Joulukalenteri-11 kyselyketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja rusina. » 29.10.11 20:52

rusinan. tonttu kirjoitti:Rusina. Juotko teetä (ja mitä laatua) taikka kahvia ?

Millä herkuttelet? :)

Oi, minua on kyselty [onni] Juon teetä ja sitä meneekin todella paljon. Mieluiten juon maustettua teetä, mutta aitoa eli mustan teen mausteena kukan terälehtiä, hedelmäpaloja tms. "Aromilla" maustetusta teestä en niin välitä. Viime aikoina on mennyt paljon myös yrttiteetä eli ruusunmarjaa, piparminttua yms. sekoituksia ja pussiteitä.
  • 0

Esikoinen 5/07, keskimmäinen 7/09, kuopus 7/15
Kirppisostajat: olemme kissakoti
Avatar
rusina.
Bannattu
 
Viestit: 2048
Liittynyt: 04.03.07 18:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Helioksen tonttu » 29.10.11 20:55

Hei Helios

Minkälaisista väreistä pidät? Sisustuksessa, asusteissa yms.?

Helioksen tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja starlyn tonttu » 30.10.11 9:38

Hei Starly!

Juotko teetä? Ja jos juot, niin millaista?

Onko sinun kaapit jo pullollaan villasukkia ja pipoja? Vai olisiko tälle osastolle mahdollisesti vielä tarvetta?

[xmas]

starlyn tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Mokkulan08:n tonttu » 30.10.11 10:48

Muutama tarkentava kysymys mokkula08:lle :)

Millaisia hiuksia perheessänne on? Käytättekö pinnejä, pampuloita, muita hiusjuttuja?
Mistä väreistä pidät? Lähinnä sisustuksessa tai asusteissa.

Tässä nyt pari, millä pääsen hyvin eteenpäin.

Kiitos!

Terveisin
Tonttusi

Mokkulan08:n tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja starly » 30.10.11 13:18

starlyn tonttu kirjoitti:Hei Starly!

Juotko teetä? Ja jos juot, niin millaista?

Onko sinun kaapit jo pullollaan villasukkia ja pipoja? Vai olisiko tälle osastolle mahdollisesti vielä tarvetta?

[xmas]


Ihanaa, minuakin on huhuiltu [onni] Teetä juon talvella paljonkin, oikeastaan kaikki kelpaa. Irtoteetä löytyy kyllä ennestään kotoa montaa laatua, mutta nykyään päädyn useimmin pussiteehen kun en ole löytänyt sopivan tiheää siivilää ja inhoan teen pohjalla kelluvia murusia :roll:

Kotona minulla on aina villasukat jalassa ja niitä ei ole koskaan liikaa, sen verran vauhdilla kulutan niitä puhki. Jalan koko on noin 37-38. Pipoja ja lapasiakaan ei ole yhtään liikaa, tosin pipojen pitää olla sellaisia etteivät yhtään kutita tai muuten jäävät minulta käyttämättä.
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Pennien tonttu » 30.10.11 18:30

Pennie, vielä olisi kysyttävää :D
Pidätkö arvoituksista? Entäpä ristikoista tai sudokuista tms?

Pennien tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Pennie » 30.10.11 18:43

Jee, huhuilua [onni]

Arvoitukset on ihan kivoja, sudokuihin olen hulluna (tosin vain helppoihin, kun en ole kovin hyvä :lol: ) ja ristikoistakin tykkään. Niissä vaan olen vieläkin surkeampi :lol:
  • 0

Kolmen tytön äiti ja yhden miehen vaimo :D
Meillä on kolme kissaa ja koira :)
Avatar
Pennie
 
Viestit: 7479
Liittynyt: 13.10.06 11:27
Paikkakunta: Vihti

Re: Joulukalenteri -11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja mokkula08 » 30.10.11 19:15

Hei tonttuseni!

Meidän naisväellä on suhteellisen pitkät hiukset (pienimmällä polkka, kun ei ole vielä pidemmäksi ehtineet :)). Kaikenlaisia hiusjuttuja kyllä kovasti käytetään, mulla ja esikoisella on liki aina hiukset kiinni jotenkin. Ruskeat väriltään paitsi pienimmällä ihan vaaleat, jos sillä on merkitystä. :)

Väreistä miellyttää (pukeutumisessa/asusteissa) erityisesti musta, ruskea ja punaisten ja violettien kaikki sävyt. Punaiset (roosasta viininpunaiseen) on olleet lemppareita aina.

Sisustuksessa mun värit on valkoinen, ruskea ja beige. Harmaakin ja kulta. :D Lastenhuoneissa tykkään sit ihan muista väreistä.
  • 0

äiti '85, ihanat tyttäret 01/08 ja 07/10 (sekä isi'81)
mokkula08
 
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.09.09 7:12
Paikkakunta: jkl

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Miauku » 31.10.11 10:47

Merkkaan :D
  • 0

Avatar
Miauku
 
Viestit: 6429
Liittynyt: 26.08.08 9:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja rusina. » 31.10.11 12:39

rusinan. tonttu kirjoitti:Rusina. Millä herkuttelet? :)
Oho, olin innostuksissani jättänyt tämän toisen kysymyksen huomioimatta :oops: Syön melkein mitä vain makeaa. Hyvin uppoaa niin suklaa, salmiakki kuin hedelmäkarkitkin. Wienernougat ja after eight ovat joulunajan erityissuosikit. Ja tietysti kuivatut hedelmät! Omena etenkin [kuola] Suolaisista herkuista kuten sipseistä tai popkorneista en niin välitä.
  • 0

Esikoinen 5/07, keskimmäinen 7/09, kuopus 7/15
Kirppisostajat: olemme kissakoti
Avatar
rusina.
Bannattu
 
Viestit: 2048
Liittynyt: 04.03.07 18:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja kiikun tonttu » 02.11.11 6:37

Hei kiikku!

Juotko kahvia tai teetä? Onko sinulla erityisiä mieltymyksiä?
Tykkäätkö lukea lehtiä? Jos, niin tuleeko joku jo kotiin/ ostatko säännöllisesi? Entä luetko kirjoja?
Toivotko jotain nappihommiin? Nappeja (puu vai muovi?), kankaita?

kyselee tonttusi

kiikun tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja kiikku » 02.11.11 6:53

Hui, huhuilua :o)

Juon kahvia, paljon! Normaalisti ihan perus Juhla Mokkaa. En juurikaan juo erikoiskahveja, mutta viime joulunaikaan kyllä tuli paketillinen suklaakahvia nautiskeltua. Varmasti saataisiin miehen kanssa tuhottua muitakin makuja. Teetä en juo.

Minulle tulee Meidän perhe, Novita ja Ottobre. Muita lehtiä en juurikaan lue, kun ei niitä tule ostettua, mutta jos joku lehti postilaatikkoon tulisi, niin lukisin varmasti (paitsi jotain valokuvaamiseen tai muuhun tekniikkaan liittyviä lehtiä). Kirjoja ehdin lukea todella vähän. Yhteen kirjaan menee viikkoja. Ja tälläkin hetkellä tuolla on ainakin 5 kirjaa odottamassa vuoroaan.

Nappeja mulla on tuhansia ja taas tuhansia, joten niitä ei tarvitse. Samoin niitä aihioita, mihin napit tehdään, minulta löytyy pussikaupalla. Kankaita en tarvitse (ainakin jos mieheltä kysytään :lol: ), mutta ainahan ne ovat tervetulleita. Noihin nappien päällystämisiin riittää pienetkin tilkut (5x5cm). Kiva vaan on jos tilkun keskelle osuu joku kiva kuva (kukka, tähti, eläin tms.).

Voi kun jännittää :D
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja Pastiksen Tonttu » 02.11.11 14:47

Hei Pastis!

Kerroit, että olisit mielelläsi käsityöihminen, muttet tunnu saavan töitä valmiiksi. Tulkitsenko tämän nyt niin, että mitään askartelu/käsityötarvikkeita ei kannata luukkuihin kätkeä?
Juotko teetä tai kahvia? Mikä on sellaista, mille sinulla ei ole mitään käyttöä?

Terkuin Tonttu

Pastiksen Tonttu
 

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja pastis » 02.11.11 15:18

Voi miten hauskaa! Mua on huhuiltu!

No, itse asiassa ihan muutamassa päivässä on käynyt huikea muutos. Olen saanut neuleita valmiiksi ja jopa vaihtanut saumurin rikkinäisen neulan! Eli käsityötarpeetkin käyvät oikein hyvin, niillä on toivoa päästä muuallekin kuin laatikkoon marinoitumaan.
Juon aika paljonkin kahvia ja teetä.

Apua, millehän ei olisi mitään käyttöä... [what] Meinasin vastata, että kynsilakalle :D , mutta olisi kai sillekin käyttöä. No, ehkä pikkutarkkuutta vaativille askarteluvälineille (tyyliin pienet helmet). Sori, en millään nyt keksi mitään muuta.
  • 0

Tiedänköhän tästäkään aiheesta
En, voin vain ihmetellä
Avatar
pastis
Bannattu
 
Viestit: 913
Liittynyt: 14.09.09 8:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenteri-11 kyselyketju

ViestiKirjoittaja happy_phantom » 02.11.11 16:32

Happy_phantomin tonttunen kirjoitti:Happy_phantom

Onko teillä joulupukki osana joulua vai mieluummin tontut? Voitko hiukan kertoa teidän jouluaatosta, onko perinteinen vai omanlainen?


Jei! Muakin on huhuiltu :)

Juu, joulupukki on osana joulu, kuin myös tontut. Eli joulupukki vierailee kyllä jouluaattona ja tontut kurkkii ikkunoista. Jouluaatto on aika perinteinen, aamulla viimesitään koristellaan kuusi (ellei jo edellisenä iltana ehditä), katsellaan Joulupukin kuumaalinjaa ja Lumiukkoa ja syödään riisipuuro, sen jälkeen lähdetään mummolaan jonne tulee muitakin sukulaisia ja siellä saunotaan, herkutellaan ja tulee lahjat jne. Eli hyvinkin perinteistä menoa :)

Kauhee ku iskee joulukuume päälle kun näitä asioita miettii ja yllätyksiä valmistelee!
  • 0

~On the tightrope/ Everything's bare/ All that there is is from here to there/ On the tightrope/ The goal is quite clear/ Don't lose yourself in your fear~

Anna +Taika 1/07, Benjamin 3/05, mies ja kasa kissoja
Avatar
happy_phantom
Bannattu
 
Viestit: 5750
Liittynyt: 22.08.06 11:57
Paikkakunta: Oulu

EdellinenSeuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa