminen on mielekästä)?
4. Intialainen vai kiinalainen (ruoka)?

happy_phantomin sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Satsan sysvy » 09.01.12 20:30

SATSA!

* tykkäätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?
* mitä lehtiä sinulle tulee ja mitä lehtiä ostat? Ts. olisiko tarvetta vaikkapa jollekin käsityö-, sisustus- tms lehdelle?
* haluatko jotain itsetehtyä vai hoidatko itse sen puolen paremmin? ;)
* tykkäätkö jostain tietystä hahmosta tms? Tarkoitan lähinnä Muumeja, Myyrää, tms.

Satsan sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja laumanemo » 09.01.12 21:35

Laumanemon sysvy kirjoitti:Hei!

Ajattelin vaan kysäistä, että pidätkö neulotuista sukista? Onko jotain erityistä mieltymystä sukkien materiaalin suhteen (seiskaveikkaa? bambua? jotain muuta, mitä?) Jos pidät neulotuista sukista, pidätkö enemmän lyhyistä (nilkkapituisista) vai pitkistä (kutakuinkin polveen asti ulottuvista) varsista? Minkä kokoinen jalkasi on? Erityistä toiveväriä?

Jos et pidä neulotuista sukista, onko jotain muita neulottuja tuotteita joista pidät?

Voi kuinkas sattuikkaan! :lol: Siis todellakin pidän neulotuista sukista, ja sitä paitsi niille sattuu tällä hetkellä olemaan oikea tarve! Täällä vanhassa talossa kun on hieman vetoista tuolla lattiatasossa ja kahdet villasukat on tulleet tänä talvena tiensä päähän!

Seiskaveikka on vähän karheaa mun makuun (sen taisin muuten vissiin unohtaa kirjoittaa, ettei kovin karheaa villaa mielellään... :oops: ) Mutta joku bambu tai muu pehmeämpi matsku olis aivan ihanaa! [onni] Ja pitkät, niin pitkät kun jaksat puikkoja kilkuttaa saa mun puolestani olla. Koko on 38-39 ja mieluisia värejä olis tumma violetti, turkoosi, oranssi, pinkki ja vaikka kelatainen. Oikeestaan ihan mikä tahansa väri kelpää, kunham se on oikeasti jonkun värinen eikä mikääm pierunhaloonen beige! :mrgreen:

Voi kun kuulostaa nyt jo aivan ihqulle...! [onni] :lol:
  • 0

"Varoitan että puhun tätä nykyä yksinomaan totta"
Avatar
laumanemo
 
Viestit: 3516
Liittynyt: 20.12.10 10:57
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja happy_phantom » 10.01.12 1:26

happy_phantomin sysvy kirjoitti:Tässä muutama täydentävä kysymys

1. Askarteletko lasten kanssa?
2. Tumma suklaa, maitosuklaa vai valkoinen suklaa?
3. Mitä kieliä osaat (niin että lukeminen on mielekästä)?
4. Intialainen vai kiinalainen (ruoka)?


ojoijoi, mua on huhuiltu [onni]

1. Askartelen. Pienemmän kanssa maalataan ja piirretään ja sellasta leikkaa-liimaa-meininkiä. Isomman kanssa askarrellaan monimutkaisempiakin juttuja ja tehdään koruja.
2. Valkosuklaa on ehkä parasta tai sitten maitosuklaa. Tai suklaa "sattumilla", eli pähkinöillä, krokantilla tms. Tummasta en niin paljon välitä, vähän turhan tujua.
3. Suomi ja englanti menee kirjallisuudessa. Ja luen siis oikein mielelläni myös englanniksi. Muilla kielillä ei taida ruokalistaa kummemmat mennä :D
4. Kauhee ku vaikeita kysymyksiä :lol: ööö, kiinalaista tulee syötyä useammin, mutta tykkään kyllä kovasti intialaisestakin, kun on sellaista harvinaista herkkua :D Mutta lasten vuoksi yleensä siis suositaan kiinalaista.

Olipa jännittäviä kysymyksiä! :D
  • 0

~On the tightrope/ Everything's bare/ All that there is is from here to there/ On the tightrope/ The goal is quite clear/ Don't lose yourself in your fear~

Anna +Taika 1/07, Benjamin 3/05, mies ja kasa kissoja
Avatar
happy_phantom
Bannattu
 
Viestit: 5750
Liittynyt: 22.08.06 11:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Pauria » 10.01.12 11:50

Mikä ihme tää sysvy oikein on? Jotain tavaroiden vaihtoa, mutta miten se toimii ja mistä tuo nimi tulee?
  • 0


Mä ja aviomies -84 yhdessä 2002 ->, Joonatan 07/03 -06/15, Tuhkimus (L.) 02/05 Belle (I.) 08/06 Veli (A.) 07/08 rv 26+0, Hai (Tiina, M.) 07/10 rv 29+3 Asterix (pikku-A.) 05/16 Idefix (I-B) 03/18 rv 30+2
sekä Tesla Puudeli
Päikky
Avatar
Pauria
 
Viestit: 18141
Liittynyt: 11.08.11 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja Reptilen sysvy » 10.01.12 12:12

Heippa Reptile!

Kyselisin vähän jotain yleisiä juttuja;
-Mitä kokoja lapset käyttää vaatteissa/sukissa?
-Sinun käden ja jalan koko?
-Käytätkö kosmetiikkaa, millaista?
-Käytätkö koruja? Ranne, korva, kaula?

Sitten juupas eipäs-kysymyksiä:
-Mausteinen/tulinen vai mieto/pehmeä?
-tumma vai vaalea?
-Neulominen/virkkaaminen vai ompelu?
-lelut vai kirjat?

Reptilen sysvy
 

Re: Sysvy 12 - kyselyt

ViestiKirjoittaja satsa » 10.01.12 12:53

Satsan sysvy kirjoitti:SATSA!

* tykkäätkö leipomisesta tai ruuanlaitosta?
* mitä lehtiä sinulle tulee ja mitä lehtiä ostat? Ts. olisiko tarvetta vaikkapa jollekin käsityö-, sisustus- tms lehdelle?
* haluatko jotain itsetehtyä vai hoidatko itse sen puolen paremmin? ;)
* tykkäätkö jostain tietystä hahmosta tms? Tarkoitan lähinnä Muumeja, Myyrää, tms.


Ihanaa, mua oli huhuiltu [onni]

* En ole keittiöihminen mitenkään päin, eli kaikki kokkaus on oikeastaan pakkopullaa :lol: (keittäjän tytär, eli kauas pudonnut omenapuusta ;) )
* Mulle tulee tällä hetkellä Meidän Perhe ja ilmeisesti mun Ottobren kestotilaus on jälleen katkennut vuodenvaihteessa, ainakaan uusinta lehteä ei oo näkyny (en tosin tiedä koska sen pitäs ees ilmestyä, nettisivuilla kuitenkin jo näkyy) Kaikki käsityölehdet käy, vanhemmatkin numerot, Ottobretä on viimiset 2v näitä lastenlehtiä, muita ei :) Kotivinkkiä tulee joskus luettua, mutta juurikaan mitään lehtiä ei tule ostettua :)
* Saa olla itsetehtyä, ilman muuta :) Tykkään ihan tosi paljon :o) Teen kyllä paljon itse, mutta en juurikaan itselleni. Lempi toivoikin että tekisin itselleni joululahjaksi pipon. Noh, lanka tossa edelleen oottelee...
* Muumeista tykkään, kerään muumimukeja ja -lautasia, ja onpahan muutakin muumiaiheista alkanut kertyä. Toinen suosikkini on barbapapat, jonka olen hyvin saanut markkinoitua lapsillekin ;)

Esittelyssä unohdin mainita, että olen alkanut keräillä myös nappeja :)

Ui-jui, jään jännittyneenä odottelemaan postia [onni]
  • 0

'Lahja 02/03, Armas 08/04, Lempi 08/07 & pieni Velho-poika 01/10'
satsa
 
Viestit: 3721
Liittynyt: 22.08.06 19:46
Paikkakunta: KY52

Seuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa