Keskustelujen merkkaaminen.

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Inoida » 16.09.11 17:55

Monesti tuolla keskusteluja lukiessa joku sanoo "täytyypä merkata tämä ketju". Voisiko joku ystävällisesti kertoa miten niitä voi merkata? En osaa. :(
  • 0

Minä -91, lapset 3/12 ja 7/14 sekä kasa kissoja ja hiiriä.
Muistoissa esikoinen 5/11.

Kannamme sisällämme jokaista kotia, niitäkin, joita ei enää ole, jotta meillä olisi jotain, minne palata.
- Emmi Itäranta, Kuunpäivän kirjeet
Avatar
Inoida
 
Viestit: 13113
Liittynyt: 27.02.11 12:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja fudge » 16.09.11 17:57

Yleensä se kai tarkoittaa, että ko. henkilö kirjoittaa ketjuun, että löytäisi sen myöhemmin klikkaamalla tuosta ylhäältä kohtaa Näytä omat viestit.
  • 0

Avatar
fudge
 
Viestit: 18363
Liittynyt: 22.08.06 20:25
Paikkakunta: Turku

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Sinilintu » 16.09.11 17:58

Mie mietin samaa pitkään ja päättelin, että kyse on siitä, että kun kirjoittaa ketjuun jotakin, voi sitä sitten seurata tuolta etusivulta sen "näytä omat viestit" painikkeen alta. Ketju ei siis huku koko ysvin viestimassaan vaan löytyy sellaisten ketjujen joukosta johon on itse kirjoittanut.

Tosin se voi tarkoittaa jotakin muutakin. ei tässä vielä ole kaikkea ehtinyt oppia.
  • 0

Muksu 07/09, Tirri 03/11, Iisku 11/17 kuopus 01/20
Avatar
Sinilintu
 
Viestit: 10846
Liittynyt: 18.08.07 12:18
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Lillukka_ » 16.09.11 18:03

"Merkkaan ketjun" tms. kommentointi on siis itsessään se merkkaaminen.
Eli kommentoi ketjuun pikaisesti jotain, jotta sen tosiaan löytää jatkossa helpommin.
  • 0

Avatar
Lillukka_
 
Viestit: 15923
Liittynyt: 22.08.06 15:44
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Melli » 16.09.11 18:43

Näinhän sitä usein tehdään, mutta saahan ketjut talteen tuonne kirjanmerkkeihinkin.
  • 0

Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä.
Avatar
Melli
 
Viestit: 5760
Liittynyt: 22.08.06 14:52
Paikkakunta: Keski-Suomen helmi

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Inoida » 16.09.11 19:09

Tuolla ihanihan alareunassahan lukee Etusivu, Seuraa vastauksia, Lisää Kirjanmerkki. Mitäs tuo seuraa vastauksia sitten on..? Painoin siitä, mutta en mä oikein tiedä miten mä niitä sitten seuraan ja mistä? Mikä sen napukan idea on?
  • 0

Minä -91, lapset 3/12 ja 7/14 sekä kasa kissoja ja hiiriä.
Muistoissa esikoinen 5/11.

Kannamme sisällämme jokaista kotia, niitäkin, joita ei enää ole, jotta meillä olisi jotain, minne palata.
- Emmi Itäranta, Kuunpäivän kirjeet
Avatar
Inoida
 
Viestit: 13113
Liittynyt: 27.02.11 12:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Talvitar » 16.09.11 19:55

Inoida kirjoitti:Tuolla ihanihan alareunassahan lukee Etusivu, Seuraa vastauksia, Lisää Kirjanmerkki. Mitäs tuo seuraa vastauksia sitten on..? Painoin siitä, mutta en mä oikein tiedä miten mä niitä sitten seuraan ja mistä? Mikä sen napukan idea on?

UKK-linkistä:
Viestiketjujen seuraaminen ja kirjanmerkit.
» Mikä ero on kirjanmerkillä ja seuraamisella?

Kirjanmerkit ovat samantapaisia, kuin kirjanmerkit selaimessasi. Et välttämättä saa ilmoitusta uusista päivityksistä, mutta pääset halutessasi nopeasti takaisin haluamaasi viestiketjuun. Viestiketjun seuraaminen antaa ilmoituksen uudesta viestistä haluamallasi tavalla.


» Kuinka asetan tietyn alueen tai viestiketjun seurantaan?
Alueen seuraaminen onnistuu klikkaamalla "seuraa aluetta" linkkiä, joka löytyy jokaiselta alueelta. Voit asettaa viestiketjun seurantaan joko viestiä kirjoittaessasi tai valitsemalla viestiketjun seurantaan tarkoitetun linkin.


» Kuinka lopetan seuraamisen?
seurannan voit poistaa omista asetuksistasi

En sit tiedä tulee seuraamisilmoitus sähköpostilla tai yv:nä. En oo koskaan kokeillut.
  • 0

Äiti -69, Tytöt 01/00 ja 03/04 sekä Poika 07/07
**Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it. -- Terry Pratchett**

Keskustelupalsta kirjallisuudesta -- tervetuloa!!!
Avatar
Talvitar
 
Viestit: 8676
Liittynyt: 22.08.06 9:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Inoida » 17.09.11 18:10

Sainpas itse selville, eli omat asetukset - yleiset - seuratut.

Sieltä voi kattoa niitä mitä seuraa. Mut ei kyl mun mielestä tuu mitään yksäriä tai spostia...
  • 0

Minä -91, lapset 3/12 ja 7/14 sekä kasa kissoja ja hiiriä.
Muistoissa esikoinen 5/11.

Kannamme sisällämme jokaista kotia, niitäkin, joita ei enää ole, jotta meillä olisi jotain, minne palata.
- Emmi Itäranta, Kuunpäivän kirjeet
Avatar
Inoida
 
Viestit: 13113
Liittynyt: 27.02.11 12:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Keskustelujen merkkaaminen.

ViestiKirjoittaja Fera » 21.09.11 12:03

Mulle tulee sähköposti ilmoitus noista seuraamisista, eli siis jos joku vastaa kyseiseen ketjuun niin sähköpostiin pamahtaa ilmoitus. Tää on kai aika turha ominaisuus tavallisissa keskusteluissa, mutta oon todennut hyväksi esim myynti-ilmoituksissa, kun ei kovin usein tule itse tarkistettua että onko joku kysynyt ilmoituksesta jotain. Kaikki kun eivät lähetä suoraan YV:tä ;)
Mutta ehkä noi sähköposti-ilmoituksetkin tulee vaan jos on sallinut sen omista asetuksista. Mulla tulee esim YV:stäkin ilmoitus sähköpostiin, joten siksi varmaan myös nuo seuraa viestit.
  • 0

Hyvä äiti ei turhaan kuluta energiaa sen korkean aidan yli kiipeämiseen!
-Anuli78-
Avatar
Fera
 
Viestit: 7109
Liittynyt: 07.02.07 0:42
Paikkakunta: Naantali


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa