Kaipaa lohtua

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja mutsi » 30.08.11 19:30

Mua jännittää niin kamalasti eikä oikein ole paikkaa minne kirjoittaa. Rinta ollut kauan kipeä työterveyshuollon kautta sain lähetteen rintojen ultraan. No se ois ollut vasta marraskuussa. Joten varasin ajan yksityiseltä puolelta. Mua pelottaa jos jotain kamalaa löytyy. Rinnassa siis sellaista rintatulehdusmaista kipua ihan koko ajan ja imetyksen olen lopettanut jo 1½vuotta sitten. Jännittää ihan kamalasti ja pelottaa. :cry:

mutsi
 

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Santti » 30.08.11 19:35

[hali] Jos on syöpä, niin onneksihan nykyisin niistä tervehtyy lähes kaikki. Mutta olipa hurjan pitkälle se tutkimusaika :shock: . Toivotaan että olisi helposti hoidettava juttu.
  • 0

12/30 kg
Lapset: 6/05, 4/07 ja 2/09
Kuva
Avatar
Santti
 
Viestit: 26297
Liittynyt: 22.08.06 12:06
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja elvin » 30.08.11 20:30

[hali] Tuo tunne on hyvässä muistissa! Aikaisemmin kesällä mie olin vähän vastaavassa tilanteessa kun löysin rinta-alueelta (ei kuitenkaan ihan rinnasta) kipeän patin. Se oli onneks normaalin rakenteen omaava, jostain hermostunut imusolmuke, mutta kun ensin lääkäriaikaa ja sit ultraa odotin pari päivää niin kyllä ehti siinä ajassa pelätä! Julkiselle puolelle mie en saanut edes lääkäriaikaa, joten yksityisen puolella miekin kävin tutkituttamassa. Tsemppiä!
  • 0

Äiti kolmelle neitoselle (11/03, 07/06 ja 06/09-05/16) sekä kahdelle pojalle (11/14 ja 06/18)
Avatar
elvin
 
Viestit: 8541
Liittynyt: 22.08.06 14:34
Paikkakunta: lappeenranta

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Dagny » 03.09.11 18:22

Mulla on samanlaista oiretta kuin aloittajalla ja kohta vuosi imetyksen lopettamisesta :( Pitääpä aktivoitua ja ottaa yhteyttä YTHS:ään.

SE kalvava kauhuntunne on kyllä karmea [hali]

Just menetin rakkaan tätini syövälle heinäkuussa ja olisi vähän liikaa meidän perheelle toinen syöpä samaan syssyyn.
  • 0

Jalo 12/06, Sulo 7/10 ja Ilo 7/19.
Avatar
Dagny
 
Viestit: 17301
Liittynyt: 22.08.06 9:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Fiinu » 03.09.11 18:35

Tunne on tuttu [hali]

Mulla on kahteen kertaan löytynyt patti rinnasta. Molemmilla kerroilla löytynyt hyvänlaatuinen kasvain, jotka on sittemmin poistettu. Molemmilla kerroilla menin yksityisen kautta, sillä pää ei olisi millään kestänyt sitä yleisen puolen kuukausien jonoa, jota molemmilla kerroilla tarjottiin :evil:

Miten mulla jotenkin on jäänyt sellainen kuva, että vaikka imetyksen lopettamisesta voisi olla kulunut vuosia, niin silti ihan rintatulehduskin voisi olla mahdollinen. Eli että siellä voisi olla maitoa jossain kanavassa jumissa. Käsittääkseni esim. syöpä harvoin oireilee kivulla tmv vaan on juurikin sellainen todella piilevä, pieni juttu, jota ei huomaa ellei säännöllisesti rintojaan tutki. Eli siis selvästi oireileva rinta yleensä on jotain muuta kuin pahanlaatuista.

Tsemppiä! Eiköhän tuohon löydy jokin ihan viaton selitys [hali]
  • 0

eläkeläismummu-76, tulipalomies -62, äly ja väläys -06
Avatar
Fiinu
Bannattu
 
Viestit: 3282
Liittynyt: 22.08.06 14:45
Paikkakunta: Paraisten syrjäkylä

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Vieras » 03.09.11 20:47

Kiitos ihanaiset, teidän sanoista on ollut apua tän ajan kun olen joutunut odottamaan. Kävin yksityisellä ja mitään ei löytynyt. Ihanaa. Rinta särkee ihan kokoajan, mutta onneksi kaikki oli hyvin. Tosiaan lääkärikin sanoi että kipu on hyvä merkki. Edelleen tulee sellaista maitomaista eritettä rinnoista ja lääkäri vaan meinas että olisi jotain hormoniperäistä tää mun juttu.

Vieras
 

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Dagny » 04.09.11 8:42

Mulla oli myös "jotain hormoniperäistä" kun Jaakko oli 2-vuotias. Tuli myös maitoa rinnoista ja epäiltiin sellaista hyvänlaatuista aivokasvannaista, mikroadenoomaa, koska se voi aiheuttaa maidontuloa kun se lisää prolaktiinin eritystä. Yksi gynekologi myös silloin totesi että tosi vakava vauvakuumekin voi aiheuttaa maidontulon. Vahva on ihmisen mieli.
  • 0

Jalo 12/06, Sulo 7/10 ja Ilo 7/19.
Avatar
Dagny
 
Viestit: 17301
Liittynyt: 22.08.06 9:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Kaipaa lohtua

ViestiKirjoittaja Minna1980 » 09.09.11 3:05

Mä löysin kans kerran kyhmyn rinnasta joka osoittautu harmittomaks. Muistan myös sen paniikin mikä mulla sillon oli kun pelkäsin pahinta. Olin sillon vielä niin nuori (20v) ja menin paniikkiin kaikesta pienemmästäki. Nykyään oon oppinu ajattelemaan niin että mikä on suurin todennäköisyys. Jos siis rinnasta löytyy vaikka kyhmy niin suurempi todennäkösyyshän on että se on hyvänlaatunen jos on kasvain kyseessä. Onneks oli sullaki harmiton juttu. (vaikka mikään kipu ei kivaa olekaan).
  • 0

Kuuden lapsen äiti. Lapset 00-09. Lähi neljälle, etä kahdelle.
Avatar
Minna1980
Bannattu
 
Viestit: 1300
Liittynyt: 22.08.06 14:58
Paikkakunta: Tuusula


 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa