Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

Jos sormi menee suuhun Foorumilla tai Galleriassa... TOIMII ILMAN SISÄÄNKIRJAUTUMISTA.

Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja pastiksen tonttu » 11.11.10 17:40

Tänne ketjuun kalenterivaihdon kysymykset ja huhuilut anonyymisti :D

PASTIS!

Kalenterin suunnittelu on jo kovassa vauhdissa, mutta muutamaan kysymykseen kaipaisin vastausta :D .

Miten vietätte joulua?

Millaisia joulukoristeita suosit, onko jotain tiettyä väriteemaa ym?

Miten uskonto näkyy joulunvietossanne?

Muitakin kysymyksiä saattaa vielä tulla, mutta jos vastaisit näihin näin ensialkuun, kiitos :o)

Terveisin kalenteritonttusi

pastiksen tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja pastis » 11.11.10 19:33

Ohoo, kivaa!
Meillä on suunnitteilla ihan perinteinen joulu, ollaan kolmisin kotona ja aamulla keitellään puurot ja koristellaan kuusi, ateriaksi on kinkut ja laatikot ja muut. Oikeastaan ainoat "puuttuavat" elementit tulevat varmaankin olemaan joulupukki ja joulusauna, vaikka pyhinä varmaan tungetaan sukulaisiin saunomaan. Ja mulle ehdottoman tärkeä on lumiukko-piirretty. :D

Ja tää on ihan uskomattoman noloa, kun ollaan 11 vuotta samaa taloutta asutettu, mutta me ostettiin vasta viime vuonna ekat joulukoristeet. :oops: Eli meillä ei tosiaan ole vielä mitään värimaailmaa olemassa, viime vuonna saatiin hommattua vasta "peruskoristeet" eli kuusenkynttilät, muutama pallo ja latvatähti.

Meillä uskonnollisuus näkyy jossain määrin, olisi kivaa osallistua jouluyön messuun, mutta taitaa taaperon kanssa jäädä haaveeksi.

Hauskaa kalenterin suunnittelua!
  • 0

Tiedänköhän tästäkään aiheesta
En, voin vain ihmetellä
Avatar
pastis
Bannattu
 
Viestit: 913
Liittynyt: 14.09.09 8:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 17.11.10 21:18

maija.k

Kalenterin luukut täyttyvät pikku hiljaa, mutta oisin nyt kysynyt että oisiko jotain toiveita tai tarpeita? Niin ja harrastatko jotakin?

maija.k:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja maija.k » 17.11.10 21:45

Mulle kysymys, oijoi :D
Emmää mitään tiiä, enkä osaa sanoo...
Mä harrastan töitä ja kotia. jep. Jotain pientä askartelen aina välillä: amigurumeja, nukkekotia, lorukortteja, leikkiruokaa, ompeluksia, helmitöitä, vähemmässä määrin mutta joskus jopa maalaan (vesi- ja akryyliväreillä). Kaikenlaista mitä eteen sattuu tuleen ja mieleen juolahtaan. Lukeminenkin on kivaa, saa uppoutua.
Ei mulla toiveita oo, mä tykkään yllätyksistä :D
Toivottavasti tästä oli apua.
  • 0

¨kauneus on katsojan silmässä¨
maija.k
 
Viestit: 2868
Liittynyt: 22.08.06 17:42
Paikkakunta: vantaa

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 20.11.10 12:48

maija.k

Vielä viimeisiä luukkuja täyttelen... Millaisista kirjoista pidät? Ja kun te vietätte uskonnotonta joulua, niin rajaako se pois myös enkelit? Vai kuuluuko ne joulukoristeisiinne? Niin ja vielä: kahvia vai teetä, vai ei kumpaakaan?

maija.k:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Irinan tonttunen » 23.11.10 16:12

IRINA

Vielä on pari luukkua auki ja koitan ne pian täyttää, joten vastauksia kaipailisin pariin kysymykseen...

Minkälaiset hiukset sinulla on? Pitkät vai lyhyet ja väri?
Luetko pokkareita ja jos luet niin minkälaisia?
Onko jotakin toiveita esittää, että mitä haluaisit kalenteriin laitettavaksi?

Terveisin tonttusi.

Irinan tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Irinan tonttunen » 23.11.10 18:31

IRINA

Niin ja lisäyksenä vielä edelliseen...
Onko teillä astianpesukone?

t:tonttunen

Irinan tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja maija.k » 24.11.10 20:40

maija.k:n tonttu kirjoitti:maija.k

Vielä viimeisiä luukkuja täyttelen... Millaisista kirjoista pidät? Ja kun te vietätte uskonnotonta joulua, niin rajaako se pois myös enkelit? Vai kuuluuko ne joulukoristeisiinne? Niin ja vielä: kahvia vai teetä, vai ei kumpaakaan?

Sori, oon varmaan myöhässä mutta tee ja kahvi molempi parempi. Aamulla kahvia ja illalla teetä.
Enkelit on musta kivoja ei tosin kovin suojelusenkelimäiset.
Kirjoja luen kaikenlaisia, ehkä rakkausromaaneja ja historiallisia elämänkertoja lukuunottamatta :lol: mutta kaikki muu siltä väliltä kyllä...
  • 0

¨kauneus on katsojan silmässä¨
maija.k
 
Viestit: 2868
Liittynyt: 22.08.06 17:42
Paikkakunta: vantaa

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja maija.k:n tonttu » 24.11.10 20:46

maija.k kirjoitti:
maija.k:n tonttu kirjoitti:maija.k

Vielä viimeisiä luukkuja täyttelen... Millaisista kirjoista pidät? Ja kun te vietätte uskonnotonta joulua, niin rajaako se pois myös enkelit? Vai kuuluuko ne joulukoristeisiinne? Niin ja vielä: kahvia vai teetä, vai ei kumpaakaan?

Sori, oon varmaan myöhässä mutta tee ja kahvi molempi parempi. Aamulla kahvia ja illalla teetä.
Enkelit on musta kivoja ei tosin kovin suojelusenkelimäiset.
Kirjoja luen kaikenlaisia, ehkä rakkausromaaneja ja historiallisia elämänkertoja lukuunottamatta :lol: mutta kaikki muu siltä väliltä kyllä...

Mää jo kiirehtiessä jouduin kaivelemaan noihin kysymyksiin jonkinnäköiset vastaukset ysvin uumenista.. :D Mutta paketti on nyt kiikutettu postiin, eli pitäisi kalenterin ehtiä ajoissa perille.

maija.k:n tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttu » 25.11.10 17:31

Heipparallaa!

Tonttutoverini kävi viemässä kalenterin teille ovelle pulkan alle ja pyysi minua
välittämään viestin että siellä se kalenteri odottaapi:)

Starlyn tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja starly » 25.11.10 19:21

Starlyn tonttu kirjoitti:Heipparallaa!

Tonttutoverini kävi viemässä kalenterin teille ovelle pulkan alle ja pyysi minua
välittämään viestin että siellä se kalenteri odottaapi:)


Perille tuli, kiitos [onni]
  • 0

Me ja muksut 10/08, 4/11, 7/13 ja 11/15
starly
 
Viestit: 2159
Liittynyt: 29.01.09 23:30
Paikkakunta: Tampere

Akinyi hoi!

ViestiKirjoittaja Akinyin tonttu » 26.11.10 20:00

AKINYI!
Mahtaakohan tonttusi olla nyt hieman malttamaton, mutta.. Oletkohan saanut jo pakettikortin? :) Paketti näkyy olleen postissasi noudettavissa keskiviikosta.

Akinyin tonttu
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Akinyi » 29.11.10 22:35

Hei Tonttuseni!
Olin vähän reissussa tietokoneen tai postilaatikon tavoittamattomissa viime torstaista lähtien, mutta reissun jälkeen olikin pakettikortti odottamassa keittiön pöydällä ja tänään kävin sen hakemassa!
Koitin vähän humpsutella ja helistellä pakettia ja odotan nyt todella malttamattomana joulukuun alkua!
Paketti on siis saapunut perille!
  • 0

Avatar
Akinyi
Bannattu
 
Viestit: 1994
Liittynyt: 06.06.10 11:24
Paikkakunta: Eno

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Starlyn tonttunen » 10.12.10 17:04

Heipsuli!

Tuhannesti anteeksipyynnöt jos luukun puuttuminen on tämän tontun vika [auts]
Laskin kyllä että kaikki olisi ollut, laskupäässä varmaan vikaa vikaa
Asia korjaantunee...;)

Starlyn tonttunen
 

Re: Joulukalenterivaihdon ongelmat ja huhuilut 2010

ViestiKirjoittaja Jagmolle » 11.12.10 15:56

Se "huovutettu suorakulmio" on itseasiassa saippua. Eli ei luistu tai livetä kun on vähän villaa ympärillä. Eli kun alat sen kanssa käsiä pesemään, niin saippuaa tulee villan läpi ja se huopuu entisestään "kiinteämmäksi"... Vaikea selittää, mutta kokeile käyttää sitä saippuana, niin ymmärrät jujun :D

Mulla oli ajatuksena kirjoittaa sinne mukaan pieniä viestejä, jopa runomitassa, mutta sitten tulikin loppumetreillä niin kiire, etten kerennyt. Jää siis kaikki pussit nyt selittämättä, mutta koita keksiä ylläreille jotain käyttöä.

Jagmolle
 

Seuraava

 


Paluu Ongelmat

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa