Sysvy 11 - huhuiluketju

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Maji » 01.12.11 20:29

Minä ainakin olen yrittänyt joka kierroksella olla tarkka budjetissa pysymisestä.
Käytän lähetyksissä itse tehtyä ja kirpparilöytöjä, epäsopivia lahjoja (siis jotka olen itse saanut, mutta ei ole ollut itselle sopiva/tarpeellinen/tjsp) joille lasken sitten sellaisen kohtuullisen alhaisen arvon. Esimerkiksi joku kaupanpäällinen soveltuu sysvypakettiin mielestäni kivasti. Monesti niiden arvo on kyllä ilmoitettu kaupanpäällisenä tyyliin ovh 20€, mutta enpä sellaiselle ole osannut kahtakymppiä arvona pitää, jos olen itse saanut ilmaiseksi... Eli ajattelen arvoksi vaikka vitosen, ja sellaisella rahalla niitä "arvokkaita" kaupanpäällisiä usein löytää myös kirppareilta, käyttämättöminä.

Ja paljon ostan esimerkiksi joitain alejuttuja, erien viimeisiä tai vastaavia, jotka löydän superedullisesti jostain. Paketteihin saa aina paljon kaikkea kivaa.
  • 0

Minä 12/79
Luonnevikainen ja nuiva
katkera ja enimmäkseen
suustaan siivoton



Mukana myös mies 07/74 ja...


Kuva Kuva
Avatar
Maji
Bannattu
 
Viestit: 5547
Liittynyt: 09.10.07 10:02
Paikkakunta: Heinola

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja kiikku » 01.12.11 20:49

Mä olen kanssa yrittänyt aina jokaiseen pakettiin laittaa jotain itsetehtyä, joten niiden arvoksi lasken maksimissaan materiaalikulut. Joskus en niitäkään, kun en välttämättä muista, kuinka paljon joku pikkuinen kangaspala kirppiksellä 10 vuotta sitten maksoi. Oon sitten tuollaisten kanssa vaan pyoristellyt summia seuraavaan tasaeuroon, tai ehkä sitä seuraavaan.

^Ja kiitos Maji tuosta viestistä. Jäi vähän jopa huono omatunto tuosta sun vikasta paketista, kun se oli oikeesti niin loistava. Mä olen edelleen ihan sekaisin siitä :D Ja tein siitä kirjasta tänään muuten niitä vaahtokarkkeja [kuola] Ihania! Ja langasta on tulossa palmikkosukat. Menipä taas OT:ksi.
  • 0

Mä -78, "isosisko sisilisko" 01/06, "pikkuveli tyhmä peli" 05/09 (lainaukset lasten suusta :) )
Avatar
kiikku
 
Viestit: 10124
Liittynyt: 22.08.06 11:31
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Lyam » 01.12.11 20:55

Mulla on saattanut mennä budjetti joskus vähän yli, mutta olen kyllä pyrkinyt sen pitämään. Omatekoista johon materiaalit löytyy valmiiksi kotoa tai jos kotoa löytyy jotain minulle tarpeetonta, niin en niitä ole tuohon summaan laskennut mukaan... Silmät pysyvät auki myös kirppiksillä yms.
  • 0

mielikuvitusta 08/07, temperamenttia 3/09, sekä arvoitus 12/10
Avatar
Lyam
Bannattu
 
Viestit: 5739
Liittynyt: 04.02.08 14:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Mennis77 » 01.12.11 22:31

Minulla on kotona sellainen "lahja laatikko", johon ostelen kaikkea hyvin edullista alennusmyynneistä, ulkomailta jne. Joihinkin sysvypaketteihin laitan täydennystä tuosta laatikosta. Näille tavaroille en laske juurikan arvoa. Lasken arvon niille tavaroille, jotka todella hankin sysvypaketteja varten.
  • 0

Mennis77
 
Viestit: 1637
Liittynyt: 22.08.06 21:29
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Boyan » 01.12.11 22:58

^Mulla on myös tuollainen laatikko (tai oikeastaan hylly kaapissa), ja ostan vuoden varrella sinne esimerkiksi tytön joulukalenteritavaraa ja pikkulahjoja alennusmyynneistä ja kirppareilta. Lankoja on kaapit täynnä ja omalle työlle en laske mitään arvoa. Budjetissa pysyminen oli oikeastaan tosi helppoa. :D
  • 0

"Lähettäkää minulle kirjoja, jotka päättyvät hyvin..."
Avatar
Boyan
 
Viestit: 9579
Liittynyt: 18.05.11 16:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja PinnSvin » 02.12.11 9:21

Täällä kans on budjetissa pysytelty mut kuten muutkin niin alesta jos on jotian tullu mukaan niin se lähtee alehinnan arvolla eli en laske ovh:ta ja kirppistavaraa on ollu ja ite tehdyistäö olen laskenu materiaalikulut vaan. :)
  • 0

Uusioperhe-elämää
Kuva
Avatar
PinnSvin
 
Viestit: 3105
Liittynyt: 06.08.07 20:58
Paikkakunta: Pyhäranta

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja Lave83 sysvy » 05.12.11 9:34

paketti on perjantaina viety postiin. joten toivotaan totisesti et löytää tälle päivää perille :)

Lave83 sysvy
 

Re: Sysvy 11 - huhuiluketju

ViestiKirjoittaja -Jeeku- » 05.12.11 15:07

Sama täällä, ostelen alesta ja poistoista jne kaikkea lahjoiksi kelpaavaa,
niitä sitten menee niin sysvyihin, kuin muihinkin juttuihin.
En nyt ihan sentilleen laske tuota budjettia, mutta koitan siinä pysyä kuitenkin.
  • 0

Hurahtanut äiti -81,nikotteleva iskä -83, pojat 8/01 ja 6/04 ja tyttönen 12/09, sekä hännänhuippu 7/12.

Eletään niin, ettei tartte vanhainkodissa valehdella :)

Nukkumatin kyytiin liftataan panemalla peukalo suuhun. -Martti Vasamaa-
Avatar
-Jeeku-
 
Viestit: 1343
Liittynyt: 27.04.10 8:22
Paikkakunta: Sastamala

Edellinen

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa